Pagina's

zondag 9 december 2012

Rustig zondagje

Wat zijn jullie toch lieverds, ik wil jullie bedanken voor de reacties op mijn vorige post!
En voor alle lieve mailtjes want dat waren er heel erg veel,
zo leuk !
Dankjewel hiervoor!


 
Blijkbaar hielden er al een paar mensen hun hart vast wat mijn gezondheid betreft maar ik leef intussen meer dan 15 jaar met mijn fibromyalgie en ik ken dat 'beestje' intussen wel!
Ik mag me bij de gelukkigen rekenen die een evenwicht gevonden heeft tussen wat wel kan en wat niet meer maar.....
ik geef toe dat ik nu net tegen mijn grens aanzat :)
Maar het is ook zooooo verschrikkelijk leuk om een eigen webwinkeltje te hebben,
het geeft me zoveel energie dat ik soms helemaal niet meer te stoppen ben.
Maarja, ik zeg het vaker, het lijf wil niet altijd wat het hoofd wil!


Nu ga ik de rest van het jaar genieten,
voor mijn klantjes mooie pakjes maken van hun bestellingen (heerlijk) en nog een paar kleine hebbedingetjes voor de kerstmarktjes die aanstaande woensdag en komende zondag op mijn programma staan en voor de rest ben ik heerlijk mijn eigen handwerkjes aan het opnemen.
Ben begonnen aan het sint-cadeautje,
het borduurtje van de 'baked-goods' omdat dit zo leuk staat tijdens de feestdagen in mijn keukenkast bij de oude bakvormpjes.
Hier ga ik vandaag heerlijk aan verder werken :)



Intussen genietend  van de kerstsfeer die ook hier in huis langzaam binnensluipt,
het adventstuk op de salon tafel , dit jaar een beetje in ''country"stijl,
ik hou er steeds meer van.


 
Het geeft zoveel gezelligheid in huis met dat beetje kleur erbij  en ik weet niet of het erin blijft maar voor de komende kerstperiode vind ik het heel erg gezellig.
Ik gebruikte bewust geen nieuwe kaarsen omdat ik ze niet kan aanmaken, ze staan net op 'zwiephoogte' van Ky zijn staart, dus veel te gevaarlijk maar het mooie windlicht wat ik kreeg van een lieve vriendin brand wel gezellig elke avond :)


Er ligt ook een heel dik boek naast me om alle ideeën die ik al heb voor volgend jaar op te schrijven,
wat dat zijn er héél veel maar ik wil het bewust bewaren voor na de feestdagen en eerst van deze gezellige periode genieten!
Vergeet ook de onderstaande drie "adviezen" niet:
 

 




 
 Ik wens jullie allemaal een heel fijne zondag,
liefs, Sonja
 

 

27 opmerkingen:

  1. Het blijft lastig om de keuze te maken tussen kunnen en willen. Ik weet er alles van. Je kerstsfeer is ook geweldig. Geniet van je rustige zondag.Liefs Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Sonja,
    Wat fijn om te horen dat jij ook je balans hebt gevonden met het beestje fibromyalgie.
    Bij mij gaat dat ook steeds beter. (soms is mijn werk nog een stoorzender hopelijk krijg ik het daar ook nog voor elkaar dat ze me begrijpen).
    Het is raar maar waar ik zie het beestje bij veel mensen die creatief zijn.

    Jij ook fijne zondag.
    Groetjes Merian

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige foto's heb je weer geplaatst.
    Overal zie je mooie sfeerfoto's bij mij thuis lukt het me nooit om zulke mooie dingen neer te zetten. Helaas.
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Doe het kalm aan, maar geniet volop is mijn motto en ook het jouwe dus! Veel plezier met je steekjes, knuffel
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat gevoel herken ik ook, maar ik denk dat creatieve mensen hun maat niet altijd even goed weten te houden. Ze zitten nooit stil, zijn altijd op zoek naar weer iets leuks om te doen en dat is niet altijd goed voor het lijf. Afwisseling is het enige dat helpt, maar ja als we eenmaal ergens helemaal weg van zijn en het af willen hebben, luisteren we niet goed naar ons lijf.
    Wij hebben tot nu toe een pyamadagje, maar willen vanmiddag nog wel even weg.
    Blijf jij maar lekker binnen met je mooie spulletjes.

    Groetjes

    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heb je het weer mooi voor elkaar. Ik hoor het je graag zeggen dat je weet waar je grenzen zijn maar ik denk dat het nu toch begint te spannen hé. Maar zolang je alles graag doet waar je mee bezig bent kun je ook veel meer aan.
    Liefs en een leuke zondag.
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Sonja,

    Wat leuk dat je een goede balans hebt gevonden wat wel en niet kan...ook ik heb fibromyalgie/artrose en soms wil ik zoveel en lukt het niet meer...vooral de stijfheid van mijn handen speelt steeds vaker op...en borduren lukt dus niet meer...maar niet gezeurd...kaarten maken gaat gelukkig nog wel...Jouw kersthuis ziet er in ieder geval heel gezellig uit en ..ik wens je goed verkoop op de 2 kerstmarkten...

    Liefs van Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hi Lief ♫Engeltje♫..♥
    OOhh wat GENIET♥ ik weer van jou mooie Post♥..ja Sonja♥ soms zijn we beetje ongerust♥ maar je weet waar de grens ligt soms bruis je gewoon van Goede energie♥ .;))
    Ik keek vanmorgenvroeg buiten♥ alles bedekt met een mooie♥ witte♥ deken♥ ..maar nu is de helft al weer weg bohhh jammer..;(
    Gelukkig♥ snel op de foon♥ vastgelegt staan nu op mijn post♥ die weer lang duurde lieve♥ zucht..;(
    Wens♥ je een Fijne☺ creatieve♥ Zondag♫ Véél Liefs Gaby..♫x♥x♫

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Geniet van je zondag omgeven door al die mooie kerststseer ...
    Liefs, Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijke post Sonja...zit net te bedenken ...weet niet eens hoelang ik al fybro heb.....en ja je word beperkt...maar gelukkig de ene periode meer als de andere......ik heb hele goede maanden achter me liggen...zit nu echt in een slechte periode...maar we slaan ons er wel doorheen toch ???..het is toch veel te leuk om dit allemaal te doen???...pluk de dag !!..liefs van mij...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik geniet weer met volle teugen van je posten, en dan die leuke plaatjes. Ik kom vast een keer in je winkeltje rondneuzen. XXX Dana

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Sinds 4 jaar weet ik ook dat ik fibromyalgie heb. Ik wist totaal niet wat het was. Ik vind het moeilijk om mee om te gaan omdat je heel de tijd tegen je grenzen aan loopt. En ben ik echt nog op zoek waar mijn grenzen liggen. Fijn om te horen dat jij die al redelijk ontdekt heb.
    Groetjes monique

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Doe jij vandaag maar lekker rustig aan! Kan me voorstellen dat je energie krijgt van zoveel leuke dingen, maar je lichaam geeft het al aan...take it easy...

    Fijne en rustige zondag!

    Groetjes, Pietrik

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dear Sonja,
    here you can breathe a true atmosphere of Christmas!
    How beautiful!!
    Loredana

    BeantwoordenVerwijderen
  15. wat ziet het er weer leuk uit bij een de grens om het rustig aan te doen die voel je het beste zelf veel plezier met je web winkel liefs rommy

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Je hebt het gezellig Sonja en geniet van je extra tijd die je neemt. Goed dat je het weet te hendelen. Ik las even de reacties door, wat hebben dan veel mensen fibromyalgie.
    Ik wens je een mooie maand!

    Liefs,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Luisteren naar je lichaam, gelukkig doe je dat, terwijl je geniet van allerlei uiteenlopende dingen! Altijd fijn een rustig dagje en inspiratie opdoen...

    Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Sonja, ik las het in de Ariadne, zo goed!!
    Je zit vast in een trein op het moment, wel super dat de verkoop zo goed gaat! Geniet van al het leuks.. Maar af en toe pauzeren hoor ;)
    Lieve groet Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Goed dat je luistert naar je lichaam en weet wat je aankunt. Geniet ervan, je doet het goed.
    Je laat mooie, heel gezellige, sfeervolle plaatjes zien.
    Liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heeeey Sonja,
    We zijn gewoon zuinig op jou; that's all!
    Lekker gezellig bij jou; geniet van je rust en alle mooie dingen!
    Liefs, Elly.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Altijd luisteren naar je lichaam ik ken het ook fibomyalgie heb het ook dus weet wat het is alleen kan ik nog geen maat houden weet het ook nog maar pas en wat heb je weer mooie dingen gemaakt top hoor

    geniet er lekker van


    Liefs Nellie

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Mooi blogje en wat zien je foto's er weer sfeervol uit.
    Groetjes ELza.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. HO Ho HO, jouw zondag ziet anders er ook super gezellie uit. Wat is het toch allemaal mooi bij jou, en zooooooo gezellig.
    wat wordt Baking Goods leuk hé.. en die schattige belletjes zijn om jaloers op te worden...
    liefs Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Leuk dat je volger bent van mijn blog en wat heb je zelf ook een leuk blog. Ik ga nog even een paar logjes lezen en kijken naar de mooie plaatjes.
    En doe idd rustig aan met je fibromyalgie. Als geen ander weet ik hoe vervelend dit kan zijn en het valt niet altijd mee om je er op in te stellen. Zeker niet op de goeie dagen. Helaas moet je het daarna weer bezuren.
    Groetjes
    Berna

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Lovely pictures!:)have a really nice evening:)
    Hugs from camilla

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ook aan jezelf denken, Sonja, en genieten van deze feestelijke maand!
    Liefs van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hoi Sonja,

    Wat een heerlijke foto's heb je weer geplaatst.

    Geniet van deze mooie en gezellige maand.
    Liefs,

    Sarina

    BeantwoordenVerwijderen