Pagina's

woensdag 12 december 2012

Workshoppen bij Margot

Na heel lang aftellen was het gisteren eindelijk zover want mijn buurvrouw en vriendin Eva ging met me mee om een workshop te volgen bij Margot
Tenminste we dachten dat we gewoon een workshop gingen volgen ,
wisten wij veel dat dit uiteindelijk een heerlijk avondje uit zou worden;)
Ik laat jullie even meegenieten hoor!
Bij aankomst lag alles mooi voor ons klaar, je hoeft helemaal niets mee te nemen of vooraf bij elkaar te sprokkelen.
Op het programma stond een kerstkrans met een festoen!

De vloer lag bezaaid met dennegroen en je ziet Eva had er zin in!
Je kon er zoveel verschillende soorten groen, kerst- balletjes , decoraties en lintjes nemen als je maar zin had, wat was dit fijn werken.
En de helpende hand van Margot was steeds in de buurt ;)
Aan slag dan maar, je zag al snel resultaat en na een goed uurtje was het tijd voor een pauze.
Als je dan denkt aan vlug een kopje koffie,
nee hoor, niet bij Margot!
We werden uitgenodigd in haar prachtige woning (zie deze vorige post)
Bij het binnenkomen kwam je de geur van zelfgebakken kerstboomwafels als tegemoet,
om nog maar te zwijgen van al het andere lekkers wat je hier ziet staan.
We genoten!
Zittend in de prachtige woonkeuken en woonkamer van Margot, genietend van allerhande zoetigheden en koffie en thee zoveel je wil ...
en dan ook nog even afsluiten met een heerlijk likeurtje!
We konden er weer tegenaan en gingen vol goede moed samen met de andere gezellige buurvrouwen van die avond aan de slag!
Tijdens het tweede deel werden we ook nog eens voorzien van een drankje of glas wijn!
Wat hebben wij het naar onze zin gehad!
En op het einde van de avond is het zo mooi om te zien hoe ieder er zijn eigen ding van maakte, allemaal even mooi!
Sommige maakten een festoen, andere weer een guirlande om op de schoorsteen te leggen met de krans erboven, je mag gewoon je eigen gevoel volgen.
En dan al die verschillende kleurtjes,
voor elk wat wils,
van heel sjiek wit, tot purper, zelfs rood en .....
blauw, want mijn krans komt in mijn keukentje te hangen en tja daar voert blauw de boventoon.
Je hoeft je niet te vragen hoe ik daar nu aankom zeker :)
 
Jullie lezen het, dit was een heerlijke avond en nu ik dit zo schrijf geniet ik heel erg na en kijk ook al volop vooruit want Eva en ik gaan zeker vlug samenzitten om te zien wanneer we in het voorjaar opnieuw tijd hebben voor onze volgende workshop!
 
We gingen naar huis met een prachtig bloemstuk, vol inspiratie en flink veel zin om ook aan slag te gaan in ons eigen huisje want als je zo ondergedompeld wordt onder zoveel gezelligheid dan begint het toch wel echt te kriebelen hoor!
 
Dankjewel Margot en team voor deze bijzondere ervaring,
en voor de kleine attentie die ik van je kreeg voor het schrijven over je mooie hoeve maar dat is absoluut geen moeitte want ik krijg er heel veel mooie reacties op en zie dat er nu nog steeds heel veel mensen van deze blogpost nagenieten.
Het is met veel liefde gedaan!
 
Nu ga ik mijn spulletjes inpakken want ik verhuis deze namiddag met mijn ateliertje naar de kerstmarkt in het rusthuis van Stramproy, woon je in de buurt en heb je niks te doen,dit kerstmarktje is van twee tot vijf!
Het zou fijn zijn om bloglezers er te mogen ontmoeten,
fijne woensdag iedereen,
liefs, Sonja
 

 

 

 

21 opmerkingen:

  1. Wat een geweldige workshop hebben jullie gedaan, Sonja! Niet alleen een prachtige festoen gemaakt maar ook nog eens genoten van al dat lekkers! Ik snap dat je ervan genoten hebt!
    Veel plezier op de kerstmarkt vandaag!
    Liefs van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijke workshop en wat hebben jullie veel moois gemaakt kan me voorstellen dat je hebt genoten ik zit hier mee te genieten

    Liefs Nellie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh Sonja, wat heb je toch een prachtig stel buurvrouwen om je heen om zulke leuke dingen mee te kunnen doen.
    Wat een feestje was dat en ik denk dat je nog vaak workshopjes gaat volgen.
    Dat is niet normaal meer hoe jullie daar verwend werden.
    Op de koop een prachtig stuk mee naar huis, oei wat zul je daar heerlijk van genieten.
    Dag lieve meid, ik zal er eventjes wat minder zijn, ik ga namelijk 3 weekjes werken full time, dus van bloggen zal niet veel komen ( minder dan in ieders geval)
    Voor alsnog een fijne tijd en tot snel hoor.
    Knuffels Chrissie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi hoor!!!...liefs fijne dag van mij...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goedemorgen Sonja,
    Gezellig met je buurvrouw en vriendin een workshop doen en
    voor je het weet is de avond gepasseerd en heb jij een
    prachtig kerststuk gemaakt waar je uren zal van genieten!!
    Had ik dichter bij jouw gewoond kwam ik zeker naar je
    kerstmarktje, maar een treinreis zie ik niet meer zo zitten!
    Veel plezier deze namiddag,
    Dikke knufflel, liefs Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat zal dat een lollige boel geweest zijn,likeurtjes en wijn;)
    en dan nog freubelen?? Het ziet er ontzettend gezellig uit met een heel mooi resultaat,jammer dat ik geen buurvrouw ben..LOL,lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een geweldige avond.
    En wat heb je een prachtig stuk heb je gemaakt!
    Helemaal in sfeer.
    Liefs, Annette

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het ziet er allemaal super uit. Heerlijk ook zo'n workshop waarbij je zelf niets hoeft mee nemen.
    En dan je resultaat is echt heel mooi. Mooie tijd van het jaar hoor, deze maand
    Geniet van je middag, je gaat vast weer een hoop mensen ontmoeten en spulletjes verkopen.

    groetjes

    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat geweldig moet dat zijn geweest. Ik zou zo mee willen doen. En wat heb je een mooi kerststuk gemaakt zeg, wat leuk met die letters! Echt te gek.

    Lieve groetjes,

    Lizet

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk om met je buurvrouw workshops te kunnen doen. Deed ik in Swifterbant ook altijd. En ohh wat hebben we samen een hoop lol gehad. Al waren onze workshops niet zo luxe als die van jullie. Bij ons meestal een plastic bekertje met thee en een kerstkransje hahahah...
    Maar wat een super mooie kerststukken hebben jullie gemaakt. Zo mooi. Heel veel succes op de kerstmarkt.
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat klinkt dit allemaal gezellig Sonja, ik heb vroeger soortgelijke workshops gedaan en dat was ook altijd zo leuk! Ik begin er helemaal naar terug te verlangen ;)! Aan het eind van de avond stonden dan ook al die mooie zelfgemaakte kransen, stukjes etc. en was het uitgebreid bij elkaar kijken naar al het moois. Geniet nog maar lekker na!

    Veel succes op de kerstmarkt! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wauw...dat is een workshop dame met een grote WWWW als ik dit zo eens lees.
    Ze heeft het ook erg slim gedaan met dat verhoog op de tafel zie ik op een van je foto's...de geur was daar vast ook heel lekker met al dat groen..snap wel dat je nu 'verder'wil gaan met je huis versieren, het inspireert enorm denk ik..

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een leuke avond! En wat een mogelijkheden om iets moois te maken.
    Je kerststuk is prachtig!
    Geniet nog maar even!
    En veel plezier vanmiddag!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  14. WAUW MET WAT EEN PLEZIER HEB IK JE VERHAAL VAN DEZE MOOIE AVOND GELEZEN ZEG!!
    EN WAT EEN MOOIE STUKKEN ZIJN HET GEWORDEN

    KAN ME VOORSTELLEN DAT JE GAUW NOG IS ZOIETS LEUKS WILT MEE MAKEN

    LIEVE GR CINDY

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Jee zeg dat was ff een verwen workshop wie wil dat nou niet , prachtiggggg is die van jou geworden !
    veel succes vandaag !

    lieve groetjes Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een heerlijk avondje hebben jullie gehad en wat een mooie stukken zijn er gemaakt. Krijg helemaal zin om aan de slag te gaan. Dank voor de inspiratie.
    Fijne avond!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dat ziet er uit als een super geslaagde avond,zo gezellig rommelen met zijn allen,lekker kletsen en wat drinken,super,fijne avond,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heerlijk samen gefreubeld zo te zien en wat een mooie dingen zijn er gemaakt! Jullie hebben het echt wel in de vingers zitten zo te zien...
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtig wat een mooie dingen laat je weer zien, hoop dat je een succesvolle dag hebt gehad, knuffel
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ohhhh lieve Sonja, dit was echt een
    SUPER workshop. Wat een heerlijkheid
    dat alle materialen in overvloed aanwezig
    waren en je gewoon kon pakken al werkende
    aan je creatie.

    Heerlijk al die enorme verwennerijen
    tussendoor, zo sfeervol allemaal, en
    vooral ook erg lekker, [hihihi] als ik
    alles zo bekijk.

    Dit is zeker voor herhaling vatbaar, er is
    niets fijner om samen met een groepje zo'n
    fantastische dag te mogen ervaren.....

    Veel succes met al je bezigheden,

    veel liefs,
    Josephine
    xxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Gaaf geworden zeg en toch wel leuk hè af en toe zo'n avondje ontspannen met elkaar en lekker knutselen. Groetjes Alie

    BeantwoordenVerwijderen