Pagina's

donderdag 15 november 2012

Stenen op mijn pad

De titel klinkt misschien en beetje zwaar en jullie denken misschien al 'oei' maar nee hoor, niks ernstig, ik zit nog altijd volledig in rust-modus me voor te bereiden op het weekend.
De kuisvrouw (lees:ikzelf) komt deze week niet want tja,
zo hoognodig is het ook weer niet maar, wat doet een mens dan op zo een 'verloren' donderdag.
Juist ja, iets voor mezelf!
Want dit zie je in de inkomhal als de voordeur opengaat  en ik vind het bordje héél leuk maar het kan volgens mij wel iets gezelliger :)

 
 
Misschien lazen jullie het al eerder op mijn blog en mijn blogvriendinnen waar ik ook mee mail die helpen mij al een tijdje want ....
ik wil leren quilten!
 
Haha, geen groot nieuws , alleen voor mij , heel erg leuk,
tenminste dat hoop ik want
er liggen dus veel stenen op mijn pad.
 
Poeh, al die technieken, dat typische quilttaaltje,
zoals een FQ, een BOM of een SAL
het was chinees voor me, geloof me maar!
 
Dus vroeg ik mijn lieve blogvriendinnen links en rechts om hulp en ging ik heel leuke quiltblogs volgen (en zo zijn er heel veel)
en dit weekend viel eindelijk alles op zijn plek toen ik het leuke blog van
 Cindy at her Country home las,
ze liet prachtige 'weekendquiltjes' zien en toen dacht ik :dat is het!

Ik zag het quilten tot nu toe als een groot project en poeh, hoe begin je daaraan maar nu zag ik het helemaal zitten.
Dus ging ik weer aan het rondsnuffelen en kwam uit bij het mooie atelier van Marijke
Atelier Hartendief
Ze heeft niet alleen een heel gezellig blog maar ook een heel mooie winkel en daar vond ik dit:

Hier was ik dus precies naar op zoek, een mooi klein quiltje met hartjes en net in de kleuren die me deze winter zo aantrekken.
Ook bestelde ik bij haar gelijk een pakketje stofje in mijn favoriete kleurtjes en met de mooie naam
Rouenneries Deux,
die ga ik gebruiken voor mijn eerste weekendquiltje dat ik onder onze kerstvakantie wil gaan maken.

 

Ik was dan ook superblij dat de bestelling al heel snel in de bus viel en vandaag mag ik gaan uitpakken, mmmmmmmmm, even puzzelen en met een kloppend hart straks aan het knippen denk ik zo.
 

Ik houd jullie op de hoogte hoor hoe het vergaat met mijn eerste quiltje,
haha, de ervaren quilsters denken vast "wat een gesukkel'
dames, jullie tips zijn van harte welkom hoor ;)
Ik ga heerlijk met mijn werkje , een kopje thee en met  mijn hond Ky aan mijn voeten een paar uur
quilten :)
Fijne dag iedereen ,
liefs, Sonja

 
 

27 opmerkingen:

  1. Leuk he, om de kersttijd in te gaan met van die leuke plannen. Kijk maar uit het quiltvisus slaat toe! En wanneer je er niet uit komt? Van dit quiltje weet ik alles ;-)

    Groetjes Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hé er wordt helemaal niet gelachen hoor, want zo zijn de meesten van ons begonnen! Het is wel handiger als je eerst een beginnerscursus volgt, maar als je al veel hebt genaaid en geappliceerd dan moet in ieder geval de top makkelijk lukken! Dus meis zet de schaar erin en geniet van je steekjes, knuffel
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goedemorgen Lieve Sonja..♥
    Wat ben je al vroeg uit de veertjes♥ lieve♥ zucht..;))
    Ja geloof mij maar ik heb ook nog nooit een echt Quiltje♥ gemaakt ..Cindy♥ had ook al veel indruk gemaakt met dat kleine Quiltje♥ zucht..maar hola dat is ook weer een hoop denk werk met die chinese woordjes wat je zelf al zegt hihi..misschien ga ik het ook eens proberen en beginnersles♥ van jou♥ krijgen na je proefquiltje♥..;)))
    Eerst maar een alles afmaken♥ waar ik mee bezig ben..;))
    Jou Quiltje ziet er dan ook Prachtig♥ uit om mee te begnnen ben benieuwd en Succes♥ lieverd..;))
    Heel veel Liefs Gaby..♥♫♥x♥

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Sonja, wat leuk en welkom bij de club!
    En denk maar niet dat er hier gelachen wordt hoor, ik quilt al heel wat jaartjes en kom nog steeds termen tegen waarvan ik denk "huh????" en weet je het lukt ook nog steeds niet altijd. Maar ik ben een groot aanhangster van de "country style" geworden. Wat betekent dat je steekjes helemaal niet allemaal precies even groot hoeven te zijn en soms mogen ze ook best juist wat groter zijn. Plezier in het quilten staat daar met stip en een grote hoofdletter aan top. Dus lieve schat, heel veel plezier met dit eerste quiltje. Het zal je altijd dierbaar blijven omdat het je eerste was. Hartelijke groetjes, Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zet 'm op Sonja,dat gaat je vast lukken en je voegt vast weer een vleugje "sezoentje Sonja"toe ;)hou ons op de hoogte.Veel succes in Mechelen op de beurs,de stand van Laura ziet er super uit,lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk ding heb je uitgekozen om mee te beginnen.
    Heerlijk die mooie kleurtjes. Heel veel succes maar dat gaat vast lukken, je bent handig genoeg.

    Veel plezier!

    Groetjes,
    Debby

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Succes met je eerste quiltje Sonja!
    Je hebt een heel mooi project uitgekozen en ook een fijn formaatje om mee te beginnen. En als ik zie wat een schitterende dingen er al uit jouw handen zijn gekomen, dan gaat dit jou ook zeker lukken.
    Veel plezier ermee!

    groetjes, Suzanne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gaat helemaal goed komen!!!succes...en we zien het resultaat wel verschijnen ...toch?? ;))

    Veel plezier!!groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Joh jij bent zo handig, het wordt vast hardstikke leuk. En van je fouten leer je. Geniet er maar van, Liefs Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Succes met je pakketje,ziet er lief uit !
    Lieve groet,Stella

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat leuk dat je gaat quilten...gaat je vast ook lukken hoor.....liefs van mij...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk, quilten. Het is heerlijk om te doen.Heb het in het verleden gedaan en de quilts heb ik nog steeds. Het zijn geen hele grote quilts,dat was te zwaar.Helaas kan ik het niet meer, mijn handen willen niet meer, maar ik kijk er nog steeds graag naar. Heel veel succes en geniet van het zoeken op leuke blogjes en het uitkiezen van de patroontjes.

    Lieve groetjes,
    Sarina

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ha Sonja,

    Ik ben zo trots op je dat je dit gaat doen. en dan nog wel een eerste quiltje van Marijke. Ik ben eigenlijk ook bij Marijke begonnen. Een hele poos geleden leerde ze mij en zusje de dubbele hexagonnen maken. Toen heb ik me ook aangemeld voor de rozenmandjes quilt en we mailen en bloggen best wel veel. En als je het eens fout doet?????? .........Je moet maar eens bij haar op bezoek gaan, ze woont in een prachtige omgeving.
    Heel veel succes, het gaat je lukken, maar de suggestie van Lida vind ik echt een goede. Ik ben nu al behoorlijk ver met mijn basisquilt en ohh wat heb ik er veel van geleerd. laat je het weten als we kunnen helpen?

    liefs

    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Goed idee Sonja! Ik heb ook eens leren quilten, maar ik kreeg vaak pijn in mijn nek. Ik was heel priegelig bezig, en kreeg er meer stress van in mijn schouders dan iets anders :-). Misschien moet ik toch maar eens terug proberen, maar dan met een klein project. Een weekendquiltje klinkt goed :-).

    Goedele

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hey leuk, ik heb afgelopen weekend ook besloten een cursus quilten te gaan doen na lang wikken en wegen. Heb ook stofjes besteld bij atelier Hartendief ik heb de stofjes van Moda double choclate gekocht. Prachtige kleuren die weer heel mooi met elkaar combineren. Heel veel succes. En ik kom zeker zo nu en dan even bij je kijken. Groetjes,
    Brigitta

    BeantwoordenVerwijderen
  16. O Sonja wat leuk..
    Ik zit er al een tijd op te broeden om grazy quiulting te leren, vind ik zo mooi, maar je moet je zelf er wel erg inverdiepen, zit iets anders in elkaar dan borduurtermen en haaktermen.
    Succes hoor,
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Veel succes met het maken van dat leuke quiltje.
    Groetjes, Cisca

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Sonja,
    Welkom bij de club, en het gaat je zeker lukken.
    Je maakt al zoveel van die prachtige spulletjes.
    En er zijn zeker heel veel quiltblogs.
    Veel plezier er mee.
    groetjes Merian

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Knap dat je daar aan begint, ik vind het altijd ware kunstwerken en soms meters lang!! Prachtig om te zien!

    Veel succes, Sonja! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  20. hoi Lieve Sonja ik begin in Januarie ook met quilten ik begin met een cursus gaan we samen quilten hahahah en wat heb je een leuk borje kom maar lekker binnen heel leuk je hebt het weer schitterend gemaakt

    Liefs Nellie

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hallo Sonja,

    Lees wel altijd je blog, maar reageer weinig. Maar nu toch een reactie van mij.

    Wat leuk dat je bent gaan quilten. Ik zelf mag ook graag quilten, geen grote projecten maar gewoon klein quiltjes als muurhangertjes. Heb zelf een borduurtje voorzien van een quiltrandje, je kan er zoveel kanten mee op. Alleen al de stofjes zijn om te smullen.

    Veel plezier op de beurs.

    Liefs Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Superrrrr leuk om te doen hoor quiltjes maken en je zult zien het valt best mee !Ziet er gaaf uit die je gaat maken , veel succes !
    Ik wou dat ik meer tijd had maar met een 5 daagse werkweek is het keuzes maken !

    Lieve groetjes Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ohhh lieve Sonja wat een zalige uitdaging.
    Het bestelde quiltje ziet er echt heel
    mooi uit, prachtig van kleur.
    En qua formaat ook goed te doen.
    Dat gaat jou ZEKER lukken, daar
    twijfel ik geen moment aan.

    En jou een beetje kennende is dit quiltje
    ook heel snel klaar, hihihi,
    Nachtwerk zal ik maar zeggen.....

    Veel succes ermee, en ik ben al nieuwsgierig
    aan het worden.

    Succes op de beurs, GENIET!!!

    Veel liefs,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Jij bent ook van alle markten thuis! Het ziet er prachtig uit, ben benieuwd naar het eindresultaat.

    Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Whahaha, jij vindt ook alle hobby's leuk!!!
    Met dit werkje komt het vast en zeker ook weer helemaal goed.
    Fijn weekend en groetjes, Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een uitdaging maar het zal zo'n creatieve bezige bij als jij zeker en vast lukken.

    Ben benieuwd naar het eindresultaat.

    Veel liefs
    Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  27. FANTASTISCH allerliefste Sonja! Eindelijk kan ik eens jouw blog bijlezen en wat een prachtige handgemaakte creatieve dingen heb ik voorbij zien komen, héél mooi. Met m'n mond open van verbazing heb ik deze post ook wel 3x gelezen echt zó leuk. Maar wat ik leuker vind is dat je ook met quilten wilt beginnen, TÉ GEK. Sinds ik destijds de quilterswereld heb leren kennen is het echt ontzettend fijn en té té té leuk! Mijn hart werd geroerd omdat ieder blok of wat je maakt een hele speciale betekenis heeft. Ook als je een quilt(je) of iets handgemaakt van iemand kado krijgt is dat ontzettend speciaal. De tijd, de aandacht, persoonlijke touch die eraan is besteed vind ik zelf zo prachtig. Ook het uitwisselen van de tips van quilters of stofjes of... ik kan zo wel uren doorgaan hahaha...

    Maar ik vind jou ook een heel bijzonder en speciaal mens dat je altijd een héél lief berichtje naar me schrijft zodra ik een post hebt geplaatst. Wil je dit even laten weten want ook jij roert m'n hart hoor! Weet dat ik op de achtergrond wel je blog meelees.

    Wens je ontzettend veel quiltplezier toe let maar op het slaat om in een quiltvirus hahahah.... het is soms echt vreselijk! Laat je daar niet van weerhouden en gewoon je eigen creatie reis volgen, je eigen steekjes zetten of ze nou groot, klein of perfect zijn. Ik ben ook eens begonnen met dat kleine "proef" quiltje en voor mezelf vond ik dat goed zo.
    Je hebt een enig en een snoepje van een quiltpatroon gevonden met al die hartjes om je huis heen dat zegt al genoeg over de persoon die dit quiltje straks gaat maken en in haar huis zal hangen, inderdaad een heel lief en ontzettend creatief mens Sonja!

    Ben ontzettend benieuwd naar je "quilt reis" met dit patroontje... dat gaat zeker héél mooi en leuk worden! Geniet van alle steekjes wat je gaat zetten, zal prachtig gaan groeien onder je handen vandaan. Ontzettend veel liefs van Cindy x

    BeantwoordenVerwijderen