Pagina's

woensdag 26 december 2012

Tweede kerstdag

Tweede kerstdag alweer, na alle feestelijkheden van de voorbije dagen is dit toch echt wel voor mij de mooiste kerstdag,
heerlijk thuis, niks wat moet!
Ik trek mijn oude huispak aan, er staat al een pan met erwtensoep te pruttelen en er ligt een stapel kerstfilms klaar voor vandaag,
we genieten van de rust op tweede kerstdag.
Nog even de lichtjes in de boom laten branden,
de boom die dit jaar voornamelijk versierd werd met zelfgemaakte harten en veel rood.
Ook mijn handwerkjes liggen klaar,
het quiltje waar ik aan begonnen was is weer uit de kast gekomen,
gisteravond heb ik er al aan kunnen werken en de randen rondom de stichery gezet,
best een pittig werkje als je dit voor de eerste keer doet,
met wat meet en paswerk mag ik zeggen dat ik tevreden ben over het resultaat.
Vandaag maak ik de buitenrand eraan vast en komen de hartjes erop.
Tussendoor wissel ik af met de SAL van Simone van Soed idee,
Als je op bovenstaande link klikt dan lees je er mee over,
ik vond hem prachtig en bij Simone zelf kan je gewoon alle materiaal bestellen zodat je zelf helemaal niks bij elkaar moet zoeken, heel erg handig!
De rode merklap gaat een plekje krijgen in het hoekje in de woonkamer bij mijn oude vakkenbakje met kant want ook na de kerst ben ik het vleugje rood in huis nog steeds niet beu!
 Ik wens jullie een heel mooie tweede kerstdag toe,
 
 liefs, Sonja
 

20 opmerkingen:

  1. Heerlijk 2e kerstdag. Wij hebben vandaag precies zo'n dagje. De kerstboom is erg leuk met de mooie harten. Geniet er van.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Voor jou ook een leuke 2e kerstdag! Wat een mooie SAL ben jij aan het maken, misschien download ik hem alvast en maak hem later. Momenteel doe ik een SAL mee met Marie Carton, je vindt haar blog vermeld op de mijne, ook mooi. En de hartjes in je boom zijn om te stelen! Nog veel handwerkplezier.
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lekker dagje zo!
    Veel plezier met je handwerkjes,
    groetjes Susi

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ook hier wordt het een rustige dag na de drukte van gisteren. Ik zie dat je al goed gevorderd bent met het merklapje, ik moet nog beginnen aan het tweede deel. Misschien iets voor vandaag.
    Liefs Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  5. jij ook een hele gezellige dag vandaag. Ook ik zit in m'n huispak op de bak, heerlijk filmpjes kijken met de top 2000 op de achtergrond.
    Groetjes,
    Geke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geniet van deze heerlijke dag Sonja! Wat fijn, niets dat moet gewoon lekker doen waar je zin in hebt, lekker freubelen. Fijne dag nog verder. Groetjes, Linda.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. OO wat herken ik dit, 2de Kerstdag, gewoon doen waar je zin in hebt, niets moet.
    Gisteren heb ik de dag gezellig gevierd met mijn kinderen en hun partners en het was gezellig om een vol huis te hebben en veel te kunnen lachen. 2de Kerstdag is een dag om lekker aan te rommelen en lekker te frutselen, heerlijk.
    Wat ben jij met een prachtige quilt bezig zeg, veel werk maar o zo dankbaar. Hij wordt prachtig. Je boom ziet er overigens ook schitterend uit zoals je hem versierd hebt.
    Fijne dag, geniet ervan, liefs Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geniet lieverd !! heerlijk he???...gaan wij ook doen...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hello,

    Fijne 2 de kerstdag!!

    :Lieve groet,

    Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Sonja,

    Wat is 2de Kerstdag toch een heerlijke dag, gisteren druk,druk en vandaag lekker relaxed ..hier gaat het precies zo..ben benieuwd naar het eindresultaat van je Quilt en borduurwerk..Liefs van Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ja,tweede Kerstdag,ik heb er eigenlijk niks mee,voor mij een gewone dag zoals alle andere dagen.
    Kerstavond en eerste Kerstdag vind ik speciaal en nu ben ik weer aan het wassen en zuigen en een beetje uitbuiken, haha
    Geniet jij nog maar lekker in je huispak hoor !!

    liefssss
    Dicky Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat klinkt dit relaxed, geniet jij maar lekker van deze tweede kerstdag!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hi Lief♥ Engeltje♥..;)
    Vandaag tweede kerstdag♫ is het ook rustig voor mij ..Heerlijk♥ nagenieten♫ van de mooie♥ momentjes ik zie nog de lieve♥ blije♫ gezichtjes♥ van de kleindochters♥♥ want ik had nieuwe winterjasjes♥ gemaakt voor hun baby-born♥ poppen♥ ..oohh Omie wat mooi☺ en zie ze knuffelen♫ ..;))
    Ach alles is MOOI♥ Warm♥ Liedesvol♥ waar het echt om gaat die momentjes.. hé lieve♥ Sonja..;))
    Geniet♥ van de tweede Kerstdag♫ jullie♥♥ en wens je alle Liefs♥ toe en dikke Knuffels♫♥ Liefs Gaby..♥XX♫XX♥..

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hihi ik heb nu ook lekker mijn huispak aan,ziet er gezellig uit bij je en zo knap je handwerkje,nog een fijne 2e kerstdag,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Jij schrijft altijd zo gezellig, heerlijk zo rustig met erwtensoep thuis!
    De huispak/ pyamadag hadden wij gisteren , voor ons dan ook een favouriete dag.
    Mooi je zelf gemaakte harten in de boom!
    En dan nu op naar nieuwjaar, fijne laatste week van het jaar!
    Liefs Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heerlijk zo'n Thuis dag!
    Hier werd ik te onrustig van al wat ik om mij heen zag... dus hier was een opruimdag!
    Leuk dat je mij bent gaan volgen op mijn thuis blog!
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Lieve Sonja, gezellig dat je weer even langskwam. De Kerst is er een beetje bij in geschoten dit jaar. Ik ben ook altijd zo'n genieter maar door alle drukte en moeheid is het er niet echt van gekomen. Ze slaapt zo weinig, iedere keer is ze wakker, dat heb je met die actievelingen ;-), Amy was heel rustig ook als pup, dit is even heel iets anders, kost veeeeel meer energie. Tweede kerstdag is bij ons ook altijd zo'n alles mag en niets moet dag, heerlijk. Wat ben je weer creatief zeg, prachtig!!! Ook voor jou en je familie een hele fijne jaarwisseling en een zeer Gelukkig en Gezond 2013.

    Liefs,
    Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Een heerlijke besteding van je tweede kerstdag!

    Fijne avond. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik wens jou ook nog fijne dagen en dan een zalig uiteinde en een goed begin Sonja.
    Liefs van Rietje

    BeantwoordenVerwijderen