Pagina's

woensdag 18 september 2013

Nog meer fournituren-pompoentjes

Voor mij staat de herfst toch voor pompoentjes,
dat zagen jullie trouwens in mijn vorige post en aan mijn blogheader.
 
's morgens al heel vroeg wakker zijn en lekker aan de slag met fotobewerkingsprogramma's  is heel leuk en dan heb je ook iets achteraf.
 
 
 
Medeblogster Marguerite van ' Marguerite maakt het ' opperde het idee om de foto's van de pompoen te gebruiken als ansichtkaart.
Wat een leuk idee, ik maakte er labels van om aan mijn verpakkingen te hangen en gelijk inderdaad ook postkaarten om te gebruiken als correspondentiekaarten naar mijn klanten toe.
Vind ze zelf een heel mooie vintage uitstraling hebben,
dankjewel voor tip Marguerite :)


 
 
In mijn ateliertje ging ik verder aan slag met het uitwerken van de fourniturenpompoentjes, uit ruwe katoenstof afgewerkt met een lintmeterbandje, een paar sierspelden en een bedeltje in de vorm van een schaartje.
Je kan ze gewoon voor de sier gebruiken maar uiteraard ook echt als speldenkussen.
Een toefje gedroogde peperbessen maken voor mij het plaatje- of moet ik zeggen pompoentje-af.
 
 
Na een paar avonden pompoentjes dichtnaaien en vullen schiet het afwerken zelf flink op en intussen zijn er zelfs een paar de deur uit;
ga toch ook een stel voor mezelf houden ,
alleen weer even een plekje bedenken want mijn huisje wordt écht te klein.


 
Fijne week verder iedereen,
liefs , Sonja
 
 

18 opmerkingen:

  1. Ik vind ze verderom weer helemaal te gek sonja!!! Dat zijn pompoenen om verliefd op te zijn!!!

    Veel liefs Sharon

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jij hebt niet met de armen over elkaar gezeten zie ik wel. Leuk met de bessen erop.
    En wat een idee zeg om er kaarten van te maken.
    Groeten van Corrie.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heb je deze pompoenen ontzettend leuk gemaakt!
    Ze zien er zo sierlijk uit!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een super mooie pompoenen en post is dit om te zien.
    ik heb er van genoten en ben weer terug in blogland.
    liefs An

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haha, je huisje wordt niet te klein maar te vol.......lol. Wat is het weer genieten hier, heerlijk om te zien wat voor moois je nu weer gemaakt hebt.Wat een prachtige pompoentjes, daar moet je er zeker een paar zelf van houden, zo mooi met die besjes ook. Jij bent een kunstenares met je handen, prachtig. Wat een leuke tip kreeg je en wat heb je er nu leuke kaarten van gemaakt, heel mooi, echt sfeervol.
    Fijne dag, liefs Hanny♥
    http://tierelantijntjes.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wondermooi zijn je pompoenen Sonja, ook de manier waarop je die foto's bewerkt en maakt.
    Ik zou wel eens in de les moeten komen.
    Lieve groet Carine

    BeantwoordenVerwijderen
  7. prachtig,heb je mooi gedaan,en de kaart is erg leuk idee,groet irena

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat zijn je kaartjes mooi geworden.
    Ik kan niet van die mooie foto's maken. Snik snik....
    Dit jaar heb ik zo'n super moderne telefoon voor mijn verjaardag gekregen. Heb al heel stilletjes laten doorschemeren dat ik volgend jaar een super modern fototoestel wil hebben. Hahaha... Weet niet of het bij de familie is aangekomen. Wat dan ook niet betekend dat ik dan net zulke mooie foto's als jij maakt kan maken hoor!! Dan zijn we 10 verjaardagen verder.
    Ik ben trouwens helemaal verliefd op jou pompoentjes.
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat ziet dit er allemaal weer supermooi uit! En dan die kaarten en labels... helemaal geweldig.

    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het ziet er echt zo mooi uit. Mijn complimenten daarvoor, ook je fotos zijn erg proffesioneel, daarom zijn die kaartjes een extra leuk idee. Liefs Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Sonja, je hebt het weer prachtig gemaakt. Super leuk dat je vd foto leuke kaartjes hebt gemaakt. Heel inspirerend allemaal. Fijne dag en een lieve groet Celine

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je pompoenen zijn erg leuk. Ik wil morgen een paar echte exemplaren halen, mooi voor op de tuintafel en voor binnen.

    Alvast een fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ze zijn echt heel tof, je pompoenen! En wat een leuk idee om de foto als kaart of label te gebruiken :) weer een ideetje rijker!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Sonja,
    Wat een geweldig idee om je foto's op deze manier als labels te gebruiken, ze zijn ook zo mooi gemaakt.
    Ik wens je alvast een heel fijn weekend,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Je blog is helemaal gehuld in een gezellige herfstsfeer!
    De pompoentjes in stof zijn zo leuk gemaakt!
    Nog een fijn herfstweekend, geniet ze ...
    Lieve groetjes, Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ook deze pompoenen zien er mooi uit!
    Groetjes, Sonnja

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Lieve Sonja..♥
    Ik heb nu weer voor het eerst door al je mooie posten♥ gewandeld♫ Prachtig♥ allemaal en het was Genieten♥..!!;)
    Het is een goede♥ afleiding.. ;)
    Als ik al dit moois♥ zie krijg ik ook weer de kriebels om een herfst post♥ te maken ..;)
    Je hoort nog van mij veel liefs♥ en lieve♥ herfst groetjes Gaby..♥

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi hoi, wat zijn die mooi en (herfst) sfeervol die peperbesjes zijn ook zo schattig erbij...

    lieve groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen