Pagina's

maandag 12 augustus 2013

Nieuwe verslaving....euh hobby!!

Ja, erg is dit hoor,
ik probeerde de boot al héél lang af te houden,
nee, ik ga niet haken!
 
 
Maar als je dan een lieve vriendin hebt (Elly, die helaas geen eigen blog heef ;) maar die je elke dag de meest beeldige haakwerkjes laat zien die ze maakt dan begint het écht heel snel te kriebelen hoor.
Dus bij andere vriendin Laura van dat prachtig haakgaren in mooie vintagekleuren gekocht,
en tijdens de vele zonnige uurtjes die we mochten genieten heerlijk aan het haken geweest op mijn terras.
 
Omdat je ze overal voorbij ziet komen ging ik ook maar aan de slag met het omhaken van glazen potjes, je kan er eender welk potje voor gebruiken en het
staat prachtig op de tuintafel.
 
En al snel ging ik op zoek naar een mooi theelichtje wat ik kon gebruiken om te verkopen in mijn eigen webwinkeltje en vond deze glazen potje met een hengsel, staat mooi en je kan het neerzetten of leuk ophangen aan een rek of in de tuin.
 

 
Het is leuk om te doen, minder bewerkelijk dan borduren omdat je minder moet tellen en geen patroon meer nodig hebt en het combineert ook zo mooi met mijn vintagespulletjes.
Zoals het bloemetje op dit romantische hartje, het staat zo heerlijk romantisch.
 
 
 
Maar ......ik beken............ook de naald en draad roepen toch nog steeds op me en in de avonduurtjes maakte ik deze cupcake'jes.
Ze zijn toch TE schattig en combineren zo schattig bij deze nieuwe stofjes van Laura,
ik ben helemaal weg van de prachtige kleurtjes,
van mij mag het nog even doorgaan met de zomer.

 
Fijne week iedereen,
liefs, Sonja

 


19 opmerkingen:

  1. Voor je man is het te hopen dat het haken niet naast het borduren komt, anders ziet hij je amper meer hihi. Maar heerlijk toch om zoveel hobby's te hebben, ik ben op dat vlak niet creatief maar ben er wel heel blij om dat ik veel dingen leuk vind. De potjes zijn ook erg leuk, Sonja!

    Bedankt nog voor je warme woorden, zo lief om te lezen!!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geen vekeerde keus Sonja want het is erg mooi geworden. Groetjes, Anneke. www.annekescardart.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze zijn zo prachtig, maar dat komt ook door de lieve
    vintage kleuren van bij Atelier Laura.
    Ik zou zeggen: je bent goed bezig!
    Nog een fijne avond,
    liefs Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hi Sonja,

    Wat een fantastische mooie windlichtjes heb je gemaakt zeg!! Vervelend he dat een creatief brein overuren maakt en zeker een nieuwe hobby!! Wat een prachtige haakwerkjes en ook die cup cake harten zijn echt te gek!!

    Veel liefs Sharon

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve Sonja..♥
    Wat heb je weer een leuke (virus)haak verslaving♥ erbij..;))
    Jou windlicht potjes♥ zien er dus ook PRACHTIG♥ uit..;)
    Ik beken ook wel dat haken♥ een fantastische♫ hobby♥ is en zeer zeker ook verslavend ..lieve♥ zucht..;)))
    Je hartjes♥ met die cupcake's♥ vind ik ook heel MOOI♥..;)
    Heel veel Liefs♥ en Fijne♫ (haak)week♥ Gaby..X♥♥X..;))))

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben er ook weg van, heel mooi.
    Groetjes,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk je potjes, ik ga eind september weer op haak-les want ik wil het ook kunnen!Ook je cupcake hartjes zijn schitterend!Liefs Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja hoor, het haakvirus heeft jou ook gevonden. En gelijk maak je zulke mooie dingen. Knap hoor. De kleurtjes zijn ook te schattig gewoon. Maar je borduurseltjes vind ik ook weer helemaal mooi. Wat lief, die cupcakejes...
    Ik wens je een heel mooie nieuwe week,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Maar het is wel een mooie verslaving. Die potjes zijn zo leuk om te maken.
    Ook je hartjes zijn mooi geworden.
    Groeten van Corrie.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Sonja,ja zeker te weten dat haken verslavend is maar wel heerlijk ontspannend om te doen en kan overal en ook voor een korte tijd,tijdens een pauze of zo. Heel mooi die theelichtjes en cupcake hartjes,straks gaan we het binnen weer gezellig maken en het kan maar af zijn toch?? lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Haken is leuk! Bij mij blijft het er vaak weer bij.. Maar het resultaat blijft mooi :-)
    Ziet er goed uit allemaal! Ben je bij deze ook gaan volgen.

    Groetjes, Rianne

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Haken is te leuk!! Kom wat tijd te kort,... om het te kunnen doen,..
    Wat zijn ze schattig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zoooo jij hebt ook niet stil gezeten en ja erg verslavend hoor dat haken.
    ik heb van de zomer ook weer mijn haaksteken opgehaald was lang geleden.
    Mooi je potjes en zulke prachtige kleuren!
    Mooi ook de geborduurde cupcakes, je hebt weer veel klaar voor je winkeltje!
    Geniet nog heerlijk van de zomer ook al is het minder warm nu.
    Lieve groet Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Haha, leuk geschreven. Ja, als iets zo leuk is, ben je zo verslaafd, hihi.Het zijn erg leuke potjes geworden, Sonja.
    Lieve groetjes,
    Sarina

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Amai, jij hebt ineens zomaar de smaak van het haken te pakken Sonja! En nog wel serieus, je hebt geloof ik het virus opgelopen :) moeilijk om nog vanaf te geraken denk ik.... maar je glazen potjes zijn supermooi, maar je hartjes blijf ik allemaal koesteren, ze zijn superschattig!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Je bent weer heerlijk bezig, Sonja!
    En haken is verslavend. Ik kan het niet zo goed meer door mijn schouders en nek, maar het zit steeds nog in mijn hoofd om het weer te proberen. Het probleem is, als je begint, stop je niet meer.
    Je borduurtjes zijn ook heel mooi!
    Veel plezier!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Geweldig, wat heb je dit mooi gemaakt Sonja. Ik kan me indenken dat je overstag bent gegaan en het is toch heerlijk, om als je buiten zit, lekker te haken? Ze zijn erg leuk geworden en dat bloemetje op het hart vind ik ook schitterend. Heerlijke kleuren, mooi gemaakt hoor.De cupcakes zijn schatjes, wat een werk en o zo mooi, je mag er trots op zijn, geweldig mooi allemaal.
    liefs Hanny♥
    http://tierelantijntjes.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  18. WAUW! wat super leuk!!
    Ze staan ook in je webwinkel?
    Ik kwam bij jou blog weer via een andere blog! Maar echt hele leuke ideeën heb je! Ik ben zelf pas begonnen met bloggen (maison-de-wendy.blogspot.com). En ga je nu ook volgen!
    Heel erg leuk allemaal!

    Tot lees!

    Bisou,
    Wendy

    (www.maison-de-wendy.blogspot.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heeeeeeeeeeeey Sonja,

    Dat zie er toch geweldig uit, meiss!
    Daar kan je reuze-trots op zijn, prachtige kleurtjes ook.
    Lieve groetjes, Elly

    BeantwoordenVerwijderen