Pagina's

maandag 9 september 2013

Ondergedompeld in herfstsfeer bij 'All seasons decorations"

Bij het binnenkomen van de eerste mail van Margot kwam direct de agenda op tafel:
zondag 8september stond in het groot aangekruist voor de herfst opendeurdagen bij
"All seasons Decorations"
Deze zijn , zo weet ik na twee jaar, een must om het herfstseizoen mooi van start te gaan!
 
Vriendin Laura had mijn enthousiaste verhaal van vorig jaar al aanhoort en was onmiddellijk bereid om mee te gaan en zo stonden we gistermorgen voor het  prachtige landgoed van Margot en Harm  in Roosteren.
 
Stipt om elf uur werd het bordje op de prachtig gedecoreerde inkompoort omgedraaid.
En kont het grote genieten van start gaan!
 
 
Allerhande herfstmateriaal kon je er kopen, pompoenen, herfstvruchten maar ook hopslingers en prachtige dadeltakken om thuis lekker zelf mee aan slag te gaan.
Inspiratie kreeg je er gratis bij en hoe,
kijk maar eens mee naar de prachtige herfstbloemstukken die we tegenkwamen.
 
 
 
 
 
 
 
 
Van buiten uit rook je heerlijke luchtjes die uit de keuken kwamen , hier stond nl een team van koks allerhande typische herfstheerlijkheden te bereiden,
ik kan je verzekeren: we kregen suuuuuuuuuuperlekkere hapjes,
vooral de pompoensoep smaakte verrukkelijk :
 
 
 
In de keuken kon je niet alleen proeven van de smaak maar vooral van een heerlijke sfeer,
kijk toch hoe mooi, dit bankje voor het raam om even uit te rusten.


 
En de prachtige landelijke keukentafel, je zou zo aanschuiven :)
 

 
 
Ook in de buitenkeuken werd er volop gekookt , gewokt dan wel, heerlijke gerechtjes, dat kan ik jullie verzekeren.
 
 
 
 
En ook hier weer zo een prachtig bankje om even uit te rusten.
 
 
 
 
Hierbij denk je toch vanzelf: wat een heerlijkheid om daar te mogen wonen maar dan hebben jullie de kers op de taart nog niet gezien want Margot en Harm gaven de woonkamer een opfrisbeurt en hou je nu maar vast want wat je daar zag:
beeldig!!!!
Wat een prachtige woonkamer hebben jullie ervan gemaakt!
 


 

 
De prachtige schoorsteen werd gepatineerd door Petra van Barbotine in Maaseik.
Hier zie je hoe het ervoor en erna was,
wat een kunstig werk heeft ze ervan gemaakt.
 


 



Op een weiland naast de mooie hoeve stonden voor het eerst allerhande brocante kraampjes opgesteld waar je ook nog een keer kon genieten van alle mooie spulletjes en lekker kon rondwandelen,
de weergoden zaten mee dus we hadden een supergeslaagde dag!
 
 
Dankjewel Margot, Harm en het hele team voor het mogen meebeleven van deze heerlijke herfstopendag, het was voor ons echt een dagje uit en we kijken al uit naar jullie kerstopendeurdagen
"Candle light Christmas inspirations"
op zondag 1 en zondag 15 december 2013!
Staat al genoteerd in mijn agenda hoor :)
 
 



 
 Fijne week iedereen,
hopelijk krijgen jullie door deze post ook een beetje "herfstkriebeltjes"
liefs, Sonja
 

 
 


26 opmerkingen:

  1. Nou Sonja je moet echt ophouden hoor met al dat moois!!!! Ik ging van dat vorige bezoekje al uit mijn dak maar dit echt SUPER!!!!

    Ik kan me voorstellen dat je een top dag hebt gehad echt te gek!!
    Dan is het heel erg moeilijk om je hand op de knip te houden met al dat moois!!

    Een hele fijne week
    Veel liefs Sharon

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schitterend wat een mooie foto's en prachtige omgeving. wat jammer dat we niet wisten van gisteren. Maar wie weet gaan we binnenkort zomaar op een dag eens kijken daar.
    Kleine opmerking Sonja: je hebt het in je blogje over 1 en 15 september, maar dit moet december zijn. ja, ja ik heb het allemaal net even goed bestudeerd:)
    dank je wel voor een heerlijk blogje
    liefs
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor de attente reactie Wietske :) Het is intussen verandert hoor! xxx

      Verwijderen
  3. Wat was dat daar allemaal zeg, zoveel moois om te bewonderen en zoveel om te kiezen en kopen en ideetjes opdoen, je hebt ogen en tijd tekort! Een mens zou nog gaan verlangen naar de herfst als je dit ziet!
    Supergezellig huis en tuin lijkt het me, heerlijk om daar te wonen!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. superrrr wat zouden jullie genoten hebben weet als geen ander wat voor werk dit is heb dit jaren gedaan toen ik nog in utrecht woonden en wat is het heerlijk als je al die mensen ziet genieten van al jou moois en lekkere dingen ... neem me petje af en dat jullie genoten hebben van al dat moois is te zien aan al die prachtige foto's zou zeggen geniet nog lekker na ...fijne week lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie foto's heb je gemaakt Sonja. Ik heb het moois gisteren ook mogen aanschouwen, ik ben ook even gaan kijken. Ja je kijkt je ogen uit zo mooi allemaal! Inderdaad een comliment voor Margot, haar man en iedereen die mee geholpen heeft. Ik heb er ook van genoten.groetjes Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Sonja,

    Je hebt opnieuw een heerlijke dag gehad en wat een prachtige stukken heb je ons weer laten zien. De herfstsfeer is bij mij ook al weer toegeslagen en ik heb mijn gehaakte pompoentjes al weer tevoorschijn gehaald samen met een mooie pot witte heide. Maar dat haalt het niet bij al dat moois wat jij ons hebt laten zien. Toch ben ik zelf best tevreden met mijn kleine herfsttafereeltje! Een mens moet toch wat te wensen over houden!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat geweldig lijkt het me om daar heerlijk in rond te struinen. Wat een mooie kunstwerken.
    Je hebt weer een prachtige dag gehad, Sonja!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een heerlijke reportage schotel je ons voor,Sonja. de foto's zijn echt prachtig.Wat een schitterende decoraties stonden daar,zeg.Om van te watertanden.
    Geniet nog maar lekker na, van je geslaagde dag.
    Liefs,
    Sarina

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh lieve help, wat mooi en leuk allemaal. Dank je wel voor de foto's. Zo doe je ook al genoeg ideeën op. Heerlijk. Ik ga nog een keer kijken. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De herfst hou ik nog een beetje tegen, maar als ik daar toch gelopen had, was ik helemaal om gegaan hoor...dan komen de herfstkriebels vanzelf omhoog. Wat materialen betreft is de herfst wel een hele mooie periode om mooie kransen of herfststukken te maken, er is in de natuur dan nog zoveel moois. Leuk dat je zo enorm genoten hebt, Sonja!

    Een fijne avond! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi hoi, oh heerlijk ik vind de herfst ook zo geweldig die kleuren en al dat natuur materiaal en dan die herfst geuren hmmm ja hoor ik ben er klaar voor laat maar komen...

    De fotot's brengen me helemaal in herfst stemming, dank je wel ze zijn super leuk.

    lieve groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Sonja,
    Het is duidelijk dat jullie een heerlijke dag hebben gehad. Wat een prachtige hefst-stukken allemaal. En wat een heerlijk sfeertje...
    Ik wens je een heel fijne nieuwe week, herfst is echt begonnen nu...
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je hebt ons weer laten watertanden hoor. Ik schrijf 1 en 15 december alvast in mijn agenda.
    Moest je zin hebben, dan kom ik je oppikken.
    Lieve groet Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey lieverd, wat een mooie reportage heb je er van gemaakt. Wat hebben we genoten he, op naar de volgende opendeurdag met Kerst. Liefs Laura

      Verwijderen
  14. Wat leuk allemaal jullie hebben een super dag gehad.

    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heeeeeeeeey Sonja,
    Wat een prachtige herfststukken zeg, wat een sfeertje, daar blijf je kijken!
    Wat een fijne dag moet dat zijn geweest, het spettert van het beeldscherm af, hahaha.
    Nog veel plezier met namijmeren!
    Lieve groet, Elly.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Nou ik snap wel dat je enorm genoten hebt, wat een prachtige decoraties. Daar zou ik naar blijven kijken zeg! Dat inspireert enorm! Bedankt dat je ons mee laat genieten,
    liefs Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat ziet dat er allemaal gezellig en mooi uit,kan me voorstellen dat jullie ontzettend genoten hebben én veel inspiratie op hebben gedaan,lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Zo dat was wel weer en gezellige dag met veel mooie herfst indrukken!
    Mooie reportage hoor!
    Je vorige post was er ook een met een gouden randje, wat hebben jullie elkaar heerlijk verwend!
    Fijne herfst week
    Lieve groet Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Daar kan je tenminste een hoop inspiratie opdoen!
    Wij waren afgelopen zondag ook bij een pompoenfair en ik dacht ook leuke foto's te maken...na 1 foto bleek de battarij van mijn camera leeg te zijn, dat was balen.
    Groetjes, Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Zoooooooo dat is zeker Sonja, de herfstsfeer
    is heel goed te proeven. Dat is altijd het
    mooie van een mens, zomers wil je er niet aan
    denken, en als het weer omslaat killer wordt
    en donkerder dan verlang je toch weer naar
    die oergezellige tijd in het jaar.

    Wat zullen jullie genoten hebben daar het ziet
    er allemaal fantastisch uit.

    Geniet van een fijne week,

    Liefs,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Het is een beetje ver weg maar wat zou ik daar graag eens rondneuzen en een workshop doen. Wat een mooie sfeer. Dank dat je dit wilde delen en wie weet ooit......

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat ziet dit er allemaal sfeervol uit, ik kan mij voorstellen dat je een heerlijke dag hebt gehad!

    Fijne avond.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Meis wat een geweldige blogpost heb je geschreven en gefotografeerd, wat een geweldige sfeervolle herfstdocoratie!
    Dank je wel!
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hoi Sonja

    Wat ziet het er allemaal gezellig uit, echt herfst. Dit is toch ook wel weer een mooi seizoen om van te genieten, lekker gezellig binnen met de kaarsjes aan.
    Ik zie dat je ook een hele gezellige dag hebt gehad met twee vriendinnen, dat was vast en zeker genieten samen.

    Liefs, Danoesja

    BeantwoordenVerwijderen