Pagina's

donderdag 14 november 2013

Heerlijke wintergeuren

Vandaag was het een regenachtige druilige dag hier in het Belgische Limburg.
Vanmorgen had ik er dan ook even geen zin in, pffff, de winter staat voor de deur.
Dan ging ik maar eens bedenken wat de leuke dingen van de winter zijn.
En plots sloeg mijn stemming honderd graden om want er zijn er méér dan voldoende te vinden.
Zoals heerlijke wintergeuren,
voor mij hoort dit bij de kerst.
 
Elk jaar maak ik zelf potpourri die ik helemaal vergruis tot er een heerlijk geurend poeder overblijft.
Hiervoor gebruik ik kaneel,anijs, gedroogde appeltjes en ....nog enkele geheime ingrediënten ;)
Deze word bewaard in mijn atelier in heel grote glazen bokalen, het lijkt wel een klein labo deze dagen.
 
 
Vanmorgen mocht de bokaal open om een nieuwe voorraad geurzakjes te maken en ooooooooooh, het overviel me plots , heerlijk !!!
Deze geur past hier bij de winter, bij de verlangende dagen voor de kerst.
Ik krijg er zin in, laat maar komen die donkere dagen.
Namiddag ben ik heerlijk aan slag gegaan in huis, weer wat hoekjes verandert, overal de kaarsjes aan en daarna een heerlijke winterse stamppot gemaakt.
 
 
Mmmmmmmmm, love wintertime,
liefs, Sonja
 

 

 

 


16 opmerkingen:

  1. Appels, kaneel en dennenappels zijn echte wintergeuren en allemaal zo lekker, snap dat die pot heerlijk geurt! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi,

    Wat ziet dat er leuk uit!!!
    Fijne avond,

    Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ziet je blog er weer sfeervol uit!
    Lekker bezig !!!
    Groetjes Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wel heb ik een beetje moeitje je tekst te lezen (ligt misschien aan mijn leesbrilletje :-) !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een sfeervolle geurzakjes heb je gemaakt!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Sonja,
    Hier ook zo, vreselijk somber, miezerig prutweer ..maar als we lekker aan de hobby kunnen, dan valt het wel mee, leuk zijn je geurzakjes geworden, wat zal dat heerlijk ruiken..liefs Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh wat moet het lekker ruiken in jouw atelier. Ik kan me voorstellen dat het heerlijk winters ruikt. Liefs Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat mooi zeg, ook gewoon fijn om lekker thuis te knutselen met dit weer!
    En als het dan ook nog zo heerlijk ruikt...
    Liefs, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat zal dat lekker ruiken, ik kan in gedachten de heerlijke geur er al bij bedenken!

    Fijne avond Sonja! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik had wel eens even willen komen ruiken bij jou. De zakjes zien er weer leuk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lieve Sonja, hier was het vandaag ook al zo donker en regenachtig.
    Wat ben jij heerlijk positief, en het is ook waar de winter is zoooo gezellig als je aan al die dingen denkt die jij hier opnoemt, dank je wel lieve Sonja, nu kijk ik er ook anders tegen aan :)
    De geurzakjes zien er prachtig uit !!!

    Lieve groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik ruik het hier Sonja, heerlijk die kerst/wintertijd
    liefs
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je brengt me helemaal in winter stemming.Heerlijk,al die geurtjes,
    Fijn weekend,
    groetjes,
    Sarina

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat zal het heerlijk ruiken in jullie huis...
    Ik wens je een heel fijn weekend,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  15. HHHHmmmmmmm ik ruik het al tot hier! Lekker!!! Potpourri ruikt zo heerlijk en dan die stamppot, een goed begin van de winter zou ik zeggen!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hi Lieverd..♥
    Oohh wat heb ik al veel mooie♥ posten gemist bij jou♥..;(
    Dus even heerlijk♥ doorgelezen..je hebt al heel wat gedaan♥ zeg..zorg dat je niet te veel doet en vooral ook Geniet♥..;)))
    Maar daar hou je wel rekening mee hé..wel leuk♥ dat je helemaal in de geurige ♫kerstsfeer♥ zit thuis.. heel gezellig♥ bij jullie♥♥ zo te zien..;))
    Heel veel liefs♥ en fijn weekend♥ Gaby..XXX..;))

    BeantwoordenVerwijderen