Pagina's

dinsdag 4 september 2012

Markt in Tongeren

Afgelopen zondag was het nog zo een heerlijk nazomerweertje en we hadden zin om erop uit te trekken maarja, waar naartoe?
Na even een beetje rond te surfen vond ik in de buurt niet echt iets naar mijn zin dus opperde ik voorzichtig aan manlief:
de antiekmarkt in Tongeren???
Haha, die sloeg bij het woord alleen al wit weg, hij doet dit echt niet graag maar omdat hij op geen ander alternatief kon geraken kreeg ik toch mijn zin :))
Ik heb hem wel moeten beloven om deze markt niet te vaak te willen bezoeken :))

 




Maar ik heb genoten,oh oh, dit is gewoon een hemel op aarde voor iemand die houdt van alles wat al een respectabele leeftijd heeft!
Kijk deze kraam eens met de prachtige paspoppen,
er zitten echte juweeltjes tussen hoor!


Zelf was mijn oog gericht op oud kant of oud linnengoed en al is het best zoeken daar om een gunstige prijs te bedingen , toch ben ik goed geslaagd want dit zijn mijn nieuwe aanwinsten


Ik ben er gisteren en vandaag al mee aan de slag gegaan en heb het oude kant van het achterste kaartje op kaartjes gedraaid met een vintagemeisje erop, het staat zo leuk bij elkaar.
Ik maakte ze al eens eerder en ze blijven ook leuk om gewoon als kleine attentie aan iemand te schenken,
het mandje is intussen helemaal gevuld want eraan stoppen is dan weer een probleem en ik wil natuurlijk ook nog wat van dat mooie kant overhouden voor mezelf.

Gisteravond maakte ik ook nog zo een kanthart, gewoon wat kantjes geknipt en met de hand helemaal op een stukje baalkatoen genaaid, zo een heerlijk ontspannend werkje bij de tv.
 

Vinden jullie het ook zo zalig dat daar nu tenminste weer vertrouwde programma's opkomen,
toch een beetje de inzet van de herfst?

Ik ga weer heerlijk mijn zeteltje in, met een haakwerkje deze keer.
Mijn lieve vriendin Elly (die helaas geen blog heeft) liet me zulke prachtige haakwerkjes zien dat ik de smaak hiervoor ook weer te pakken heb maar het wordt nog wel even oefenen denk ik zo :)
Fijne avond,
liefs, Sonja


24 opmerkingen:

  1. Prachtige aanwinsten! Heerlijk hè, dat struinen langs al dat oude spul! En wat ben je er snel mee aan de slag gegaan, je kaartjes zijn zóóó schattig geworden!
    Lieve groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je bent goed geslaagd met mooie kant(jes), Sonja! En de leuke dingen die je er al weer mee hebt gemaakt. Je draait je hand er ook niet voor om.
    En wat de tv betreft, het is hier een en al verkiezingen wat de klok slaat. Na 12 september wordt het hier weer rustig!
    Geniet van het mooie weer!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie aanwinsten Sonja! Manlief zou hier waarschijnlijk ook wit wegtrekken en als hij er heel vroeg voor op zou moeten staan, zou ik denk ik mijn zin ook niet eens krijgen hihi! Maar jij kunt weer even vooruit met al het kant!

    Fijne avond en liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een goeie aankopen heb je gedaan, Sonja! En wat een super leuke kantkaartjes heb je ervoor gemaakt! Echt weer helemaal Sonja met het vintage meisje! wat ben je toch creatief zeg!
    Fijne avond en liefs van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn dat je zo goed geslaagd bent. Ik vind dat hartje echt geweldig.Helaas kan ik zelf niet zo goed naaien dus ooit ga ik eens een naai cursus volgen Liefs Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een geslaagd uitje dus (en nu maar hopen dat manlief nog weer eens mee wil ;)) Mooie aankopen en prachtige creaties.

    Fijne avond. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je kanten aanwinsten zijn zalig mooi!
    Het kanten hart is zo speciaal door de laagjes kant.
    Gelijk heb je met het heerlijk weertje buiten, wij
    hebben lekker buiten gegeten deze avond ...
    Veel plezier nog met je haakwerkje,
    lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hi Sonja, How wonderful that you could visit the antique market in Tongeren. I can see lots of lovely dressforms in that one picture, sigh. The laces you found are very pretty and you display them beautifully.
    Have a great week :-)!
    Hugs,
    Julia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Sonja,

    Wat een leuke aanwinsten zeg!! Ja, die markten daar wordt ik zo vrolijk van en die mannen alles maar slikken...
    Gelukkig weten ze dat na zo bezoek van een brocante markt de vrouw weer heeeeeeeeeeelllll vrolijk zal zijn.
    Succes met je mooie knutsels!! Ik vind je kante kaartjes weer harstikke leuk!!
    Veel liefs Sharon

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ohhhh lieve Sonja, je bent goed geslaagd
    zeg, heel erg mooi dat oude kant.
    En de kant kaartjes die je gemaakt hebt
    vind ik heel erg lief.
    Net als de harten trouwens, je hebt het druk hé,
    maar heerlijk voor je.

    Wat een prachtige paspoppen hadden ze daar
    in Tongeren. Wat zal je genoten hebben daar
    heerlijk rond te kunnen struinen.

    Geniet van alles en succes met al je
    nieuwe creatie'en je haakwerkje, ben
    heel benieuwd wat je ons weer gaat laten zien.

    Veel liefs,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lieve Sonja..♥
    Gelukkig heb je veel plezier gehad in Tongeren en je aankoop is weer PRACHTIG..;))
    Je Kantkaartjes zijn ook sfeervol ..ja je word een vlijtig vrouwtje ..je zal je handen nu wel vol hebben ♥..;)
    Het Kanthartje is ook zo Mooi geworden..:))
    Nu nog even genieten van het mooie warme nazomer weertje zondag word het ook weer 28gr wow.♥.heerlijk om dan buiten te zitten met je (haak)werkje ..;))♥
    Geniet en Fijne week Liefs Gaby..♥X♥

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooie aankopen en ik begrijp dat zo een markt wel hel erg verlijdelijk is hahahah maar geniet van je mooie spullen en succs met je haakwerk

    Liefs Nellie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Jij hebt een heerlijke dag gehad Sonja en er ook nog wat aan overgehouden. mooie spulletjes.
    lieve groet van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Sonja, wat heerlijk he de markt in Tongeren.
    Zelf heb ik heel wat jaartjes vlak bij Tongeren gewoont en was iedere zondag op de markt te vinden :)
    Nu woon ik in Duitsland en is het een beetje te ver om zomaar even heen te rijden.
    De kantkaartjes zijn ontzettend leuk geworden :)

    Lieve groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. wat kan je genieten he op zo markt je kijk je ogen uit en ja die poppen zo mooiiiii....prachtige aankopen waar jij zeker weer mooie dingen van gaat maken ...heerlijk in de wintertijd die komen gaat ...wens je veel knutseluren...fijne week lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hallo Sonja,
    Wat moet dat heerlijk geweest zijn, te lopen over zo´n mooie markt. En je hebt prachtig kant weten te vinden...
    Zo leuk staat dat op die kaartjes. Wat maak je die toch mooi.
    En nu dus aan het haken geslagen, ik ben heel benieuwd naar het resultaat, ga je dat ook laten zien?
    Ik wens je een heel fijne dag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oooohhhh wat heb jij een leuke blog zeg! Geweldig helemaal waar ik van hou! Ik mag vast je volger wel worden. Lieve groet van Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Leuk, daar ben ik ook al eens geweest. Nu ik je foto's zie, wil ik wel weer!
    Leuke dingen heb je gevonden!

    Groeten Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  19. owwwww daar had ik ook wel willen lopen wat een gaaaaave spulletjes heb je gekocht , daar weet jij wel raad mee !

    Groetjes Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Sonja

    Wat heb je weer mooie spulletjes gevonden en er nog iets mooier's van gemaakt. Heerlijk om zo te zoeken tussen al die oude spullen.

    Liefs Danoesja

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een leuke vondsten heb je gedaan en helemaal mooi wat je ervan gemaakt hebt, super mooi, Nicole*

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Heerlijk he? zo,n markt!
    Mooie kaartjes met kant heb je gemaakt!
    groetjes gerrie.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Gaaf lijkt mij zo`n markt,je bent goed geslaagd en hebt superleuke spulletjes gemaakt,fijne dag,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. OOOOO Sonja, Tongeren staat ook nog op mijn lijstje. Is het echt zo leuk? Of is het erg duur? En is het helemaal buiten of ook binnen? Ging vorig jaar Naar Lokeren, ook een markt, maar alleen buyiten, kwamen we daar na 2 uur rijden, slecht weer, stond er niet eens de helft. Balen dus

    BeantwoordenVerwijderen