Pagina's

dinsdag 22 oktober 2013

Brocante haakwerkjes

Al eerder vertelde ik dat het haken me helemaal in de ban heeft maar ik had zelf nooit gedacht dat het ZO erg zou worden :)
Overal sleep ik haakwerk met me mee, in de wachtkamer bij de huisarts, onderweg naar de boekhouder, zelfs bij de fysio, overal waar ik maar even moet wachten komt het haakwerk tevoorschijn.
 
 
Heerlijk vind ik het want je hoeft er niet echt bij te tellen , in tegenstelling tot borduurwerk en je hoeft ook niet steeds te kijken waar je gebleven was.
Zo haakte ik pannenlappen, eerst een stel voor eigen gebruik maar het is heel leuk om te haken dus kwamen er al vlug extra pannenlappen voor mijn webwinkeltje.
Je vind alle haakwerkjes hier terug:
 
 


En die mooie kleurtjes haakgaren zijn echt om verliefd op te worden,
heerlijke vintagekleurtjes die heel mooi staan in een brocant interieur.
Ik ga er nog maar een paar extra haken voor de komende Halloweentocht van volgende week want ze zijn heel erg mooi met een brandend kaarsje.
 
Voor Halloweenavond maakte ik ook een deel prentkaarten met mooie vintageplaatjes.
Dit zijn uiteraard replica's van originele kaarten afgedrukt op linnenkarton en veroudert met een gekarteld randje.
Ik ben zelf gek op deze oude afbeeldingen,
niet alleen om creatief mee bezig te zijn maar ook om ze in een mooi decoratief hoekje te plaatsen met oud linnengoed of tussen je fournituren.
Bovendien zijn ze heel mooi om op een cadeautje te binden met een touwtje, het geeft elke attentie een mooie vintagelook.
 
Nu ga ik verder haken,
ik vind het zelfs heel ontspannend om te doen,
even heerlijk tv kijken en ontspannen en morgen ga ik verder in mijn atelier waar intussen een echte kerssfeer heerst
en dat bij deze temperaturen want vandaag leek het meer lente dan herfst :)
Fijne avond,
liefs, Sonja


24 opmerkingen:

  1. hoi Sonja,
    ik had je gewaarschuwd maar het is te laat!!! Je bent echt besmet en daar is niets meer aan te doen!! Maar ik moet eerlijk toegeven dat je werkjes dan ook weer helemaal top zijn. Wat een lieve lichtjes en je pannenlappen zijn ook een lust voor het oog!! Ik vind de lichtjes erg leuk omdat je ze ook op kan hangen. Ik loop ook overal te zoeken naar geschikte potjes maar deze leukerds ben ik bij ons nog niet tegengekomen. Heb je al van Laura gehoord dat ik ook ga proberen om ook zo'n mooie vintage krans te maken. Zij heeft voor mij de bolletjes garen op de kop weten te tikken . Ik zit nu met smart op mijn bestelling te wachten. Volgende week heb ik vakantie en kan me nu al verheugen op al dat leuke freubelwerk wat ik dan kan gaan doen!! Jouw blog geeft me zoveel inspiratie dus mijn handen jeuken om aan de slag te gaan!!
    Fijne avond en veel fijne uurtjes voor jou in je Atelier!!
    Liefs van Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou, het was echt genieten vandaag wat het weer betreft, geweldig!
    Maar wat haak je leuke dingen. Het is inderdaad heel ontspannend. Helaas lukt het mij niet meer om te doen, maar soms jeuken mijn handen.
    Heel veel plezier, Sonja!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heeeeeerlijk is het om te doen he haken, ik doe het ook gauw ff ergens tussendoor hoor, zelfs als de pannen op het vuur staan hihihi, je hoeft er idd niet veel bij na tedenken en het is erg ontspannend !
    Ik haak of brei zelfs kleine lapjes om zomaar ergens neer te leggen ja tis echt een verslaving maar deze is niet erg hihihi !

    Lieve groetjes Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gelukkig maar dat ze hier geen pilletjes voor hebben, zo kun jij lekker blijven genieten van je heerlijke hobby! Ik zie je overal al zitten, de tas tevoorschijn halend en hup...aan het haken. Zo zijn wachttijden niet eens storend, als je toch lekker iets te doen hebt ;-).

    Fijne avond Sonja! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve Sonja..♥
    Bohh je bent echt verslaafd geraakt aan haken♥ merk ik.. wel een mooie♥ ontspannede verslaving moet ik zeggen..;))
    Ik zit momenteel met textieldraad♥ te haken.. je weet wel met die dikke haaknaalden..;))
    Jeetje wat is dat leuk♥ zeg ..;))
    Ook een heerlijke afleiding♥ nu voor mij ..;)
    Jou pannelappen♥ vind ik geweldig en ik ga proberen er ook eens een paar voor mijn dochter♥ te haken ..;)
    Ik vraag me af hoe lang je♥ erover doet over 1 pannenlap♥ lijkt me een heel telwerkje..Ik♥ verneem het wel van je ♥..;)
    Liefs♥ lieve groetjes en knuffel Gaby ..x♥x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb donderdag een workshop kerstballen haken. Zal ik ook verslaafd raken???? Kan ik er nog wel een verslaving bij hebben. Hahaha...
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja, heerlijk he? Haken. Je pannenlappen zijn prachtig! De potjes ook! Heerlijk is het weer richting de kerst. Ja, vandaag leek wel even weer lente.
    fijne week verder,
    liefs Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lieve Sonja,

    Je gaat als een raket!!!!! Niet normaal zo snel dat jij wat moois kan creeen!!!!
    Het ziet er weer allemaal zo verzorgd uit en erg mooie tinten weer allemaal!!

