Pagina's

woensdag 11 december 2013

Christmas in......red

Het kon ook moeilijk anders eigenlijk maar voor mij hoort bij de kerst.....rood!
Altijd heb ik al een grote liefde gehad voor deze kleur vanwege het mooie redwork wat je kan borduren of stichen maar ook in mijn interieur kan ik deze mooie warme kleur niet meer missen.
Met de kerst kan je dan natuurlijk voluit gaan, helemaal niet gek om nu veel rood in huis te hebben.
Ik droom al jaren van een héél grote kerstboom vol met hand geborduurde kussentjes, waar je er dan  elk jaar een paar van maakt en je dan een boom vol herinneringen schept!
Prachtig!
Helaas hebben we geen plek voor een grote boom, onze zithoek is maar vier op vier meter groot (klein)
En elk jaar maak ik wel een kerstkussentje voor mezelf maar ze belanden nooit in mijn eigen boom ;)
Nu had ik nog een stofje liggen met mooie rode merklapjes erop en tja,
omdat de boom toch niet groot is leek me dit wel een ideale oplossing.
 
Dus mijn eerste project (Christmas 2013)  voor mezelf werden kleine kussentjes mét borduurwerk voor in de kerstboom en ook al zijn ze eigenlijk niet "echt"
toch ben ik tevreden met het resultaat en als we ooit verhuizen en ik de grote kerstboom krijg dan borduur ik er gewoon een paar bij.........
het begin is in elk geval gemaakt.
Ik ga genieten van de lichtjes in de boom,
zo gezellig 's avonds en starten aan mijn volgende project ' Christmas 2013'
Fijne avond,
liefs, Sonja
 

 

 
 


19 opmerkingen:

  1. Hoi Sonja, gezellig ziet dit eruit, en een leuk plan om elk jaar wat toe te voegen.Ik koop elk jaar een aparte "bal" bij in het wit, dit jaar witte balletschoentjes....ook leuk hoor haha,geniet ze....lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha die lieve Sonja, wat een gezellige kerstpost, ik heb net zelf ook eentje geplaatst :)
    Voor mij hoort de kleur rood er ook echt bij met kerstmis, het is zo´n warme kleur, mijn keuken is het hele jaar door rood/wit gedecoreerd.
    Je kerstboom ziet er superrr mooi uit , heel sfeervol.
    Geniet maar lekker van deze gezellige tijd !!

    Lieve groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je kerstboom is fantastisch. Ook ik maak telkens spulletjes erbij, al is er (tot nu toe) slechts 1 kussentje erbij gekomen.
    Lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie kussentjes zijn dat! En inderdaad enig om allemaal in de boom te hangen...
    En die grote boom gaat er vast nog wel een keer komen, een mens moet wat te dromen over houden!

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Al heb ik meestal geen rood, toch begrijp ik de keuze voor deze kleur. Een paar jaar geleden heb ik ook een jaar gehad dat ik er helemaal voor viel. En bij mijn schoonmoeder kan ik er ook niet om heen, het hele jaar door.

    Een leuk idee om elke jaar een paar kussentjes voor in de boom te maken, mocht je een keer verhuizen, dan is dat alvast klaar ;-).

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Sonja,
    Nou echt of niet, ze zijn heel erg leuk en het staat prachtig in je boom. Het ziet er heel gezellig uit bij je.
    Fijne dag vandaag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een zalig versierde boom, Sonja!
    Geniet van de kerstsfeer, thuis en op stap!
    Lieve groetjes, Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De traditionele kerstkleuren blijven mooi en ik heb ook vele jaren rood gehad...het ligt nu allemaal netjes in dozen en ik heb het nog een jaar bij veel wit gehouden....het ziet er schitterend uit bij jou en de boom is een plaatje...fijn weekend en lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Sonja.
    Wat een mooie kerstboom heb je staan. En rood vind ik ook erg mooi. Je heb eigenlijk zoveel kleurtjes voor de kerst en het is zo leuk om bij iedereen weer te zien hoe z,n eigen smaak is. Ik heb jaren lang een boom gehad die goud versierd was. En heel vroeger heb ik zilver gehad. Vanuit thuis was hij weer versierd met alle kleurtjes. Ik wou dat ik die kerstversiering nog had van vroeger van thuis. Waar dat gebleven is.....???? Mijn dochter heeft ook rood in haar boom en ook alles met rood versierd in huis met de kerst. En dat vind ik dan ook weer erg mooi. Je kussentjes zijn ook echt heel lief. En nu er heerlijk van genieten Sonja.
    Lieve groetjes Brie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Volgens mij is het altijd gezellig bij jou in huis, maar nu wel helemaal! Sfeervol met het rood en gewoon lekker blijven dromen van een grote boom ;)

    Fijne dag. X

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Geweldige boom heb je zo, ziet er echt super uit. Liefs sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooi boompje heb je er van gemaakt, en heel warm zo in het rood.
    En rood hoort gewoon bij de kerstdagen...het ziet er sfeervol uit hoor.
    Oh en die boom vol zelfgeborduurde kussentjes komt er vast nog wel van...

    Fijne dagen..

    Liefs, Ciska

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtige kerstboom, geniet ervan.
    Groetjes,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel mooi deze kerstboom. Zo gezellig met die borduurtjes. Dit past ook helemaal bij jou!
    Ik wens je een fijne tijd, Sonja!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ja, met kerst kan je nooit teveel rood hebben, vind ik ook. Die kussentjes zijn leuk en je kan er inderdaad altijd bijmaken! Zo groeit je grote boom elk jaar een beetje :-) voor later. Geniet ervan!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een enorm warme uitstraling heeft je boom.
    Super gezellig.
    Wens jou en je familie dan ook hele fijne en gezellige dagen toe met veel liefde en warmte!

    Groetjes, Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een sfeervolle boom, zo zie je maar klein maar fijn.

    Groetjes en fijn weekend, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen