Pagina's

woensdag 15 januari 2014

Opgeruimd gevoel :)

Gisteren en voormiddag ook nog heb ik me bezig gehouden met tellen.
De meest moeilijke opdracht voor elke zelfstandige: inventaris.
Maar.....nu moet ik eerlijk bekennen dat ik het helemaal niet erg vind, voor mij is het DE manier om nog eens alles op een rijtje te zetten wat ik in huis (in mijn atelier) heb.
Alles word uit dozen gehaald en uit gesorteerd om daarna weer netjes een plek te krijgen waar ik het dan 'normaal' ook weer terugvind ;)
In de groothandel kocht ik deze prachtige vakkenbak. Een nieuw item uit de collectie van Clayre en Eef en ook al is hij gloednieuw, het was gewoon liefde op het eerste gezicht.
Ik zag hem al helemaal voor me met mijn kleine lapjes en stofjes en inderdaad, dit is een ideaal opbergsysteem.
Ik sorteerde alles volgens kleur,
zo zie ik ook meteen als er een kleurgroep aan het opraken is en waar ik dan nog moet bijvullen.
Ik gok op de rode stofjes ;)
 
Ook mijn aanwinst van de opendeurdagen bij Margot kreeg nog een plekje.
Ik had jullie nog beloofd om te laten zien wat ik bij haar kocht en het was dus deze mooie fourniturenkrans.
Vond hem meteen helemaal leuk voor in mijn atelier.
 
Samen met wat dierbare ander spulletjes is mijn hoekje weer helemaal op orde.
Nu moet ik wel toegeven, zo een mooie zwarte Featerweight Singer naaimachine zou dit hoekje nog afmaken, mmmm???
Maar eigenlijk zijn die best prijzig en ik ben iemand die de naaimachine héél uitzonderlijk gebruikt.
Ik werk het liefst met de hand,steekje per steekje, komt waarschijnlijk omdat ik ook zo graag borduur. Ik vind het naaien met de hand verschrikkelijk ontspannend.
Dus misschien maar eens een mooie hoes maken voor mijn goedkoper singertje ,
volgens mij kan ik me daar best tevreden mee stellen.
 
 
De hele bovenverdieping is volledig opgeruimd , uitgesopt en opnieuw gesorteerd,
klaar om aan een nieuw werkjaar te starten maar morgen ga ik eerst een dagje shoppen,
wel verdient na al dit 'harde' werk :)
Fijne week verder,
liefs, Sonja
 

 


 

 


23 opmerkingen:

  1. Lieve Sonja..♥
    Wat heb je het weer prachtig♥ gedaan allemaal het opruimen..;))
    Fijn om weer je mooie posten♥ te kunnen lezen ..Ik vind die vakken bak♥ leuk..je kan er veel spulletjes ♥in kwijt ..;)
    Ja het geeft een opgeruimd gevoel♥ in je hoofd ...hier ben ik ook al goed bezig met opruimen er is veel blijven liggen..;(
    Nog een Fijne♫ avond Liefs ♥ knuffel Gaby..♥ XX

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oei die vakkenvak, daar moet ik eigenlijk niet naar kijken :)
    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Sonja,
    Heerlijk gevoel om zo opgeruimd het nieuwe jaar in te gaan!! Ik heb volgende week een weekje vrij en wil dan mijn zolderverdieping gaan aanpakken. Wat en prachtige vakkenkast heb je gekocht!! Leuk om zo al je lapjes in op te bergen. Is nog een leuk gezicht ook. En wat een prachtige fourniturenkrans heb je van Margot. Wat maakt zij toch prachtige kransen. En hij staat ook erg mooi in je atelier!! Fijne dag morgen!!
    Veel liefs van mij

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Sonja,
    wat een heerlijk opgeruimd gevoel zal dat geven....ik ben helemaal weg van jouw nieuwe vakkenbak, prachtig is die!
    Lieve groet,
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een heerlijke werkkamer/atelier heb jij ♥♥
    De vakkenkast is idd een plaatje!
    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk alles weer opgeruimd...geniet morgen fijne week verder liefs Ria...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Niet alleen functioneel die vakkenkast maar ook een prachtig meubelstuk! Wat fijn dat alles weer spik en span is....ik zeg altijd: een opgeruimd huis is een opgeruimd hoofd!
    Fijne avond en een x van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh wat prachtig!! Nu moet ik ook wel gaan ruimen als ik dit zie,.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lieve Sonja, wat ziet alles er spic en span uit, ik kan me goed voorstellen dat het een heerlijk gevoel is :)
    De vakkenbak is prachtig, en perfect om het overzicht te behouden over al je mooie stofjes.
    Ik wens je morgen héél veel plezier met shoppen !!!!!!

    Nog een fijne avond en lieve groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk om al je mooie spulletjes weer even door je handen te laten gaan.
    Je vakkenbak is echt helemaal te gek.
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauw, wat een mooie bak, ik snap dat je er meteen wég van was Sonja. Het ziet er allemaal weer opgeruimd en sfeervol uit. Shop ze...! lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat ziet er weer super de super netjes uit zo en wat een mooie hoek heb je zo weer gecreëerd.
    Echt, ik ben wel jaloers op je Sonja, ik wou dat ik dat ook zo kon.
    Liefs en een super fijne dag morgen, Chrissie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zo best nog een klus zo te zien,maar door al je spulletjes rommelen is zeker geen straf,ziet er heel netjes uit en je vakken bak vind ik super,fijne avond,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het is even doorzetten, maar heerlijk dat alles nu zo mooi en overzichtelijk is opgeruimd en opgesteld. Nu weet je meteen wat nog wel en niet aangevuld moet worden.

    Veel plezier met shoppen! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Een hele klus, maar nu heb je weer alles op orde en een goed overzicht van je voorraad!

    Fijne avond. X

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Na mijn middelbare school heb ik een jaar in een winkel gewerkt en daar was het ook direct begin januari inventariseren. Alles tellen en tellen en tellen.
    Maar je bent nu wel weer mooi opgeruimd.
    Ik wens je morgen een mooie dag!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heerlijk dat alles weer zo opgeruimd is. Het ziet er heel sfeervol uit. Het vakkenkastje is prachtig en de krans is schitterend!

    Groetjes, Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat ziet het er allemaal weer gezellig uit. Wat een heerlijk gevoel moet dat geven.
    Liefs
    Erna x

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat leuk al die mooie spulletjes Sonja. Ziet er weer smaakvol uit allemaal.
    Liefs en groetjes Brie

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Sonja,
    Het ziet er weer helemaal geweldig uit! Lekker opgeruimd en heel overzichtelijk. Jij gaat alles weer heel makkelijk terugvinden.
    Geniet van het shoppen vandaag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Lieve Sonja,

    Ik ben weer helemaal terug in blogland!
    Veel heb ik gemist ,dus ook bij jou ga ik er even lekker voor zitten.
    Weer even alles doorlezen!

    Fijn weekend!
    Veel liefs!
    Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Je hoekje heb je geweldig herschikt met je nieuwe aanwinsten! Prachtig en de inventaris is gemaakt, alles opgeruimd en klaar voor 2014!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen