Pagina's

woensdag 29 mei 2013

Vintage babykaartje

Een tijdje terug schreef ik hier al dat ik stopte met mijn kaartenblog.
Niet omdat ik geen kaarten meer maak maar het bijhouden van twee verschillende blogs bleek toch meer werk te zijn dan ik dacht.
Bovendien vind ik dat ik best verschillende dingen op mijn blog kan zetten want tenslotte zijn het ook heel verschillende hobby's die me bezighouden.
Sinds een aantal weken ging er een heel mooi nieuw challengeblog van start met de mooie naam
Er word elke keer een uitdaging gegeven om een kaartje te maken en bovendien kan je er een mooie prijs mee winnen.
De opdracht waar ik met plezier aan meewerkte luid deze keer,
een vintage babykaartje en bovenstaande kaart werd dus mijn inzending.
 
Het plaatje wat ik gebruikte komt van pinterest.
Vroeger zag je schilderijtjes met deze prachtige tekening op,
ze hingen bijna in alle huizen.
Ik blijf het een lief plaatje vinden.
Fijn vind ik het ook om zo af en toe mijn stofjes om te kunnen ruilen en te werken met papier.
Fijne avond iedereen,
liefs, Sonja
 
 

33 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige kaart Sonja en IDD boven mijn bed hingen ze ook vind het zo erg dat ik ze niet meer heb ik ga eens kijken op je nieuwe blog

    Liefs Nellie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige kaart,gelijk heb je,daarom ga ik ook verder met 1 blog,alles wat ik doe mag gewoon op 1 blog,eerst vond ik dat namelijk niet kunnen,wit bij wit,kleur bij kleur,onzin weet ik nu,fijne avond,lieve groetjes Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi kaartje Sonja! Leuk dat je met ons meedoet bij WLVC.
    Groetjes Pouwla.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Juist leuk dat je je kaarten hier laat zien. De stijl past helemaal bij dit blog. De schilderijtjes hangen nog bij mijn moeder aan de muur.
    Je kaart ziet er schitterend uit. Zo mooi afgewerkt.
    Groeten van Corrie.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Sonja,
    Wat heb je een prachtige Vintagekaart gemaakt,schattig..en wat leuk dat je meedoet aan de challenge van WLVC..liefs van Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dit schilderijtje hing vroeger ook bij ons thuis, maar ja...waar niet ;-)! Mooie kaart heb je gemaakt Sonja!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Sonja,vroeger hing dit schilderijtje bij mijn oma en nu heb ik ze al een tijdje op onze slaapkamer hangen,echt een stukje jeugdsentiment dus. Ik vind dat je er een hele mooie nostalgische kaart mee gemaakt hebt,lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Sonja, wat een beeldschoon kaartje is het geworden, hoop dat zij het weten te waarderen, knuffel
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Sonja,

    Wat schattig die kaart zeg!!! En ja ook in mijn babykamer hing dit schilderijtje sterker nog het was mijn geboortekaartje!!! Ik hoop dat je er wat mee verdient, want bij mij valt die erg in de smaak!!

    Veel liefs Sharon

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Sonja,
    Ook bij mijn ouders hingen de schilderijtjes met deze afbeeldingen boven hun bed, toen ikzelf en mijn broers en zussen eenmaal geboren waren... Volgens mij hangen ze nog steeds ergens in hun huis...
    Ik wens je een heel fijne avond,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een beeldige kaart! Van mij mag je er een dikke prijs mee winnen.
    Ik ken de afbeelding wel, maar ik geloof niet dat hij bij mijn ouders of grootouders hing.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Super zeg! Heel mooi gedaan en wat fijn dat je dan nog speciaal voor ons blog weer lekker een kaartje hebt zitten maken!
    Bedankt voor je deelname en hopelijk tot de volgende challenge!
    Groetjes Jacomijn

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een prachtige kaart heb je gemaakt Sonja. Ook ik heb verlerlei hobby's, en vind juist die afwisseling heerlijk.
    liefs Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dit schilderijtje staat bij mij ook in de slaapkamer waar mijn kleinzoon slaapt. Het was ook het geboortekaartje van mijn dochter 26 jaar geleden. Het blijft mooi. Op mijn pinterest pagina staan heel veel van dit soort vintage plaatjes mocht je eens op zoek zijn. Mooi kaartje heb je gemaakt. Is de winnaar al bekend?
    Groetjes judith

    BeantwoordenVerwijderen
  16. wat een super mooie kaart Sonja en wat leuk om je hier te zien mee doen met onze challenge.
    ik vind het een prachtige kaart.
    Liefs An

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik vind het een hele mooie serene kaart die je hebt gemaakt, Sonja! Prachtig en helemaal in stijl..

    groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een prachtige kaart heb je gemaakt en een blog hoeft ook niet over een soort "ding" te gaan toch? Ik maak hoofdzakelijk kaarten maar heb laatst een pindakaaspothouder voor vogeltjes gemaakt en heb die er ook op gezet, moet kunnen toch> Je kaart is prachtig en dat plaatje blijft mooi, het is van Bessie Peage Gutmann en zij heeft nog veel meer van dit soort mooie plaatjes. Nu je de naam weet kun je gerichter zoeken, ze zijn schitterend.
    Fijne dag, liefs Hanny♥
    http://tierelantijntjes.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Zo'n prachtige kaart dat je gemaakt hebt Sonja, ik maak ook kaarten, maar dat is niks tegen die van jou! Wat een kunstwerkje alweer net als alles wat je maakt :)
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. superprachtig kaartje heb je gemaakt sonja. Het plaatje blijft schitterend. Liefs Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Lieve Sonja ..♥
    Ja ik ben er weer ;)))
    Ben Even snel door al je mooie♫ posten♥ gaan wandelen en kijk mijn ogen weer uit van al dat moois♥..;))
    Deze baby♥ prenten daar heb ik ook en apart verhaal♥ over maar vertel ik wel op mijn blog..;))
    Wat is het wennen weer en koud hier brrr maar het word beter hoorde ik ♥..;))
    Het kaartje ♥ is Prachtig ♥ gemaakt ♫ vind het zo Lief ♥..;))
    Heel veel Liefs♥ en zonnige☼ groetjes Gaby..x♥x

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Prachtig gemaakt en inderdaad een herkenbaar plaatje!

    Fijne dag. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Mooi geworden Sonja,met papier werken blijft ook leuk,
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Een prachtig kaartje Sonja en dat plaatje hing vroeger bij mij ook in de slaapkamer.
    Leuk dat je meedoet bij WLVC en veel succes,
    groetes Janet

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een snoezig kaartje is het geworden Sonja.Dat schilderijtje hing vroeger in veel huizen volgens mij, en het blijft ontroerend..
    Liefs en een fijne avond
    Erna x

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ja dat plaatje ken ik inderdaad van heel vroeger... of verraad ik me daarmee nu mijn leeftijd hahahaha. Hallo lieverd, ja mijn moeder had daar een schilderijtje van zo schattig en het zal me niet verbazen als ze die nog heeft. Maar jij maakt het plaatje nog mooier, enig!! Enne wellicht mag ik het ook in het echt zien...(knipoog) Lieve warme lentegroet van Cindy

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een schitterend kaartje heb je gemaakt voor ons blog Sonja, erg mooi, bedankt voor het meedoen.
    gr. Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Schitterende vintage-creatie!!!! Wat mooi om te zien en helemaal geweldig dat je die speciaal voor WLVC hebt gemaakt. Heel graag tot de volgende challenge hoor....dat zou leuk zijn. Liefs Plony.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ohhh maar dit kaartje is echt PRACHTIG
    geworden Sonja, en inderdaad die lieve
    zachte kinderprentjes kan ik me ook nog
    heel goed herinneren van vroeger.

    Liefs Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat een schattig kaart is dit zeg...
    Heerlijk die oude nostalgische
    afbeelding van vroeger.
    Leuk dat je deze afbeelding hebt
    gebruikt voor een kaart...

    Lieve groetjes,
    Marijke
    www.marijkevanooijen.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Het plaatje ken ik ook, ik heb ze hier in huis liggen in de kast, ze zijn van mijn lief zijn jeugd.

    Fijn Sonja, dat je me gaat volgen op Moments, ik zou je niet willen missen.

    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Deze plaatjes blijven zeker superrrrr lief en je kaartje is heel erg schattig geworden ! Moet kunnen af en toe een kaartje ertussen , 1 blog bijhouden is al genoeg !
    Geniet ook van je borduurwerkjes en kussentjes !

    Lieve groetjes Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen