Pagina's

woensdag 30 januari 2013

Rommelen in huis en hartjes

Het nemen van de 'me-time' gaf me inderdaad zoals velen al opmerkten héél veel energie.
Steeds meer begin ik een evenwicht te vinden tussen het runnen van mijn huishoudentje, de administratie van manlief en mijn webwinkelje, want tja al zijn ze alledrie niet full-time, het houdt me wél lekker bezig!
 
Alle lezeressen die werk combineren met huishouden herkennen vast wat ik nu ga vertellen maar ik heb echt naar een soort 'ritme' moeten zoeken om alles gedaan te krijgen.
 
Soms moet je dan ook naar oplossingen zoeken en zo besloot ik vandaag om de zithoek 'onderhoudsvriendelijker' te maken,
dit hield in dat vooral kleine spulletjes (vooral héél veel kantjes) verhuisden naar mijn atelier.
Voordeel daar is dat je er niemand anders moet zijn dan ikzelf én dat mijn viervoetige vriend er niet komt (omdat het op de bovenverdieping ligt)
Want hoe mooi de nieuwe naaikist ook was, Ky vond het OOK heel spannend en zag regelmatig speelgoed in mijn klossen met kantjes (zucht)
Zie meneer maar eens lekker op de bank liggen, de onschuld zelve :)
 
Het hoekje met het kantbakje is ook onder handen genomen en ik heb geprobeerd om
dit eenvoudiger te maken maar vrees dat mijn opzet niet écht gelukt is,
toch ben ik blij met mijn nieuwe hoekje,
gewoon even weer iets anders.
 
Na mijn harde arbeid van vandaag ga ik lekker verder met het maken van hartjes,
ben er nog niet beu aan ;)
Deze mooie kantjes kocht ik in het mooie winkeltje van Marjo,
 
Zo een heerlijk winkeltje waar je heel veel kantjes en knutselspulletjes kan vinden,het is één van mijn favoriete "snoepwinkeltje"
Ik maakte het hartje wat in mijn nieuwe hoekje hangt met de mooie kantjes, helaas was het vandaag zo donker weer dat echt duidelijke foto's maken moeilijk was maar er gaan vast nog meer hartjes volgen.
Onderstaande hartjes maakte ik de voorbije dagen, deze zijn dan weer wel met oude kantjes gemaakt, zo heerlijk om mee te werken.


 
Nu ga ik nog even aan mijn doek doorborduren voor in mijn washok,
haha, weeral 'me-time'
Heerlijk veel energie tanken en ik laat jullie nog iets zien waar ik superveel energie van krijg,
de stralende glimlach van mijn nichtje Noortje,
nu alweer drie maanden oud,
wat gaat dit toch snel!
 
Fijne avond iedereen,
 
liefs,Sonja


26 opmerkingen:

  1. Prachtige creaties Sonja, en oh wat een onschuldig kijkende hond :-) En je nichtje is een schatje, prachtige foto.

    Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En dan kunnen ze zo onschuldig kijken, als ze iets te pakken hebben.
    Maar je kamer ziet er zo ook nog leuk uit.
    Ja, en het witte luik ken ik ook, met heel veel mooie spulletjes, ik heb daar ook al kant gekocht.
    Succes met je hartjes.
    Groetjes Merian

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoe lief een huisdier ook is soms snappen ze niet dat het niet allemaal speelgoed voor ze is hihi.Je hebt dan ook groot gelijk dat je je mooie naaikistje met mooie kantjes naar een beter omkomen heb gebracht maar ik kan me indenken dat je zoiets prachtigs liever in de huiskamer had willen zien. Je harten zijn weer schitterend, wat zien ze er toch lief uit, heerlijk. Ook je kleine nichtje is een schatje zeg, wat een mooi kindje.
    liefs Hanny♥
    p.s. enneuuuhh.......die "me-time" volhouden hoor, doe ik ook regelmatig en ik merk ook dat ik er meer inspiratie door krijg.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed dat je lekker aan het rommelen bent. Dat geeft ruimte in het hoofd en in de opbergbakken.
    Prachtige harten laat je weer zien, vooral die klein dreumes van 3 maanden. Wat een pop he?
    Liefs
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O, wat goed dat je zo de bezem erdoor haalt:) wij nederlanders hebben toch maar vreemde uitdrukkingen hoor!!!
    Maar kleien spullen uit je huis geeft ruimte en minder onderhoud, als huisvrouw en werkende vrouw doe ik het ook hoor..
    Wat zijn je hartjes mooi zeg, kantjes maken het toch maar mooi af hoor.

    Doe rustig aan.

    Lieve groet,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat voelt dat goed he als kleine spulletjes weer
    eens verhuizen naar een andere plek.
    Je hebt trouwens erg leuke harten gemaakt en
    met mooie kantjes gedecoreerd.
    En dan je nichtje...zo'[n mooi meiske...kan me indenken dat je daar trots op bent.

    Fijne avond, Trudie.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Sonja,wat heerlijk dat je zo aan het opladen bent.Wat een mooie sfeerhoekjes en foto's heb je weer gemaakt,prachtig.Ik ben ook helemaal weg van die draadstalen vrouwenfiguur waar je hartjes voor liggen/aan hangen.Ik moest ook zo lachen om wat je over Ky schreef en die foto,jaja de onschuld zelve....lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het is wel erg leuk dat ook de hond een groot fan is van alles wat je hebt en maakt, maar dit is misschien toch beter zo! Wat een leuke foto van je nichtje!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een lief poppetje is Noortje!
    Heerlijk om zo met je hobby bezig te kunnen zijn, mooie spulletjes!
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk, zo rommelen tussen huishouden, hobbyen en werken door en zo weer vanalles herontdekken en een nieuwe bestemming geven van je hobbymateriaal.
    Schattige baby die Noor, een echt snoepje!
    En wat een mooie hartjes heb je alweer gemaakt, WAUW!
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie hartjes! En je verhaal is herkenbaar. Hier is het ook zoeken naar een evenwicht tussen verschillende 'rollen'.

    Goedele

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooie hartjes heb je gemaakt Sonja! Prachtig met al die kantjes, heel mooi ziet het eruit net als je zithoek trouwens! Supergezellig. En aaaaaaaaaaaah, wat een lieffie is Noortje zeg! Wat een mooi popje! Kan me voorstellen dat je energie krijgt van haar. En ja, (diepe zucht) het gaat zooooo snel! Ons kleintje wordt over een week of 6 alweer 1 jaar! Ik vraag me af waar de tijd gebleven is! Geniet ervan meid. Lieve groet, Linda/

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Sonja,

    Wat een heerlijke hartjes heb je weer gemaakt!! En wat fijn om lekker de boel aan kant te hebben dat geeft erg veel rust!!! Wat fijn dat je helemaal evenwicht hebt kunnen vinden in al je activiteiten. Want vergis je niet even dit dan weer dat daar kan je hoofd behoorlijk van gaan tollen. Geniet lekker van je me time!!

    Veel liefs sharon

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Trouwens vergeet bijna te zeggen wat een scheet Noortje is zeg!! wat een super kind!! Een heerlijke toet!!

    Geniet ervan Tante!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Sonja,
    Hoe herkenbaar ;Overal nieuwsgierig naar zijn en dan doen alsof ze niets gedaan hebben. Onze hond kon dat ook zo goed. Maar dan die blik in hun ogen; die doen je gelijk smelten. Dus dan maar weer naar boven met je prulletjes!!
    Het is overal hetzelfde,maar ik zou het voor geen goud hebben willen missen. Ik mis mijn grote vriend nog dagelijks!!
    Wat is je nichtje groot geworden en wat is het een plaatje!!!Wat gaat het snel zeg. Geniet maar lekker van haar en dat ze je maar veel energie mag opdoen. Want je hartjes zijn leuk geworden zeg. IK heb bij Laura van mijn verjaardagsgeld ook van die mooie kantjes gekocht en kan niet wachten totdat ze binnenkomen.
    Ik ben lekker dit weekend vrij en hoop dan ook lekker te kunnen freubelen.
    Snel het huis doorwerken en dan aan de slag!! Ik kijk er nu al naar uit.
    Veel liefs van Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Leuk bezig ben je en wat een dotje is jouw nichtje! Knuffel
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat is Noortje al veel veranderd zeg,
    het is een flinke meid geworden.
    Je gemaakte hartjes blijven inspirerend!
    Liefs, Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Lief bonbonnetje,

    Meisje wat is het heerlijk he om zo lekker te rommelen
    in je huisje..en mooie dingen te maken..

    Je hartjes zijn beeldschoon, en wat een mooie materialen
    en kantjes heb je toch gebruikt..

    Ja en dan kleine Noortje...wat een lief gezichtje
    en een mooie baby is ze toch..en ze lacht zo schattig.
    Maar Sonja heeft Noortje nu haar mooie sokjeskrans al gekregen,
    die ik speciaal voor haar heb gemaakt?
    Ik heb niks meer gehoord..en zou het zo leuk vinden om te horen
    wat je schoonzusje hier van vind..

    Dikke knuffels
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hahaha, geweldig, zoals mijnheer Ky onschuldig ligt te wezen.Ik heb ook twee van die "onschuldigen"Het blijft leuk. Je hartjes zijn echt schattig,zo leuk,met drie op een rij, op de foto.
    Fijne dag verder, lieve groetjes,
    Sarina

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Sonja,
    Lekker rommelen in je huis, nieuwe hoekjes creëren, lekker opruimen, alles bij elkaar ben je heerlijk bezig geweest...
    En die Noortje, wat een schatje zeg...
    Ik wens je een heel fijne avond,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een heerlijke hoekjes weer bij jou.
    Geniet maar van je lieve nichtje.
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Blijft een gevecht dat evenwicht zoeken! Je hartjes zijn erg mooi. En wat een moppie dat nichtje!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een schatje is Noortje! Heerlijk om in huis te rommelen en mooie spulletjes te maken.

    Fijn weekend. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wow Sonja, wat een boel mooie dingen zie ik weer!!Je was weer ijverig!! Of maakte je dit allemaal al eerder??

    Lekker nu alles weer eens is opgeruimd!!

    Ik moet geloof ik eens even bij lezen bij je!! Ik krijg de indruk dat ik een boel gemist heb!!

    Ik wens je nog een heel prettig weekend.

    Liefs Thea ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een leuke kantjes heb je weer gekocht, het blijft altijd leuk. Ben een benieuwd naar je nieuwe look van de huiskamer. Zou dat hier ook eens moeten doen, wat minder spul om gemakkelijker stof te kunnen vegen.
    Liefs Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een prachtige hartjes heb je allemaal gemaakt Sonja, het is best lastig een goede balance te vinden tussen alle werkzaamheden, maar volgens mij lukt jou dat prima !
    En al die kantjes zuchtttt zo mooi, probeer daar maar eens af te blijven ;);)

    Lieve groetjes Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen