Pagina's

donderdag 24 januari 2013

Me-time

Het was een druk weekje deze week, ikben heel veel uurtjes bezig geweest met het maken van bruidskransjes,zoveel dat ik in mijn dromen alleen nog maar bloemetjes voorbij zag komen :)
Daarom ben ik ook gisteren in  mijn hele grote vakkenkast op zoek gegaan naar een borduurwerkje,
gewoon voor mezelf.
 
 
In die grote vakkenkast zitten héél veel borduurtjes die af zijn maar waar ik nooit niets mee gedaan heb, gewoon omdat ik op dat moment niet wist wat ervan te maken.
Zoals deze stichery die ik deze zomer op het terras maakte,
dat is voor mij zo de tijd van het jaar dat ik gewoon vanalles borduur en dan zie ik later wel wat ik ermee doe,
het gevolg is een kast vol werkjes en een atelier waar ik ook in elke koffer of doos wel iets tegenkom,
ik kan er dus nog eventjes mee vooruit.
 
Ik maakte van enkele werkjes hartjes, ja, wat doe je anders in deze periode van het jaar :)
In mijn kast kwam ik ook het patroontje en deze mooie linnendoek tegen,
ik kocht hem vorig jaar op de beurs bij Laura omdat ik die meteen mooi vond voor in mijn wasplaats.
 
Wij hebben immers een open wasplaats , hij is gelegen in een soort aanbouw en je kijkt vanuit de keuken recht op mijn wasplek die ik dus wel altijd een beetje leuk wil aankleden.
Deze handdoek past helemaal in dit plaatje maar het wordt wél een werkje van lange adem want de kruisjes zijn héél klein en het is ook best véél telwerk.
 
Ik denk dat dit zo een werkje wordt dat in één van de vakjes van de grote kast beland en er van tijd tot tijd weer terug uit gaat gehaald worden want ik werk altijd aan verschillende werkjes tegelijketijd.
Herkenbaar?
 
 
Vanavond ga ik er in elk geval nog even met ditwerkjeverder want vanavond is nog eventjes
Me-time ;)
Fijne avond,
liefs,Sonja
 

 



31 opmerkingen:

  1. Goed dat je even varieert, anders kun je straks geen bloemetjes meer zien ;)!

    Een fijne avond Sonja! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geniet van je me-time!

    Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oww ik had je bruidskransje even gemist wat superrrrrr mooi en wat een werk !!
    Maar idd af en toe tijd voor jezelf inlassen en hoe kan dat anders met een borduurtje of iets afmaken , geeft altijd veel voldoening, bij mij wel tenminste !
    Fijne avond ;)

    Lieve groetjes Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Time to relax en dat doe jij wel met een heel pieterig peuterig werkje hihi Mét of zonder brilletje ;-)
    Het wordt in ieder geval een hele mooie handdoek maar wat een engelengeduld. GENIET van me-time !!!!
    Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik kan me indenken dat je bloemetjes droomde als je er zoveel mee bezig bent geweest en ja, dan is eventjes tijd voor jezelf wel nodig. Je borduurwerken zijn prachtig en ik heb ontzag voor je priegelwerk waar je nu mee bezig bent maar ooo wat zal dat mooi zijn als het af is. Heerlijk om met meerdere dingen tegelijkertijd bezig te zijn. s'Zomer probeer ik ook altijd iets te maken wat je buiten kunt doen, zo lekker om dan in de tuin te relaxen en wat onder handen te hebben, zalig toch?
    liefs Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Sonja,

    Blijf jij maar lekker bezig met mooie dingen te maken..kan ik straks lekker uitkiezen wat ik graag wil hebben..De cadeaubon staat nog lekker op de kast..en ik weet..dat ik straks iets mag uitzoeken bij jou in de webwinkel..ik verheug me er al op...Wat een priegelborduurwerkje ben je nu aan het doen...maar het wordt wel prachtig...

    Liefs en groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je weet er wel wat van te maken, erg leuk die handdoek.
    Gezellige avond en liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heeeeeeeeeey Sonja,
    Lekker hé meiss, om soms eens even wat voor je eigen huissie te maken, geniet ervan, wordt vast weer beeldig!!!!!!!!!!
    Fijne avond, maar dat gaat wel lukken met zo een mooi werkje.
    Liefs, Elly.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het moet zo nu en dan, even een momentje voor jezelf. Je laatste borduurtje vind ik helemaal super.
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Helemaal gelijk Sonja, om tijd te nemen voor jezelf!
    En wat een mooie handdoek die zulke fijne borduurfiguurtjes krijgt.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ha die Sonja, Hoe herkenbaar zijn toch iedere keer weer de stukjes die je schrijft. Ook ik heb een kast vol met van die werkjes die nog niet af zijn.Er is ook iedere keer weer zoveel leuks om te maken.Ik vind je hart overigens erg mooi. Prachtig kant en een leuk stitcherietje heb je gemaakt. Ook de handdoek waar je mee bezig bent vind ik superleuk. Jij verveelt je zeker ook nooit!! Hou wel rekening met jezelf en blijf die stukjes Me-time voor jezelf houden. Want hoe leuk je winkeltje oom mag zijn. Je gezondheid is vele malen belangrijker!!
    Veel liefs en tot gauw!!
    Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  12. je hebt helemaal gelijk, dit heb je af en toe gewoon nodig, heel goed dat je deze tijd ook voor jezelf neemt! en wat ben je weer wat leuks aan het maken!!
    ik wil je nog graag bedanken voor je leuke stukje in mijn eigen Glossy, zo ontzettend leuk!

    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Sonja

    Goed van je hoor om even tijd voor jezelf te nemen en ik kan me voorstellen dat je inmiddels over bloemetjes droomt.
    Ik denk dat ik maar een borduurwerkje meeneem naar het ziekenhuis a.s. maandag, dan hoef ik me niet te vervelen terwijl ik wacht. Dat geeft wat afleiding.

    Liefs Danoesja

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuk je kanten hart en ja die theedoek... super!
    Het patroon stond ook in een tijdschrift en heb ik inderdaad gekocht evenals het garen maar.... nog geen steek gezet!
    Er liggen hier in huis ook nog vele patronen werkjes half afgemaakt te wachten op voltooiing!
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Sonja,
    Ik kan dat dus niet, is gebleken, met verschillende werkjes tegelijk bezig zijn. Ik was de afgelopen weken wel met vier verschillende dingen bezig, maar jeetje wat wordt ik daar onrustig van. Dus drie dingen weggelegd en nu een voor een afhandelen. En ja hoor, ik krijg weer rust in mijn hoofd.
    Maar of ik er van leer? Denk het niet echt want dit is al vaker gebeurd. Dan bedenk ik iets nieuws en wil ik er meteen aan beginnen. Ach, af en toe een paar naalden tussendoor denk ik dan, maar nee het gaat echt niet werken dus...
    Ik vind jouw harten wel heel erg mooi hoor en het borduurwerk op de geruite lap wordt super...!
    Ik wens je een heel fijn weekend,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik geniet mee van al je mooie werkjes!
    Liefs, Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Je hartjes zijn erg leuk Sonja. Ik geniet van alle mooie dingen die je maakt. De handdoek lijkt me helemaal moeilijk met zulke kleine vakjes. Liefs Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Zo is het maar net, Sonja! Me-time is heeel belangrijk! Ik ben dol op je hartjes!
    Fijn weekend!
    x Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Af en toe wat tijd voor jezelf nemen met een naaiwerkje
    kan deugd doen.
    Een leuk weekend,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Goed zo Sonja,blijf ook voor jezelf bezig om op te laden.Wat een mooie plaatjes op die handdoek,heel toepasselijk.En ik heb ook altijd verschillende werkjes omhanden,een haakwerkje,breiwerk,scrap/kaart of een borduurwerkje,zo kan ik altijd verder aan iets waar ik op dat moment zin in heb,lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Heel herkenbaar overal werkjes te hebben liggen!
    Dat hoort nu eenmaal bij ons creatievelingen.
    Maar het komt altijd weer van pas.

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Leuke werkjes om eens even iets anders te doen te hebben. Geniet ervan.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Zo'n schattige hartjes dat je gemaakt hebt met de stitchery. Dat doe ik ook graag, maar momenteel ben ik volop weer in de kruisjes belandt... met al die SALS die momenteel lopen schiet stitchery erover spijtig genoeg. Maar ik heb vanalle andere leuke breiprojecten ook nog, dus ook geen gebrek aan variatie thuis :)
    Een mens moet op tijd en stond "me-time"inlassen of je overleeft niet in deze tijd.
    Groetjes, Rita.
    Je handdoek vindt ik super! Waar vindt je zoiets? Hier in België zou ik niet weten waar....

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Groot gelijk dat je even tijd voor jezelf neemt!

    Geniet er van!

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hoi Sonja wat heb je weer mooie dingen gemaakt
    xxxTanja

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Goed van je dat ook nog even wat tijd voor jezelf neemt, dat verdien je ook!

    Fijne zondag!

    Groetjes, Pietrik

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Goedemorgen Sonja,

    Je hartjes zijn snoezig geworden.Vannacht niet over bloemen gedroomd? Haha, ik kan het me zo voorstellen.
    En lekker tijd voor jezelf nemen, daar heb je groot gelijk in. Fijne, creatieve week,met of zonder bloemen,
    Liefs,
    Sarina

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat maak je toch altijd leuke posten, kijk er iedere keer weer naar uit!
    Geniet van je me-time momenten.
    Liefs Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Lieve♥ Sonja..♥
    Oohhh wat vind ik dat borduurwerkje♥ schattig♥ ja de kruisjes zijn klein maar het resultaat♥ mag er zijn gaafff♥..;))
    Verkoop je die patroontjes♥ ook?.. want mijn dochter♥ is helemaal weg van die stijl♥..;)
    Ik heb ook wel een hoop borduurwerkjes♥ af liggen maar met de tijd♥ doe ik er wel wat mee hihi..;)
    Wens je nog een fijne♥ Knusse♥ week♥ heel veel Liefs♥ Gaby..x♥x

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Heey lief bonbonnetje,

    Wat een super toffe borduurwerkjes maak je toch.
    En Me-time is zo belangrijk voor je ziel..het maakt
    je rustig en dan kun je weer even vooruit.

    We hebben het er natuurlijk pas over gehad met mailen,
    tijd voor jezelf is zo heerlijk..ik ben afgelopen vrijdag met
    mijn zussen en schoonzusje weer lekker weg geweest..
    Naast het bloggen bestaat er ook nog zoveel, en ook dit is
    heel leuk en belangrijk!

    Geniet maar fijn van jouw Me-time...

    Dag lieverdje,
    kaaskopje

    BeantwoordenVerwijderen