Pagina's

woensdag 24 juli 2013

Leven als God in Frankrijk bij Chambre d'hotês Mamalou

Het eerste deel van onze vakantie zit er alweer op, onze vakantie bij Chambre d'hotês Mamalou in het Bourgondische Frankrijk.
Een goede reden om mijn blogpauze te onderbreken want dit hemelse plekje op aarde wil ik echt met jullie delen.
We hadden grote verwachtingen want ik werd op de foto's van de website al verliefd op de mooie gite die volledig ingericht is met mooie brocante vondsten in mijn favoriete kleurtjes.
Bij aankomst zie je deze prachtige huisjes verschijnen
 



 
Het linkse huisje was 'ons' plekje gedurende vier heerlijke dagen waar we met héél veel plezier op terugkijken.
 
De inrichting van de gite  bestaat uit een héél erg mooie brocante verzameling en is heerlijk landelijk ingericht in mijn lievelingskleuren.
Alleen al met rondkijken en genieten van de prachtige decoraties is er heel wat tijd voorbij gegaan.
 












 
Eigenlijk heb ik nog veel te weinig foto's gemaakt maar je vinden veel meer prachtige sfeerplaatjes van de gite  op de site van Mamalou.
 
Dit plekje blijft heel erg in onze herinnering gegrift , niet alleen omdat dit een heerlijk plekje was om te zitten maar vooral omdat we hier mochten genieten van de bijzondere kookkunsten van onze gastvrouw Hetty.
Eigenlijk zijn haar kookkunsten onbeschrijflijk , gelukkig heb ik van een paar gerechten foto's gemaakt maar ik moet toegeven dat we er soms pas aan dachten als onze bordjes al weer helemaal leeg waren, zoooooooooooooo lekker was elke menu!!!




 


 


 
Elke morgen kregen we heerlijk vers gebakken brood en elke avond toverde Hetty drie heerlijke gangen tevoorschijn die ze serveerde op haar prachtige brocante serviesverzameling.
 
Met een prachtige bloemdecoratie uit hun mooie tuin was het elke dag opnieuw een plaatje om van te genieten.
 
Van Hetty kreeg ik als afscheidscadeautje een bos vers geplukte lavendel ,prachtige kaartjes met oude knoopjes en een heel mooi Mamalou-hartje.
Dit cadeautje is de kers op de taart van deze mooie vakantie want ze halen meteen de prachtige herinneringen naar boven waar we nog lang van zullen nagenieten.
Deze dagen waren echt 'leven als God in Frankrijk'
en die manier van leven willen we hier in België op ons eigen plekje blijven vasthouden.
 
 
 
Dankjewel lieve Hetty en Lou, voor jullie gastvrijheid, de vele mooie momenten die we mochten beleven op jullie bijzondere plekje
en het terugvinden van wat 'genieten van elke dag ' precies inhoud.
 
Lieve groetjes,
Sonja
 
 


29 opmerkingen:

  1. Oh Sonja, wat een prachtige plek om vakantiedagen door te brengen. Je kijkt je ogen uit.
    En dan ook van die heerlijke maaltijden, dat maakt het helemaal compleet.
    Blijf nog even genieten!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw Sonja,het water loopt me in de mond bij het zien van deze foto's en niet alleen bij het eten.Het lijkt me heerlijk om daar te zijn en hoe gezellig het ingericht is,súper gewoon! Dank je voor het delen en geniet van je verdere vakantie,lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk dat je ons laat meegenieten. Dat is pas vakantie als je het gevoel hebt dat je thuiskomt. En wat een verwennerij met het eten de kado's. Geniet verder nog van je vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Sonja

    Wat fijn dat jullie een zo genoten hebben van jullie vakantie in Frankrijk. Het ziet er echt geweldig uit zo helemaal in jou stijl, en ik snap dat je even wat tijd nodig had om alles in je op te nemen want er is zoveel te zien. Je foto's zijn prachtig en het eten ziet er heerlijk uit......hier kun je lekker lang van nagenieten.
    Geniet nog van je vakantie meid.

    Liefs, Danoesja

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Waw, dat is helemaal stijl Sezoentje Sonja. Wat heb je dat goed uitgekozen. Ik ga meteen eens op de site kijken.

    Goedele

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een heerlijke dagen hebben jullie daar gehad Sonja!
    De sfeer spat van de foto's af en is echt ook helemaal jouw smaak!
    Mooie foto's hoor!
    Geniet nog heerlijk van de rest van de vakantie.
    Lieve groet Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel begrijpelijk dat je het zo naar je zin hebt gehad. Het ziet er zo sfeervol uit daar, dan blijf je inderdaad kijken. Ideetjes doe je dan ook altijd op. Geniet lekker door!
    Lieve groet, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Sonja, wat een droom wondermooi daar zou ik mij ook heel gelukkig voelen.Wat moet het fijn zijn om in zo een huisje vakantie te vieren en al dat lekkere eten.
    Lieve groet Carine

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat ziet er heel goed en lekker uit. Vanavond zal ik je foto's nog eens beter bekijken. De foto van het borduurwerk trok meteen mijn aandacht. Datzelfde werk hangt hier ook aan de muur. Leuk.
    Ga maar lekker verder met vakantie vieren. Veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een heerlijk plekje, puur genieten!
    Groetjes
    lida

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh, wat een heerlijk plekje!!! Daar wil ik ook heen! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een heerlijk plekje Sonja. Ik kan me goed voorstellen dat je genoten hebt!
    Hier kun je nog een poosje heerlijk van nagenieten!!

    Liefs Thea ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een ontzettend leuke en sfeervolle reportage, zo kunnen wij ook even lekker meegenieten! En dat eten ziet er ook zo heerlijk uit, wat een ontzettend fijne plek om tot rust te komen en te genieten!

    lieve groet, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Echt een plekje voor jou dat zie ik onmiddellijk. Geweldig gezellig. Geniet nog maar heerlijk na van al dit leuks.
    Groetjes Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wow, dat is nog eens vacantie vieren, wat geweldig leuk!
    Ik kan me indenken dat jullie je hier helemaal op je gemak voelden, wat een gastvrijheid straalt dit uit, er is werkelijk alles aan gedaan om het naar de zin van de gasten te maken. Voor de gastvrouw zelf is dit natuurlijk best veel werk ook om bij te houden, meestal is een vacantiewoning vrij kaal maar dit is echt geweldig leuk. Leuk dat je overal foto's van gemaakt hebt, ook van de gerechten die jullie voorgeschoteld kregen mmmm...het water loopt je in de mond hihi.
    liefs Hanny
    http://tierelantijntjes.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik snap prima dat jullie je daar als god in frankrijk hebben gevoeld, wat een schitterend huisje en wat zijn jullie verwend zeg,heel erg mooi. Liefs Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Fijn dat jullie zo een fantastische vakantie hebben gehad!
    Hou de herinneringen goed vast ...
    Prachtige locatie en zo romantisch ingericht, een plaatje!
    Nog fijne zomerdagen in België,
    lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Sonja,

    wat leuk dat je dit met ons wilt delen. Wat ziet het er prachtig uit allemaal! Ik kan me voorstellen dat jullie genoten hebben. Waar vind je nou nog zo'n vakantiebestemming!
    Geniet nog maar heerlijk na van jullie fijne vakantie.
    Groetjes Pouwla.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Oh, dit was wel midden in de roos. Wat een heerlijke sfeer en die maaltijden. Ik ga dadelijk haar site opzoeken. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Het ziet er allemaal verleidelijk uit.... En dat het er goed toeven was dat straalt gewoon van je af...

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ohhhh wat ziet dat er ongelooflijk mooi uit!die stijl!!!geweldig...ik ben dol op alles wat met Frankrijk te maken heeft en zit ook op franse les en ga altijd naar Frankrijk op vakantie...ik zit ontzettend te genieten van je post!fijne vakantie nog verder hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. God, wie wil er niet zo'n vakantie, leven als God in Frankrijk, letterlijk dan nog! Jullie hadden een ongelooflijk prachtig ingericht droomhuisje, dat alleen al was de moeite waard! En om weer ideetjes op te doen :)
    En nu nog heerlijk nagenieten!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wowwww wat mooi allemaal ...wat zul jij hebben genten liefs Ria...x!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een heerlijke plek om je vakantie te vieren, ik gok erop dat jij daar vast nog wel een keer heen zal gaan!
    Liefs, Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ohhh maar dit is beslist geen straf, hihi.
    Wat een goddelijk plekje, zo sfeervol
    allemaal en wat een lekkernijen liggen
    daar allemaal op de bordjes, jammieeeeeee

    Heerlijke reportage van een zeer geslaagd
    vakantie adresje,en wat zie je er heerlijk
    uitgerust en voldaan uit lieverd.
    Erg leuke foto.

    Dit zal zeker voor herhaling vatbaar zijn.
    Geniet van de mooie zomer, alhoewel het
    voor mij best en graadje minder mag.

    Liefs,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hoi Sonja,

    Wat een heerlijke plek moest dat geweest zijn!!! En idd al die mooie vertrekjes en ook zeker al die mooie spullen!! Gaaf om daar een paar dagen te vertoeven en ook zo leuk dat je bij vertrek zo mooie bos lavendel meekreeg!!

    Wat een lieve post zeg!!

    Geniet lekker van de zomer!!

    Veel liefs sharon

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat mooi! En gezellig. En lekker. Ik kan me voorstellen dat dit een dierbare herinnering blijft. En ik kan me voorstellen dat jij nog wel zo'n siësta-kussentje gaat maken :-).
    Groetjes, Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een sfeervolle post! Kan mij voorstellen dat jullie hebben genoten, heerlijk om lekker verwend te worden.

    Fijn weekend. Liefs, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een sfeertje zeg, al die brocante, echt genieten dat zie je wel....................liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen