Pagina's

zondag 20 januari 2013

Bruidskransje

Eerst en vooral wil ik jullie bedanken voor de weeral vele lieve reacties op mijn vorige post, jullie hadden het goed begrepen, de naaikist is voor mij inderdaad een echte schatkist :)
Maar ik ben alweer verder aan slag gegaan met oud kant, het werkt een beetje verslavend vrees ik.
Hadden jullie het ook zien staan in de JDL nr 1 van dit jaar?
Een beschrijving over hoe je zo een mooie bloemen-bruidskrans uit de vorige eeuw kon namaken.
Ik  was er meteen voor te vinden,ze zijn zo mooi maar de échte mooie oudjes zijn zeldzaam en meestal voor mij onbetaalbaar.
 
Dus ging ik aan de slag met het knippen en verouderen van blaadjes, uren ben ik ermee bezig geweest,je mag voor zo één kransje toch rustig een uurtje of vijf werk tellen als je de bloemetjes allemaal zelf maakt zoals ik gedaan heb!

 
Maar eens je bloemetjes geknipt en bewerkt zijn met koffie en lijm dan kan je aan slag en is het eigenlijk een heel ontspannend werkje om te doen.
Ik ben heel blij met mijn bruidskransje en heb het een mooi plekje gegeven aan het rek in de woonkamer.
 
Ook het kantje wat op de oude kapstok hing heb ik vervangen door een meer winters exemplaar.
 
Het is al meer een kleine cape ipv een kantje maar ik vond het zo mooi met de satijnen voering en het kantwerk eraan;
heerlijk warm kraagje voor deze winterse dag want hier in het Belgische Limburg is best al wat sneeuw gevallen en houd het ook nog niet op!
Het bruidskransje heb ik ook in de webwinkel geplaatst, voor degenen die het ook mooi vinden en zelf geen creatieve vingers hebben, je kan het HIER vinden.
 
 
Er waren al een paar kandidaten , heel fijn want het is een heerlijk ontspannend werkje maar de komende dagen ben ik er wel stil mee denk ik want ik heb eens geteld en mag 182 bloemetjes maken.
Gelukkig is het echt een knutselweertje,
fijne zondag verder,
liefs, Sonja
 


31 opmerkingen:

  1. Wat een klus Sonja, maar het resultaat mag er zeker zijn!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Och, wat mooi gemaakt. En het hangt prachtig zo aan het rek.
    Groetjes,
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een werk zeg en wat is het een schatje geworden..en ja het is er echt weer voor!!
    Fijne dag en lieve groetjes, Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat is dit prachtig !
    Ben je wel even mee bezig geweest.
    Groetjes,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het ziet er prachtig uit Sonja.
    Lieve groet Carine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi en zeer decoratief !
    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lieve♥ Sonja..♥
    OOOooohhh MOOOIII♥..je bruiskransje♥ Prachtig♥ ja het is veel werk♥ hoor maar het mag er zijn♥ en is onbetaalbaar♥ zeker als je het zelf♥ maakt en er zoveel ♫PLEZIER♥ mee hebt ♫..;))
    Ik heb je andere posten ook gelezen Prachtige♥ Hartjes♥..;)
    Wens je nog een Creatieve♥ Zondag Knuffel♥ en vééél LIEFS♥ Gaby..♥X♥

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een klus! Maar het eindresultaat is dan wel echt prachtig.

    Fijne dag. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. het is een hele klus geweest voor je, maar wat een prachtig eind resultaat meisje!
    je bent echt decoratief erg goed !.
    liefs An

    BeantwoordenVerwijderen
  10. O, wat ben je weer druk en ik las je vorige post net ook, een juweel hoor...
    Maar wat heb je weer mooie decoraties aan je kapstokje..heel sfeervol en lekker winters, hier een dikke laag sneeuw.

    Lieve groet,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Sonja,
    Heerlijk om te zien dat jij van die prachtige dingen maakt. Dit is ook weer zo mooi... Nou, jij kunt dus de komen de week aan de slag met je bloemetjes...
    Ik wens je alvast een heel fijne nieuwe week,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Sonja

    Je hebt wel eer van je werk en ik snap helemaal dat je er nog meer moet maken want wie wil dit nu niet in zijn huisje hebben hangen.
    Het is beeldschoon.
    Succes met de bloemetjes.

    Liefs Danoesja

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lieve Sonja,
    Als bruidsmeisje moet dit heel mooi dragen zijn!
    Echt prachtig werk heb je weer geleverd!!
    Liefs, Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh, wat mooi, ik ben er helemaal weg van. Wat ben jij creatief zeg.
    Fijne week!
    Vriendelijke groeten,
    Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  15. hoi ik had het al op facabook gezien leuk gedaan ben ook met 1 bezig kleine bloemetjes aan het maken nauw je krijgt het nog druk zo te zien ik wens je veel knutsel plezier liefs rommy

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dit is zoooo mooi, die heb ik besteld. Manlief rekent af, ik ontvang. Goed geregeld hè? Zo doen wij dat altijd.
    Ik ga hier echt van genieten zo met de op handen zijne bruiloft van jongste.
    Bedankt voor dit moois.

    liefs
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Het is prachtig geworden, Sonja. Wat is het een heerlijk werkje om te doen he?
    Knap ,dat je ook de meeldraden hebt gemaakt.
    Fijne avond, groetjes,
    Sarina

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een schitterend kransje Sonja,ik zou zo van alles bij je willen bestellen maar mijn huisje is al zo vol,soms wenste ik dat ik wat meer woonruimte zou hebben....zucht,maar genieten van jouw blog is me ook al veel waard en ik bewonder je immense creativiteit en geduld om zoveel moois te maken,lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi lieve Sonja,

    Jeetje wat een werkje maar wat gaaf!!! Als je alles bij elkaar optelt is dit kransje onbetaalbaar. Ik wordt altijd zo blij van al je posten. Het is weer een lust voor het oog!!

    Veel liefs Sharon

    BeantwoordenVerwijderen
  20. OO wat is dit mooi zeg. Ik heb werkelijk geen idee waar ik dit had kunnen zien omdat je schrijft in JDL nr 1?? Ik weet niet waar dit voor staat hihi, zal wel een of ander blad zijn maar hoe dan ook, het is een schatje wat je gemaakt hebt. Wat een werk en wat een gepriegel maar waarschijnlijk ook wel heeeel veel voldoening van dit mooie pronkstuk, prachtig gemaakt hoor, mijn complimenten.
    liefs Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Het is weer een kunststukje Sonja! Het is niet alleen gezellig knutselen, maar ook heel veel geduld hebben!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Bij mij zit er ook een bladwijzer tussen deze pagina uit de laatste Jdl. Moet alleen nog even uit vissen welke stof en lijm je hier het beste voor kan gebruiken. Dat met die koffie gaat wel lukken haha slokkie voor mij slokkie voor de bloemetjes.
    Liefs, Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Kan niets anders zeggen lieve Sonja,
    maar dit is echt BEELDSCHOON geworden.
    Inderdaad best even een heel werkje
    maar met een heel mooi resultaat.

    Dus jij bent de eerste week in ieder
    geval van de straat, hihihi.
    Maar enig meis dat er meteen zoveel
    enthousiasme voor is.

    Geniet maar heerlijk van alles,
    en van de mooie witte wereld...

    Veel liefs,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat is dit weer beeldschoon Sonja ik vind het prachtig

    Liefs Nellie

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Echt prachtig sonja!!
    Kon helaas hier geen jdl meer bemachtigen, jammer!

    Succes met kransjes maken, liefs anja

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Een prachtige bruidskrans Sonja, dat had ik nog nooit gezien, maar zoiets mooi. Ik bewonder je dat je zoiets zelf kan maken. Wat een talent ben jij!
    Succes nog met het maken van de kransjes.
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een werk meid, maar wow, het resultaat is er dan ook naar zeg! Hele mooie krans is 't geworden, toppunt van romantiek! Groetjes, Ira
    irascreacorner.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hay meis,

    Wat een lief en schattig kransje...
    Heel mooi gemaakt hoor..
    En wat staat het leuk aan dat kapstokje.

    Groetjes van Marijke
    www.marijkevanooijen.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Prachtig, Sonja! Wat heb je dat weer super gemaakt zeg en wat een werk! Het resultaat is dan ook geweldig!
    x Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hoi sonja,
    een paar dagen niet kunnen bloggen en ik mis gelijk een paar mooie posten van je. Wat een schitterende naaidoos. Ik kreeg via de mail door dat Laura Clayre & Eef spulletjes ging verkopen en dat is juist een van mijn favoriete merken. Helaas in Nederland weinig te vinden. Vorig najaar was ik in Mechelen en kwam daar een winkel tegen met mooie spulletjes van dit merk. Helaas was die niet open tot mijn grote teleurstelling. Ik kon alleen maar watertandend kijken naar de mooie winkelinrichting.
    Toen ik bij Laura keek wat ze allemaal verkocht was ik ook gelijk weg van die prachtige naaidoos. Een echte aanwinst zeg. Je hebt `m prachtig ingericht vind ik!!
    Wat heb je een prachtige bruidskrans gemaakt. Wat een werk moet dat geweest zijn. Maar het resultaat mag er wezen. Echt beeldschoon.Ik kijk al weer uit naar je volgende post!!
    Liefs van Monique

    BeantwoordenVerwijderen