Pagina's

woensdag 6 maart 2013

Meer quilten

Wat kreeg ik ontzettend veel lieve reactie's op mijn vorige post, 
heel veel tips waar je in België kan leren quilten maar ik heb helaas zelf geen auto dus moet het écht heel dicht bij Bree zijn vrees ik :)
Ook kreeg ik superveel mails met heel veel bruikbare tips want veel ervaren quilsters zagen mijn foutjes direkt.
En ook veel mails met gerustellende berichten: volgens velen mogen er in een quilt fouten zitten en wat ik vooral onthoud: bij het quilten moet niks en mag alles :)
Vol goede moed ga ik aan mijn volgende kleine quiltje beginnen, dit is een heel bijzondere want ik kreeg deze cadeau van mijn lieve mailvriendin Elly, met alle accesoires erbij en zelfs een mooi ophangkapstokje :)
Dankjewel lieverd voor dit heel mooie werkje xxx

Ze kocht het bij Carmen die een heel mooie quiltwinkel heeft in Nunspeet:
Aanstaande vrijdag 8 maart organiseert ze een 'inlopers Bee' van 10 tot 12 uur, je leest er meer over op haar site.
Zelf ben ik er nooit geweest maar ik hoorde wel van andere mensen dat dit de moeite loont, moest ik in de buurt wonen, ik zou het wel weten!

Toen ik de mooie stofjes van het quiltje ging uitpakken begon ik me eerst te bedenken waar ga ik het hangen, het krijgt een plekje in de zithoek, lekker dicht bij mijn handwerkhoekje!
Dan is het toch even kijken of de kleurtjes matchen bij de rest van mijn spulletjes en mmmmmmmmmmmm, ik nam een rolkussen van de bank waar al mijn favoriete kleuren inzitten en leg dit bij de stofjes, zien jullie het ook?
 
Persoonlijk vond ik de blauwe kleurtjes er ietsje minder mooi bij.

Zou ik?
 
Even proberen om de twee blauwe stofjes weg te nemen en kijk, dan is het meteen helemaal goed, een heel stuk rustiger voor mijn ogen en het past helemaal bij mijn andere spulletjes in de woonkamer.

Hier ga ik voor...
maar nu kom ik natuurlijk twee stofjes tekort dus de stoffenmand in en links voeg ik het rozenstofje toe en rechts het franse ruitje wat ik zo mooi vind.
Het heeft een dagje op tafel gelegen en ik denk nog steeds: dit is het,
dus ik heb er alle vertrouwen in dat het goed gaat komen.

Nu moet er een start gemaakt worden van de klosjes, mmmmmmmmmmmmm, hoe begin je daar nu weer aan,
even aan Mr. Google gevraagd en zijn antwoord opende een hele wereld voor me want hij wees me de weg naar....

Supergoof die alles weet over quilten en vorig jaar hier tien minuutjes vandaag een trunkshow gaf en ik die er een week te laat pas achter kwam.
Vind het zooooooooooooo zonde dat ik dat toen gemist had, ik zou er heel veel geleerd hebben denk ik!
Maar er kwam geen start van het quiltje, neen, ik las de hele avond het blog van Supergoof en kwam erachter dat er al ooit een klosjesvirus onder de quilsters was en zag zoveel mooie quilts voorbijkomen dat het steeds harder begint te kriebelen.
Ook leerde ik een eenvoudiger manier om klosjes te maken dus ga ik vandaag snel een rondje huishouden doen en snel mijn terras opfrissen om dan rustig aan mijn quiltje te kunnen beginnen.

Heel veel liefs,
Sonja

26 opmerkingen:

  1. Idd, ik vind het blauw er ook een beetje storend in!
    Heb je geen stof meer over van het kussen? Komt er mooi in terug dan!
    Of heb je dat niet zelfgemaakt?
    Heel veel plezier met de start!!

    Liefs Thea ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heeeeey Sonja,
    Het gaat er van komen; gewoon doen meiss, jij gaat er vast in slagen na zoveel leesvoer over het quilten!!!!!!!
    Ik zal voor je meekijken hoor, als ik in de gelegenheid ben binnen te lopen bij Carmen!
    Oh, was je zelf maar hier.
    Succes met je leuke werkje! Lieve groetjes,
    Elly.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De door jou gekozen combinatie stoffen vind ik ook het mooist, Sonja! Veel succes!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Inderdaa, blauw kun jer beter uitlaten. Om het je makkelijker te maken kun je ook stempels kopen hoor van klosjes.
    Dorry in Tilburg verkoopt allerlei stempels ook via haar webwinkel. En dant is toch zoooo makkelijk.
    Het wordt denk ik eens tijd dat je het diepe zuiden even verlaat en een beetje noordwaarts kom met de trein. Neem ik je een keer mee naar allerlei leuks in de buurt.

    Doen hoor!!!!
    succes met je prachtige lapjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De gekozen stofjes passen er perfect bij, het quiltje zal vast en zeker mooi worden.
    Nog veel quilt-plezier,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Succes en die lapjesruil is perfect, zo krijg je precies wat jij mooi vind! Heel fijne dag, knuffel
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  7. het gaat vast weer erg mooi worden het zijn prachtige kleurtjes en ook ik zou het blauw weg laten .
    succes !! liefs ,Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je stofjes zijn geweldig romantisch lief!
    De klosjes zijn er ook als mal... (het quilterspalet...)
    heel erg makkelijk!!!
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een schattig pakketje! Lief van je vriendin.
    Veel plezier met maken. Komt vast goed met dat quilten.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. blauw eruit en laten zo hahaha ,lief van je vriendin dat je een setje van haar kreeg ...ben benieuwd naar het totaalplaatje geniet er lekker van veel plezier want daar doe je het ook voor ...fijne week lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Sonja,

    Ik ben reuze benieuwd naar je nieuwe quiltje.
    Geniet van het (nog) mooie weer,

    Groetjes,
    Sarina

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zonder het blauw is het helemaal goed, vind ik. Succes hoor met dit nieuwe project!
    Lieve groetjes, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Nou, ik ben nu al onder de indruk. Leuk, zo combineren met al die mooie stofjes. Het wordt vast prachtig. Ben benieuwd naar het resultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Sonja,
    Dit gaat hartstikke mooi worden en je zult zien hoe leuk je het zult vinden...
    Ik wens je een heel fijne avond,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een gave stofjes! Ik wens je heel veel succes met wat je gaat maken, gaat vast heel erg mooi worden.

    Liefs Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Nou, dat gaat vast weer een prachtig quiltje worden!

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Sonja,

    Jeetje je hebt het allemaal over dingen waar ik nog nooit van gehoord heb? Mooie lapjes heb je uitgekozen zeg!!! Dat wordt vast een schitterende quilt!!

    Ben erg benieuwd en succes!!

    Veel liefs Sharon

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Prachtige lapjes!! Heb je ze wel geaait? Dat hoort er ook bij hoor,..
    ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtige lapjes, mooie kleurkeuze (die laatste) heel veel succes met de klosjes quilt. Het zal zeker mooi worden. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Veel succes , de combinatie die je maakte is alvast super !
    Liefs manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een mooie stofjes en heel veel succes met het maken van je nieuwe quilt oh het werkt zo verslavend hahhahaha en je combie is prachtig

    Liefs Nellie

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een mooie combi van stoffen! Succes, het gaat vast een prachtig eindresultaat opleveren.

    Fijne avond. Liefs, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Je nieuwe quiltje wordt top Sonja, je hebt de stofjes perfect samengesteld door de blauwe weg te doen en te vervangen, ben het helemaal met je eens. Dit wordt vast een superquiltje!
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Lieve Sonja..♥
    Wat vliegt de tijd zeg ..en ohhh wat was het een heerlijk♥ Lente♥ weertje♥..;))))
    Maar nu regent het en bahhh en krijgen we winterse buien wéééhhh..zucht;((
    Ja ik zie dat het nieuwe Quiltje♥ van jou ook PRACHTIG♥ gaat worden heb je♥ weer een nieuwe verslaving♥ erbij hihi..;))
    Je stofjes zijn ook MOOI♥ ..ben benieuwd hoe het uit ziet als het af en kijk♥ er al naar uit..;))
    Ben bezig de LENTE♥ in Huis♥ te halen hopelijk lukt het de post dit weekend♥ of eerder te plaatsen..;))
    Wens je♥ alvast een creatief Fijn♥ Gezellig♥ weekend Lieve♥ Lente♫ groetjes♫ en knuffel♥ Liefs♥ Gaby..X♥X

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat ben je heerlijk op dreef lieverd met
    de quiltjes. Die stofjes staan werkelijk
    prachtig bij het kussen. Inderdaad zonder
    de blauwe lapjes oogt het mooi.
    Met kan ook maar zonder is mooier.

    Veel succes met je nieuwe projectje,
    het zal ongetwijfeld prachtig worden.

    Jammer meis dat ik je bijna nooit meer
    tegenkom op mijn blog.

    Wens je alvast een heel fijn weekend,

    Vee liefs,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Mooie combinatie!!!! Ik denk dat het je prima zal lukken!
    Goedele

    BeantwoordenVerwijderen