Pagina's

dinsdag 17 september 2013

Pompoen met oude fournituren

Van Margot kreeg ik deze bijzondere pompoen,
bijzonder door zijn vorm (ze is niet bepaald rond) maar ook door de kleur,
wat een prachtige kleur hè,
heerlijk vintage grijs-groen, ze past perfect in mijn woonkamer.
 
 
Omdat iemand me ooit zei dat je in een brocante interieur een soort van lijn moet trekken en niet zomaar van alles door elkaar moet gaan verzamelen was voor mij de toon snel gezet.
 
 
Ik koos, door mijn atelier in huis,en mijn passie voor naald en draad dan ook  voor oude fournituren.
Oude garenkaartjes, klossen in alle formaten, kant , schaartjes, speldenkussens, noem het maar op , je vind het in de woonkamer en in mijn atelier volop terug.
 
 
Ook deze pompoen moest er dus aan geloven en doet dienst als een soort van mandje voor een paar fournituren.
 
 
Er bij liggen twee pompoentjes die ik eerder deze week gehaakt heb en die ik er als speldenkussen bij gebruik.
 
 
Het patroon van het linkse vond ik op internet terug maar dit viel wel heel klein uit, en Monique van het mooie blog Mon Kieks was zo lief om met mij het patroon van de grotere te delen.
Ook al kwam ik er nog niet meteen uit, mijn mailvriendin Elly , die had ook weer heel veel advies en nu ben ik toch vertrokken, het resultaat van de tweede was toch dat wat ik in mijn hoofd had;
Samen vormen ze wel een mooi trio :)
 

 

 

 
Wat oud kant er onder en voor mij is er weer een hoekje herfst bijgekomen in huis.
 Vandaag schijnt hier het zonnetje volop binnen maar er is opnieuw regen op komst,
je voelt aan de temperaturen dat de herfst echt op komst is.
Fijne herfstweek iedereen,
liefs, Sonja
 


26 opmerkingen:

  1. Wat superleuk is dit zeg, en zo gaaf zoals je die pompoentjes gehaakt hebt. ik ben er helemaal weg van, wat een leuk "stukje" is het zo geworden en wat zal dit gezellig staan in je huis.
    Fijne dag, liefs Hanny♥
    http://tierelantijntjes.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een beeldig herfst sfeerhoekje, gezellig!
    De kleine en grote gehaakte pompoen zijn prachtig.
    Lieve groetjes, Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtig plaatje geworden heel sfeervol en erg schattig die gehaakte pompoenen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. MOOI,MOOI,MOOI!!
    ERG MOOI HOOR!

    FIJNE DAG,
    MIRANDA

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel erg mooi, tis inderdaad een hele bijzondere pompoen. Mooi herfsthoekje heb je er weer bij. Liefs Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat is dit super leuk gemaakt.
    Ik zou er een aanzichtkaart (hoe schrijf je dat eigenlijk) van maken. Toch super om zo'n foto als kaart te versturen.
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Sonja,

    ik had de pompoen al op F.B. gezien maar kan het niet nalaten om een berichtje te sturen.Wat een leuk trio en wat fijn dat je met hulp van Elly toch uit het patroontje bent gekomen. Het is een prachtig geheel geworden!! Wat een leuk idee om er een mandje met fournituren in te verwerken.!!Ik hoop dat je lang plezier mag hebben van dit prachtige tafereeltje!!
    Liefs van Monique
    Z

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ziet er super uit ....ook ik koos voor deze pompoen vind het 1 van de mooiste deze kan je ook eten ook al ben ik daar niet zo dol op hihihih komt denk ik omdat ik van oorsprong bloemist ben en altijd in de bloemstukken verwerkt heb ..het zou het idee zijn ...prachtig zo met het naaigerei ...super mooie sfeeerfoto's ...wens je een fijne week ...lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een ontzettend leuk plaatje is dat geworden met die pompoenen, ik ben er helemaal door geïnspireerd en krijg meteen zin om ook iets herfstachtig te gaan maken. Leuk dat je dat met ons deelt.

    Groetjes,
    Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtige pompoen! Ik heb sinds vorige week 2 witte in de vensterbank liggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hey lieverd, ongelooflijk mooi, zit er echt van te genieten...
    liefs Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik vind dit nou zooo leuk, echt schitterend: sowieso de pompoen, maar ook de fournituren die je erop hebt gedecoreerd, echt een plaatje! Je hebt me geïnspireerd!
    Lieve groet, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ja Sonja, tis weer echt prachtig geworden! Echt een mooie brocante herfst sfeer. En die pompoentjes die je gehaakt hebt, liefjes! Fijne dag en een lieve groet van Celine

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Deze pompoen is inderdaad mooi van kleur, morgen wil ik als ik tijd heb ook even een bezoekje aan de pompoenenboer brengen. Eens kijken of ik dan ook zo'n mooie kan scoren ;-).

    Een fijne dag Sonja! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een prachtige pompoen en je hebt hem zo leuk versierd!
    Jij bent toch echt wel een crack in die dingen hoor! Je zou beter aan interieurinrichting doen :) dat is echt wel een gave van je!
    Ik krijg altijd de indruk dat jij in zo'n huis "uit de boekskes" woont, zo prachtig ingericht altijd!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ontzettend mooi, vooral zoals je hem in de omgeving hebt gezet komt het wel heel erg mooi uit.
    liefs
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Het is een prachtige pompoen en je hebt hem zo mooi versierd!
    Groetjes, Sonnja

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een superrrr gave pompoen zo zeg hopelijk blijft deze lang goed !
    Kun je er lang van genieten
    Je banner is ook al zo mooi !!

    Lieve groetjes Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Sonja,
    Wat een prachtige pompoenen, de echte maar ook de door jou gehaakte... En het fijne is, ze gaan zo lekker lang mee....
    Prachtig gedecoreerd ook, ik zit te smullen...
    Ik wens je een heel fijne avond,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat leuk om op die manier van die spulletjes bij elkaar te doen. Wat is je blog gelijk mooi geworden. (niet dat het eerst niet mooi was) Alles zo mooi in de herfstsfeer.
    Het is een genot om naar te kijken.

    Groeten van Corrie.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Zooooo Sonja, wat ziet je blog er
    PRACHTIG uit, de achtergrond en
    de header, helemaal TOP!!!

    De pompoenen zijn prachtig in die
    speciale vintage kleur, en zo samen met
    jou mooie creatie's een lust voor het oog.
    Leuk idee om zo'n pompoen te verfraaien
    met oude fornituren, staat heel erg mooi.

    De herfstsfeer lacht je toe bij het zien.

    Fijne week meis,

    Liefs,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een pracht van een pompoen en zo leuk versierd met oud naaigerei!
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Geweldig, die grote pompoen.Ik heb die kleur nog nooit gezien.Wat mooi.
    Ja, die past zeker precies in je huisje.
    Leuk idee,met die fournituren. Het is een heel leuk hoekje geworden.
    Groetjes,
    Sarina

    BeantwoordenVerwijderen