Pagina's

donderdag 6 september 2012

Herfst in mijn atelier

 Hebben jullie het ook?
Dat je 's morgens en 's avonds al echt de herfst kan ruiken.
Hier wel hoor, met alle bijbehorende dingen zoals heel veel spinnen in huis, brrrrrrrrrrr.
Ik verberg me dus maar vaak in mijn atelier en verzet mijn gedachten,
haha, in ........herfst!
 

Het is zo heerlijk om daar lekker in mijn zeteltje te zitten borduren en met mooie stofjes op zoek te gaan naar een combinatie die er leuk uitziet.
Deze twee kasthangers zijn heel verschillend maar ik vind ze allebei wel iets hebben,
het rode is ook zo heerlijk warm weer om nu in huis te hebben.
Want het begint te kriebelen, alle hoekjes worden hier in huis weer gezellig gemaakt met een herfstdecoratie en een gezellig kaarsje erbij,
ik kan hier echt van genieten.
 
Voor mijn webwinkeltje maakte ik ook een reeks pompoentjes, ze blijven leuk,
ik heb de mijne nog van vorig jaar, ik zal ze in een volgende post eens op de foto zetten.
Ze liggen in de keuken en morgen als de zon schijnt gaat het daar vast voldoende licht zijn om een nieuwe foto te maken :)


En het geurt hier zo heerlijk naar mijn favoriete Bridgewater luchtje,
ik hou zo van de geur 'pomme granate' 
Deze zakjes meng ik met potpourri en het ruikt samen echt wekenlang in huis.
Ik vulde er deze geurzakjes mee, 
de dame met de parasol is toch zo een leuk plaatje!


En mijn haakwerk uit de vorige post vordert ook hoor, al is dit niet zo vlotjes,
ik ben intussen toe aan poging drie om een mooie zeepzakje klaar te krijgen en véél uurtjes raad vragen aan Mr Google want de haaknaald was toch echt lang geleden.
Maar ik ben blij met het resultaat en mijn eerste 'mislukte' probeersel heeft op de slaapkamer een plekje gekregen op een mooi stapeltje linnengoed.

Ik ga dit weekend lekker de tuin in met mijn haakwerk en maak  vast nog enkele zakjes,  genietend in een heerlijk zonnetje wat ons is beloofd!
Geniet nog van het mooie weertje,
liefs, Sonja

25 opmerkingen:

  1. Wat ziet het er allemaal weer gezellig uit Sonja, ook ik heb zin om alles weer een beetje herfstig te decoreren. Alleen nog een krans zien te vinden. Fijn weekend alvast en ik hoop dat je heel wat uurtjes in de tuin kunt zitten. Liefs Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ziet het er weer schitterend uit Sonja en je haakwerk prachtig je mag het mij leren hahahah

    Liefs Nellie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke dingen heb je weer gefabriceerd!
    Je zeepzakje is best geslaagd hoor!
    Je mag er nog maken van die soort.
    Nog een fijne avond,
    groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat maak je toch mooie spulletjes, ik ben er zelf totaal niet handig in dus ik kijk hier mijn ogen uit! Succes dit weekend, het schijnt heerlijk weer te worden!

    Fijne avond en liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Weer beeldschone creaties, je inspireert wel! Knuffel
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het ziet er weer prachtig uit! Zo leuk die pompoentjes! Vind je herfsthangers trouwens ook ontzettend mooi. Heerlijk hè, deze tijd van het jaar, het heeft altijd wel iets knussigs.
    Lieve groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heb ik veel gemist bij jou Sonja!!Ik ben me daar even op vakantie en je winkeltje is zowaar al gestart,schitterend,ik heb net zitten neuzen en me meteen aangemeld voor de nieuwsbrief(natúúrlijk!)En dan heb je ook nog tijd en zin om je blog bij te houden(wat ik echt tof vindt want die blijft súper)Gefeliciteerd ook met de verloren kilo's,moet zelf ook aan de slag(alweer).He meis,heeel veeel succes als onderneemster en ik blijf je volgen;)iefs Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk je herfstsfeer, ook al willen we het niet, de herfst komt toch langzaam dichterbij..gelukkig kunnen we buiten nog genieten, jij natuurlijk met je haakwerkje.
    Mooi je geurzakje...altijd genieten.

    Lieve groet,
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lieve sonja,

    Wat fijn dat je al lekker in herfst sfeeren bent!! Ik negeer het nog een beetje!! En die pompoentjes zijn zo schattig ik heb ze ook al klaar liggen van vorig jaar, ze blijven zo verschrikkelijk leuk!!

    Geniet van het mooie weekend en succes met je haakwerkjes!!

    Veel liefs Sharon

    BeantwoordenVerwijderen
  10. heel mooi,geweldige sfeer,groetjes irena

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lieve Sonja,

    Weet je wat me opvalt, als ik op jou blog
    kom is het eerste wat ik doe op je webshop
    klikken. En zag daar dat je alweer druk in
    de weer bent geweest, zo leuk om te zien.

    Je gehaakte zeepzakje is schattig geworden en
    KEURIG en regelmatig gemaakt, mijn complimenten

    Heerlijk al weer een klein beetje herfst sfeer
    in je huisje, en de pompoentjes zijn zo leuk.
    Net als jou geurzakjes, SUPER!!!

    Het gaat inderdaad heerlijk weer worden dit
    weekend, geniet heerlijk op het terras, en
    succes met al je nieuwe creatie's.

    Veel liefs,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig mooie herfstcreaties Sonja, en die zeepzakjes komt vast wel goed. Kijk maar eens bij deze link http://karinaandehaak.blogspot.nl/2010/12/zeepzakje.html
    Deze gebruik ik voor zeepzakjes, gewoon even uitvogelen hoe groot je hem wilt hangt natuurlijk ook van de dikte van je garen af.
    Succes!

    Liefs Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hallo Sonja,
    De herfst zit al echt in de lucht. Ik vind deze overgangstijd altijd mooi.
    Je hebt weer prachtige dingen gemaakt.
    En dat gehaakte zeepzakje is helemaal tof.
    Het is wel genieten dat we nog weer zonnige dagen krijgen.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Sonja,
    Zelf begint het bij mij ook al een beetje te kriebelen van de herfst maar ik schuif het nog even opzij. Wat is er mis met je gehaakte zeepzakje, volgens mij ziet het er prima uit hoor. Je inspireert me er wel weer mee.
    Liefs Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. hey meis, wat heerlijke je Herfst postje, straks weer lekker binnen fröbelen, ook keigezellig maar ik hoop toch dat we nog een aantal heerlijke dagen mooi weer krijgen. Vind je gehaakte zakjes van Mr. google hartstikke mooi!! xxx Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  16. MOOIE DINGEN HEB JE GEMAAKT ZEG!!
    FIJNE DAG,

    MIRANDA

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik kan idd de herfst ook al ruiken; 's morgens is het echt al een stuk frisser. Hier ziet er weer kei gezellig uit bij je. Die kussentjes heb je weer mooi gemaakt! Die pompoentjes blijven leuk! Ik heb ze vorig jaar ook gemaakt....ik ga ze toch eens opzoeken!
    Fijn weekend, Sonja...geniet nog even van de nazomer!
    Liefs van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat prachtig allemaal,kun je het allemaal wel aan met je winkel,want dit zal lopen als een trein,mooie herfst plaatjes heb je geschoten,fijn weekend,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dat ziet er allemaal weer tip top uit, Sonja!

    Fijn weekend

    Groetjes, Pietrik

    BeantwoordenVerwijderen
  20. In de natuur is inderdaad te zien dat de herfst in aantocht is, maar dit weekend is er nog veel zon en warmte voorspeld, dus inderdaad nog even naar buiten om te genieten.

    Fijn weekend. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hi Lieve Sonja...♥
    OOOhhh wat ben je toch vlijtig bezig die pompoentjes zo mooiii..;))
    Ik had beetje pech met pc 4 dagen niks geen posten kunnen lezen ..oooo erg zeg..!!;(
    Gelukkig nu wel weer...en heel wat in te halen merk ik ..zal dus ff duren voor ik zelf weer een post kan plaatsen..maar nu genieten.♥
    Dochter vliegt maandag weg naar Florida wat ga ik haar missen poehh...;(
    en nu genieten van het heerlijk weertje en de post van jou dalijk nog ff in jou winkeltje snuffelen hihi.♥ ..;))
    Liefs en Fijne Zonnige Zondag Gaby...♥x♥

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hoi Sonja,
    Ja, inderdaad kun je zo nu en dan de herfst al een beetje ruiken. Het lijkt wel of de lucht wat knispert... Dat is echt een teken dat de zomer op zijn retour is hoor.
    En dat nieuwe seizoen dat er aan komt heeft ook zijn charmes natuurlijk. Al zal ik de zon straks heel erg gaan missen.
    Wat heb je weer mooie spullen gemaakt. Gouden handjes heb je...
    Ik wens je alvast een fijne nieuwe week,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Nou ik heb vandaag nog ff genoten van een niet herfst-achtige dag hihihi het was heeeeerlijk , maar je tafereeltjes zien er super mooi uit , bij jou al klaar voor de herfst, prachtig je kussentjes ! ik hoop dat het nog wel een tijdje lekker weer blijft !

    Lieve groetjes Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Nu ik bij jou de pompoenen weer zie verschijnen heb ik zin om de mijne ook weer bij te halen. Jij hebt ze vorig jaar voor mij gemaakt en ik heb ze mooi ingepakt weggelegd. Dus ook hier één van deze dagen HERFST. De kussentjes zijn mooi hoor!
    Liefs Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Goedemorgen :-) ook hier ruik ik letterlijk de herfst.
    Bovendien komt de regen op dit moment met bakken uit de lucht.
    Och het heeft ook wel wat ...
    We zoeken met z'n allen weer de knusheid van binnen en je post sluit daar haarfijn op aan. Ik sta telkens versteld van je creatieve talent. Zo móói die herfstkussentjes. Ik heb het e.e.a. gemist hier. Neem zo even een kijkje in je winkeltje.
    Wens je een héérlijke dag lekker van GENIETEN meis.
    Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen