Pagina's

woensdag 9 april 2014

Strijken in Country-stijl :)

Eigenlijk is het een schande maar deze prachtige strijkplank staat al een hele tijd te wachten om op de foto gezet te worden.
Ik kreeg hem als kerstcadeautje maar er zat geen overtrek om en tja...........die wil je dan OOK in die mooie landelijke stijl dus, daar moest ik zelf voor aan de slag.
En zoals de meesten wel weten , iets in opdracht maken, ik kan het écht niet!
Van het moment dat er 'moeten' bij komt kijken loopt het bij mij mis.
Na de verhuis stond dit pareltje van een strijkplank ( trouwens HIER gekocht) me elke dag aan te kijken dus eindelijk maar eens aan slag gegaan.
Een standaard strijkhoes overtrokken met een landelijk ruitjesstof en ook meteen een kussentje gemaakt want als je deze strijkplank dichtvouwt is het een heel handige kruk die hier aan het keukeneiland ook gebruikt word.
Ben superblij met deze mooie aanwinst die op dit moment weer in mijn ateliertje staat waar ze ook weer dienst doet als inpaktafel :)
En of dit een handig cadeautje is!
Fijne avond,
liefs, Sonja
 

 

17 opmerkingen:

  1. Origineel kerstcadeau, zeg. Ik heb het nog nooit gezien. Prachtig geworden, en ook nog praktisch, wat wil je nog meer.
    Fijne avond,
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een magnifieke strijkplank alias keukenstoel.
    En wat een mooi hout!
    Je hebt hem een mooi kleedje gegeven. Het woord kleedje gebruikte mijn oma altijd als ze bedoelde dat je een leuke jurk of zo aanhad. "Wat heb je ja een mooi kleedje aan"!
    Ondanks dat hij je maanden heeft aangekeken, hoop ik dat je er nu veel plezier aan mag beleven!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Maar dat is een mooitje! Ik heb wel vaker oude strijkplanken gezien, maar niet met een krukje..., en dan ook nog van die mooie uitgezaagde hartjes.
    Voor alles komt een tijd Sonja, en nu is het je dus gelukt om hem heel mooi aan te kleden. Mijn strijkplank dient ook voor alles; vandaag stond hij zelfs als tuintafeltje buiten....

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ahaaa, hij is klaar en mooi zo met dat stofje er over! Ik was al een tijdje benieuwd maar jullie hebben het ook wel druk gehad dus begrijpelijk dat de strijkplank even moest wachten.
    Handig ook!
    Groetjes Ann

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Sonja
    Wat is die mooi en handig, dit past echt heel mooi in je atelier.
    Fijn dat je zo geniet van je nieuwe stekkie, het ziet er allemaal heel gezellig uit met je mooie spulletjes.
    Liefs, Danoesja

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een handige plank, die kun je voor meer doeleinden gebruiken. Ik heb zoiets nog nooit gezien.
    Ik ken het probleem van het moeten. Als er mij iets wordt gevraagd om te maken, heb ik er vaak geen inspiratie voor. Iets maken wat je op dat moment leuk vindt om te doen, gaat beter.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ohhh wat een schoonheid Sonja, zo'n
    bijzondere plank kom je niet snel tegen.
    De overtek en het bijpassende kussentje
    zal SUPER leuk en sfeervol geworden.

    Heel handig dat het ook als kruk en
    inpaktafel dienst kan doen.

    Liefsssss
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nou ja, wat een ideale strijkplank...eh kruk...eh inpaktafel, Sonja.
    Goed dat je je er uiteindelijk hebt toegezet om de overtrek te maken.
    Nu heb je er veel plezier van!
    Liefs, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een bijzondere strijkplank gemaakt van een bibliotheektrapje wat een super leuke aanwinst!
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik was je even kwijt, Sonja, maar je bent er weer, gelukkig!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een gave strijkplank is dat Sonja. zo een heb ik nog nooit gezien. Is dat orgineel of zo gemaakt? vind hem echt gaaf. En zo leuk dat je hem voor meerdere doelen kan gebruiken.
    liefs Brie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hai Sonja,

    Nou dat vind ik ook een hele aparte strijkplank...en ook nog nooit gezien.
    Ik vind hem super...dat is een plank die je graag in de kamer laat staan.

    Liefs, Ciska

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zo wordt strijken een feestje. Wat een gaaf ding zeg!
    Ik zou hem ook lekker in de kamer laten staan...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Sonja,
    Wat een geweldig mooie strijkplank! Een juweeltje! En uiteindelijk heeft hij toch zijn hoes gekregen, en og een kussentje als bonus toe.... Helemaal leuk.
    Ik wens je een heerlijke dag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  15. O Wat gaaf, dit soort strijkplank heb ik nog nooit gezien, grappig dat hij ook als stoel/kruk gebruikt kan worden. Wat ziet hij er mooi uit nu, hij past helemaal bij je mooie interieur. Ik heb hetzelfde wat jij ook ervaart, zodra iets "moeten"wordt, is de inspiratie weg en lukt het niet meer.
    Fijne dag, liefs Hanny, http://tierelantijntjes.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dat is pas een handige strijkplank. Dit heb ik nog nooit gezien dat die ook als kruk kan dienen als ze dicht is, echt handig maar ook mooi. Je hebt ze mooi aangekleed, past weer echt bij al de rest!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen