Pagina's

vrijdag 9 november 2012

Borduurtjes in rood-wit

In mijn vorige post vertelde ik jullie al dat ik helemaal weg ben van het mooie rood-ecru geruite stofje wat ik kocht, heerlijk om mee te decoreren in deze tijd van het jaar.
Elke dag zet ik wel een paar steekjes, het borduren is voor mij 'bijna' even verslavend als het bloggen, ik vind het allebei heel erg ontspannend.
 
 
Elke avond voor het slapengaan nestel ik me nog altijd even in dit knusse hoekje met de borduurmand bij de hand en mijn dag is pas goed als ik een paar steekjes heb kunnen zetten.
 
De patroontjes komen uit het nieuwe boek 'Ma mercerie '
Dit is écht een aanrader voor elke borduurliefhebster, ik zei het al in een vorige post maar het staat bomvol heerlijke patroontjes en als je nog niets had voor je lijstje voor de Sint of de kerstman,
dit is een aanrader.
Door het stofje geïnspireerd ging ik aan de slag in rode tinten.

 

 


 
De mand kocht ik gisteren in een mooie woonwinkel hier in de buurt,ik vond ze zo mooi om mee te deocoren.
Normaal zou ik gisteren een dagje knutselen met mijn vriendin Lili maar de zin was van mij kant uit helemaal op, ik had behoefte om er even tussenuit te zijn en we hebben een heerlijk dagje gehad.
Met dezelfde intresse's is dat niet zo moeilijk natuurlijk :))
 
Vandaag aan slag met mijn mand en er heel even mijn nieuwe werkjes in neergezet, natuurlijk verhuizen die dadelijk weer naar boven naar mijn atelier want ze komen op de webwinkel te staan, eventjes toch want als ze er dinsdag nog zijn dan gaan ze mee naar de beurs.
Je vind alles in de webwinkel onder de rubriek
NIEUW
 
Ook plaatste ik op verzoek van een vriendin de vintagekaart in mijn winkeltje,,
je kan ze hier terugvinden:
Voor degene die handig zijn met de printer krijgen jullie dit mooie meisje van me, ze is lief hè!
Mooi om tussen je naaigerijtjes of zomaar ergens bij te zetten.
 
 
 
 
Ik verzin wel weer iets anders voor dit hoekje, zo blijven we in huis steeds lekker bezig.
 
 

 

 
Nu eerst maar eens een beetje stof afdoen, met de stofzuiger door het huis en dan...........kan het weekend beginnen.
O ja, ik moet ook nog een plekje zoeken voor deze nieuwe aanwinst,
ik heb overal wel ergens een werkje of tijdschrift liggen als je onverwacht binnenvalt dus vond dit mooie ijzeren tekstbord helemaal passen in ons huisje
 
 

Fijn weekend iedereen,
liefs, Sonja
 

 

 

26 opmerkingen:

  1. Sonja wat heb je weer een leuk hoekje zo met je nieuwe werkjes. En dat bord.... GEWELDIG! Het is toch altijd iets dat je zegt als er iemand komt. Let maar niet op de rommel!
    Liefs Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jeetje Sonja, wat ziet het er toch allemaal super uit. Mooi dat rood en ecru he?
    Ik zou alles wel willen maken hoor! En inderdaad ik merk de laatste tijd ook dat ik echt iedere dag even moet borduren. Sinds kort heb ik een daglicht lamp. kon me er niets bij voorstellen dat je daar genoeg aan hebt, maar het is echt geweldig.
    Nou ik ga nog eens kijken... en kijken......

    fijn weekend en groetjes

    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh Sonja, wat een prachtig en vooral romantisch hart heb je van het geruite stofje gemaakt.
    Je hebt gelijk dat je deze mand niet kon weerstaan, ze is beeldig en ze staat er gezellig bij je knusse plekje in de hoek.
    Ik zou zeggen borduur ze dit weekend en bedankt voor het lieve plaatje.
    Super leuk.
    Knuffels Chrissie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Sonja,
    Wat heerlijk al dat rood-witte, zo mooi... En de mand vind ik super! Het plaatje is een werkelijk schatje, maar de klap op de vuurpijl vind ik het bord. Wat een geweldig mooi bord, en die tekst... helemaal super...
    Ik wens je een heel fijne namiddag en avond,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind het erg leuk en toch heb ik eigenlijk geen rood in huis. Jouw hoekjes zijn supergezellig. Dank je voor het plaatje van het mooie meisje. Ik heb de foto direct opgeslagen, schattig! Er staan trouwens onwijs gave kerstsokken op je blog, rechtsonderaan. Die zou ik wel willen namaken. 'k Ga het gewoon proberen.
    Fijn weekend,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel erg mooi, Sonja, ik bewonder je dat je het allemaal zo mooi kan borduren en stylen,
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi gemaakt allemaal Sonja. En dat bord?Het zou hier ook perfect staan. Momenteel liggen de hobbytijdschriften hier op tafel. Een tas met kaarten spullen op de eettafel en er staan 3 dozen glaswerk midden in de woonkamer. Ach het is hier ook gewoon gezellig. Liefs Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi allemaal hoor !!....heel fijn weekend meis...liefs van mij...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hello Sonja,
    I really think the background looks great on your blog. Thank you for using it.
    I also must say that I adore the checked heart in fabric you have made.
    Love
    Eva Agnes

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik hou heel veel van rood in huis, zeker rode geruiten hartjes! Leuke letterbak ook in je hoekje. Heb je er allemaal linten in gelegd, of kantjes?

    Goedele

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooie mand, die had ik waarschijnlijk ook niet kunnen weerstaan. Handig om daar je handwerkspullen in op te bergen!

    Fijn weekend, Sonja! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Haha de tekst van je bord heb ik in het Nederlands bij de voordeur hangen en iedereen reageert erop?
    Wat een gezellig hoekje heb je om te borduren , mooi hoor je nieuwe werk!
    De draadmand is inderdaad heel gezellig om te decoreren, supermooi je foto's!
    Geniet van het weekend
    Lieve groet Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ha, dat bord zou hier ook héél goed passen! Wat ben je weer heerlijk bezig geweest en nog wel in m'n lievelingskleurtjes! Je hoekje zal ook zeker inspirerend werken, zo knus en gezellig!
    Fijn weekend, liefs Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Sonja

    Nog gefeliciteerd met de geboorte van je nichtje, wat een dotje, je zit te stralen met haar op de foto.
    Wat een gaaf bord met een geweldige tekst die hier ook goed zou passen hahaha.
    Wat heb je weer een hoop mooi's gemaakt de laatste tijd.
    Ik kom niet veel aan bloggen en freubelen toe de laatste tijd. Maar ik heb genoten van jou mooie creaties.
    Leuk dat je met Laura op de beurs staat, geniet ervan.

    Liefs Danoesja

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hi Sonja ..♥
    oohh geweldig♥.. wat heb je weer veel moois♥ gemaakt ..ja dat rood♥ ecru♥ blijven mooie♥ kleurtjes♥ voor de winter♥..heb nu even pauze♥ lag net ook op de bank♥ te borduren ..;))
    verslavend hé booohhhhh..;)Mijn dochter♥ zei ook al toen ze op visite♥ kwam ..je bent ook niet meer te stoppen hé mam ..lieve zucht ..;))))
    Je foto prentje♥ zijn ook zo LIEF..♥
    en Je draadmandje♥ is heel leuk en zeker in dat hoekje staat het GEWELDIG♥..zo geniet♥ je meer van wat er in ligt..;)
    en dat bordje heel grappig♥ hoor..hihi..;))
    zo Sonja♥..Wens je alle Liefs toe en fijn weekend Gaby..♥x♥

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een prachtige werkjes heb je weer gemaakt. En inderdaad, dat rood met ecru is een mooie combinatie. Ik heb het ook in huis.
    Ik vind je draadmandje geweldig leuk, helemaal zoals je het ingericht hebt.
    Je bent weer aardig bezig geweest, Sonja! Fijn!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Geestig, dat bordje. Ik vind de dingen die je maakt altijd erg mooi. Vooral dat borduurwerk. Het ziet er allemaal gezellig uit.
    Fijn weekend,
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  18. mooi gemaakt!
    heerlijk sfeertje...ik zou me thuis voelen...

    geniet van het weekend!
    groetjes manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtig gemaakt Sonja!
    Ik vindt die mand ook zo super!
    Hebbe hebbe hebbe, hihi.
    Groetjes Pouwla.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat heb je weer prachtige borduurwerkjes gemaakt Sonja en wat fijn dat dit je zoveel ontspanning geeft.
    Staat leuk in de mand en je heb de achtergrond van je Blog ook al zo mooi veranderd.
    Fijn weekend.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een gezellige spulletjes allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ohhhh wat een heerlijk sfeertje op jouw blog al die lieve leuke spulletjes en ook al een kerstachtergrond...
    Dit vind ik zo'n heerlijke tijd en al die leuke kerstcrea's te mogen bekijken. Word je toch helemaal blij van..

    Fijn weekend
    lieve groetjes Fia

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Zo'n gezellige huiselijke post. Ik zelf ben meer van het verven van meubels, dat ontspant mij. Maar ik kan ook heerlijk onderuit gezakt op de bank zitten met een mooi blad of boek hoor. En dat bord, geweldig, dat wil ik ook! Groetjes Alie

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Prachtig gemaakt, ziet er heel gezellig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Het ziet er allemaal weer geweldig sfeervol bij je uit ! Prachtig al die kussentjes in die kleur ! En die draadmand is ook gaaf zeg !

    Kan me best voorstellen dat je al een beetje kerstmoe bent, maar je maakt ook nog andere creaties gelukkig , beetje afwisselen dan maar !

    Fijne zondag , lieve groetjes Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ik ben dol op rood/wit! Prachtig weer, Sonja! Mijn eerste borduurwerkje staat op de planning....ik wil het graag eens gaan proberen! Mijn schoonzuster is een kei in borduren en heeft me al een lesje gegeven!

    Fijne avond en liefs van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen