Pagina's

dinsdag 23 april 2013

Home sweet home

Een tijdje geleden borduurde ik deze 'home sweet home'
en zoals bij al mijn borduurwerkjes werkte ik deze niet meteen af.
 
Het is een rare gewoonte van me, die me koffers vol met borduurwerkjes heeft bezorgt maar zelden maak ik iets onmiddellijk af, de zin ontbreekt me daarvoor en dan plots krijg ik het toch in me en werk ik er een paar achter elkaar af!
Elke gek zijn gebrek toch ;)
Deze week was het zo een week dat er allerhande werkjes door mijn handen gingen.
Zo werd dit borduurwerk een soort van kussentje met patchworklapjes wat je gewoon ergens ter decoratie kan neerzetten.
 
 
Ook enkel keukenborduurtjes kregen een finishing touch en nu mijn keukentje een frisser kleurtje heeft gekregen lukt het zelfs om daar foto's te maken wat ik heel fijn vind.
Zien jullie de mooie theedoek hangen, een verlaat verjaardagscadeautje van mijn vriendin Marga, net als het prachtige brocante flessenrekje wat tegen de keukenkast op de grond staat.
Ben er superblij mee !!!
 
 
Op deze manier is het een heel mooie achtergrond voor mijn keukenhangertjes die ik afwerkte.
 
 
Het afwerken van deze borduurwerkjes gebeurt meestal in de avonduurtjes, lekker vanuit mijn zeteltje, de ideale ontspanning.
Overdag breng ik dan wel weer uren door in mijn atelier,
met 'moederdag' op komst moet je daar als webwinkelier op tijd aan denken want tja, verzenden kost nu eenmaal een paar dagen tijd.
 

 
 Van mooie quiltstofjes maakte ik lavendelkussentjes.Twee op elkaar gebonden met een kantje en heerlijk gevuld met fiberfill en heerlijk ruikende Franse lavendel.
Gewoon mooi om op je nachtkastje te leggen of tussen je handwerkmateriaal maar je kan ze ook gewoon als speldenkussen gebruiken.
Je kan alles terugvinden in mijn webwinkeltje
 
 
De onderstaande maakte ik twee keer want die ligt zo mooi op de salontafel.
Sommige dingen zijn nu eenmaal heel moeilijk om afstand van te doen ;)
 
Zo maakte ik ook deze hanger nog maar een keertje, want toen hij in het mandje belande (voor de foto) had ik zoiets van : hij lijkt er wel voor gemaakt :)
Er blijft zo wel heel veel plakken wat eigenlijk voor de webwinkel bedoelt was,
maar ik troost mezelf met de wetenschap dat er ergere dingen zijn in deze wereld :)
 
 
 
 Voor deze week vind ik het wel weer goed geweest, ga over in relaxmodus,
lekker genieten van het mooie weertje wat er beloofd is,
waarschijnlijk met een borduurwerkje op het terras.
Geniet allemaal van het zonnetje,
liefs, Sonja
 


30 opmerkingen:

  1. Wat maak je toch mooie dingen, Sonja!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi lieve Sonja,

    Wat een mooie werkjes heb je afgemaakt zeg!! Ziet er weer super mooi en verzorgd uit!!! En je keukenhoekje is geweldig geworden!!! Lekker die landelijke sfeer ben er weg van!!! Een fijne week toegewenst en heel veel zonne uren!!

    Veel liefs Sharon

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een lieve borduurtjes laat je weer zien.
    Vind zelf die kleine dingen ook zo leuk om te maken..........liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je heb een hoop af gemaakt Sonja, en het ziet er allemaal heel erg leuk uit! Jij ook een fijne week verder met hopelijk veel zon! Lieve groetjes Brie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind het helemaal niet zo gek hoor. Ik deed dit altijd met mijn breiwerken. Ik hoefde dan alleen nog de mouwen te breien maar had dan geen zin meer. Het leukste had ik denkmik gehad, het inbreien van leuke patronen. Maar bij mij werden dan de gebreide panden te klein en dan had je er niets meer aan, jij kan al die leke borduurseltjes nog gebruiken als je inspiratie hebt. Leuk gedaan hoor!
    Groetjes Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat gaat genieten worden lieverd, het
    zonnetje komt een aantal dagen hoog
    aan de hemel te staan, heerlijk hé.
    Zie je in gedachten al zitten met een
    borduurwerkje. Zo lief al die borduurtjes
    die je af hebt gemaakt en ik kan me
    heel goed voorstellen dat het best moeilijk
    is om afstand van je creatie's te doen.

    Je keukentje ziet er zo prachtig uit, een
    heerlijke sfeer weergevend, dat is echt
    genieten. En een mooie bijkomstgheid dat je
    nu met de nieuwe kleurtjes veel beter
    foto's kan maken.

    Geniet van het zomerweertje meis,

    Liefs,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een pracht borddurtjes Sonja het is echt genieten op jouw mooie blog

    Liefs Nellie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat ziet het er gezellig uit en wat rood in de keuken staat wel heel erg leuk toch! Geniet van de zon en je steekjes, groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat een leuke post,en ja jammer van je werkjes als deze in de kast blijven,heel mooi hoor,groetjes irena

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ja geniet nu maar wat van het mooie weer hé.Liefs Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Geweldig zoals je die mooie borduurwerkjes gemaakt hebt, wat een gezelligheid. En dan je keuken, lekker fris kleurtje en dan al die lieve spulletjes, dat is nog eens een huis om je lekker bij te voelen want als je huis naar je zin is voel je jezelf ook lekker, zo is dat bij mij in ieder geval. Helaas lukt het me op een of andere manier niet om te borduren, ik kom nooit uit met de kruisjes hihi maar iedereen heeft zo wel zijn ding toch? Ik vind het geweldig wat je gemaakt hebt, geniet maar lekker van het mooie weer, hier in Deurne (N.Br) schijnt de zon al, zalig!
    Fijne dag, liefs Hanny♥

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat heb je weer een prachtige werkstukjes af gemaakt!
    Dat opsparen herken ik ook in mijzelf.
    Ineens moet het dan ook af.
    Geniet heerlijk van je rust!

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het afwerken is het minder leuke deel van het resultaat (is in ieder geval mijn eigen ervaring uit de tijd dat ik nog wel eens iets maakte) dus het klinkt logisch dat dan de aandacht verslapt ;-). Toch is een onafgewerkte creatie minder fraai, maar gelukkig krijg jij elke keer wel weer een moment dat je er toch mee aan de slag gaat.

    Het is hier ook heerlijk weer, ik duik zo de tuin in.

    Een fijne dag Sonja! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Nog veel borduurplezier en geniet van het mooie weer.
    Groetjes,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Lieve Sonja..♥
    Ja we♥ hebben het maar drukjes hé ..van jou♥ kan ik het wel begrijpen ..;))
    Je hebt je winkeltje ♥ en dan nog al die borduurwerkjes♥ die je zo graag nog wilt doen maar zo te zien lukt jou dat aardig♥ in de avonduurtjes♥ Prachtig♥.;)
    We zijn allemaal♥ wel een beetje gekkie ..ha ha we♥ willen ook zoveel.;))
    Heb zelf ook zoveel onafgemaakte werkjes liggen..lieve♥ zucht word er ook wel gekkie van hoor!!
    Genieten doen we zeker nu de zon♥ heerlijk schijnt ..;))
    Ach lieverdje♥ we genieten♫ gewoon van alles wens♥ je Fijne♫ Zonnige♥ Dagen♥ knuf en Liefs♥ Gaby..♥X♥

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Je hebt zoals altijd weer prachtige dingen gemaakt Sonja, elke keer ben ik jaloers op die dingen, je inspiratie, je smaak van interieur en inrichting... en dat je dan moeilijk afstand van die dingen kan doen kan ik heel goed begrijpen. En dat met die borduurwerkjes die blijven liggen, zal maar niet vertellen wat er thuis zo allemaal ronddwaalt :)
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Sonja,
    zo herkenbaar is je verhaal. Bij mij belanden ook veel werkjes in mijn mand. Borduren is zo lekker ontspannend en kan je soms zelfs gedachteloos doen. Het in elkaar zetten en het afwerken vergt soms meer tijd dan het borduren zelf. maar zo heb je wel weer altijd wat te doen. als je geen zin hebt in borduren pak je gewoon weer wat anders!!Wat heb je weer mooie werkjes gemaakt. Ik ben weg van je sticherie. Als je zo lang met iets bent bezig geweest en het ook nog op een leuk plekje in je huis terecht is gekomen kan ik me goed voorstellen dat je er eerst zelf een tijdje van wil genieten!!
    Pas goed op jezelf en ga lekker van de zon genieten!!
    Veel liefs van Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Lieve Sonja,

    Wat een mooie en verfijnde borduurseltjes
    heb je weer gemaakt!
    En wat heb je alles leuk op de foto gezet..

    Je hebt helemaal gelijk dat je lekker van het
    zonnetje geniet hoor...en er is niks leukers als
    in het zonnetje een leuk werkje hebben..
    We kunnen toch niet stil zitten hahaha..

    Lieve groetjes,
    Marijke
    www.marijkevanooijen.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Gelukkig heb je de moed opgepakt om het af te maken met een mooi resultaat!!!
    De foto's zijn erg leuk!!!
    Geniet nog van de mooie dagen.

    Lieve groetjes,
    Eefie

    http://whats-inaday.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Doordat je de borduurlapjes een afronding hebt gegeven, heb je weer leuke items bij elkaar. Het is steeds een genieten om te zien wat er onder jouw handen vandaan komt.
    Geniet nog een dag in je tuin.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  21. En zo heb je er weer een aantal prachtige items bij!

    Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ondanks je onafgemaakte projecten vind ik jou werktempo ongelofelijk hoog liggen! Ik doe het je niet na.
    Ik zeg altijd tegen mij man dat als ik later oud ben ik al mijn projecten maar ik ooit aan begonnen ben alsnog af ga maken.
    Liefs, Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Een troost Sonja,zo heb je wel ineens een aantal werkjes achter elkaar af,hihi. Het is weer erg gezellig bij jou,heerlijk huiselijk,echt Home Sweet Home,dat is toch genieten?Ik heb vandaag ook heerlijk wat zon opgedaan en morgen wordt het ook nog fijn...geniet er van...lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Het ziet er weer heel sfeervol uit allemaal Sonja, prachtig je borduurtjes !

    Lieve groetjes Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat ben je weer heerlijk en druk bezig geweest!
    Prachtige spulletjes, maar het keukenhangertje
    met het gebakje op is mijn lieveling, gezellig mooi!
    Geniet vandaag nog van het zonnetje,
    want het wordt weeral kouder.
    Lieve groetjes, Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  26. ziet er weer mooi uit , wat ben je toch creatief !

    lieve groet , Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hey lieve Sonja,
    Ik ben zooooooo jaloers op je door zettings vermogen om deze mooie dingen af te werken.
    Ik vind ze stuk voor stuk weer bijzonder romantisch geworden en zo ik lees gaat je winkeltje ook lekker,
    Ik vind het zo stoer van je dat je je droom achterna jaagt door die mooie creaties van je aan de man/vrouw te brengen.
    En ik wil nog even wat kwijt! ik vind je een bijzonder lief mens met een stel mooie crea vingers.
    Dat beloofd nog wat voor de toekomst!!!!
    Knuffels lieve schat.
    Chrissie XXXXXXXXXXXXX

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Oh Sonja, wat kan je dat toch allemaal goed! En je blijft zo lekker bezig. Echt knappies. Lekker vaak in de zon zitten, de warmte voelen en verder blijven door gaan met wat je nu doet. Tis geweldig! Fijne dag en een lieve groet Celine

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Nice! Very nice!

    Your blog is so interesting. Hugs from Serbia

    BeantwoordenVerwijderen