Pagina's

dinsdag 29 januari 2013

Nostalgische geurzakjes

Het lijkt wel alsof ik ontwaakt ben uit mijn winterslaap,
ik heb plots zoveel zin om vanalles te gaan maken, de ideeën blijven weer stromen.
Dit komt vast door de me-time die ik mezelf ga want door even rust in te bouwen komen de crea-kriebels bij mij erna altijd opzetten.

 
 
Ben volop aan het opruimen (nog steeds) in mijn atelier en dan kom je zoveel dingen tegen wat ooit een idee was maar niet echt is uitgewerkt,
daar gaan we nu maar eens mee aan slag :)
Gisteren kwamen geurkorreltjes binnen, een soort kurkdeeltjes die je kan parfumeren met etherische olieën en die heel lang hun heerlijke geur behouden.
 
Ik maakte hiervan mijn eigen potpourri, hele voorraadpotten vol want hoelanger dit staat hoemeer de geur erin zit!
Ik maakte mijn eigen mengeling van lavendel , kaneel en geparfumeerde kurkdeeltjes, het rook heerlijk in mijn atelier en tja, dan wil je aan slag natuurlijk.
Ik maakte geurzakjes van ouderwetse loonzakjes, die vind ik uit zichzelf al een nostalgisch uitzicht hebben.
Ik gebruikte nostalgische plaatjes van Pion Design, deze vind je in het prachtige scrap-ateljeetje van Elly, kijk maar eens HIER
 

Ik gebruik het vaak voor mijn kaarten maar je kan er natuurlijk allerhande scrapprojekten mee maken.
Je kan de geurzakjes in mijn winkeltje terugvinden
 
Ik ga  vanavond nog wat verderdoen, niet met mijn geurzakjes, die voorraad is intussen flink aangevuld maar met mijn harten van kantjes,
ik kocht nieuwe kantjes, iets anders dan antiek kant maar ook mooi om mee te werken,
ik laat het jullie in een latere post zien.
Fijne week intussen,
liefs, Sonja
 

19 opmerkingen:

  1. Hoi Sonja,
    Het is wel te merken dat je weer inspiratie hebt! Wat zien die geur zakjes er leuk uit.Ik wist niet dat je van kurkdeeltjes op die manier potpourri kon maken. Leuk idee.
    Ik geloof dat ik maar eens in je web winkeltje ga snuisteren!!
    Veel plezier met freubelen; ik ben nu al nieuwsgierig naar je nieuwe harten!!
    Liefs van Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Sonja,
    Ik kan me voorstellen dat het heerlijk rook bij jou, lavendel en kaneel, heerlijk.
    Wat een leuk idee om ouderwetse loonzakjes daarvoor te gebruiken. Staat heel erg mooi...
    Ik wens je een heel fijne avond,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk, al die creativiteit! Ik vind het er prachtig uitzien. Complimenten!
    Vriendelijke groeten,
    Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie geurzakjes, je bent een bezige bij.
    Nog een fijne avond,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik had ze al gezien op facebook en ze zien er echt geweldig uit. Heel erg mooi gemaakt. Liefs Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dag Sonja,
    Wat een gezellige blog heb je!
    Mooi al die geurzakjes en spulletjes.
    Ik ben je gaan volgen hoor, en ga ook even op site snuffelen...
    Vind je het leuk om mij ook te volgen?
    Graag hoor ik van je!
    Lieve groetjes Wanda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi lieve Sonja,

    Wat heb je dat weer prachtig gemaakt!!! Zoals altijd met goede zorg en oog voor detail!!!

    Een mooie week toegewenst!!

    Veel liefs Sharon

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat schattig weer en ik vulde mijn kantjes ook aan, kijk morgen maar even, wordt je vast jaloers! LOL!
    Knuffel
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk toch dat je aan inspiratie geen gebrek hebt!

    Een fijne avond Sonja! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een super goed idee die " you-time" nu kunnen we tenminste weer genieten van een erg mooi en inspirerend idee wat mooi dat loonzakje met stempels, plaatje en kant!
    Fijne avond
    Lieve groet Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  11. zo mooi weer!! en wat heerlijk dat je inspiratie weer begint te stromen, inderdaad goed om af en toe even rust te nemen!
    jammer dat we de potpourri niet kunnen ruiken.. lijkt me heerlijk!

    lieve groet, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hahaha lieverd, jou me- time momentjes
    lijken meer op PEP-pilletjes, hahaha.
    Je gaat weer als een speer, heerlijk hé

    Je geurzakjes zijn heel erg mooi Sonja,
    en wat zal dat goddelijk ruiken in jou
    ateliertje.

    Ben benieuwd naar je nieuwe harten.....

    Veel liefs,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Soms moet je inderdaad even wat ruimte voor jezelf inlassen en wat rustiger aan doen, je ziet het, de inspiratie en zin komt dan vanzelf weer boven borrelen. Je hebt weer prachtige geurzakjes gemaakt, heerlijk als alles zo lekker ruikt hoor.
    liefs Hanny♥

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ha Sonja,

    Zie je wel. Jij bent de eerste die aangestoken met vitamientjes door mijn zonnige foto's. Wat heb je weer iets moois gemaakt. Zo leuk om het hele traject mee te beleven. Je bent toch maar een bofferd hoor dat je dit kunt maken.
    Liefs
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een prachtige vintage geurzakjes heb je gemaakt.
    Leuk idee om het zakje deels te stempelen en
    daarna te voorzien van kant.
    Altijd leuke hebbedingetjes.
    Fijne dag, Trudie.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Lieve Sonja,

    Meiske wat heeft die tijd voor jezelf jou goed gedaan hihih..
    Je hebt weer energie voor 10 zo te zien...super hoor.

    En ja je weet ik ben een fan van jouw geurzakjes...ik weet zeker
    dat jouw atelier heerlijk zal ruiken..

    Meisje ik wens je liefs,
    Marijke
    www.marijkevanooijen.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Leuke geurzakjes heb je weer gemaakt Sonja, zo ontzettend lief en nostalgisch...
    Die me-time verdienen we tussendoor toch echt wel, om even de batterijen op te laden.
    Ik ben benieuwd naar de nieuwe kanten hartjes.
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat ziet dit er weer prachtig uit, mooi gemaakt!

    Fijn weekend. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen