Pagina's

dinsdag 18 maart 2014

Momentjes voor mezelf

Eindelijk, na weken van zwaar werk.
Ja hoor, verhuizen met fybromyalgie , het is géén lachertje!
Maar....eindelijk komt er zo heel stilletjes licht aan het einde van de tunnel.
Het oude huis is bijna leeg, nog één dagje gaan we samen opruimen en wat dingetjes naar het containerpark doen en op het einde van de week komt mijn lieve mam me helpen met schoonmaken en dan kunnen we de sleutel afgeven.
Het einde van een hoofdstuk: wonen in een brocante huuske ;)

 
Intussen voelen we ons in ons nieuwe appartement beiden al helemaal thuis.
Het verschil is enorm groot, de vorige woning was van 1958 en deze is van 2010.
En ook al is het gebouw heel modern van materiaal en bouw, toch word het nu al onze spulletjes er zijn weer terug ons ding.
Manlief zei gisteren al: ik zie de 'Sonja-touch' er al weer in!!!

 
 
Tussen alle bedrijven door komt er zo nu en dan even tijd vrij voor rustmomentjes en daar was ik hard aan toe.
Ik vul ze in met bezoekjes aan de fysio, die nu mijn buurvrouw is (heel gemakkelijk) om mijn lijf met heerlijke massages te belonen na alle gedane arbeid.
En ik neem handwerkjes terug op,
heb tussendoor al zitten haken en zelfs nog een paar randjes kunnen borduren want daar heb ik dus wel een flinke achterstand mee opgelopen.
Vandaag komt mijn schoonzusje de gordijnen op maat maken en zo raken we elke dag een stapje verder :)
Liefs, Sonja
 

 

 

20 opmerkingen:

  1. Wat fijn dat het meeste werk nu achter de rug is en dat het in jullie nieuwe huis zo goed bevalt. Want je ergens thuis voelen is toch wel heel belangrijk.

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig te lezen lieverd dat jullie nieuwe
    huis voor jullie beide heel goed aanvoelt,
    en al echt jullie thuis is.

    Wat zal je afgemat zijn, maar gelukkig is
    het allerergste nu dan toch achter de rug.
    Vanaf nu gaat alles er steeds meer als
    je eigen huis uit zien en komen er weer
    momentjes voor creatieve uitingen, heerlijk!!!

    Mooi al je randjes en wat ben je al ver.
    Krijg er spontaan zin in maar moet dan bij
    randje 1 beginnen, haha, wie weet?

    Veel sterkte meis voor de laatste lootjes,
    en de lente begint, een heerlijke periode.....

    Veel liefs,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel veel plezier in je nieuwe Thuis!
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn dat jullie huis steeds meer jullie thuis aan het worden is. En nog fijner natuurlijk dat je weer een handwerkje op hebt kunnen nemen. Liefs Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ziet er dit weer mooi uit en wat fijn dat het zoetjesaan steeds meer jullie eigen plekje wordt. In een oud huisje wonen is leuk maar een nieuwe ruimte is wel veel fijner in onderhoud. Wij hebben ooit 5 jaar in een ruim honderdjarige woning gewoond en hoewel ik het met plezier gewoond hebt vond ik het toch fijn dat het onbewoond werd en we er uit moesten haha. Ik kwam erachter dat je het toch "oud" en vooral gezellig kunt maken en dat zal jou ook zeker lukken. Heel goed om je af en toe te laten masseren, doet een mens goed (ik ben zelf masseuse en kan er zelf ook zo van genieten) Zorg goed voor jezelf, Liefs Hanny♥
    http://tierelantijntjes.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ziet er erg gezellig uit. Jou kennende zal het best smaakvol en gezellig ingericht zijn. En nu maar fijn uitrusten.... dat heb je wel verdiend.
    Fijne dag nog.
    Groetjes, Janie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het ziet er echt wel goed uit en heerlijk als je man zo'n opmerking maakt! Je maakt er je eigen ding van, logisch toch? Maar we beseffen zelf vaak niet hoeveel dit voor onze huisgenoten betekent. Fijn dat je alweer aan handwerken toekomt, ontspannend. Doe toch nog maar rustigaan, het komt wel.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dag Sonja, de laatste lootjes en dan genieten van je nieuwe woonst.
    We zijn ook verhuisd van een (te groot) huis naar een appartement, we zouden niet meer willen wisselen.
    Met je "touch" wordt het er gezellig.
    Groetjes,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Sterkte Sonja, met de verhuizing. Maar wat je ons laat zien, van jullie nieuwe huisje, ziet er zo vreselijk leuk uit. Ik kan me voorstellen,dat jullie je al heel prettig voelen,daar,
    groetjes,
    Sarina

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Sonja,
    Wat heerlijk dat jullie appartement al helemaal jullie 'thuis' aan het worden is. Ik vind dat jullie dit supersnel hebben gedaan hoor, pas een paar weken geleden las ik bij je dat jullie naar een andere woning gingen uitkijken...
    En moet je nu eens zien. Je hebt zelfs al weer tijd en rust om te handwerken... Oh dat randjes borduren, ik ben dat ook gaan doen, zo heerlijk en zo mooi wordt het...
    Succes met de laatste loodjes Sonja, en pas op jezelf hoor meid, dat je fysio naast je woont wil niet zeggen dat je er maar op los kunt doen...
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk Sonja, dat je je huis steeds weer meer eigen kunt maken.
    Het is verbazend hoe snel het gegaan is bij jullie!
    Neem jezelf wel in acht, want ik weet hoe dat gaat. Gelukkig kun je ook weer rustmomenten vinden en lekker handwerken.
    Veel succes met de laatste loodjes in je oude huis en dan kun je helemaal richten op je nieuwe huis!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Geniet van je nieuwe huis!
    Groetjes Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een verandering zal dat toch zijn geweest; gelukkig weet jij het nu ook weer gezellig te maken dus dat komt helemaal goed! Succes!
    Liefs, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Sonja, wat fijn dat het einde bijna in zicht is. Als toekijker vind ik het nog erg snel gegaan. Wat een lief complimentje van je man dat hij jouw hand alweer herkent in de inrichting...zo gaat je huis toch sneller een thuis worden denk ik. Geniet van je rustmomentjes en het wennen aan al het nieuws, lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat fijn dat je er bijna bent,oh die fibromyalgie is een verschrikking,weet er alles van,het gaat er vast weer super uit zien,fijne avond,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heel veel geluk in jullie nieuwe huis en doe jij maar rustig aan!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Sonja
    Nou jullie gaan echt als een speer meis! Het ziet er al super gezellig uit. En het is ook goed dat je je eigen ook gelijk thuis voelt. Nu nog even de laatste loodjes en dan lekker genieten van jullie nieuwe thuis!
    Nog een fijne avond!
    Lieve groetjes Brie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat ben je al ver Sonja, en wat ziet het er wschoon en comfortabel uit.
    Ik kan me voorstellen dat je gebroken bent, dus rust zo nu en dan maar lekker uit.
    Veel succes nog met de laatste loodjes, knuffels Chrissie

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat fijn dat alles weer zo'n beetje op zijn plaats komt.
    Verhuizen met fibrio. valt zeker niet mee.
    Daar weet ik alles van.
    Ik wens je nog veel sterkte met de rest!
    En natuurlijk veel geluk in de nieuwe woning!

    Veel liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hi Lieverd..♥
    Ik lees met aandacht je post ..ja het hakt erin hé ..je voelt geloof ik wel alles van top tot teen..;(
    Afscheid nemen van een huisje lijkt me ook wel moeilijk ..maar een nieuwe start maken een hele uitdaging ♥ ..;)))))))
    Straks als alles klaar is kan je even alles bezinken.. je boorduurwerkjes♥ geven je dan weer beetje rust ..;)
    Die rol♥ zal wel snel klaar zijn jou kennende..;))
    Ach lieverd.. straks heerlijk GENIETEN..Liefs♥ en fijn (rustig..;)) LENTE ♥ weekend ..Knuffels Gaby..X♥X♥X..;)

    BeantwoordenVerwijderen