Pagina's

maandag 19 augustus 2013

24uren in één dag

Helaas heeft elke dag 'maar' 24 uren want van mij mochten er best wat meer zijn :)
Elke dag kom ik tijd tekort,
zoveel plannen, zoveel dingen die ik wil doen en altijd valt er wel iets uit te stellen naar een dagje later, en nog één en nog één.....
Dat er mensen bestaan die zich ooit vervelen kan ik me dan ook helemaal niet voorstellen,
zelf ken ik dit absoluut niet!
 
Maar ik denk dat de volgers van dit blog dat ook al lang doorhadden  :)

 
Soms word me de vraag wel eens gesteld wanneer ik toch al die dingen maak die hier voorbijkomen? Wel gedurende die 18 uren op een dag dat ik niet slaap!
 
Want leuke dingen maken is mijn 'job'
wat voor een gelukkig mens kan je dan niet zijn, ook dat besef ik elke dag!
 
Wat dit betreft is mijn spierreuma een zegen voor me geworden want nog steeds leef ik volgens het advies een half uur werken een half uurtje rusten.
 
Dat werken bestaat uit klusjes in huis en tuin, zorgen dat er warm eten op tafel staat en de boekhouding voor manlief zijn bedrijf op orde houden.
 
Rusten is lekker mijn zeteltje op en natuurlijk mét een handwerkje erbij
en
als je goed kan tellen dan  "rust" ik............
schrik niet
9 uur per dag :))))))))))))))

Fijne week iedereen,
liefs, Sonja
 

 

22 opmerkingen:

  1. Vervelen wat is dat? Net als jij ken ik dit woord niet lol!!!
    Lieve groet,
    liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha Sonja,
    Als ik naar jouw berekening kijk, dan rust ik 8 uur per dag..ook ik heb fibromyalgie en het klopt, na een half uur werken, een half uur rust, dan knap je weer helemaal op..en ik verveel me ook nooit, kom tijd te kort ..liefs van Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Sonja,
    Nou, vervelen komt in mijn woordenboek ook niet voor hoor... Kom ook altijd tijd tekort... Je hartje is prachtig.
    Ga lekker door met 'rusten' dan gebeuren de mooiste dingen...
    Ik wens je een fijne week,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gelukkig maar dat je je nooit verveelt! Ik ben dan denk ik niet zo druk bezig als jij, maar gelukkig zijn er hobby's genoeg. Ik denk dat veel mensen trouwens wel meer slaap nodig hebben dan jouw 6 uur. Minimaal 7 is bij mij ook wel gewenst hoor ;-).

    Jij hebt een goede balans in alles gevonden en dat is heerlijk! Geniet er maar lekker van!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel herkenbaar Sonja, heerlijk!!!!
    liefs
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Sonja,

    Wat fijn dat je een goede balans hebt gevonden in rusten en werken!! Want als je het zo doet kan je de hele wereld aan!! En dat is te zien aan al je mooie spullen!!
    Lekker zo doorgaan je bent een topper!!

    Veel liefs Sharon

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Herkenbaar. Wel goed dat je een goede balans tussen werken en rusten hebt gevonden!

    Groeten Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Héél herkenbaar en fijn dat je je balans gevonden hebt Sonja en dat wij zo mee kunnen genieten van je "rustmomenten",;) lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. zo herkenbaar..word mij ook vaak gevraagt.waar ik de tijd en zin vandaan haalt met 5 dagen werken.
    zou zeggen lekker zo door gaan ...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heeeeeeeeeeey Sonja,

    Als de weegschaal in balans blijft, schut je ze zo weer uit de mouw, prachtig hart meiss, gaaaaaf gedaan.
    Lieve groet, Elly.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat fijn dat bij jou rusten betekend dat je zulke mooie dingen kan maken. Ik slaap gemiddeld 11 uur en slaap er smiddags ook nog 2. Ik hou dus helaas niet zoveel tijd over en het kost mij altijd veel energie. Maar gelukkig leveren de reacties altijd weer energie op. Hou vol, als dit je schema is, want dat gaat het het langste goed. En ik denk dat we allemaal wel willen dat er meer uren in een dag zaten. Liefs Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel erg herkenbaar!! Ik sta ook altijd lekker vroeg op en om 6 uur s avonds vraag ik me ook af waarom de dag weer zo snel om is. Geeft wel altijd een voldaan gevoel op het einde van de dag.
    Tot lees!
    Bisou, wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel herkenbaar, balans is het beste met spierreuma, ik spreek ook uit eigen ervaring.
    Ga zo lekker door!!
    groetjes Merian

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat fijn dat je je zo aan je schema kunt houden. En met die mooie hobby is rusten dan ook geen straf. Ik kan het me ook niet voorstellen om met de armen over elkaar op de bank te gaan zitten niks doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dit is zo herkenbaar, sluit me bij alle vorige reacties helemaal aan!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Kon mij al niet voorstellen dat jij je weleens verveelt ;) Ook hier vaak te weinig uren in een dag, maar ook wel weer fijn om altijd bezig te zijn met dingen die je leuk vindt.

    Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Fijn dat je de balans gevonden hebt, Sonja. Want het is zo belangrijk om niet je grenzen over te gaan. En dat je dan ook nog zoveel mooie dingen kunt maken is inderdaad een zegen. Wat dat betreft wens ik je al het goede toe!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Sonja,

    Wat een herkenbare post!! We willen zoveel en komen eigenlijk altijd tijd tekort!! Jij wordt door je ziekte dan regelmatig op je plaats gewezen. fijn dat je voor jezelf een balans heb weten te vinden waarin je je rustmomenten kunt combineren met je hobby!! Dat moet een groot geluk voor je zijn!! En dat haalt ook weer een beetje de scherpe randjes van het verdriet van het ziek zijn af!! En dat is misschien wat waar weinig mensen doorhebben. hoe moeilijk het is om altijd te moeten leven met pijn en beperking. Ik ben blij voor je dat je zo'n fijne hobby hebt waarin je prachtige dingen maakt en waar wij dan weer van mogen mee genieten!! Ga zo door meis!! Lieve groet van mij!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Vervelen, nee dat komt ook niet in mijn woordenboek voor, maar wat een geluk dat jij de balans hebt gevonden en wat daaruit voort komt
    dat is toch een zegen !
    Geniet er maar lekker van !

    Lieve groetjes Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Helemaal dezelfde mening, ik snap ook niet dat een mens zich kan vervelen hoor!
    Knap hoe jij je tijd indeelt en nog zoveel maakt!
    Heerlijk genieten van het freubelen
    Fijne weeK
    Liefs Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ook hier de vakantie weer voorbij en even een blogrondje doen.
    Het woord vervelen ken ik niet gelukkig. Naast mijn werk heerlijke hobby's, een mooi boek, huishouden en ik snap het ook niet als mensen zeggen dat ze zich vervelen. En ook hier tijd te kort. Fijn voor je dat je een goede balans hebt kunnen vinden.

    Liefs Thea

    BeantwoordenVerwijderen