Pagina's

zondag 11 november 2012

Kerstsokken en kerstpunten

Na eerst een halve dag in mijn bedje gezeten te hebben met barstende hoofdpijn ben ik toch nog aan slag gegaan met het afwerken van mijn kerstsokjes en kerstpunten.
Eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat ik ze kant en klaar kocht bij de groothandel maar wel "kaal" dus moest ik ze alleen nog oppimpen,
een heel leuk werkje om te doen .
Want ook al had ik vandaag een minder dagje, toch kriebelt het steeds opnieuw om creatief bezig te zijn.
 
 
Denk ik het ene moment nog 'kerstmoe' te zijn dan komen er plots weer nieuwe dingen naar boven en dat terwijl die andere lieve man (Sint) nog maar net in het land is.
 
Maar ik moet wel vooruit denken want er komen heel veel leuke kerstmarktjes op mijn agenda,
heel lokaal in plaatselijke rusthuizen enzo,
gewoon gezellig waar je elk jaar dezelfde mensen tegenkomt.
Ik kijk er nu al naar uit.
 
 
De kerstlampjes in mijn atelier gingen aan, een zacht kerstmuziekje op de achtergrond en het liep lekker,
het begin van een voorraad is geboren.
 
 Je kan de kerstsokken en punten in mijn webwinkeltje vinden onder de kerstrubriek
VINTAGE
 De voorraad is nog beperkt maar er wordt nog aan gewerkt :)
 
Mooie kerstsokjes, niet overdreven groot maar mooi om in de boom of in een guirlande te hangen.
Kerstpunten in hetzelfde stofje , helemaal gevoerd, ook heel leuk om mee te decoreren,
aan een schoorsteen of rek maar ook super als bestekzakje op je feesttafel,
want zo stiekum zie ik zo hier en daar op sommige blogs dat ik niet de enige ben die in kerststemming zit ;)
 
 
 
Nu ga ik lekker nog even hartjes maken,
gewoon zonder veel poespas en zonder te hoeven nadenken,
heerlijk ontspannend werkje vind ik dat!
We gaan ze dinsdag gebruiken als we de beursstand gaan opbouwen om aan een kersttak te hangen met héél veel lichtjes.
Als ik er aan denk en er de tijd voor ga hebben dan maak ik foto's voor jullie hoor!
Ik wens iedereen een heel fijne week toe,
 

 


 

Liefs, Sonja
 


29 opmerkingen:

  1. ooooohhhh wat prachtig gemaakt......ze zijn zo leuk.....en de kleuren zijn geweldig. Ik ga toch snel eens bij jou in de webwinkel kijken......lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ziet er dit lief uit! Wat ontzettend mooi weer en wat dapper dat je toch nog, na je hoofdpijn, wat onderhanden genomen hebt. Soms kan dat ook ontspannend werken toch?
    Liefs Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi gemaakt hoor! Een paar jaar geleden maakte ik een paar kerstsokken, maar ik vond het nog een hele klus! Ik hoop dat de hoofdpijn inmiddels helemaal verdwenen is!

    Fijne avond en een lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. leuke dingen heb je weer gemaakt, je bent zeker niet
    de enige hoor die al in de kerststemming is!

    groetjes Ida

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Woowwwww, precies en het is al Kerstmis.
    Wat een mooie spulletjes allemaal.
    Ik heb ook goed nieuws: normaal gezien kom ik
    zaterdag naar de Winterfair met de trein.
    Kan ik je eindelijk eens zien en genietgen van
    je mooie spullen allemaal!!
    Nog een fijne avond, groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi al die kerst spulletjes in vintage stijl!
    Leuk om daar mee bezig te zijn met een muziekje op de achtergrond.
    Ik hoop ook voor je dat de hoofdpijn wat gezakt is.
    Succes met de voorbereidingen voor de marktjes!
    Lieve groet Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ze zijn weer mooi, Sonja!

    Nog een fijne avond

    Groetjes, Pietrik

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ga toch ook eens neuzen in jouw webwinkel, maar vanavond niet meer. Het weekend is voor ons lang genoeg geweest. Ik vind je spulletjes zo prachtig. Het zou heel erg mooi staan in onze kamer, dus ik kom er op terug hoor.

    Slaap maar lekker, hopen dat je hoofdpijn weer gezakt is. Niks an hoor, hoofdpijn. Je wordt er zo moe van.

    Liefs

    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Flink gewerkt hoor.Hoop dat je wat kunt rusten zodat je hoofdpijn vlug beter is.
    Hier is het ook wat minder, denk dat ik niet naar Mechelen kan komen.
    groetjes Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ze zien er heel mooi uit! Is er in Nederland ook de "ongeschreven wet" dat je geen kerstversiering of -boom mag zetten voor Sinterklaas geweest is? Hier wel, en ik hou me daar meestal niet aan, haha. Ik kan nooit wachten en begin al te versieren rond 1 december.

    Goedele

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ziet er super gezellig uit Sonja. Ik hoop dat je je morgen weer helemaal super voelt. Liefs Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoop dat je snel helemaal van je hoofdpijn af komt Sonja,want zo te lezen heb je nog wat voor de boeg.Deze versieringen zien er prachtig uit,ik ben vanavond ook met geurbuideltjes aan de slag gegaan,kleine cadeautjes voor mensen om me heen en heel het huis geurt,mmm,lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Helemaal leuk hoor Sonja !!...liefs van mij...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hi lieve Sonja,

    Meis wat waardeloos dat je zo'n last
    had van hoofdpijn, een mens wordt
    daar altijd zo futloos van.
    Gelukkig ging het wat later op de dag
    wat beter met je.

