Pagina's

vrijdag 18 januari 2013

Een hart voor oud kant

Mijn hart gaat er naar uit, oud kant, het blijft één van mijn grote liefdes.
Je kan het hier in huis dan ook overal terugvinden, vaak gebruik ik het om mee te decoreren, ik kan er gewoon gelukkig van worden als ik oud kant zie liggen.
Om mee te werken is natuurlijk nog leuker.
Ik ging aan slag met een partij heel mooi teer kant , zo dun dat er hier en daar een gaatje van ouderdom inzit (waar we mooi naast knippen) en van die prachtige bruine plekjes die aangeven dat echt de tand des tijds in het kant zit,
die laten we er natuurlijk inzitten want net dat vind ik zo mooi!
Ik maakte er decoratieharten van dus het kant hoeft ook niet meer echt te dienen, alleen nog mooi te wezen :)
Ging aan de slag met wit linnen deze keer omdat dan het vergeelde van het kant mooi uitkomt,
het hart past perfect bij mijn nieuwe vintage naaikist!
Zoals beloofd ging ik die nog laten kijken want ook deze is een aanwinst van bij Laura.
De naaikist was liefde op het eerste gezicht, het glaswerk met de prachtige kanttekening erin, al die vakjes en de mooie lade met nog een tweede rij vakjes,
hier kon ik echt niet aan weerstaan.
Waar ga je die nog mee vullen vroeg manlief?
Ik zag het probleem niet hoor!
Probleem was eerder : waar zet ik ze neer?
De bedoeling was in mijn atelier maar eerlijk gezegd vind ik ze daarvoor te mooi,
ik wil er heel veel van genieten
heel veel naar kijken
dus kreeg ze een plekje in de woonkamer,
op een oud voetenbankje tegen de schoorsteen.
Ky vind het geweldig zoveel nieuwe spulletjes om aan te snuffelen,
zal wel wennen zeker?
Manlief vind het druk,
zal ook wel wennen ;)
En ik..........ik ben gelukkig!!!
Kijk naar mijn gevulde naaikist en maak dit blogje op een vervanglaptop,
ik ga blij het weekend in,
fijn weekend iedereen,
 
liefs, Sonja

32 opmerkingen:

  1. Oh Sonja,
    Ik ben een beetje gezond jaloers als ik
    al die schatten van materialen zie in die
    prachtige naaikist van je!!
    Zalig, toch ... een hartverwarmend hart
    maken en even wegdromen bij de naaikist ...
    Ik wens je een gezellig en knus weekend,
    liefs Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie schatkist vol met kant heerlijk om naar te kijken en van te genieten!
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat kan ik best geloven dat je daar blij van wordt, wat een mooie naaikist.
    Nog een fijn weekend,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw, wat prachtig ! Liefs, Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Naaikist...schatkist zul je bedoelen!!!
    Wat een gaaf ding...dat zou ook zonde zijn om die te verstoppen.
    Heerlijk al die spulletjes erin...leuk om te zien hoor.
    Fijn weekend

    Liefs Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige kist! En zo mooi met alle kantjes en klossen erin, dezelfde kleuren. Ik ben het met Carla eens: een schatkist.
    Nu hoop ik maar voor je dat manlief eraan went!
    Een mooi weekend!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtige kist en ook zo mooi gevuld!

    Fijn weekend. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Sonja,

    WOW..dat ziet er schitterend uit..wat mooi die prachtige naaikist helemaal vol met mooie spullen..en jij blijft maar mooie dingen maken..ik kan straks helemaal niet meer kiezen..hihi...Fijn weekend, geniet van je spulletjes...

    Liefs van Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh wat een heerlijk totaal plaatje, het ziet er echt schattig uit en ik snap dat je deze hebt gekocht, het is echt een prachtige naaidoos! Weer een inspiratie!
    Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Allen maar WAUW!!!! Zo mooi!!
    groetjes Merian

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Sonja

    Ik snap helemaal dat je die naaikist niet kon weerstaan.....zoooo mooi en gevuld met beeldschoon kant. Dit soort dingen kan ik echt verliefd op worden.
    Geniet ervan en een heel gezellig weekend.

    Liefs Danoesja

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ohhh lieverd, dit is echt een SCHOONHEID
    van een kist. Heel erg mooi gevuld met al
    die oude materialen en zo lief staat
    het hart wat je maakte met dat mooie kant.

    Kan me levendig voorstellen dat zoiets in
    het zicht moet staan om er continu van
    te kunnen genieten, SUPER MOOI!!!

    Geniet van een heerlijk weekend,

    Veel liefs,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Sonja,

    Wat een prachtig hart heb je gemaakt!! rn je naaidoos is echt om te smullen. Gek he dat wij vrouwen zo wild kunnen worden van een stukje band en kant!!! Wat een mooie naaikist ook helemaal te gek. Kan me voorstellen dat je dan heel de tijd er verliefd naar zit te kijken. Heb ik ook hoor, zeker als je je ogen er niet van af kan houden.
    Ik ben denk ik altijd kind gebleven hihihi!!

    Geniet van je weekend!!

    Groetjes sharon

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een prachtig exemplaar en zo mooi gevuld...een echte schatkist!
    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Het is saai....maar ook ik ben helemaal weg van die mooie naaikist. Wat een prachtding, zeker zo gevuld. Geniet daar maar lekker van!

    Fijn weekend.
    Debby

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een mooi hart heb je gemaakt, het ziet er schitterend uit met dat oude kant, ik benz elf ook helemaal weg van harten dus kan zoiets wel waarderen.
    Je naaikistje, wat moet ik daarvan zeggen......geweldig mooi en ik kan me indenken dat je er vaak naar zit te kijken en van zit te genieten want het is echt een pronkstuk met dat glas erin en al die lieve spulletjes. Je man zal er vast wel aan wennen hihi, jij geniet in ieder geval en ik weet zeker als je man ziet dat jou dat gelukkig maakt hij het ook is, zo gaat dat hier tenminste wel;)
    Fijn weekend, liefs Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Helemaal leuk je naaidoos !!...heel fijn weekend...liefs van mij...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Acabei de conhecer o seu blog e achei maravilhoso!!!
    Me visite ,será bem vinda:algodaotaodoce.blogspot.com.br

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hallo Sonja,
    Prachtige combinatie, wit linnen en dat oude kant..!
    En het naaikistjes is werkelijk te schattig. Wat staat dat allemaal mooi...
    Ik wens je een heel fijn weekend,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wowwwwww die is ff gaaf zeg en waar het mee gevuld is zoooo mooiiiiii !!Nee problemen met vullen hebben we niet hihihi
    Heerlijk om naar te kijken Sonja

    Fijn weekend

    Lieve groetjes Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Lief bonbonnetje,

    Wat een toffe harten heb je gemaakt..super!
    Wat een voorrecht is het om met oude materialen te werken
    he meis?
    Ik voel me dan altijd zo rijk...en doe extra voorzichtig..

    En ja je naaikist is gewoon een schatkist..wauw wat zou ik graag
    even willen rommelen en kijken in jouw schatkist..hahha...

    Lieverd bedankt voor je lieve woorden op mijn post..
    Ik wens je een heerlijk week-end,
    Kaaskoppie...
    www.marijkevanooijen.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Heerlijk, heerlijk, van kantjes en bandjes kun je als meisje immers nooit genoeg hebben ;-) En tja, die mannen hè? Die zien pas hoe leuk het is wanneer het klaar is en mooi is opgedaan ha ha ha!! Geniet er maar van, van het lekkere sfeertje! Groetjes, Ira
    irascreacorner.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ooohh wat een heerlijke spulletjes Sonja. Ik zit gewoon verlekkerd te kijken naar al dit moois.
    Wat een super mooi naaikistje heb je zeg. Om jaloers van te worden....(grapje) en zó mooi ingericht.

    gr.Heleni

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Zoooo dat ziet er gaaf uit. dat willen we allemaal wel hebben denk ik.
    Prachtig en dan zo tegen de lichte ramen van de sneeuw aan, zal het nog beter uitkomen denk ik.
    Geniet er van en een fijn weekend

    liefs

    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik denk dat menig medeblogster je naaikist graag zelf in bezit zou willen hebben, het is ook wel een plaatje en je kan er lekker veel in kwijt! Mooie harten met oud kant heb je gemaakt, Sonja!

    Fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ooooh ooohhh ooohhhhh, kan nauwelijks m'n mond weer dicht krijgen want die is opengeklapt bij mij en zegt alleen maar oooooh ooohh ooohhhh wat MOOI! Wat heb jij daar een fantastische bezit lieve Sonja en zo heerlijk gevuld met dat prachtige kant en ander leuks! Enne problemen om hele leuke, prachtige, lieve dingen om ons heen te plaatsen die hebben we toch nooit ;-) hahahah.... Geniet er maar heerlijk van want dat heb ik ook bij je gedaan staat weer op m'n netvlies! Mooi winters weekend wens ik je toe, liefs van Cin xxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  27. oh wat een mooie fotoá zeg en heerlijk ik zou dr zo even in willen snuffelen

    gr cindy

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat leuk en zo gezellig ingericht,genieten alleen al van de foto's,fijn weekend Sonja,lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wauw!! Wat een prachtige naaikist en mooie spulletjes heb je. Ik begrijp dat je hem in de kamer laat staan.
    Fijne dag lieve groet Nelly

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hallo Sonja,
    Wat een prachitge naaikist. Echt een vondst. Je hartje met oude kant is ook een snoepie.

    Fijne zondag,

    Liefs, Sarina

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Prachtig! Wat een sfeervolle plaatjes!

    Fijne zondag

    Groetjes, Pietrik

    BeantwoordenVerwijderen