Pagina's

maandag 24 september 2012

Nagenieten...



Nagenieten van een geweldig mooie zondag want gisteren was de culinaire herfstopendeurdag bij All seasons decorations 
gewoon genieten vanaf de eerste stap op de oprit tot dat je terug buitenging.
Zoals ik jullie beloofd heb was de camera mee, 
dus wandelen jullie nog even met me mee?
 

Voor deze 'wandeling' heb ik enkele foto's geleend van Margot zelf en enkele heb ik gisteren zelf gemaakt.
Zo krijg ik een blogpost waar ik zelf nog vaak van zal nagenieten,
want genieten was gisteren écht wel het sleutelwoord!!!
Bij aankomst zie je meteen dat dit niet zomaar een hoeve is zoals er zoveel liggen in het landelijke Limburg (Roosteren)
Dit is een oase van rust en vooral gezelligheid.
Margot geeft prachtige workshops in groendecoraties en dat zie je meteen bij aankomst.
Gisteren stond er dit prachtige tafereeltje op ons te wachten bij aankomst.

 


Voor mij niet de enige verrassing die dag want mijn lieve vriendin Marga stond samen met haar man ook aan de poort.
Niet afgesproken maar daarom dus dubbel zo leuk want terwijl onze mannen lekker aan de koffie gingen hadden Marga en ik de kans om zo een keer of drie (écht waar) het hele terrein af te lopen,
je kwam er gewoon ogen tekort!

Halfweg de oprit stond deze heerlijke herfsttafel, meteen zat je in de herfstsfeer!
 Aan het einde van de oprit stonden mega grote luiken in een prachtige Franse blauwe tint met heel grote herfstkransen erop,
op deze foto zie je het misschien niet zo goed maar de kransen hadden minstens een doorsnede van een meter,
super vond ik ze!

 

We stapten binnen in de workshopruimte wat ook dienst doet als kadowinkeltje,
ze heeft zulke prachtige spulletjes.
Ik kon er niet zoveel foto's maken omdat het er al erg druk was maar hier toch een beetje van de sfeer.
 

Als je uit de workshopruimte komt dan kom je binnen op de overdekte binnekoer,
deze is gedecoreerd met prachtige landelijke decoraties en een héél erg mooie buitenkeuken,
gemaakt door de man van Margot want niet alleen zij is creatief ook Harm is iemand met heel erg handige handen,
hij heeft zijn eigen bedrijf Maza keukens.





 
 
Hier werd een kookdemonstratie gehouden met herfsthapjes, ook in de prachtige keuken van Margot werd je getrakteerd op allerlei herfstachtige heerlijkheden.
Hier viel je echt van de ene verbazing in de andere :))
 

We stapten vanuit de binnekoer in de gezellige keuken van Margot en Harm,
oh oh, kijk toch eens wat een prachtige landelijke sfeer,
ik werd helemaal verliefd op de prachtige blauwe kleur op de muren!
 
De tafel was rijkelijk gedekt in een prachtige herfstsfeer!
 

 De foto van het mooie keukenblok heb ik even uit Margot haar album geleend want er was héél veel bedrijvigheid in de keuken,
er werden kilo's appeltjes gesneden,
mmmmm, we kregen er schijfjes van bloedworst met verse appelcompote,
heerlijke kookdemonstraties werden er gehouden,
alleen al de heerlijke kaneelgeur trok je zo de keuken in.
 En als laatste deden we een rondje of drie door de woonkamer,
dit kan ik niet beschrijven , zo mooi!
Kijk zelf maar, de sfeer van landelijke en romantisch komt hier perfect samen!



 


 

 
Vanuit de woonkamer keek je ook nog door de prachtige deuren in de inkomhal,
kijk toch eens,
wie zou nu niet zo een inkomhal willen??


Dit prachtige bakje stond aan de andere kant, ooooooooooooooooooooooooooooooh!!!
  Als je net als ik niet genoeg kan krijgen van deze prachtige sfeer dan neem je een kijkje op de mooie website van Margot;
of je noteert in je agenda dat er een kerst open deur weekend 
gaat plaatsvinden op  1 en 2 december 2012.
Zowel de woning als de tuin zijn dan omgetoverd in kerstsfeer,
foto's van vorig jaar vind je ook terug in haar mooie album, dus zeker een kijkje waard om nog meer van haar prachtige creaties terug te zien!
 

Dankjewel Margot en haar volledige team voor deze prachtige ervaring,
dit soort uitstapjes geven een mens weer energie om de hele herfst door te komen.
Het druilerige weertje van vandaag deert me niet,
ik neem een rustig dagje en ga vooral
Nagenieten!!!!

 
 Een plekje zoeken voor het mooie hartje wat ik kocht en de handdoekjes en dadeltak,
het wordt vast een nieuw hoekje in mijn keukentje ;)
Ik heb me ingeschreven voor een kerstworkshop bij Margot en kijk er nu al naar uit!

 
Fijne week iedereen,
liefs, Sonja



36 opmerkingen:

  1. Oh wat was ik graag met jou meegelopen daar en had dan ook zo kunnen genieten! Wat een gezellige en leuke dingen allemaal! Maakt dat ik hoognodig met andere kleden en kussens aan de gang wil, bessen gaan plukken en kaarsen aan wil gaan steken! Wat een heerlijke sfeer! Nu lekker nagenieten, ik ga nog even bij haar neuzen! Jammer dat het zo ver weg is! Knuffel
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wat jammer dat ik dan in de randstad woon. Je hebt gelukkig veel prachtige foto's gemaakt zodat ik ook nog mee kan genieten. Ik kan me voorstellen dat je gister een schitterende dag hebt gehad. Geniet vandaag nog maar even lekker na. Liefs Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Sonja,
    oooh wat mooi allemaal! En het mooiste is, dit is nog geen 5 km bij mij vandaan en ik ben er nog nooit geweest!
    Dank je wel voor de tip hoor! Ik ga er gauw kijken.
    Groetjes Pouwla.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve Sonja,

    Wat een toffe tent is dat zeg!! jammer dat het niet bij mij om de hoek zit want anders had ik totaal failliet gegaan!! Super mooie kransen ja die Margot heeft echt smaak!! Bedankt voor deze prachtige blogpost!! Ik kijk al uit naar de kersteditie!!

    Groetjes Sharon

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou ik kan me voorstellen dat je ogen tekort kwam.
    Zo een pracht van een winkel ... ik ben zeker als ik
    moest langs geweest zijn ik ook niet met lege handen
    zou vertrokken zijn. Geniet van je mooie aanwinsten!
    Nog een fijne week, lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw wat een mooie dag hebben jullie gehad en wat zag het er allemaal prachtig uit,mijn complimenten aan Margot en haar team..
    Geniet lekker van je mooie aanwinsten..
    Lieve groet Chris

    BeantwoordenVerwijderen
  7. jemig ik kom op de foto's al ogen tekort wat een prachtige spullen allemaal zeg
    geniet maar lekker van je nieuwe spullen
    lieve groet jenneke
    http://creaties-jenneke.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jeetje wát mooi !!!
    Heerlijk om daar op je gemakkie rond te snuffelen :-)
    Zoveel te zien hier op de foto's
    maar ongetwijfeld nog veel meer in het echt.
    Dank je wel dat je ons mee hebt genomen op je rondleiding.
    Fijne dag !!! Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ooooh, dan wil je toch niet meer naar huis!!! En wat een mooi keukenblok, tuin, kransen enz enz ik kan wel door blijven gaan.
    Ik snap wel dat je genoten hebt, dank je voor de foto's zodat wij ook kunnen genieten en ideeën kunnen opdoen.

    Ik ben ook nog op zoek naar een mooie dadeltak, had al bij intratuin gezocht (had op een blog gelezen dat ze die daar ook hadden) maar uitaard niks gevonden.

    warme groet, When-D

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Absoluut prachtig, ik zag zo al een paar dingen die ik ook in mijn huis zou willen hebben...
    Helaas woon ik nu te ver weg, maar heb genoten van jou foto's en ga zeker even op de website kijken!!
    Fijne dag.
    Groetjes, Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuke happening, ik had al een preview gezien op facebook....ben wel uit Limburg maar is mij toch nog net even te ver weg...jammer want ik heb genoten van jouw prachtige foto's en wat een geweldig mooie decoraties en creaties....lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik vind het zo jammer dat ik niet kon komen. Mijn familie uit Australie waren gisteren voor het laatst hier.
    Dankjewel Sonja zo heb ik toch een beetje mee kunnen genieten.
    Jammer dat je geen geur bij je post kunt plaatsen :-)

    Groetjes Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooi landhuis. En wat een happening om daar rond te lopen. Heerlijk om met je mee te kijken.
    Kan me voorstellen dat je je hart hebt opgehaald.
    Geniet van je nieuwe hoekje maken!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat geweldig om te zien allemaal! Ik heb echt genoten van al deze schitterende foto's... wat een sfeer!

    Groetjes, Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat fijn van jou dat we allemaal mochten meegenieten. Ik heb de indruk dat ik toch nog zelf ben geweest. Een beetje jaloersheid mag hier wel hé.
    Liefs Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat zal jij genoten hebben. Wat ziet het er allemaal mooi en verzorgd uit. Jammer dat het niet bij mij in de buurt is.
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  17. tjeemie wat zou jij genoten hebben zag zoveel mooie dingen voorbij komen en dan heb jij nog de geur en de smaak erbij gehad hahahaha prachtiggggg geniet nog maar lekker na ..fijne week lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Zo te lezen viel jij van de ene verbazing in de andere! Geweldig dat je dan aan het eind van de dag het woord 'nagenieten' er zo overduidelijk op van toepassing vindt, dat zegt toch genoeg over hoe je het bezoek hebt beleefd! Ze heeft het er prachtig voor elkaar!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Tjeeeeeeee wat een gaaaaave spullen kan me voorstellen dat je wel 3x een rondje gedaan hebt om alles te bekijken wat een super dag heb je gehad !

    Lieve groetjes Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Een groot compliment hoe mooi je het omschreven hebt met alle mooie foto's.
    Ik was erbij en heb ook enorm van alles genoten. Met grote regelmaat volg ik bij Margot workshops, het is dan één groot feestje en je komt steeds met iets moois thuis.
    lieve groet, Francine

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hi Lieve Sonja..♥
    OOOhhh...dit is zeker mooi nagenieten ..♥ wauw zo te zien heb jij een ontzettend leuke dag gehad gisteren ...;)))♥
    Ja ik kijk mijn ogen uit wat een kleurtjes allemaal en ook veel keuze poehhh ..zou zelf beetje gekkie worden ha ha ..;))
    En als je dan thuis komt ga je meteen weer aan de slag je eigen sfeertje nog mooier maken ..de foto's heb je prachtiggggg gemaakt zeg ..♥
    Bij mij lukt het op dit moment niet met de foto's tjaaaa mijn foon word oud zo te zien maar komt goed ...;)
    Wens je alle Liefs toe en fijne week Gaby..x♥x♥x

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Heerlijk om op deze manier te kunnen mee genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Nou zeg ik weet gewoon niet waar ik kijken moet....wat ontzettend mooi allemaal met zoveel prachtige spulletjes..
    Je weet toch niet wat je kopen moet....prachtig hoor en zo netjes verzorgd allemaal..Dat zal genieten zijn geweest...

    hart,gr Fia

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Lieve Sonja,dank je wel voor de schitterende rondleiding(en de leuke tip),ik ga zeker proberen m'n man op te poren om en keer te gaan kijken.Het water liep in mijn mond bij de beschrijving van de kaneelgeur en de bloedworst met appelcompote,mmm.Je aankopen zien er ook supergezellig uit,lieve groetjes miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Zucht....wat een geweldige ronleiding....ik ga nog eens even op mijn gemak alles bewonderen....vooral die kransen zijn super!
    Fijne avond en liefs van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een inspirerende reportage. Wat zul je genoten hebben! Ik vind het zo jammer dat Limburg zo ver weg ligt... Gelukkig kan ik zo een beetje meesmullen. Dank je wel!

    Groetjes,
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een sfeervolle locatie! Leuk dat je zoveel foto's hebt gemaakt, zodat wij toch even het gevoel krijgen erbij te zijn geweest...

    Fijne avond. Liefs, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Dit ziet er echt uit als een heerlijke dag, wat heb je ontzettend veel mooie sfeerfoto's gemaakt!
    Liefs, Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Dit was een gezellige wandeling. Bedankt. Anneke Voskuijl.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat een heerlijk huis zeg en al die dingetjes..nou ik zou hier ook wel een paar rondjes kunnen lopen hoor! Ik kan niet zeggen wat ik het mooiste vind.
    Fijne dag en lieve groetjes, Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat een sfeervol verslag van een prachtige dag.
    Ik heb genoten van alle foto's.

    Groetjes Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Lief bonbonnetje wat trakteer je ons toch weer een op
    een prachtige post...
    Mooie foto's en een prachtig verslag...wat geweldig allemaal meis.
    Ik snap ook helemaal dat je hier van aan het nagenieten bent..
    en genieten is zo belangrijk in het leven..

    Bonbonnetje ik wens je liefs,
    kaaskoppie uit Wateringen

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Welkom op mijn blog hoor! En natuurlijk, ben ik ook snel bij jou op bezoek gegaan...wat een mooie dag hebben jullie gehad, op die prachtig mooie Hoeve...en leuk dat je ons ook even, door de rondleiding, hebt mee laten genieten...van al het moois wat er te zien...en ook te proeven was!
    En hebben je leuke nieuwe aankopen, inmiddels al een gezellig plekje in je keuken gekregen?

    Groetjes van Marianne.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat een prachtige herfst kransen zeg, ik wou dat ik dat kon maken

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wow wat een mooie foto's. Ik kan me helemaal voorstellen dat je weer meer dan genoten hebt hoor Sonja!!!

    liefs, Elly

    BeantwoordenVerwijderen