Pagina's

dinsdag 16 april 2013

Zakjeskrans en atelier

 
 Scheen bij jullie het zonnetje ook zo heerlijk vandaag?
Hier wel met als resultaat dat Ky al van 's morgens vroeg helemaal klaar zit mét balletje om lekker buiten in het zonnetje te gaan spelen :)
 
Gisteravond heb ik nog een tijdje gewerkt aan mijn zakjeskrans van Atelier Bep
Deze bestelde ik al zeker een half jaar geleden en ik maakte alle zakjes met de hand, gek hè, maar voor mij was het een oefening in het maken van recht naden (natuurlijk weer met de gedachte achter de hand om ooit te leren quilten ;)
 
 
Zo maakte ik tussen alle andere bedrijvigheden door 52 zakjes en toen kon het leuke werk beginnen: het vastbinden rondom een strokrans van 30cm doorsnede.
Een avondje werk maar heel leuk om te doen want je ziet meteen resultaat.
Zo een zakjeskrans is heel leuk rondom een windlicht
 
 
Maar OOK tegen de muur, ik geloof dat het hier niet bij één exemplaar gaat blijven!
 
 
Bovenstaande foto heb ik weer bewerkt (ook al zo een leuk werkje)
Veel van mijn volgers stelden me de vraag hoe ik dit doe.
Voor het bewerken van foto's gebruik ik het liefst 'Photoscape'
een heel gebruiksvriendelijk programma dat je gratis kan downloaden van het internet.
 
Nu ben ik bijna bij vertelt , alleen wil ik ook nog even meegeven dat mijn andere blog
binnenkort verwijdert wordt.
Ik startte dit om mijn knutsels van papier en stof gescheiden te houden maar het bijhouden van twee blogs vergt toch wat teveel tijd en energie.
Dus voortaan zien jullie mijn papieren knutsels en mijn atelier-belevenissen ook gewoon hier voorbij komen.
 
 

 
 Fijne avond iedereen,
liefs, Sonja
 

 

 

32 opmerkingen:

  1. Wat is je zakjeskrans leuk geworden, volgens mij heb ik zoiets nog nooit in blogland voorbij zien komen. Een origineel idee!

    Een fijne avond, Sonja! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Sonja,
    Wat leuk zeg, die krans met zakjes, vond het heel leuk staan rond het windlicht...en je hond, kan ie wel alleen buiten spelen ?? of moet je dan telkens mee ??? Heel verstandig om met een Blog verder te gaan en dan is het ook lekker afwisselend..liefs van Ans ( ps.ben nog steeds heel blij met mijn spulletjes)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je krans is echt heel erg mooi zeg. Ook wist ik helemaal neit dat je een kaarten blog had dus daar ga ik zo even snel een kijkje nemen. Liefs Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Daar heeft toch wel veel tijd ingezeten: 52 zakjes met de hand! Maar wat een leuk idee, deze zakjeskrans.
    Je hondje kijkt trouwens wel heel verlangend naar buiten,
    liefff! Lieve groet, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Sorry er ging even iets mis.
    leuk de krans met de zakjes zijn ze gevuld met lavendel.

    Groetjes. Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Lieve Sonja,

    Wat een gave krans!!! En wat een werk zeg!!!
    kan me voorstellen dat het niet bij een krans blijft!! Ik wist helemaal niet dat je nog een blog had! hahaha!! Hoef ik nu niet meer member van te worden als je ermee gaat stoppen. Twee blogs is idd wel veel werk. Het ziet er weer thuis bij jou schitterend uit!! Ik kijk uit naar je volgende mooie freubels!!

    Veel liefs sharon

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ook ik wist niet dat je nog een blog had, maar nu zien we straks vanzelf alles van je, leuk! Om er 2 te hebben is inderdaad wel veel, in 1 gaat al zoveel tijd zitten. Trouwens, wat een leuke foto van Ky zoals die daat voor het raam zit.
    Die zakjeskrans, meid wat een werk zeg maar ooo wat leuk. Ik zag de vraag hier al staan en ik vroeg me ook al af of je het gevuld had met lavendel?
    Het zier er echt heel erg mooi uit.
    liefs Hanny♥

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Haha die Ky, natuurlijk mocht hij vandag naar buiten toch, lief hoe hij daar zit te wachten!
    Schitterend is je zakjeskrans en wat een werk maar prachtig gemaakt met mooie stofjes!
    Goed idee om het bij 1 blog te houden, ik vind een blog bijhouden behoorlijk wat werk hoor! Ben redelijk vaak achter met reacties ook.
    Fijn dat je de kaart mooi vond, wellicht hebben ze hem nog ontvangen en anders volgende keer beter.
    Fijne week
    Lieve groet Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lieve Sonja..♥
    Oooooohh wat is je zakjes krans♥ Mooi♥ geworden ..en ook met de hand gedaan nog daar gaat zeker veel tijd in zitten..;))
    Ik kende die kransen♥ ook al maar van Bep heb er zelf nog gemaakt wel een vlechtkrans♥ laat ik nog wel eens zien ♫..;))
    Een hartjes♥ krans staat nog op mijn verlanglijstje♥ dus lijkt me nu ook een uitdaging wie weet ..hebben we dalijk kransjes♥ virus hihi..;)))
    En je hond Ky wat een lieverdje♥ zo te zien.. poot♥ van mijn Dionne..;)
    Helaas doet mijn Pfaff♥ naaimachine♥ t niet meer te maken snik heb ik al 41 jaar ..poehh dus..?
    Ja ik vraag mij ook af waarmee je de zakjes♥ hebt gevuld..;))
    Ja de Lente♥ is begonnen heb al heel de middag in de tuin gewerkt heerlijk ..;))
    Lieverd♥ wens je Fijne Zonnige♥ week♫ verder veel Liefs♥ Gaby..♥XXX♥

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Sorry van de vele typ fouten zie ik nu pas ..;))
    Liefs Gaby..♥

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heeeeeeeey Sonja,
    Ky is helemaal klaar voor de lente, haha!
    Wat is je zakjeskrans gaaaaaaaaaaaf, leuk gedaan meiss, wat zal dat lekker ruiken!
    Fijne avond toegewenst, liefs Elly.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi is je krans geworden daar zitten heel wat zakjes in verwerkt.
    Lief de hond met zijn balletje!
    Nog een creatieve week,
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een lieve foto van je hond met het balletje in z,n bekkie. Ik heb hier vandaag geen zon gezien!!! Alleen maar wolken en grijs! Wat kan het dan verschillend zijn in zo,n klein landje heh? Vind je krans echt heel erg mooi vooral om het windlicht! Lieve groetjes Brie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Leuk he die zakjes. Ik kreeg vorig jaar een hart met rose zakjes van mijn vriendin. Zo leuk!
    jij hebt wel hele mooie kleuren en ach, dat recht naaien had je zo ook wel onder de knie gekregen hoor.
    Geniet lekker met de hond, het wordt weer mooi weer vandaag.
    liefs
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Goedemorgen bonbonnetje,

    Wat een schattige foto van je hond met het
    balletje in zijn bekkie..wat een mooie hond hebben
    jullie toch...een schoonheid.

    En de zakjes krans is gaaf hoor..
    ik heb een mooie voor in de babykamer van Sophie gemaakt,
    dan natuurlijk een roze...maar het is een leuk werkje ..
    En het staat schattig.

    Liefs,
    Kaaskoppie
    www.marijkevanooijen.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Een schattige krans. Ik heb hem ook gemaakt en er komt er zeker nog één.
    groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een mooie krans met al die kussentjes Sonja, maar wat een werk! En inderdaad, hij past zowat overal :)
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat breng je ons weer leuke ideetjes, bedankt ik lees je blog met veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Sonja,
    Ben blij weer wat van je te horen. Gaat het weer een beetje met je. Wat een ontzettend leuke krans. Die komt zeker op mijn to-do lijstje. Bedankt voor je gezellige post en geef Ky een knuffel van me. Blijf je wel goed op jezelf passen??
    Liefs van Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi Sonja, leuk om nog eens iets te lezen van je.
    De zakjeskrans heb jij weer mooi voor elkaar gekregen.
    Ik vind het wel gezellig hangen tegen de muur.
    Geniet nog van deze namiddag,
    liefs Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Title:
    The Best High Returns on Best Investment
    Content:
    Welcome to Make Money Online with best investment in Hedge fund day trading with high returns on Daily Interest the world best revenue sharing program in which High withdraw is only $5 which is on daily basis.
    For More Details click the link below:
    Yield Investment Program, Best Hyip, Best Investment, Hyip Monitor, Forex Fund, Daily Profit, Monthly Interest, Monthly Profit, Earn Money Online, Money Maker Group, Dream Team Money and like this much more and you can withdraw the amount throw referral commission, eCurrency Invest, LibertyReserve, Alert Pay and SolidTrustPay as well. Get 200% profit within 150 days and the minimum
    Web Link:
    http://www.whatacash.com

    Display Name: whatacash

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat ziet het er weer allemaal supergezellig bij je uit Sonja en wat heb je een geweldige krans gemaakt, het is een heel werk geweest, dat zie je zo, maar wat een resultaat! En bedankt voor de tip van photoscape, ga eens even kijken wat je daar allemaal mee kunt! Groetjes, Ira
    irascreacorner.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hoi Sonja,wat een schattige krans en wat een werk al die kleine zakjes met de hand naaien maar het ziet er súper uit. Wat een mooie foto van Ky en wat zit hij alert naar buiten te kijken,móóie hond! lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik kan alleen maar zeggen, wow, hij is echt mooi hoor.
    Leuk om zo een krans te maken, dat is nou net iets anders, dan anders.
    Heel leuk!!!

    Lieve groetjes,
    Eefie

    Mijn blognaam is veranderd, waarschijnlijk kun je mij nu niet meer vinden.
    Het nieuwe adres is:
    http://whats-inaday.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hier scheen de zon vandaag ook. Heerlijk buiten gezeten.
    Wat heb je een leuke krans gemaakt.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh,ik wou nog zeggen dat je zo'n leuke header hebt gemaakt!

      Verwijderen
  27. Hoi Sonja

    Gelijk heeft Ky, ik snap wel dat hij eindelijk buiten wilt spelen na zo'n lange winter......we willen allemaal naar buiten toch.
    Die zakjeskrans is gaaf en heel mooi.

    Liefs, Danoesja

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hoe mooi zeg, je krans. En wat een geduld moet je daar voor hebben.
    Liefs Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  29. wat een prachtige krans Sonja en leuk dat je ons vintage challenge blog al heb bezocht en mee gaat doen.
    liefs An

    BeantwoordenVerwijderen
  30. wat een prachtige krans is het geworden !

    fijn weekend lieve groet, Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Leuke krans heb je gemaakt!

    Fijn weekend. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen