Pagina's

maandag 24 februari 2014

Overpeinzingen

De laatste tijd is het maar stilletjes op mijn blog ,
ik weet het, maar........zo te meer is het druk in mijn hoofd.
Door de woonsituatie waar we inzitten.... mijn schoonmoeder die elke dat de houvast met de wereld rondom haar een klein beetje meer kwijt raakt...
Wat is dementie een vreselijke ziekte.
Ze is er nog niet helemaal uit, of ze naar het rusthuis wil , ja dan neen......
Terwijl deze beslissing eigenlijk niet uit te stellen meer valt want zelfstandig wonen (ook al wonen wij vlak naast haar) word stilletjes aan onverantwoord....
 
                                                                  allemaal zo moeilijk.
                                                                               
Het maakt het voor ons noodzakelijk om ook op zoek te gaan naar een nieuwe woning en oh oh, ik raak er maar niet uit,
gaan we op zoek naar een woning of ga ik het mezelf gemakkelijker maken en kiezen we voor een appartement.
Dicht in de stad, dicht bij mijn eigen ouders........
Maar, er zijn geen grote appartementen (tenminste niet voor ons betaalbaar) dus tja,
wat doe ik dan met mijn webwinkel die toch heel wat ruimte in beslag neemt???
Er zijn zoveel vragen, zo weinig antwoorden,
kiezen is immers altijd verliezen.
Vanmorgen ben ik hier in ons mooie landelijke gebied gestart met joggen,
goed om die extra kilootjes weer eraf te krijgen maar het helpt ook vooral om mijn hoofd leeg te maken.
Hopelijk toch al een eerste stap in de juiste richting ;)
fijne week iedereen,
liefs, Sonja

21 opmerkingen:

  1. Hi meis wát kan het dan stormen in je hoofd hè
    Zo herkenbaar! en LOS laten is zo moeilijk en soms onmogelijk.
    Wens je veel wijsheid, sterkte en alles wat je nodig hebt om tot een goede afweging te komen.
    Een warme knuffel komtie X Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Sonja.wens je veel sterkte met de moeilijke beslissingen die je moet nemen zo herkenbaar lieve groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Sonja,
    Dat is allemaal niet gemakkelijk, meis! Twee moeilijke keuzes, voor je schoonmoeder en voor jullie zelf. Ja dan gaat het hoofd vollopen.
    Ik wens je alles toe wat jullie nodig hebben om te wikken en te wegen, om los te laten, om knopen door te hakken.
    Heel veel sterkte!!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een lastige situatie zo, ik kan heel goed begrijpen dat er van alles door je hoofd gaat. Je hebt daarbij niet alleen je eigen vraagtekens maar ook de zorgen van je schoonmoeder. Zo moeilijk om te moeten aanvaarden dat haar wereld zo anders wordt dan voorheen. Sterkte met alles, Sonja!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een moeilijke keuzes, zorgen om je schoonmoeder en ook waar je wilt en kunt gaan wonen. Twee hele belangrijke dingen die natuurlijk in je hoofd aanwezig zijn en je niet los laten. Ik hoop dat je er uit komt en een beslissing neemt waar je tevreden mee bent.
    Sterkte, Liefs Hanny♥
    http://tierelantijntjes.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Sonja,
    Dat zijn best pittige tijden, waarin je van de ene emotie in de andere rolt. Neem alsjeblieft de tijd om een beslissing te nemen, want eenmaal genomen draai je die niet zo makkelijk meer terug...
    Sterkte meisje, hiermee...
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat zitten jullie op dit moment in een moeilijke tijd...welke beslissing moet je nemen , doe je er wel goed aan alles raast door je hoofd, neem er wel de tijd voor want je kiest wel voor je verdere leven !
    Heel veel sterkte meid en ik hoop dat jullie er samen uitkomen

    Lieve groetjes Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja dat zijn geen gemakkelijke beslissingen. Vooral niet omdat je ze met je hart wil nemen in plaats van met je verstand. Ik hoop dat je een verstandige keuze kan maken. Liefs Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik kom je even een dikke knuffel geven......zo moeilijk allemaal......liefs van mij...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Allemaal moeilijke keuzes die jullie moeten maken. Goed dat je heerlijk in de buitenlucht en een prachtige omgeving je hoofd aan het leegmaken bent.
    Ik wens jullie heel veel sterkte en wijsheid toe,
    Lieve groet, Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik kan me voorstellen dat het even stormt in je hoofd. Het zijn belangrijke beslissingen die je moet nemen. Ik wens je veel wijsheid!! Komt goed Sonja
    Groetjes,
    Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat staan jullie voor moeilijke beslissingen..en ook hele emotionele.
    Ik hoop dat jullie er uitkomen en dat de storm weer een beetje kan gaan liggen.
    Heel veel sterkte..

    Liefs, Ciska

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hi Lieverd..♥
    Ow wat heb je♥ nu veel aan je hoofd..zal ik je♥ wat zeggen ..Met de tijd komt Raad..ook voor je schoonmoeder♥..!!
    Geef je alvast een warme♥ knuffel♥..alles komt goed..het is voor mij ook al zo moeilijk om bepaalde dingen los te laten ..;))
    Ik hoop dat jullie♥ er samen♥ goed uit komen..;)
    Lieverd♥ sterkte♥ en vooral wijsheid ..dikke knuffels Liefs♥ Gaby.X♥X

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hi Sonja, kan me voorstellen dat je hoofd tolt, wat een moeilijke ingrijpende keuzes komen er op je pad op dit moment maar gelukkig zijn het nog keuzes...probeer ze in delen aan te pakken als dat gaat, dat schept vaak wat tijd en ruimte. Ik wens je rust en wijsheid en zou willen zeggen (net als in de reclame)" komt wel goed schatje.." :) dikke knuffel en lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heel moeilijk zal het zijn als je voor deze keuzes staat, maar tijd brengt raad zegt men toch, dus maak op tijd je hoofd leeg en denk er goed over na, neem je tijd of je krijgt misschien spijt van een snelle beslissing nu.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. piep, meid, veel kopzorgen, dementie is echt heel slopend, in het begin voor de persoon die het ondergaat, na een tijd voor de mensen die rondom leven.
    En dan nog de keuze van een nieuwe woonst...
    je hoofd zit zo vol....al lopend geraak je vast uit het woonprobleem, en voor je schoonmama gaan we je heel erg steunen

    knuf knuf

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ja kiezen is moeilijk, maar kies met je hart en dan komt het heus wel goed! Sterkte, knuffel
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ja, wat kunnen de dagelijkse dingen ons soms zo beheersen.
    Deze keuze maken vergt tijd.
    Sterkte ook met je schoonmoeder.

    Groetjes Corrie.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Lieve Sonja, ik kan me heel goed voorstellen dat het ontzettend moeilijke beslissingen zijn die je moet nemen, maar probeer het stapje vooor stapje te doen, en praat erover met goede vrienden, dat helpt ook echt :)
    Ik wens je heel veel sterkte, ook met je schoonmoeder.

    Lieve groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Oef, wat een dilemma's. En eigenlijk niet de keuzes waar je over na wilt denken. Heel veel sterkte.
    Groetjes, Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat kan het leven dan ook af en toe moeilijk zijn heh Sonja? Maar probeer toch positief te blijven meis. Voor iedereen schijnt achter de wolken ook weer het zonnetje. Heel veel sterkte met de keuze die jullie gaan maken. En geniet ook maar lekker van de mooie natuur om je heen.
    Liefs Brie

    BeantwoordenVerwijderen