    Haakse en ik kijk uit naar je volgende haakwerkjes!!

    Veel liefs Sharon

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat heb je prachtige prentkaarten gemaakt! Ik vind het zulke sfeervolle plaatjes. Je haakwerkjes zijn ook erg mooi. Helemaal in de kleuren waar ik zo van hou. Het lijkt me ook heerlijk ontspannend. Maar helaas ben ik niet handig met naald en draad... Dus ik hou het maar bij kastjes schilderen!
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik zei het toch dat het verslavend is. Maar wel een leuke verslaving.
    Vooral als je er dan nog een brocant uiterlijk aan geeft.
    En die oude plaatjes doen het ook zo leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk allemaal he? Maar inderdaad, ik begin er niet aan. Ik ben nu ook weer volop aan het borduren en dan blijft het quiltwerk al liggen. Vroeger hebik ook zoveel gehaakt, en stel dat ik ook die smaak weer te pakken krijg.
    Maar het ziet er bij jou zo leuk uit. ~Prachtig hoor.
    Veel plezier en liefs
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ja verslavend he, ik heb dat niet zo met haken maar ken natuurlijk het gevoel niet meer te kunnen ophouden, meestal met quilten of borduren! Mooie nieuwsbrief had je weer! Groetjes Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Sonja,
    Wat kan zoiets dan verslavend worden hè? Ik zie het ook al voor me hoor; Sonja zelfs in de rij bij de kassa van de supermarkt, met haar haakwerk in de handen... haha... Ik haak en brei ook graag maar neem mijn werkjes niet mee buiten de deur... alleen naar onze maandelijkse crea-avonden die we al zo'n 28 jaar houden met een klein groepje... heerlijk...
    Ik wens je een heerlijke dag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het ziet er zo mooi uit bij jou en dan zeg je dat je er zo ontspannen bij zit. Nou bij mij niet hoor, daarom is het ook niet echt aan mij besteed. Al ga ik in de toekomst toch wel weer een poging wagen. Liefs Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  15. De pannenlapjes zijn eenvoudig, maar wel mooi Sonja!
    Leuk met het labeltje die je er hebt op genaaid.
    De theelichtjes zien er zo sfeervol uit!
    Nog veel crea plezier in je atelier,
    liefs Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Het is een heerlijke verslaving Sonja en wat heb je al een mooie dingen gehaakt. Die kleuren vind ik ook zo mooi.
    Ik zal je niet langer van je haakwerk afhouden hihi.

    Alvast een fijne avond.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ziet er weer super uit! Mijn moeder gaat me ook leren hake want kan nu alleen nog vingerhaken. Haha. Als ik het onder de knie krijg weet ik ook al genoeg te maken door jou blog!
    Bisou, Wendy
    (maison-de-wendy.blogspot.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Haken altijd leuk om te doen en mooi resultaat!
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Het ziet er zoals altijd weer prachtig uit Sonja! Je pannenlappen passen weer prachtig in je vintage interieur en de windlichtjes vind ik super! Haken kan ook ontspannend zijn, net als breien :)
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat heb je dit mooi gehaakt Sonja, geweldig mooi die pannenlappen, de kleurtjes..helemaal leuk.
    Je windlichtjes zijn ook heel sfeervol, heerlijk om dan toch zo bezig te zijn, op dit moment haak ik ene omslagdoek, of hij afkomt:)
    ik haak rustig door.

    Lieve groetjes, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Lieve Sonja, wat leuk dat je zo aan het haken geslagen bent, het is ook echt fijn om te doen hé :)
    De pannelappen zijn prachtig geworden, net als de sfeervolle lichtjes.
    Ik wens je nog heel veel plezier met haken !!

    Lieve groetjes Mieke

    Ps Al je mooie spulletjes hebben allemaal al hun plekje bij mij gevonden

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hallo Sonja,
    Leuke werkjes heb je weer gemaakt!.De lichtjes zijn echt super leuk.
    Fijne zondag en.......haak ze,
    Groetjes,
    Sarina

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Oh Sonja, jij bent ziek, echt de koorts slaat jou om de oren.
    Haakkoorts kan echt vreselijk zijn om er vanaf te komen.
    Misschien dat je in therapie moet hoo0r.
    Ondertussen zijn de eindproducten dan wel weer super leuk en helemaal Sonja achtig.
    Knuffels Chrissie

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hier was ik gebleven met lezen dacht ik...wat een leuke kleur garen om die potjes om te haken, gezellig met een hartje er aan.
    Prachtig ook die vintage kaarten daar hou ik ook van!
    Ik lees verder in je volgende post
    Tot zoooooo

    BeantwoordenVerwijderen