Pagina's

maandag 17 juni 2013

Schoonheid in verval

Het is nog steeds rustig op mijn blog,
mijn dagen zitten nog altijd veel te vol naar mijn zin met allerhande bijkomstigheden.
De zin of energie om te bloggen ontbreekt er dan even aan maar vanmorgen heb ik mezelf voorgenomen dat ik maar in "vakantiemodus" ga overschakelen en gewoon weer tijd ga MAKEN om leuke dingen te doen en hier te laten zien :)
 
In de oude woning van mijn ouders zijn we nog steeds bezig met de laatste dingen op te ruimen en er is best veel naar hier gekomen ondanks het feit dat ik mezelf voorgenomen had om niks meer erbij te willen.
Zo stond er in de tuinkamer dit kastje, een oudje van mijn grootouders die door jaren buiten te staan er volgens mijn man 'versleten' uitziet maar ik zie alleen maar 'schoonheid in verval'
Haha, na een hele discussie wat dit dan wel niet inhoud mocht het kastje toch ons huis in maar op één voorwaarde: niet beneden, wel in mijn atelier!
Deal!!!
De hoek waar mijn kast met stofjes stond heb ik helemaal uitgeruimd en daar staat nu dit oude kastje.
Er staan even wat spulletjes bovenop om foto's te maken voor de webwinkel maar ik wil het eigenlijk leeg houden zodat dit mijn fotoplekje wordt.
Daarnet nog even een foto gemaakt van dit fourniturenkussentje met schaar wat ik afgewerkt heb, het licht was niet echt meer ideaal want er hangt een heel donkere onweerslucht boven Limburg.
Je kan het kussentje vinden in mijn webwinkeltje tussen de fournituren
HIER
 



 
 Hopelijk klaart de lucht hier snel weer op en kan ik lekker terug buiten op mijn terras verder werken aan mijn volgende projectje,
hartenslingers voor aan de stalraampjes van het fietscafeetje. 
Als ze klaar zijn gaan ze op de foto hoor!
 

 
 
 
Geniet de komende dagen van het zonnetje wat er ons beloofd is,
liefs, Sonja

26 opmerkingen:

  1. Wat een superrrrr kastje toch zonde om weg te doen , het staat prachtig bij je spulletjes, je kussentje is ook super mooi geworden !
    Het is hier ehoorlijk zonnig nog !

    Lieve groetjes Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed dat je het voor elkaar hebt gekregen dat je het
    kastje mee mocht nemen, want het zou toch wel heel jammer zijn als je dat weg had moeten doen. Je kussentje is een juweeltje!
    Lieve groet, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit kastje staat hier heel erg mooi, tja...wat anderen rommel vinden, vinden wij juist helemaal geweldig! Gezellig dat je de draad van het bloggen weer oppakt, Sonja!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een prachtig kastje, mooi kleurtje ook. Ik snap dat je daar heel blij mee bent.

    Groetjes, Suzanne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk kastje en ja je moet nu eenmaal de schoonheid van oud kunnen zien! Lief borduurtje, knuffel
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Sonja,
    Lekker rustig aan doen is hartstikke nodig, zo nu en dan. Druk zijn we al vaak genoeg vind ik...
    Het kastje is echt een plaatje, logisch dat je het mee wilde nemen. Ik vind het een juweeltje, lekker sleets en verweerd..
    Ik wens je een heerlijke nieuwe week,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Sonja,
    Wat een prachtig kastje is dit..ben er weg van..super..
    Geniet van het lekkere weer, hier in Drenthe was/is het niet echt warm geweest..liefs van Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind het een schitterend kastje, mooi door oud! En hier gelukkig nog niet echt warm geweest, gewoon lekker. De hitte die ze voorspellen hoef ik echt niet. In mei nog een weekje op de Gulperberg gestaan met de caravan, toen moest de kachel nog aan 's avonds. Maar het is daar zo mooi, echt genoten ondanks dat het niet echt mooi weer was.