    Een zeer geslaagd werkje indeze gemoeds
    toestand, het opleuken
    en opfleuren van deze Kerstsokken
    en Kerstpunten, en tevens weer een mooie
    aanvulling voor je webwinkeletje.

    Succes met alle drukte lieverd,

    veel liefs,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Owww... wat schattig weer allemaal! Wel vervelend dat je aldoor zo'n hoofdpijn hebt, ik las het ook al op facebook (maar vond het een beetje gek om "vind ik leuk" aan te klikken!) Ik hoop dat je weer gauw gewoon de oude bent! Ga nu gauw kijken wie er uit moet bij so you think you can dance, spannend hoor, ze zijn allemaal zo goed!
    Liefs Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Weer iets prachtig ervan gemaakt!!

    Veel liefs
    Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Schattige spulletjes! Hoop dat je hoofdpijn snel helemaal verdwenen is en je weer lekker steekjes kan zetten! Knuffel
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi lieve Sonja,

    Jeetje zeg wat heb je dat toch weer mooi allemaal geetaleerd en die kerstsokjes weer zo schattig!!! Wat rot he die hoofdpijn, ben er helaas ook mee behebt en dat is vaak jammer omdat je dan zoveel wil doen en het kan dan niet.

    Maar ondanks alles heb je toch weer even wat moois er van gemaakt!!! Echt helemaal super weer!!

    Lieve groetjes Sharon

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtig, Sonja! Wat ben je toch creatief zeg! Niet alleen in het maken van je creaties maar ook in het stylen en fotograferen ervan! Echt geweldig! Ik krijg helemaal zin in de kerst!
    Beterschap met je hoofdpijn!
    Liefs van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat schitterend weer Sonja wat heb je dit weer mooi opgepimpt je bent weer heerlijk bezig leuk hoor al die kerst spullen .
    Heel veel sterkte met de hoofdpijn

    Liefs Nellie

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat ben je weer lekker bezig geweest.
    Ik zou willen dat ik wat vaker zo'n kriebel had.
    Ik zie zo veel leuke dingen maar kan me er vaak niet toe zetten om gewoon even lekker te gaan zitten freubelen.

    Groetjes Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hoi Sonja,
    Fijn dat je hoofdpijn zoveel minder werd dat je weer lekker aan de slag kon gaan... Hoofdpijn is niet mis te verstaan, vreselijk veel energie kost het altijd...
    Maar je hebt weer heel veel moois gemaakt. Wat zul jij straks een voorraad mooie kerstdecoraties hebben liggen. En wat zullen ze er bij die marktjes blij mee zijn...
    Ik wens je een heel fijne nieuwe week,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Oei wat zijn ze weer super leuk Sonja,
    Bij die oude mensjes in het rust huis zullen goed verkopen.
    Heerlijk deze tijd van cadeautjes en veel sfeerlampjes.
    Genieten van je lievelingsbezigheid met een rustgevend jingle belletje op de achtergrond.
    Dat zie ik zo voor me hoor.
    Knuffels en een fijne week.
    Chrissie

    BeantwoordenVerwijderen
  24. De kerstsfeer begint al weer te kriebelen met die prachtige creaties die je ons toont. Die kerstsokken zijn prachtig, mooie kleurtjes.
    Fijne week en groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ja, als je een winkeltje hebt en op fairs en bazaars staat moet je vooruit denken. En dan zit je in de Sint- en Kersttijd. Je bent hele mooie dingen aan het maken.
    Uit ervaring weet ik dat fairs in verzorgingshuizen altijd heel leuk zijn.
    Zelf zit ik nog helemaal met mijn hoofd in de herfst.
    Ik wens je een mooie dag!
    En pas je goed op jezelf?

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Lieve Sonja..♥
    Oeps er ging wat fout ..ja ja mijn pc weer ...oooo wat erg en ook nog bijna deze Mooie♥ post♥ gemist ..;(
    Oohhh wat zijn de kerstsokken♥ mooi♥ en ook de puntzakjes♥ SUPER♥ GAAF♥ hoor met die foto's erop ..;))
    Je♥ hebt nog heel wat te doen zo te zien♥ ..zorg toch maar voor af en toe voldoende rust♥ heerlijk kopje choco♥ en de beentjes omhoog hoppela ♫ en geniet♥..!!;)
    Ik weet het is nu moeilijk stoppen.. voor je het weet is er weer wat MOOIS♥ in je koppie ♫ hihi♫..;)))
    Wens je fijne♥ week♥ Liefs KNUF Gaby..♥

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hoi Sonja,

    Ze zien er leuk uit!.Succes met je martkjes, de komende tijd.

    Liefs,
    Sarina

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hi Sonja wát een leuke spulletjes weer !!!
    Zo leuk ook die kerstsokjes ...
    Voor alle marktjes heb je inderdaad wél voorraad nodig.
    Dat wordt nog flink doorwerken ;-)
    Ik hoop dat je je intussen wat beter voelt: beterschap meis.
    Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen