Pagina's

vrijdag 2 november 2012

Voorbereidingen Winterfair


 Eerst en vooral wil ik jullie allemaal bedanken voor al de lieve reactie 's op de geboorte van ons kleine Noortje, zoals je op de foto zag ben ik echt een trotse tante en de kleine meid doet het zo goed, het is echt een heel brave tevreden baby, zo mooi om te zien :)
Tante zijn is een drukke job, je wil natuurlijk op visite in de kraamkliniek maar het dagelijkse leven loopt gewoon door, 
ik zit nog steeds bedolven onder de kerstcreaties in mijn atelier en deze week ben ik mijn vriendin Laura, van Atelier Laura,
gaan helpen met de voorbereiding van de Libelle winterfair.
 
Ze vroeg me een hele tijd terug of ik haar daar wilde gaan helpen want zo een beurs is natuurlijk altijd druk.
Ik had toen zelf nog geen eigen webwinkeltje en zei volmondig ja en nu ondanks de drukte hou ik me aan mijn woord want ik vind dit zo leuk om te doen!
Nee, niet het gesleep met dozen en zo maar.............
het rondsnuffelen tussen al die prachtige spulletjes want o dames,
ze heeft zo een snoepwinkeltje, in het echt allemaal zoveel mooier dan op foto!
Als je de kans krijgt is het beslist de moeitte om een bezoekje te brengen aan de beurs die doorgaat op 15, 16, 17 en 18 november in de Nekkerhal in Mechelen.
Ik zelf ga haar helpen op vrijdag 16 en zaterdag 17 november, wie weet kom ik daar wel iemand van jullie tegen, dat zou pas leuk zijn???

 
Omdat er natuurlijk samen veel gebrainstormd word : hoe gaan we dat doen? Wat nemen we mee?
Stelde ik voor om een proefbeurs te bouwen en dat gebeurde vorige woensdag,
de keukentafel aan één kant de eetkamertafel ertegen en hup aan de slag!
Dan pas krijg je een idee hoe het er een beetje uit komt te zien.
Kijken jullie even mee?

 Prachtige stofjes, sommige zelfs in de aanbieding om plaats te maken voor de nieuwe collectie die natuurlijk ook wordt meegenomen maar die krijgen jullie daar te zien :)


 

In deze bakjes heb ik zitten rommelen, heerlijke winterse motiefjes , zo mooi om mee te werken in deze tijd van het jaar.
 

 
 Prachtige bedrukt bandjes die je handwerk natuurlijk net dat tikkeltje meer geven,
dit is nog maar een deel van haar uitgebreide collectie.
Heel mooi kantkaartjes om zelf kantjes of bandjes op te draaien of houten klossen, zo mooi om je handwerkplekje op te pimpen of gewoon in een naaigereihoekje ergens neer te zetten.
 
 

Om dan nog maar te zwijgen van de prachtige collectie winterse patroontjes die ze meeneemt en prachtige borduurboeken.
Zelf kon ik me niet beheersen hoor en kocht het prachtige boek ,
een boek boordevol naaigereitjes, van schaartjes tot klosjes, paspopjes, naaimachientjes, gewoon een aanwinst voor de boekenkast van een borduurster.

 Ik weet na de feestdagen meteen weer wat te doen, werd helemaal verliefd op sommige naaigereipotten die ook in de nieuwe boeken van acufactum stonden dus ideeën hou je aan zo een dagje absoluut voldoende over!
En als je al dat moois samen ziet, kijk toch eens wat een prachtige porceleinen en houten knoopjes,
ze roepen om mee aan de slag te gaan!


 


 

 En prachtige winterse hebbedingetjes, zoals deze rendiertjes om je borduurgaren rond te draaien,
oh dames, ik denk dat ik op die twee beursdagen zelf helemaal failliet ga ;)

Ik maakte in het keukentje van Laura nog een paar stiekeme foto's voor jullie ,
zo krijg je een ideetje van hoe het er gaat uitzien en hopelijk krijgen jullie hierdoor gewoon zin om zelf te komen want ik zou zo graag sommige van jullie een keertje in het echt willen ontmoeten.







Toen deze basis een keer stond zijn we de verdere namiddag gezellig haar atelier in gedoken en hebben we samen nog meters kant verwerkt op mooie oude knijpers of mooie kartonnetjes,
gewoon leuke hebbedingetjes die iedereen kan gebruiken, toch?

 

Het was in elk geval een superleuke dag,
ik voelde me net Alice in wonderland,
gewoon genieten was het van al dit moois en ik kijk al volop uit naar die twee beursdagen maar nu ga ik eerst aan slag met de mooie stofjes die ik kocht zodat ik het resultaat snel aan jullie kan laten zien.
Lieve groetjes,
Sonja


28 opmerkingen:

  1. Van harte gefeliciteerd met de geboorte van je nichtje, fijn dat het goed gaat;)
    Wat een mooie spulletjes heeft Laura, het zal een fantastische dag worden voor je...erg mooi!
    Fijne dag en een goed weekend, groetjes Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je bent er maar druk mee Sonja, met je nichtje en met alle voorbereidingen voor de fair. Maar je enthousiasme straalt er vanaf, dus dan is en blijft het leuk om dat allemaal te doen.

    Ik wens je een heel fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh Sonja,jij weet iemand wel lekker te maken om ergens naar toe te gaan,ik heb nog de kriebels voor de kreadoe(ik sla een jaartje over maar iedereen is zó enthousiast dat het wel erg gaat kriebelen)en nu lees ik jou berichtje,het water loopt me in de mond,schitterend allemaal,alvast succes,lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Sonja,

    Het ziet er allemaal prachtig uit, en wat zijn jullie overal druk mee.Toch altijd wel weer een leuke en gezellige tijd he.Al die creativiteit bij iedereen echt geweldig!Je ziet de mooiste items voorbij komen.Wens jullie heel veel succes met de beurs.
    Lieve groet,
    Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  5. OOOw wat ziet er dat allemaal toch prachtig uit en wat heb je toch een inspiratie, energie en levenslust.....Ik vraag me af of jij wel ooit slaapt;)

    Liefs Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ohhhhhhhhhhhhhhh nou ik word hier helemaal jaloers op hahaha wat een pracht spullen wat zou ik graag komen maar het is zo ver en dat nieuwe boek nou die wil ik ook wel ik wens jullie heel veel succes op de beurs

    Liefs Nellie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Sonja,

    Dat ziet er allemlaal weer super mooi uit..jammer dat het zo ver weg is om naar de Libelle Fair te gaan..maar anders..dan wist ik het wel..Je wordt er inderdaad wel heel hebberig van..Succes alvast met de Fair en groetjes aan je lieve nichtje.. Liefs van Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  8. het ziet er echt schitterend uit, om verliefd op te worden. Zulke mooie dingen, kan mij voorstellen dat je alles wil hebben. Alvast veel plezier en succes. Liefs Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie spulletjes!
    Nou, hier zou ik ook graag mijn slag even willen slaan!
    Jammer dat het iets te ver weg is!

    Ik wens je een fijn weekend!

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Van harte nog hoor met je nichtje..leuk om als tante zo betrokken te zijn, geniet er maar van.
    Al die hebbedingetjes...o wat een leuke spullen...ik zou me niet kunnen beheersen....

    Lieve groet,
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat zou ik daar graag bij geweest zijn ......Het is allemaal goed gelukt zie ik. Ik zie prachtige foto's van al die mooie hebbedingen.
    Amuseer jullie op de beurs hé.
    Liefs Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jammer net te ver weg, maar ik wens je heel veel plezier met je lapjes en je daagjes op de beurs! Knuffel
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een stofjes en wat een mooie hebbedingen!
    Ik wens jullie heel veel plezier en succes op de beurs!
    Voor mij is het een beetje te ver.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ohhh wat een leuke spulletjes, ik zou er ook aan failliet kunnen gaan. En wat zou ik graag naar de beurs willen komen maar ja, het is zo ver he. Ik wens jullie in ieder geval heel veel succes op de beurs.
    Liefs Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Das ff superrrrrr 2 dagen op zo'n beurs staan , nou ik zou het wel weten dikke portemonnaie meenemen hihihi !! Wat een prachtspulletjes allemaal , veel succes !

    Lieve groetjes Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hallo Sonja,
    Wat ziet dat er allemaal ontzettend mooi en lief uit. Het is dat ik niet zo´n borduurster ben, vind het meer in breien en haken, maar o jee, ik zou er zo mee beginnen hoor...
    Ik wens jullie heel erg veel plezier en succes op de beurs, straks...
    Ik wens je een heel fijn weekend,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Sonja wat mooi allemaal!! Heel veel zucces en plezier op de beurs.
    Lieve groet en fijn weekend.
    Jeanny

    BeantwoordenVerwijderen
  18. *WOW* dat worden super dagen daar!
    Ik wens je alvast veel voorpret!
    Wat een goed idee, even proef draaien, zo te zien hebben jullie een volle kraam!
    Fijn weekend, groetjes Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een gezelligheid Sonja en wat een feest om met Laura naar de winterfair te mogen.
    Het ziet er allemaal weer heel sfeervol uit wat jullie daar gaan verkopen.
    Heel veel plezier alvast.
    Liefs Chrissie

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi lieve Sonja,

    Jeetje me hart maakt helemaal een sprongetje als ik al die dingen zie!! Kan me voorstellen dat je helemaal uit je dak gaat van vreugde!! De spulletjes zijn helemaal te gek, ik denk dat jullie het op de beurs heeeeel erg druk zullen hebben!! Heel veel succes, en ik kijk uit naar je nieuwe creaties.

    Veel liefs Sharon

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Jahaa Sonja, wat een leuke spullentjes, ik word er ook erg hebberig van ;)
    Mooi mooi mooi.. zucht. Echt genieten! Veel succes en plezier op de beurs. Lieve groet Celine

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik ga eens kijken in mijn agenda en dat zou wel eens fijn kunnen zijn dat ik jou eens kan zien, veel plezier nog verder met de organisatie!
    Lieve groetjes, Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Allemachtig wat prachtig !!!
    Het is dat het een vreselijk eind is maar anders ...
    Kom je ook een keer met die handel deze kant uit hihi ;-)
    Dit is écht een waar snoepwinkeltje.
    Alvast heel veel succes met alle voorbereidingen.
    Wens je een heel fijn weekend. Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een heerlijke lange post Sonja!
    Ik zie zoveel mooie dingen bij je, jammer dat de beurs zo ver bij ons vandaan is maar ik wil jullie wel alvast heel veel succes wensen met de voorbereidingen.
    Liefs, Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ohh maar dit kan niet anders dan een
    GROOT succes worden lieve Sonja.
    Wat een mooie spulletjes allemaal,
    en jou beursje zal flink slinken
    als je daar rondloopt.

    Heel leuk dat jullie de Fair samen doen,
    veel voorbereidingen maar dan kunnen
    jullie los. Heel veel succes zou ik zo
    zeggen en ook voor mij os het jammer
    genoeg veel te ver weg. Mijn beursje
    blijft dus gevuld, hihi.

    Heel fijn weekend meis,

    Vee liefs,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hi Lieverd..♥
    Booohhhhh ik zit hier te GENIETEN♥ van al dat MOOI's♥..;)))))))))
    Wat ben je een bofkontje♥ om al dat mooi's♥ door je vingers te krijgen ..;))en dan weggggg..DROMEN ♥..♫♫ ☺ ♫♫ in ♫ ♫ Alice ♫ ♫ off ♫ ♫ Wonderland ♫ ♫ ☺ ohlalaaaa ♫.♫.♫.;))))♥

    Als het mij gaat lukken♥ om te komen kijken♥ zeg ik je♥ het zeker ..;)))
    Die bedrukte bandjes ooohhh PRACHTIG♥ zeg, ik ken ze hier helemaal niet ..:(
    Wat een té Gek♥ SNOEPWINKELTJE♥ ..poehhh Sonja..;))
    Mijn handen♥ jeuken al ..wahaha wat is dit genieten zeg!!..;))
    Het is fijn♥ dat je dit ook eens mag beleven♥ om op zo'N Fantastische♥ beurs te staan..en zeker in deze mooie♥ tijd van het jaar♥..;))

    Wens je alle Liefs en fijn weekend ♫ toe ♫ je blogvriendinnetje♥ en dikke knuf ..Gaby..♥♫

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hey lieverd, wat is Noortje toch 'n schatje. geen wonder dat je verliefd bent.
    Wat 'n leuke foto's heb je gemaakt, haha, wist ik niets van...
    liefs Moi..
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ik zou graag eens naar de winterfair gaan, maar ik heb niet echt een idee van wat ik daar moet verwachten. Zijn er vele leuke winkeltjes zoals dit op de fair?

    Goedele

    BeantwoordenVerwijderen