    Liefs Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb weer genoten van je mooie foto's.
    Groetjes Merian

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel mooi dat kastje en met je leuke spulletjes erop is het een plaatje!
    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Fijn weer een berichtje van jou.
    Leuk zo"n mooi kastje, daar moet je maar zuinig op zijn.
    Liefs
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooi kastje Sonja, fijn dat je er een mooi plekje voor heb gevonden.
    Geniet ook van het mooie weer.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuk kastje!
    Heb jij even bof met het weer vandaag! Hier in Den Haag was het heel de dag bewolkt 20 graden en om 5 uur kwam de zon en het werd zelfs nu 23 graden, maar de zon... helaas alweer vertrokken!
    Ik hoop op zon morgen!
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh wat een mooi kastje en het blijft gelukkig in de familie...

    lieve groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een prachtig kastje met vast veel herinneringen Sonja.Mooi dat je in je kamer de ruimte hebt.
    Geniet van het mooie weer, en het lekker bezig zijn.
    Liefs
    Erna x

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Een kast van drie generaties, beter kun je niet wensen. Mooi in je atelier.
    De komende dagen kun je vast naar buiten, want het wordt warm!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi sonja,

    Wat een mooi kastje!!! Ja ik zie ook altijd de schoonheid van iets in, zeker mijn wederhelft moppert dan allemaal ouwe troep hahahaha!!! Lekker niks van aantrekken!! Wat een mooie spulletjes heb je weer gemaakt!!! Geniet van het mooie weertje!!

    Veel liefs Sharon

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Leuk kastje Sonja en jij ook lekker genieten van het mooie weer, groetjes Linda.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Sonja,
    Je hebt groot gelijk dat je zo'n prachtig kastje in je eigen paradijsje hebt neergezet. Het staat er prachtig. Je verhaal is zo herkenbaar. Je begint wel eens ergens aan maar soms komt er toch meer bij kijken dan je eigenlijk van te voren had ingepland. Het is niet anders en dus ga je ervoor.Maar dat wil niet zeggen dat het makkelijk is. Gelukkig komen er heus wel weer rustiger tijden aan dat je weer lekker zelf kunt gaan freubelen in dat prachtige paradijsje van je of heerlijk in de tuin.
    Ik wens je veel sterkte toe en geniet van de kleine momenten die je wel voor jezelf hebt!!
    liefs van monique

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Lieve Sonja..♥
    Het kastje♥ is inderdaad een schoonheid♥ in verval♥ Prachtig♥ staat ook mooi♥ in je atelier♥..;))
    Dat je geen tijd meer hebt om te bloggen♥ is begrijpelijk in deze drukke tijd♫ je wilt zoveel doen ha ha ik herken het wel maar je hebt nog je mooie♥ web winkeltje♥ lieve♥ zucht.. pas goed op jezelf..;))
    Het is tropisch warm☼ buiten nu pfff ha ha weer iets te warm☼ dan voor mij ..;))
    Lieverd geniet♥ van het buiten zijn dikke Knuffel♥ en Super lief♥ dat je weer op visite☺ was..;)))
    Liefs♥ Gaby..X♥X♥X

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Prachtig kastje Sonja, zou ik ook meegebracht hebben! Je ziet, smaken verschillen :) En je kussentje is weer superlief en mooi gemaakt zoals alles wat je maakt :)
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hoi Sonja,ik miste je al. Ik vind het kastje ook heel mooi,echt verweerd,gááf...Je kussentje is ook heel mooi,met dit mooie weer zit ik ook buiten meer te handwerken dan kaarten/scraps te maken,gaat niet zo goed buiten vind ik.Denk ook op tijd aan jezelf ;) ,lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een prachtig kastje! En extra bijzonder dat het van je grootouders is geweest. Je hebt een goede deal gesloten met je man. Hij heeft zo een prachtig plekje gekregen.
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Groot gelijk Sonja, bij mannen
    moet je bijna altijd even doorzetten
    want die begrijpen die charme van oude
    dingen meestal niet.

    Heerlijk dat het een goed plekje is
    om foto's te nemen, en het staat schattig
    op dat oude kastje.

    Liefs,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Nou, een goede deal, wat zonde als dat op stort beland was, je hebt het een leuke plaats gegeven.
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Zo'n mooi kastje had ik ook niet kunnen weerstaan! Gelukkig heb je er een mooi plekje voor gevonden.

    Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen