Pagina's

donderdag 13 december 2012

Kerstmarktje in rusthuis van Stramproy

Een tijdje terug werd ik gevraagd of ik zou willen deelnemen aan een kerstmarktje in een plaatselijk rusthuis.
Omdat ik hier in de omgeving de mensen ook wil laten kennismaken met 'Atelier Sezoentje' besloot ik hierop in te gaan,
het was ook op een woensdagnamiddag, gisteren dus, en ik dacht: dit kan best leuk worden.
 

 
En oh oh, wat hadden we een gave namiddag.
 
Als er ergens gezorgd werd voor kerstsfeer dan was het hier wel,
een heel gezellig kerstfeest met allerhande standhouders die lekker dingen verkochten, mooie standjes met allerhande hobbyisten, van kaarten tot juwelen, bloemstukken, alles in even mooie kerstsfeer!
 
 
Er werden verse wafels gebakken, life muziek voorzien, heerlijke kerstliederen en zelfs de kerstman kwam langs.
 

Hiertussen stond ik samen met mijn mam (mijn helpende hand) en we hadden werkelijk een overheerlijke namiddag!
We gaan volgend jaar zeker terug!
We hadden een kerstpakketje gemaakt dat verloot werd , kijk maar eens in de pot hoeveel gegadigden.
 
Het werd gisteravond nog afgehaald door de overgelukkige mevr. Schreurs die we hier een groot plezier mee deden en dat maakte de dag helemaal goed!
 
Nu staan al mijn spulletjes weer mooi ingepakt in de inkomhal,
want aanstaande zondag is mijn volgende kerstmarkt.
Dan staan we in de kerk van het oude klooster van de Gerkenberg in Bree,
je vind hierover alle info in mijn webwinkel: HIER
 
Het is geen heel grote markt met een achttal kraampjes.
Verschillende organisaties en vereningingen nemen deel, een plaatselijke bakker, Oxfam wereldwinkel en een standje met Mexicaanse specialiteiten.
Het zou fijn zijn om mensen die in de buurt wonen die zondag te zien langskomen.
Ik laat jullie op de foto 's hier nog even meegenieten van het marktje gisteren.
Mocht je tussen de spulletjes iets zien waar je intresse voor hebt dan mag je me natuurlijk altijd mailen op sezoentje@hotmail.be
Niet alles staat in de webwinkel omdat ik daar gewoon de tijd niet meer voor heb gehad.
De webwinkel blijft gewoon open tot 22 december, daarna gaan we met kerstverlof.
Op zondag 16 december (de dag van de markt) worden er in de webwinkel geen bestellingen verwerkt omdat de kans groot is dat het artikel verkocht is op de kerstmarkt.
 
Heb je echt ergens interesse voor , plaats dan je bestelling voor zondag want van veel artikelen hebben we maar één stuk op voorraad en weg is weg!
 
 
Nu ga ik aan mijn eigen kerstkaarten beginnen want die moeten nog allemaal geschreven worden, met een kerstmuziekje op de achtergrond en nog helemaal in de kerstsfeer na gisteren is dit geen enkel probleem.
Fijne donderdag iedereen,
liefs, Sonja
 


24 opmerkingen:

  1. Die plaatselijke kerstmarktjes mis ik wel helemaal ... die sfeer, de gezelligheid ... en ik kan me best voorstellen dat ze gek waren op jouw mooie handgemaakte spulletjes en zeker mevrouw Schreurs! Liefs, Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo..............ff bijgelezen bij je!
    Wat een mooie krans heb je gemaakt bij Margot...........helemaal super! En wat een gezelligheid op de kerstmarkt gisteren, hopelijk heb je goed verkocht maar dat kan bijna niet anders met jou mooie spulletjes allemaal. En dan lees ik ook nog dat je je spulletjes bij Barbotine in Maaseik(waar ik hopelijk in Jos z'n kerstvakantie eindelijk eens naar toe kan) mag gaan verkopen, helemaal super meis maar je verdient het. Dikke pluim hoor. Misschien misschien héél misschien dat we zondag ff langskomen in Bree.
    Liefssss Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heerlijk om zo even mee te kunnen genieten van een markt,want echt het ergste wat ik mis is de contacten met de buitenwereld. en dan is het heerlijk om even te kunnen bloggen en alle mooie dingetjes te kunnen zien. Zo kan ik toch genieten van een kerstgevoel hier bij de eigen kerstboom, vanaf de bank. Af en toe zelf ook even bezig houd het alleen nog niet vol (rug). XXX Dana en veel plezier op de volgende markt, ik geniet van de bank mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ohhh....wat gezellig moet dat geweest zijn!! En a.s. weekend ook veel plezier. De foto's zien er erg sfeervol uit, heb ook even geneusd in je webwinkeltje. Leuke spullen hoor!

