Pagina's

woensdag 10 oktober 2012

Oude klossen van Jeanet

Een tijdje geleden zag ik op het prachtige blog van Jeanet 
een post voorbij komen waarin ze uitlegt hoe ze van craftkarton heel mooie oude klossen maakte
HIER vind je de link naar die blogpost.
 

Ze gingen maar niet uit mijn hoofd en dus begon ik ijverig met het knippen van rondjes en het plak-en distresswerk om die klossen er oud uit te laten zien.
 

Natuurlijk ook de rolletjes kant kregen een vintagelook en ik maakte er een hoekje mee in de grote lantaarn die van een heel leuke goedkope winkel afkomstig is.

 


Hij is zo leuk om steeds op te vullen met andere spulletjes.
Vanmorgen viel het zonlicht zo mooi naar binnen dat ik dacht:
dit moet ik nog even "vangen" want in deze tijd van het jaar komt dit ook niet zo heel veel meer voor.

 

Toevallig zag ik vandaag in de webwinkel van Karin van Your zoap dat ze er op 10 november een workshop geven in het maken van de klossen van Jeanet.
Mocht het voor mij niet zo veraf zijn,
ik zou het wel weten want de klossen zijn niet alleen heel leuk om te maken,
ze zijn suuuuuuuuuuperleuk om mee te decoreren.

 
Er worden er hier nog vast en zeker meer gemaakt want er liggen in mijn atelier nog heel wat metertjes kant die wel een mooi plekje kunnen gebruiken.

 
Ik wens jullie allemaal een mooie zonnige herfstdag toe,
liefs, Sonja











32 opmerkingen:

  1. Ze zijn heel mooi geworden Sonja. En de lantaarn maakt het plaatje helemaal af.Liefs Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed gelukt hoor!! Heerlijk zeg zo creatief bezig zijn.
    Ze staan enorm leuk in de lantaarn..

    liefs When-D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. piep supermooi en gezellig en die winkel daar kom ik net vadaan

    knuf mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wowwww wat goed gelukt kan ik bij jou een workshop volgen hahahah en wat staat het gezellig ben er weg van en die lantaarn heel mooi gedaan

    Liefs nellie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ze zijn prachtig geworden en wat hebben een mooi plekje gekregen, ziet er weer heel sfeervol uit.

    Groetjes Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De klossen zijn bijzonder mooi geworden, daar zul je vast lang en veel plezier van hebben.

    Nog een fijne dag, Sonja! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ze zien er zo romantisch uit, helemaal mijn stijl.
    Nog een knusse avond, groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ze zijn echt heel mooi.Dat zou ik toch ook willen kunnen hoor.
    Lieve groetjes Carine

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vind ze zoooo leuk! Ik had ze al gezien bij Jeanet enheb ze ook op mijn lijstje staan om te maken. Je hebt er weer iets gezelligs van gemaakt, Sonja!
    Liefs van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat goed van je Sonje om zo iets moois te maken. Helemaal geweldig. Fijne avond nog, Rietje

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wow.....dat ziet er weer prachtig uit zeg, zo lekker romantisch allemaal, echt ook mijn stijl.
    Prachtig gedaan hoor!
    liefs Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ze zijn prachtig, ik had het ook al gezien er was er
    helemaal weg van; heb 't ook maar weer op m'n lijstje
    gezet..

    groetjes Ida

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat zijn ze enorm leuk geworden.
    Zet ze op mn to do list, helaas is deze al heel erg lang haha.
    Maar ik ga er zeker eens aan beginnen,

    Groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik vind dat je het heel goed hebt gedaan Sonja, wat zijn ze leuk geworden.
    Leuk om mee te decoreren en de zon geeft nog net even die extra stralen die je nodig hebt.

