Pagina's

dinsdag 6 mei 2014

Koffieleutje

Tussen alle bedrijvigheden van vorig weekend maakte ik voor mijn mam die 65 jaar mocht worden een 'koffieleutje'
Eigenlijk is het een theevrouwtje en komt het patroon uit een Tilda-boek maar omdat we mam geld wilde geven om lekker koffie gaan te drinken als ze samen met pap gaat fietsen kwam ik op het idee om twee euromunten onder de kleding van het vrouwtje te verstoppen.
En zo werd het theevrouwtje een 'koffieleutje'
Mam was er heel blij mee en het heeft intussen een plekje op de keukenkast gekregen :)
 
Het boek kocht ik bij Atelier Laura en van haar kreeg ik dit pakje mooi huidkleurige stofjes die bij dit project dus prima van pas kwamen  :)
 
Het viel me wel niet mee om te maken.
Ook al heb ik het Tildaboek in het Nederlands, het is best een pittig patroontje en de armpjes en hoofdje zijn nogal een priegelwerkje :)
 
 

 


 
Je ziet het kapsel voor en na, wat een kapster voor verschil kan maken hè ;)
Tussendoor in het ziekenhuis haakte ik ook nog een geurzakje, die hangt intussen ook bij mijn mam in huis :)

 
Straks ga ik nog maar eens op ziekenbezoek want ondanks al jullie beterschapswensen, waarvoor dank, is er nog steeds geen uitzicht op thuiskomst voor mijn schoonmoeder.
Gelukkig ligt ze nu op vijf minuutjes van huis af.
Fijne week verder iedereen,
liefs, Sonja

 

 

15 opmerkingen:

  1. Knap gemaakt hoor, en wat een leuk idee! En dan zo in dat koffiekopje.
    Fijn dat je pa en ma nog samen op pad kunnen.
    Dat is anders met schoonma, hopelijk wordt dat binnenkort ook beter.
    Fijne dag nog.
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. piep mooi, mooier , mooist meid, een prachtcadeau knuf mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd met je moeder, wat een leuke cadeautjes heb je voor haar gemaakt. En beterschap voor je schoonmoeder, hopelijk komt er snel verbetering in haar situatie...
    Ik wens je een heel fijne dag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk en origineel cadeau.
    Ik zie daar op het geurzakje een heel bekend plaatje.
    Print je ze op papier of stof als ik het vragen mag?
    Sterkte ook voor je schoonmoeder.

    Groetjes Corrie.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk idee als kadootje voor je Moeder.
    Ik heb ook eens een Tilda gemaakt en het ziet er ozo simpel uit maar om het te maken is het allesbehalve simpel...
    Nog gefeliciteerd met de verjaardag van je Moeder.

    Liefs, Ciska

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gefeliciteerd met de verjaardag van je moeder! Leuk cadeautje heb je gemaakt!
    Jammer dat er voor je schoonmoeder nog niet zoveel toekomstperspectief is!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Proficiat met ja ma en veel sterkte nog steeds met je schoonmama.....je hebt een super leuk cadeautje gemaakt daar zal ze wel blij mee zijn geweest.
    fijne week en lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Van harte gefeliciteerd met de 65e verjaardag van je moeder. Bij het woord koffieleutje loopt het water mij uit de mond, dat zijn heerlijke koekjes ;-). Wat heb je een leuk cadeau voor haar gemaakt.

    Ik hoop dat het met je schoonmoeder spoedig beter gaat.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een super leuk kadootje heb je gemaakt , zal ze erg blij mee geweest zijn , nog van harte gefeliciteerd met je mamsie !!

    Liefs Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hartelijk gefeliciteerd met je moeder Sonja,
    en wat heb j een ontzettend leuk cadeautje bedacht.
    Kan me voorstellen dat ze daar erg blij mee was.

    Hoop dat het met je schoonmoeder snel wat beter
    zal gaan, wel heel fijn dat het vlakbij is zodat jullie
    vaak even langs kunnen gaan, dat zal haar goed doen.

    Veel liefs,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Sterkte maar met je schoonmoeder. Gelukkig is ze nu dichterbij. dat scheelt een hoop.
    liefs

    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een schattig theevrouwtje ...
    Een superlief cadeau ...
    Hopelijk komt het met schoonma allemaal vlug op zijn plooien ...
    Een fijne woensdag ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een leuk vrouwtje, Sonja. En een heel origineel kado. Sterkte met je schoonmoeder, dat zijn altijd nare dingen..
    Lieve groetjes,
    Sarina

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuk idee om er een koffieleutje van te maken en je mam zo haar centjes cadeau te doen, heel origineel! Het zijn hele leuke theevrouwtjes, ze zien er schattig uit, maar zijn naar het schijnt niet zo eenvoudig om te maken. Zelf heb ik er nog geen gemaakt.
    We blijven duimen voor je schoonma dat ze toch snel weer uit het ziekenhuis mag, niet leuk voor haar en niet leuk voor jullie om steeds weer ernaartoe te moeten.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen