Pagina's

maandag 25 februari 2013

Quilten in kleur

In mijn handwerkmandje ligt de laaste tijd heel veel kleur, vooral weer rode tintjes, het blijft toch mijn favoriete kleur die steeds terugkomt op momenten dat ik wat vrolijkheid in mijn leven nodig heb.
 
En wie heeft dat nu niet met die aanhoudende winter,
dan hou ik van vurige kleuren voor mijn ogen,
ik wordt het wit écht heel erg beu ;)
Weten jullie nog dat ik een tijdje geleden startte met een klein hangquiltje,
oh oh, wat heb ik hierop lopen puffen,
ik denk dat ik wel drie keer alles los heb gemaakte nog steeds ben ik niet tevreden.
Er zitten dan ook zo ongeveer alle beginnersfouten in denk ik zo.
Verkeerde tussenvulling,veel te dik en ook de rand is er heel verkeerd aangezet, hoorde ik achteraf maar...........ik ga niet meer opnieuw beginnen,
voor mij is hij zo goed.
Er moet wél nog deftig aan gestreken worden zie ik op de foto, komt wel goed!
Ik blijf erbij, het is wél heel leuk om te doen,
het werken met gekleurde lapjes is toch echt datgene waar ik vrolijk van wordt en diep in mjn binnenste denk ik : als ik groot ben..........wordt ik quilster :)))
Kan je dat eigenlijk worden???
Ik zie zoveel mooie dingen voorbijkomen op al die quiltblogs dat ik vaak denk, het is je gewoon gegeven.
Hier in de buurt (Belgische Limburg) heb ik tot nu toe ook nog geen leuke workshops kunnen vinden, zelfs geen leuke quiltwinkel.
Gelukkig bestaat het internet maar het is niet gemakkelijk om jezelf te leren quilten.
Daarom ben ik ook zo dankbaar voor de vele medeblogsters die steeds met goede raad en tips klaarstaan,
jullie zijn schatten
xxx
Vanavond ga ik verder aan de SAL van Simone werken want die had eigenlijk al klaar moeten zijn.

 OOK al zo een leuk werkje,
zou het dan toch best nog even winter blijven zodat ik lekker veel tijd heb voor al deze werkjes ;)
Fijne avond iedereen,
 

 
liefs, Sonja
 


24 opmerkingen:

  1. Ik heb écht bewondering voor die handige dames die de grootste en mooiste quilts kunnen maken...ik vind dat toch wel zo knap. Ik mis er alleen het geduld al voor, laat staan dat ik zoiets zou kunnen produceren. Wie weet welke quilt carrière je nog voor de boeg hebt, Sonja...maar een troost, ook jouw creativiteit tot nu toe mag er absoluut zijn! Ook dat doe ik je niet na!

    Een fijne avond! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sonja, je moet echt waar naar Atelier Salgarollo komen! Mensen komen 'van heinde en verre' om het daar te leren. Voor jou zal het een half uurtje rijden zijn? En ja natuurlijk kan je quiltster worden. De passie en het talent zijn er duidelijk al!

    Goedele

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Alle begin is moeilijk en jij bent begonnen en laat het zien aan al die quiltsters die al jaren bezig zijn en daarom neem echt de moeite om een cursus te volgen, je zult in een paar lessen al zoveel leren! Goedele heeft gelijk, een half uurtje rijden moet te doen zijn toch! Maar het is echt een schatje en het kleine kussentje is ook al zo'n leukerdje! Nu dat rood blijft voorlopig nog wel in de mode en niemand verbiedt je om ook in de zomer rood te borduren! Knuffel
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ooo, mooi zeg en het staat ook gezellig aan die tak!
    Jij bent echt goed hoor in handwerkjes, hartstikke knap dat je ze ook allemaal echt af maakt.
    Ik heb nog borduurwerk liggen dat niet af is van de kinderkamers, ze zijn nu inmiddels 16 en 19 kun je nagaan.
    Wel jammer dat er zo weinig echt gezellige winkeltjes zijn zoals vroeger overal.
    De crisis zet mensen wel weer aan tot haken, breien dus wie weet!
    De letterlap gaat erg mooi worden maar eigenlijk wil ik wel weer lente hoor....dan buiten handwerken kan ook gezellig zijn haha.
    Fijne avond
    Lieve groet Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heeeeeeey Sonja,
    Wat lief, je eerste quiltje, ik vind het super, alles moet toch een eerste keer zijn, de volgende keer zal je meer tevreden zijn, en die keer daarna nog meer; zo gaat dat toch?
    Altijd als je terugkijkt op je eerste werkje vervult dat je met pret, zo van: dat heb ik toch maar ff gedaan.
    Mooi hoor, meiss!
    Fijne avond nog, en liefs van mij, Elly.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk!! Je eerste quiltje,...
    En natuurlijk,.. al doende leert men,..
    Leuk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dag Sonja,
    Wat heb je dat mooi gemaakt. Echt helemaal van jezelf. En mooie kleuren. Ik zag er onder nog een merklap met letters en cijfers. Het doet me denken aan school vroeger. Ik lukt niet goed, maar het moest. Daarom heb ik jaren over de merklap gedaan en mijn plezier in handwerken is voorgoed voorbij......maar, je weet maar nooit waar ik door aangestoken wordt. Groeten van Lilian

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hey Lieve Sonja,

    Ik vind je mini quilt fatastisch!!!!!!! Super mooi gemaakt en ook erg leuk opgehangen!!! Mooie werkjes heb je weer gemaakt!! Bedn er helemaal weg van!!

    Veel liefs Sharon

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ha Sonja,
    Het is toch zo knap wat je doet, maar je zou inderdaad een paar goede lessen moeten nemen. Ik ben zelfs nu onlangs nog aan de basisquitl begonnen en wat heb ik er veel aan gehad.
    Maar wees blij met wat je nu al gedaan hebt, een volgende keer gaat het sneller en makkelijker, echt hoor.
    Liefs

    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hey lieve Sonja,

    Jou eerste hangquiltje vind ik een snoepje
    geworden, juist heel erg lief, een een
    heel goed leer projectje.

    Het kussentje dat je maakte vind ik ook
    heel mooi geworden, en die kleur rood
    verveelt nooit denk ik. De kleur van
    de liefde, wat wil je nog meer, hihi.

    En hierboven zie ik al een mooi adresje
    niet ver van jou vandaan, waar je de fijne
    kneepjes van het quilten kan leren, SUPER!!!

    Geniet van een fijne week meis,

    Veel liefs,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lieve Marijke, OO wat ziet dit er toch prachtig uit, zo lief gemaakt, echt zo persoonlijk, schitterend gedaan hoor.
    Mijn man heeft ooit bij Laura Asley gewerkt en daar kon hij gratis afvalstukjes stof meenemen als hij wilde. Ik kwam op een gegeven moment iemand tegen die wist dat hij daar werkte en ze vroeg of hij dat voor haar een keer mee wilde nemen. Nou, natuurlijk zei ik dus ze kreeg een grote doos. Ze was dolgelukkig en heeft als dank voor mij een kleine quilt gemaakt die ik tot nu nog steeds heb. Boven op de hal staat een bank met mijn favoriete beren en over de bank hangt haar zelfgemaakte quilt. Het leuke is dat zij er haar naam en datum achter in heeft geborduurd, echt leuk.Uiteindelijk was er iemand in mijn woonplaats die een workshop quilten gaf, ik heb die met veel plezier gevolgd en het is heerlijk om te doen.Jij hebt het dus helemaal zelf gedaan, nou petjes af hoor, knap werk!
    Op naar het voorjaar...........liefs Hanny♥

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik vind het voor de 1 ste keer heel goed gelukt Sonja en al het begin is moeilijk maar niet opgeven hoor ! Je kussentje is weer zo gaaf geworden !
    Heerlijk toch dat bezig zijn met stofjes en draad ik geniet ervan !

    Lieve groetjes Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het zijn prachtige werkjes geworden, alle begin is moeilijk en al doende leer je veel bij.
    Nog een fijne dag,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Nou ik vind je werkje heel mooi hoor en oefening baart kunst zeggen ze toch.... Als je er maar plezier aan hebt om er mee bezig te zijn.
    Nog heel veel freubel plezier....

    Prettige dag verder,
    Groetjes Grietje

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Sonja,

    Of het quiltje nu perfect is,of niet, ik vind het een snoepie.
    Zo lief.

    Lieve groetjes,

    Sarina

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Sonja,
    Zo met de hand quilten lijkt me zo moeilijk. Dat heb ik nog nooit geprobeerd. Ik heb wel twee quilt-dekens gemaakt, maar met de naaimachine, ook heel leuk hoor...
    Ik wens je een heerlijke dag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Quilten, dat is een vak apart.
    Ik kan het wel als het maar niet te moeilijk is.
    Ik hoop ooit nog eens een deken te quilten.
    Maar dan helemaal op de hand. Zoals ze vroeger deden.
    Ik weet niet hoe ik het voor elkaar krijg maar met de naaimachine ga ik altijd scheef.
    Ik vind je quiltje erg leuk geworden hoor!
    En rood is een heerlijke kleur om te borduren.
    Het heet niet voor niets redwork.
    Je zal zien als het voorjaar gaat worden dan komt de energie ook weer terug.


    Veel liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Lieve♥ Sonja..♥
    Wat is je Quiltje MOOI♥ geworden en zeker voor de eerste♥ keer..;)))
    Ik heb zelf de ervaring♥ ook niet echt en weet het véél werk is hoor alles met de hand zeker als het een sprei♥ is lieve♥ zucht ..;)
    Het donker rood♥ is bij mij ook niet weg te denken vind het een Prachtige♥ warme kleur met de andere pastel♥ kleurtjes♥..;))
    Ja hier ligt ook nog veel sneeuw♥ was vanmorgen nog met de hond♥ geweest heb die fot♥ snel nog op mijn post gezet ha ha het was genieten met Dionne♥..;))
    Binnenkort word het warmer♥ dus het Lente♥ zonnetje♥ komt eraan zo te horen..;))
    Wens je nog Fijne week♫ Lieverdje♥ Knuffel♥en veel Liefs♥ Gaby..♥x♥x♥

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Het is toch al een mooi quiltwerkje geworden, hoor. Je moet er wel engelengeduld voor hebben! En oefening baart kunst, moet je maar denken. Ik heb vorige week kennis gemaakt met de dames van de quilthoeve (www.dequilthoeve.nl), daar hebben ze toch veel mooie lapjes en lintjes! Daar geven ze ook workshops. Voor jou helaas een beetje te ver weg...Hoe dan ook, succes ermee enneh...de lente komt eraan...het kan nu echt niet lang meer duren...
    Lieve groet, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Sonja,
    Je werkje zal dan wel niet volgens de quiltregels zijn gemaakt het is wel met liefde gemaakt en dat is voor mij belangrijker dan dat het perfect is. Het is toch heerlijk om zo lekker bezig te zijn en zeker als er ( in mijn ogen, maar ik ben geen quilt-deskundige)toch heel mooi uitziet. Als je er lol in hebt ga er dan gerust mee door en je zal zien; oefening baart kunst!!
    Liefs van Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Het is een schattig quiltje!!
    groetjes Susi

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Sonja, het is toch een heel leuk quiltje, wat zit je nou te zeuren? En elke quilt die je maakt zal je van je foutjes leren, dat hoort erbij en daardoor wordt het een persoonlijke quilt :) Ik wil hem meteen in mijn huis...
    En waar heb je het patroontje gevonden van dat kleine kussentje? dat wil ik meteen hebben, zo mooi!
    De sal van Simone heb ik afgeprint, maar nog niet aan begonnen, heb er al 2 lopen, als die gedaan zijn, begin ik eraan.
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Quilten ziet er altijd zo prachtig uit, maar het is ook een hele klus en dat is het nou net... tijdgebrek ;) Het letterlapje heb ik opgeslagen, mocht ik nog eens tijd hebben...

    Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Niet zo ontevreden zijn, het quiltje is enig geworden. En natuurlijk leer je ervan!
    Groetjes Marijke

    BeantwoordenVerwijderen