    Lieve groetjes,
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Leuk zijn de klossen geworden staat ook zo gezellig in je lantaarn.
    Fijne avond en groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat zijn die leuk geworden! En inderdaad gaaf om mee te decoreren! Kocht in Brugge mooie klossen met fluweel erop, kan ik ook eens gebruiken! Bedankt voor de inspiratie! Knuffel
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi sonja,

    Wat heb je dat weer gaaf gedaan!! Ik heb ze bij Jeanet ook al gezien en ze zijn echt heel erg mooi!! Je hebt je foto's weer mooi gemaakt mijn complimenten!! Geniet van je mooie klosjes want ze zijn het genieten waard!!

    Lieve groetjes Sharon

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat zijn jou klossen mooi geworden Sonja! Heel erg gaaf gedaan. Ik heb er ook al eens wat gemaakt, het is idd zo ontzettend leuk om te doen! Wat ziet je blog er weer mooi uit trouwens! Liefs, Linda.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hallo Sonja,
    via iemand anders kwam ik op je Blog terecht en..wat mooi ..die klossen met kant heb je echt supermooi gemaakt..en het ligt zo roamantisch in die mooie lantaarn..WOW..mooi hoor, ik ga je volgen...

    Liefs Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Je klossen zijn ook prachtigggg geworden Sonja , lief de link naar mijn blog , dank je wel ! En wat zijn ze leuk om te maken he, ennn om mee te decoreren ! Je foto's zien erook weer schitterend uit !Je moest eens weten hoeveel lege rolletjes hier alweer klaarliggen om klossen te gaan maken hihihi !

    Lieve groetjes Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Volgens mij is er niets wat jij niet kunt maken! Wat zien deze klossen er mooi uit, eigenlijk chique! En zo mooi geetaleerd in de lantaarn!
    Je foto's zijn mooi!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi Sonja,
    Wat ben je toch weer heerlijk bezig geweest. Mooi zijn ze hoor, die klossen... Passen zo geweldig in jouw interieur.
    Ik moet eerlijk bekennen dat ik ze liever van echt hout zie, maar deze zijn toch wel super mooi...
    Ik wens je een heel fijne rest van de week,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  24. What a fab project, your spool look amazing and I love how you have displayed them in the lantern!!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Het ziet er goed uit, wat je gemaakt hebt. Heb je gelijk weer wat nieuws om te stylen.
    Groetjes Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hi Lieve Sonja..♥
    Zo dat is ook weer heel apart♥ die klossen..en zeker met het kant♥ er omheen ...zelf heb ik ook veel kant zal ook eens wat bedenken om het op te ruimen hihi als ik daar tijd voor neem :(..is nu nog wat rommelig in een koffertje lieve zucht..;))
    De foto's heb je ook prachtig♥ bewerkt ..;)
    en Bedankt voor je lieve berichtje..Uk en Puk zijn leuk hé..!!
    Liefs en Fijne dag morgen Gaby..♥

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Lieve Sonja,

    Wat ben je weer een heerlijke
    uitdaging aangegaan. Je klossen zijn
    echt PRACHTIG geworden, en ZEER
    decoratief!!! De smalle platte
    exemplaren vind ik ook erg mooi.

    En zo lief gestyled allemaal in
    die mooie lantaarn.

    Veel liefs,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Je klossen zijn super mooi geworden!
    Ik ga gelijk eens kijken hoe je dat moet doen!

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Oh jaaa die zijn echt super mooi! Ik ga die ook eens maken ( mijn "to do list" is wel erg lang.. maar deze heb ik er ook bijzet hoor :) Lieve groet Celine

    BeantwoordenVerwijderen
  30. super mooi zijn ze, om naar te kijken en te hebben ...wat kan je dan genieten he als je dat dan zo ziet liggen heerlijk ...fijne week lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Bij mij staan zo ook nog op het nog te maken lijstje. Leuk om te zien dat ieder weer haar eigen draai aan de klossen geeft.
    Wat staan ze leuk zo in je lantaarn!
    Lieve groetjes, Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat heb je dit weer mooi gemaakt en zo bij elkaar vormen ze een sfeervol tafereeltje in je lantaarn.

    Fijne avond. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen