Pagina's

dinsdag 5 februari 2013

Lappenmand

De lappenmand....ik zat erin de voorbije dagen, ja hoor, alweer :(
Weeral geveld door griep,deze keer leek mijn hoofd te ontploffen en dan wordt je wereld klein,ongeveer de grootte van de bank was het nog maar dat is voor mij geen straf :)

 
Buiten de barstende hoofdpijn en het weke gevoel in mijn benen was het best leuk op de bank want ik had mezelf omgeven met ....lappenmanden :)
Allerhande manden uit de kast gehaald met stofjes,lapjes,bandjes,kantjes.......ik heb nogal een voorraad in huis.

 
En ziek zijn heeft dan toch het voordeel dat je zelf vind dat je rust 'verdient' en tijd hebt voor een heerlijke film, voor mij is dat voor de '300ste' keer Marie-Antoinette!
Kennen jullie deze film over het leven van de koningin van Versailles,
heerlijk, al die prachtige jurken,ik ga er spontaan bij wegdromen.
Vooral de scènes in haar prachtige boudoir,
haar kaptafel alleen al, mmmmmmmmm, smullen.
 
De foto's van deze mooie corsetten zijn afkomstig van Pinterest!

 
 
En al die kleding, zelfs de corsetten waren prachtig in die periode ,vooral de kleur ervan spreekt me op dit moment enorm aan:
hoe kan je het noemen: poederroze?

 
Ik vond kantjes in mijn lappenmand en ging ermee aan slag, zo mooi in combinatie met heerlijk wit.
Ging ook aan het lezen over het leven van de Franse koningin, vooral mijn intresse in de kleding gaat daar naar uit en wat ik vreesde bleek waar: al de parfums en vele kilo's lavendel uit de tuin van Versailles hadden echt wel hun functie,
want....zonder wasmachine en met al die tere stofjes wasje in die tijd heel blij met de frisse geur van lavendel.


Ik denk dat ik daar maar eens mee aan slag ga de komende tijd, niet dat het in mijn atelier niet fris ruikt maar er werd hier vandaag 25kg lavendel geleverd dus ik voel me heel even de koningin van Versailles :)


Fijne avond iedereen,
liefs,Sonja

34 opmerkingen:

  1. 25 kilo lavendel??? Is dit serieus??? Of heb je een beetje koorts???? Wat ga je daarmee doen???? Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha Wilma, ik had ook geen idee dat het zoooooooveel was, het was de minimum hoeveelheid bij de Franse groothandel, maar eerlijk gezegd kan ik wel een paar dingen bedenken :))

      Verwijderen
  2. prachitge film idd. Sonja.
    Je hartjes zijn schitterend! Wauwww wat veel lavendel! Daar kan je wel heel veel geurzakjes enzo van maken.
    beterschap verder.
    liefs Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat je weer wat beter. 25 kilo lavendel daar kun je heel lang mee doen. Je huis ruikt dan wel lekker.

    groetjes Merian

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha Sonja,
    Ik wist al dat je een beetje ziek was, miste je ook wel een beetje. Jammer voor nu, maar het schijnt zo te zijn dat je er dan de eerste jaren weer vanaf bent he?
    Ik heb je kransje nog niet ontvangen, maar ik weet uit ervaring dat de post hier in Den Bosch errug traag is. Dus we wachten nog maar even af.
    Ga maar veel slapen en rust goed uit.
    Liefs
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow...25 kg!! das niet niks! Daar ben je wel even mee bezig!! Hoeveel geurzakjes gaan dat worden ???

    Zal idd wel heel lekker ruiken!!

    Ik wens je veel plezier ermee!!


    Liefs Thea ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  6. WAT??? 25 kilo lavendel, ohhhhh lieverd,
    maar dat is een GIGA berg, lavendel weegt
    bijna niks. Jij waant je nu echt tussen de
    lavendelvelden, hihi.

    Wat naar meis dat je een beetje in de
    lappenmand zat, en inderdaad je lichaam
    waarschuwt gewoon als het wat rustiger
    aan moet allemaal.

    Zo te lezen en te zien verveel je je
    geen moment, zie je in gedachten al op
    de bank met alles om je heen, en dan maar
    heerlijk rustig van alles en nog wat maken.

    Doe maar rustig aan hoor Sonja dan ben je
    straks weer helemaal de oude.....

    Veel liefs,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik denk dat jij heel snel opknapt tussen al die heerlijke lavendellucht..

    Beterschap en goed uitzieken maar....

    hart,gr Fia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Verzorg je maar Sonja, dat je weer lekker aan de slag kan met je 25 kg lavendel, heerlijk! Liefs, Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi beschreven om zo in "de lappenmand" te zitten.
    Succes met de lavendel!!
    Liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jeetje, je maakt bijna een feestje van de griep zo. Heerlijk. En dan met al die bergen lavendel als finale. Ben benieuwd naar het vervolg.
    Groetjes,
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Sonja

    Dat is heel herkenbaar, als ik ziek ben gaan er ook zoveel ideeen door mijn hoofd......en dan later uitwerken.
    Wat zal het in je huisje heerlijk ruiken met 25 kilo lavendel hihihi, maar daar weet jij vast wel raad mee. wij zien het wel voorbij komen......ik zou willen dat ik het kon ruiken:-)

    Liefs Danoesja

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi lieve Sonja,

    Bij ons hier thuis is iedereen net van de griep af en snotvrij maar als je even aan huis gekluisterd bent heeft dat inderdaad weleens ze voordelen. Die film ken ik helemaal niet!! Weleens van gehoord, heet de film alleen marie antoinette of heeft het een andere titel? Ben wel een beetje nieuwsgierig geworden naar die film. Wat een mooie kledij he toen der tijd. Mijn man zegt weleens jij bent in de verkeerde tijd geboren....
    Succes met je 25 kilo lavendel!! Jeetje meis wat een berg!!!! Maar daar weet jij wel raad op denk ik!!

    Rust maar lekker uit!!

    Veel liefs Sharon

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Haha 25 kilo lavendel!!! Nou, jij hebt geen toiletverfrissers nodig..........lol. Je creaties zijn schitterend alleen vervelend dat je niet lekker bent. Hoofdpijn kan heel erg vervelend zijn, gelukkig heb jij je toch wel een beetje vermaakt.
    beterschap meis, liefs Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Lieve Sonja,

    Jemig wat een berg lavendel....wauw...dat moet me daar
    een grote partij zijn...en wat zal het lekker ruiken in jouw huisje.

    Jammer dat je zo'n hoofdpijn hebt,en dan toch nog werken...meisje
    je moet dan je rust toch eens nemen...zeker als je ook al niet lekker bent.

    Ik ben heel erg benieuwd waar die 25 kg lavendel blijft...hahaha,
    maar dat komt wel goed denk ik haha..

    Liefs en beterschap van
    Marijke
    www.marijkevanooijen.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Beterschap en met een baal lavendel zal het wel helemaal goed komen!
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Sonja,
    Ben je dan wel weer een beetje opgeknapt nu? Rustig aan hoor, met die 25 kilo lavendel kun je heeeeeeel wat hartjes en zakjes vullen, maar het hoeft niet deze week al af...!
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh wat zal het heerlijk ruiken bij jou, al die lavendel! Schattige harten en zo leuk met die kantjes! Doe nu kalm aan en neem echt de tijd om te herstellen! Knuffel
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wow wat zal het heerlijk ruiken bij jou zeg. 25 kilo lavendel. Ik vind wel dat je weer schitterende dingen hebt gemaakt. Geniet nog even van je rust maar knap snel weer op. Liefs Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik geloof dat iedereen hier nogal achterover slaat van 25 kilo lavendel, ik was dus niet de enige ;-). Dat worden nog veel uurtjes op de bank, alleen hoop ik dat je dan van de hoofdpijn en klachten af bent!

    Beterschap! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heerlijk soms heeft de lappenmand dus toch een functie en met prachtig resultaat, beterschap,hoor meis!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wow 25kg lavendel, wat moet jouw huisje nu heerlijk geuren!Beterschap nog.
    Liefs Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Waw dat is veel lavendel! Veel beterschap nog.

    Goedele

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ohhh.....25 kilo Lavendel.....wat zal het heerlijk ruiken bij je lieve Sonja.
    Wat naar dat je weer geveld bent door de griep. Het is een hardnekkig virus. Wij hebben het hier zo rond de Feestdagen gehad en het duurde lang voordat we weer helemaal fit waren.
    Ik wens je beterschap en liefs, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  24. God, 25 kilo lavendel, jij weet weer wat te doen en je huis is meteen geparfumeerd!
    Vervelend dat je weer ziek was, maar ook ik voel me al een paar dagen doodmoe, zere keel en niet al te best in mijn vel, dus ook even rustigaan.
    Op tijd zorgen voor me-time helpt ook wel.
    Groetjes, rita.
    Veel beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ja mooi dat poederroze met al die kantjes en bandjes. Ik hoop dat je snel helemaal opknapt. Mmmmmmm ik ruik hier de lavendel.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Heerlijk, lavendel!
    Mooie film, Marie A.
    Ik heb hem ook al diverse keren gezien.
    Ik hoop dat je snel weer beter bent!

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Oh Sonja,wat zal het heerlijk geuren bij jou,je kan een puur lavendelbadje nemen haha,ik zie je al zitten;) Vervelend dat je niet lekker bent maar hier zit nog zo iemand,hoofdpijn,duizelig etc,maar ik kom idd helemaal tot rust,ben oude tijdschriften met borduurseltjes aan het kijken,heerlijk,was even nodig denk ik,lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Zoveeel lavendel, goh dan kun je weer lekker vooruit met de zakjes en schitterende hartjes die je maakt!
    Ik hoop dat je inmiddels van de bank af kunt maarop die bank kon je wel een heerlijk verhaal met plaatjes verzinnen voor ons, mooi!
    Geweldig die leuke foto van je nichtje, ik begrijp dat je daar ook veel energie van krijgt, mooi meiske!
    Toevallig was ik ook bezig met een corsetje maar dan anders, kijk maar in mijn laatste post.
    Beterschap, lieve groet Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hou jij je nou maar lekker rustig en ziek nu eens lekker uit. Moet ook eens kunnen hoor. Groetjes Alie

    BeantwoordenVerwijderen
  30. OH So0nja wat ellendig nou weer die griep. Gelukkig heb je zat te sorteren zie ik. Als ik lekker lui op de bank zit wil ik ook graag al mijn mandjes bekijken en alweer sorteren. Heerlijk werkje.
    Beterschap hoor.
    Lieve groet van Rietje

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Lekker uit zieken, met heel veel lapjes en kantjes....kopje thee er bij, kacheltje aan, wat wil de mens nog meer...ja, beter worden,
    beterschap hoor,

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat vervelend dat je alweer in de lappenmand zit! Gelukkig weet je je goed te vermaken en met 25 kg lavendel hoef jij je niet te vervelen ;)

    Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Hoi Sonja,
    Bah wat naar, dat je je niet lekker voelt.Het is een heel naar griepvirus.Maar wat een leuke,lieve, romantische foto's heb je er weer opgezet. Heerlijk, om weg te dromen.Ja, de film ken ik.Prachtig!!
    Beterschap,

    Groetjes,

    Sarina

    BeantwoordenVerwijderen