    Gr. MIrjam

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hi Lief ♫ ENGELTJE ♫..♥
    OOOHHHH heb ik jou vorige post♥ gemist ..mja kan ook niet anders mijn pc is grrrr zo traag lieve zucht dat ik soms gewoon geen posten♥ kan lezen♥ door het lang wachten altijd sorry...;((
    Maar oohh Sonja♥ wat LEUK♥ die KerstMarkten van jou♥ ..en jou Mooie ♥Kerst spulletjes zijn Prachtig♥ zo te zien..;)))!!!
    Wat zou ik♥ er graag♥ bij willen zijn gelukkig♫ kan ik van jou foto,s♥ hier GENIETEN♥..;))
    Ik wil ook paar die nostalgische♥ plaatjes♥ laat je wel weten via mailtje ..;))
    Wens je alle LIEFS♥ toe Dikke Knuffel♥ Gaby..♫♥X♥♫

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je hebt de bezoekers van de kerstmarkt een heerlijke dag bezorgd, samen met alle anderen die er een kraam hadden. Om met veel plezier op terug te kijken!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een dankbare plek om met je kerstmarkt met al die mooie spulletjes te staan! Het kan niet anders of alle mensen daar hebben genoten, net als jullie.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat heerlijk om hier je spulletjes te verkopen. mijn mams woont ook in zo'n huis, er is altijd wat te doen, een viskraam, een echte markt, allemaal gewoon in de hal.
    maar wat zullen de bewoners gesmuld hebben van al jouw mooie spullen.
    heerlijk om naar te kijken.

    liefs

    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het ziet er kei gezellig uit! Leuk dat jullie en de bewoners van het rusthuis zo genoten hebben!
    Liefs van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk dat je zo'n gezellige en geslaagde dag hebt gehad! Maar het ziet er ook allemaal zo lief en verzorgd uit! Knuffel
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wat leuk en zo geslaagde dag je bent een bofkont ihihihi al die gezellige markten dat is hier bij ons niet hoor jammer

    Liefs Nellie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat fijn zo'n geweldige dag Sonja! Ik zie mooie dingen op de foto's hoor! Heel veel succes op de volgende markt.
    liefs Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat ziet er gezellig uit
    en super mooie spulletjes te koop!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat leuk om daar te zijn samen met je moeder.
    Veelplezier en natuurlijk het mooie pakket dat jullie zo mooi gemaakt hadden.
    Heerlijk om dara te zijn, ook ouderen genieten hier enorm van.

    Een lieve groet,
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Een gezellige kerstmarkt en in Bree lijkt me ook erg gezellig ... een drukke periode voor je, maar zeker genieten.
    Succes met de markt en met de kaarten maken! Lieve groet Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dat zal heel gezellig zijn geweest. Veel succes met de volgende kerstmarkt.
    Lieve groet.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Geweldig lieve Sonja, wat een gezelligheid
    ademen je foto's en hetgeen je erbij schrijft.
    Een zeer geslaagde middag dus en ik denk
    dat je veel spulletjes hebt verkocht.

    Heerlijk toch dat je de mogelijkheid kreeg
    om jou mooie atelier wat extra bekendheid
    te geven. Het ziet er allemaal fantastisch uit.

    En nu op naar de Kerstkaarten, hihi.
    Zelf moet ik ook nog alles schrijven en denk
    dat ik daar zo meteen aan ga beginnen.

    Geniet van een heerlijk weekend meis,

    Vee liefs,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat heb je het er maar druk mee: al die gezellige kerstmarkten plus nog al die mooie dingen maken. Maar het is de moeite waard, lijkt me. Het ziet er in ieder geval ontzettend leuk uit, je kraampje. Ik kan me voorstellen dat de bezoekers graag even tussen je spullen kwamen snuffelen.

    Groetjes,
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Het ziet er gezellig uit,je maakt echt prachtige dingetjes,ik vind dat zo knap dat je dat kunt en het is vast razend populair,ik wens je vast een fijn weekend en succes op de volgende markt,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heerlijk, al die gezellige markten!
    Ik wens je veel succes!

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Het ziet er heel gezellig uit en leuke spulletjes. Jammer dat het te ver weg is voor mij om eens een kijkje te nemen.
    Veel plezier met de volgende markt.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat leuk voor de bejaarden mensen dat hier zoveel voor ze wordt gedaan en ze kunnen genieten van een mooie kerstmarkt.
    Je kraam ziet er sfeervol uit en wat leuk dat je ook een mooi pakket verloot heb, wat zal die mevrouw er blij mee zijn.
    Wens je ook een heel fijn weekend.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  23. wow wat een mooie dingen maak je en wat een mooi blog.
    ben via via op je blog terecht gekomen.
    dacht ik meld me gelijk even aan als volger..
    ik snuffel nog even verder op je blog
    grtjs van jolanda van handmade by jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat heb je weer mooie dingen gemaakt.
    Ziet er erg gezellig uit
    De mensen hebben er vast van genoten
    Groetjes Corry

    BeantwoordenVerwijderen