Pagina's

donderdag 29 november 2012

Gingerbread-mannetjes

 
 
Dankjewel iedereen voor de ontzettend leuke reacties op de foto's van het fietscafeetje,
nu weten jullie gelijk waar die 'landelijke' kant aan mijn knutsels zijn oorsprong heeft gevonden.
De leuke country-stijl past daar zo mooi!
Intussen ben ik nog steeds druk bezig met het prachtige 'winterzeit' boek wat ik kocht op de beurs;
Ik kreeg een aantal mails waar je het kan krijgen dus plaats ik nogmaals de link,
HIER dus :)
De gingerbreadmannetjes vond ik meteen zo mooi,
dus ging ik aan slag en het bleek nog leuk om te doen ook.
Ik maak ze volledig met de hand, je bent er dus wel even mee bezig maar als je dan ziet hoe je mandje gevuld raakt met deze gezellige lieverds,
daar word ik dan gelukkig van :)
Nog wat harten erbij en zo krijgen we dan de basis voor leuke kerstslingers voor aan de raampjes van het cafeetje.
In het boek stond ook deze leuke stichery van een beschermengeltje,
ook al zo leuk om te doen,
ik raak er helemaal verslaafd aan.
Ik weet zelf niet waar het plots vanaf komt maar dit jaar heb ik écht zin in een 'cozy' kerst ;)
Er mag wat landelijk rood toegevoegd worden , jaja, het is weer zo een periode.
Maar die behoefte aan kleur komt van al de mooie landelijke inspiratie rondom me heen.
En ik heb zooooooooooooooo een leuk winkeltje hier in de buurt met prachtige landelijke decoraties,
ik geef jullie even de link
haha, in ons limburgs taaltje zoveel als romantisch landelijk wonen
'binnen én buiten"
Oh, en ik MOET er komende week nog twee keer naartoe want ik vertel er blijkbaar zo enthousiast over dat er twee vriendinnen persé er naartoe willen,
ik ben kandidaat om mee te gaan hoor,
geen probleem :)
Je doet er iedere keer als je er komt inspiratie op en ze hebben ook heel vaak nieuwe spulletjes,
gewoon weg een winkeltje om te smullen.
 
 

 
Liefs, Sonja


24 opmerkingen:

  1. Oh ja daar wil ik ook nog eens een keertje naartoe! Ik heb er al eens van gehoord. In Meeuwen denk ik hé? Toch een uurtje rijden...

    Goedele

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke dingen heb je weer gemaakt. En rood met kerst
    daar kan ik me helemaal in vinden.
    En dan dat winkeltje, ik heb even gekeken op de site
    GEWELDIG daar zou ik ook uren rond kunnen kijken, maar helaas is het voor mij te ver weg, misschien beter voor mijn portemonnee ha ha.
    Nog een fijne avond groetjes Nelly

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De bruine mannetjes zijn zo leuk en mooi.
    Je bent weer lekker bezig geweest met knutselen, ikke ook!
    Wat doet een mens anders met deze sombere dagen, hé.
    Hou je haaks Sonja, liefs Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat zijn je mannetjes leuk, Sonja! Bij mij begint het ook steeds meer te kriebelen wat kerst betreft!

    Nog een fijne avond! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Sonja,
    Wat heb je weer een heerlijk verhaaltje om te lezen en..zo leuk met al die foto's ik zie het zo voor mee..
    Wat lekker dat er in het boek zoveel mooie dingen staan om te maken...en die weckpotten met schijfjes fruit zien er ook supermooi uit...WOW... ga jij maar lekker door met freubelen...dan komt die cosy Kerst er vanzelf wel...

    Liefs van Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh die ginger bread poppetjes zijn zo leuk.
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat zijn de mannetjes mooi en dan in combinatie met de harten een slinger, helemaal leuk!
    Leuk om zo'n opdracht uit te voeren.
    En een beetje kleur erbij is best heel gezellig hoor!
    Leuk als je zo'n leuk winkeltje dichtbij hebt en dan af en toe iets leuks mee neemt!
    Ik wens je er heel veel succes en plezier mee!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh wat ben jij toch heerlijk bezig. Het ziet er allemaal zo leuk uit.....kerstgevoel begint echt te komen hoor. Zo'n gelukspoppetje heb ik ooit uit Duitsland gekregen van mijn dochter, die zijn ook zo leuk! Oh, kriebel, kriebel.....(Ik moet toegeven dat ik gisteren al de enveloppen voor de kerstkaarten heb zitten schrijven.....)

    Geniet,
    groetjes,
    Debby

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ze blijven leuk die gingerbreadmannetjes. Jij doet inspiratie op in winkels en ik op die blog van je!! geweldig mooi weer.
    Nu de tijd nog.
    groetjes merian

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat ziet het er al heerlijk gezellig uit bij jou , prachtig met die roodaccenten !Superrrrrr leuk die poppetjes !

    Fijn weekend , lieve groetjes Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat ziet het er weer gezellig uit en het is ook zo een mooie tijd van het jaar ik heb er nog niets mee dit jaar weet niet hoe het komt kan beter even bij jou jou langkomen hahah maar ik vind het allemaal weer schitterend wat je hebt gemaakt

    Wens je een fijn weekend ik ga aan een quiltje beginnen
    Liefs Nellie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. O, wat een leuke mannetjes en dat engeltje hoe lief, geweldig Sonja alles ziet er weer zo mooi uit,groetjes Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een gezellige koek mannetjes!
    Ze horen er echt bij met Kerst!

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het ziet er weer allemaal prachtig uit.
    Leuk om te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ohhh lieve Sonja, wat heerlijk al
    die inspiratie uit dat geweldig mooie
    boek. Wat zijn ze ENIG geworden die
    lekkere dikke mannetjes.

    En wat staat het zo samen met de lieflijke
    harten samengebracht tot een mooie slinger
    fantastisch langs de schoorsteen.

    Het hartje met stichery is ook prachtig
    geworden. Heel leuk lijkt me het deze
    techniek toe te passen.....

    Wens je een heerlijk creatief weekend toe,

    Veel liefsssss,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heerlijke gezellige dingen en wat een lief geheel zullen die slingers zijn! Knuffel
    lida

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat zijn de mannetjes leuk geworden zeg. Zo schattig!
    liefs liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat ziet dit er allemaal weer gezellig uit Sonja! Echt zo'n lekker landelijk sfeertje. Leuk die peperkoekpopjes en je hart is ook zo mooi geworden. Het staat allemaal prachtig hoor! Fijn weekend. Groetjes, Linda.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Lieve Sonja..♥
    OOhh wat heb je weer mooie♥ spuletjes..♥
    Ik♥ loop achter ..ja door mijn pc ben bang dat ik dalijk niks meer kan met het toverkastje zucht..:(
    Je broodpoppetjes♥ zijn PRACHTIG♥..!!
    ja.. ik blijf het zeggen het donkerrood♥ tintje blijft MOOII♥..zeker met de KERST♥ en ik wil nog zoveel mooi's maken lieve♥ zucht ..;))
    Wens je alle Liefs♥ en fijn♥ Weekend Gaby..♥

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat leuk!!! ziet er erg sfeervol uit...

    Fijn weekend

    Groetjes, Pietrik

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ben weg van je broodpopen, heel leuk.
    En zo'n winkeltje vlak bij....leuk maar ik denk dat ik veel te veel zou kopen hihi.
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Weer een heel leuke presentatie.

    Sappig taaltje hé dat limburgs :-)

    Fijn weekend
    Liefs
    Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi Sonja,
    Ik zag je ginger bread mannetjes ook al op je facebook en ik ben er helemaal weg van. Ook de stitchery is heel erg mooi. Vorig jaar ben ik aan een kerst-borduurtje begonnen, maar het is nog lang niet af en eigenlijk ook al bijna vergeten... haha...
    Dit wordt een heerlijk sfeertje bij jou.
    Ik wens je een feel fijn weekend,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ooooo lieverd, wat is het allemaal mooi en zo heerlijk verleidelijk... je snapt toch wel haha, dat ik ook ga beginnen met die heerlijke lieve gingerbread mannetjes hé..
    wat ben ik blij dat we woensdag samen shoppen en gaan piepen bij Binne en Buute... mijn geldbuideltje ligt al klaar :)))))

    liefs Laura

    BeantwoordenVerwijderen