Pagina's

zondag 8 juli 2012

Iemand een kopje thee?



Het is er zo een dagje voor, regenachtig hier buiten en koel na de flinke onweersbui van vanmorgen.
Wat doe je dan op zo een zondag,
natuurlijk nodig ik een paar mensen uit op een gezellig kopje thee,
heb jij ook zin in een kopje?

De zin in theeparty's komt spontaan als je bladert (zoals ik nog elke dag doe) door het prachtige boek van Marijke van Ooijen.
Het hoofdstuk van de theeparty met de kindjes blijft mijn favoriet en laat ik nu deze week in de kringloop een bloesje vinden met dezelfde mooie dotjestekening als de foto's in het boek,
tja, dan kan je niet anders als hiermee aan de slag gaan!

 
Een werkje om 's avonds in mijn zeteltje te doen, cupcake's en potten met speldenkussentjes op,
je kan er mee blijven doorgaan want ze zijn heel erg leuk om te maken.



Via via kwam ik deze week uit bij Anneke, 
zij heeft een nieuw blog gemaakt waar ze vooral scrapcreaties laat kijken en ze maakte heel leuke doosjes voor thee.
Zo kwam ik op het idee om met het mooie papier van Eline's huis ook theezakjes te plooien om in de kast bij de theespulletjes te zetten.
Ik gebruikte dezelfde techniek als bij de tutorial van de geurzakjes,
die je HIER op dit blog kan vinden,
maar dan moet je wel je A4 blad in vier delen zodat de zakjes een mooi formaat van een theezakje krijgen.




Ik vulde ze met lavendel zodat het ook nog een keertje heerlijk ruikt in de kast op mijn hobbykamertje.

 Zo krijgen we deze zondag wel weer om, ik ga nog wat gebakjes maken in een fruitsmaakje ;)
want al deze koffiekleurtjes zijn wel mooi maar een theehuisje bied meer dan één smaak aan in gebak!
Fijne zondag iedereen,
liefs, Sonja


39 opmerkingen:

  1. Prachtig Sonja....jij komt zeker wel de dag door....je zal het druk krijgen vandaag met de theedames......want het ziet er zeer aantrekkelijk uit....een post om bij je blijven hangen!!!
    Fijn Zondag & lieve groetjes,
    Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Graag !!...de regen maakt deze trieste dag nog triester......liefs ...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig gemaakt....fijne zondag!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke dingetjes heb je gemaakt,Sonja. Bij het zien, van het bloesje, alleen, komen de idee'tjes al boven, denk ik.Wat een schattig stofje.

    Fijne dag,
    Sarina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Sonja,ja ik kwam graag op de thee,ziet er allemaal weer supersonjaprachtig uit(leuk scrabblewoord).Ook weer heel sfeervol gefotografeerd,gezellig hoor,fijne zondag en groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieve Sonja...♥
    Wat een geluk ben net op tijd om bij jou gezellig op visite te komen voor een kopje thee .;)
    want ik heb nu ff pauze genomen pfff verfen is veel werk hoor ..en ooohhh wat een mooie post weer van jou...♥!!!
    Ja ik was vanochtend ook ff in Marijke's boek.♥ aan het wegdromen...daar blader ik ook zo graag in.. weet niet why maar stiekum weten wij het wel hé ..;)).♥
    Ik krijg er zoveel inspiratie door maar moet ook oppassen dat mijn huisje niet te vol raakt met spulletjes..afstoffen is ...;))hihi
    En je gebakjes zijn weer heerlijk maar ook mooiiii..!!
    Ik moet ook eens kijken voor die bakvormpjes!!
    Mijn zondag kom ik wel door het is nu droog maar ..niet wat we willen hé ..het zonnetje blijft zich maar achter dikke wolken verstoppen...;(
    Lieve Meid wens je fijne zondag..en zal proberen wat foto's op mijn post te zetten..Liefs..Hugs♥..Gaby..♥xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo wil je wel op thee komen. Wat heb je dat weer prachtig gemaakt! Ik heb ervan genoten!
    Fijne dag!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het ziet er allemaal weer prachtig uit.
    Misschien kun jij ook een boekje maken met al je mooie gemaakte spulletjes, succes gegarandeerd!!
    Nog een fijne zondag, liefs Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh Son, wat heerlijk dat ik je weer kan volgen. Wij zijn weer thuis en het eerste wat ik doe ik natuurlijk piepen bij jou.
    Wat mooi hoor, die theezakjes!!!
    Wil ik ook wel eens proberen. Mooie foto's ook.
    Groetjes en hopelijk tot vlug.
    Hoe is het met Ronny?
    liefs Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Sonja

    Het ziet er weer heel sfeervol uit en ik ben dol op thee, mooi zijn die theezakjes.
    Geniet ervan, fijne zondag nog.

    Liefs Danoesja

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Sonja, ook nog even vanaf deze kant;-). Wat ontzettend leuk weer de theezakjes, die kast komt steeds voller te staan hahaha. Nu de fruitgebakjes er nog tussen. Je hebt gelijk, bij mij was er ook "géén kleur" in de buffetkast maar langzamerhand komt er toch iets kleur van de gebakjes uit Marijke's boek tussen te staan en dat staat geweldig. Ze zijn nog niet helemaal zoals ik wil maar dat komt goed, ik ben een beginner hè;-)

    Lieve groetjes,
    Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hey lieve Sonja,
    Ik ben al onderweg om zo een heerlijk theetje bij je te komen drinken.
    Wat een pracht zakjes zijn het geworden.
    Ik denk dat ik dit keer ook maar voor het taartje ga, ze zien er zo aantrekkelijk uit.
    Je kunt je handjes weer goed gebruiken zie ik.
    Wat ben ik daar blij om.
    Verras ons maar snel met meer van dit moois.
    Liefs Chrissie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat ontzettend mooi gemaakt weer meis.
    Krijg meteen zin in een heerlijk bakkie thee.
    Super hoe mooi jij dat steeds weer maakt.
    Liefsssss Marga en groetjes aan je mannen xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Krijg spontaan zin om thee met je te drinken en heerlijk te freubelen! Wat een leuke theezakjes heb je gemaakt! Leuk om ze idd als geurzakjes te gebruiken. Ik ga je tutorial even opzoeken.

    Nog een fijne zondag!

    Groetjes, Pietrik

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat weer een gezellige creatie's. Zeker een geschikte zondagmiddag voor de thee. Ik doe gezellig met je mee. Ga ook zeker de theezakjes namaken want ik heb nog een leeg gepimpt vintage theedoosje dat nodig gevuld moet worden. Hahaha.
    Fijne voortzetting van de zondag.
    Liefs Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ohhhh,wat ziet het er weer prachtig uit !!!!Ik zou zo ook wel even bij jou op de theevisite willen komen hoor.
    Jij kan zo langzamerhand ook wel een boek gaan uitgeven ...de ene na de andere creatie zie ik hier bij jou voorbij komen...knap hoor !!!Ik doe je dit niet na!!!
    Ik wens je nog een fijne dag en vele lieve groetjes...ELLY.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Jouw post maakt van deze druilerige dag een hele knusse gezellige zondag! Ik geniet telkens weer van jouw kleine (en ook grotere!) projektjes, ze geven gelijk een heerlijk sfeertje!
    Lieve groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heey bonbonnetje,

    Ja ik ik wil heel graag een kopje thee met jou drinken...
    wat zalig lijkt me dat om je weer eens te ontmoeten meis.

    En ja dan je prachige spulletjes wat je hebt gemaakt, wat een
    superschattige zakjes heb je gemaakt..en dan die stof van mijn
    taartjes haha...da tis nog eens leuk.

    Sonja wat heerlijk dat mijn boek je nog steeds zo inspireert..
    dat is toch zo mooi om te horen...!

    Liefs van je kaaskopje..

    BeantwoordenVerwijderen
  19. What totally gorgeous creations, love each and every one of them, such cool ideas too.

    Thank you for your visit, I'm so glad you did so that I could visit you back. Am going to follow you too:o)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik wil ook een kopje van die mooie thee!!!
      Heel mooi Sonja wat je weer gemaakt hebt;
      Lieve groetjes Carine

      Verwijderen
  20. Hoi Sonja,
    Wat mooi zeg. Al die geweldige theezakjes... Doe je er dan losse thee in? Dan heb je thee-geurzakjes... Idee?
    Ik heb je laatste plaatje weer gepikt hoor, voor bij mijn verzameling cadeau-labels...
    Ik wens je een heel mooie nieuwe week,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  21. wat heb je alles weer prachig en sfeervol gedaan,
    ik krijg ook zin in zo'n lekker kopje thee..

    groetjes Ida

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ooooooh Sonja wat heb ik trek in die thee en die taartjes lust ik ook graag. Ik kom gelijk want het ziet er allemaal zo geweldig uit.
    Lieve groeten van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hallo Sonja,
    Ja de liefde he', die straalt daar zo vanaf,heerlijk om bij weg te dromen, alleen zonder ned ondertiteling, ik kan wel engels maar toch!

    Liefs en een fijne week.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Kom er aan hoor.....Joehoeeeee, mmmmmm
    heb er zeker zin in als ik al dit lekkers
    hier zie lieve Sonja. Zo fijn Sonja dat je
    je handen weer goed kan gebruiken, je hebt weer
    zulke mooie en lieve gebakjes gemaakt, en wat
    een giller dat je precies dat noppenstofje
    tegen kwam als de mooie taartjes in dat fantastische
    boek van Marijke. Zelf heb ik het ook steeds in mijn handen, je blijft er naar kijken en genieten!!!

    En die theezakjes zijn ook weer zo SUPER mooi
    geworden. Je hebt deze druilerige zondag ZEER goed
    gebruikt lieverd. Zelf heb ik vanmiddag toen ik bij
    mijn moeder was ook weer heerlijk zitten freubelen.

    Bedankt voor je lekkere theetje, de gezelligheid
    en je verrukkelijke gebakjes, heb genoten!!!

    Geniet van een fijne week,

    Liefs,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Lieve Sonja,

    Jeetje wat heb jij het met het boek te pakken zeg!! Echt super dat je van die mooie creaties maakt. Ook grappig dat je toevallig zo'n stofje bent tegengekomen. Als het zo gezellig blijft bij jou blognieuws moeten er heel wat kopjes the worden ingeschonken!! hihi
    Blijf vooral zo doorgaan

    Groetjes Sharon

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hey Sonja..
    Wat het je toch weer leuke dingetjes gemaakt..enig die speldenkussentjes op dat bakvormpje..
    Dat boek van Marijke is aan jou wel besteed!
    Fijne dag en lieve groetjes, Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Dat was inderdaad een heerlijke zondag en wat heb je weer mooie dingen gemaakt! Geniet van al die leuke spulletjes, knuffel
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  28. wow, wat super gezellig is dit en wat leuk die spelden kussentjes op een bakvormpje.
    heerlijk om even bij jou op de thee te komen en geniet van je mooie kamertje.
    fijne week meisje en liefs van An.
    ps ik zit niet veel op blogger , maar dat wordt zometeen weer beter .

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wauw Sonja, ik had al een foto op je Facebook gezien maar hier met het verhaaltje erbij komt het echt tot leven. Ziet er prachtig uit en een kopje thee, met een gebakje, is natuurlijk een echt feestje op deze manier.

    Ik moet nog aan de gang met het boek van Marijke, krijg er wel hoelanger hoe meer zin in als ik dit zo bij jou zie maar ja, ik ben momenteel druk met bordurenen en ik wil nog zoveel dingen doen en maken, nu dus ook weer wat ideetjes van jou, gelijk maar opgeslagen, je weet maar nooit hahaha.

    Het is zo jammer dat er maar 24 uur in een dag zitten.

    Lieve groetjes Evelien.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hey Sonja, Wat ziet het er allemaal wéér geweldig mooi uit.
    Kan niet wachten om alles in het echt te zien :-)!
    lieve groetjes Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat ziet dit er allemaal weer geweldig uit Sonja! Heel erg mooi gemaakt en wat lief die zakjes! Heel leuk idee, bedankt voor de inspiratie! Prachtig in een woord! Liefs, Linda.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat leuk! Dat ik jou nu via Amerika moet ontdekken! Je staat inmiddels bij mijn favorieten.
    veel liefs,
    Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat heb je dat weer super gedaan zeg ,elke keer sta ik weer te kijken wat voor mooie dingen je tover uit een lapje stof of papier ...superrrrr ...wens je een fijne week lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat ben je toch weer creatief bezig geweest, het ziet er erg leuk uit (jammer dat ik het niet kan ruiken...) Wat een lief plaatje!

    Fijne avond. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Was een beetje druk de laatste week maar kheb je laatste posten even door zitten spitten allemaal , wowwww wat ziet het er allemaal weer gaaf uit , taartjes de 1 nog mooier dan de ander gaaf naaigerei en je borduurtje heerlijkkkkkk en wat een gaaaaaave kast ! Echt alles om door een ringetje te halen super mooi !

    Lieve groetjes Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Wat een lekker lange post Sonja!
    Jij hebt ook niet stil gezeten zeg wat mooi die speldenkussentjes en de theezakjes.
    Dadelijk eens naar de link daarvan kijken.
    Alles ziet er zoals gewoonlijk bij jou weer perfectop elkaar afgestemd uit!
    Lieve groet Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Lieve Sonja.
    Het is een lust voor mijn ogen. Je mag zeker trots zijn voor al het mooie wat je hebt en zelf hebt gemaakt. Zou het best een keertje in het echt willen bekijken. Heel veel plezier met jouw spullentjes, Liefs Anneke.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. SCHITTEREND ZEG EN GENOTEN HEB IK ZEKER!
    Wat een mooie lange post Sonja, ik heb heel goed al je mooie spulletjes bekeken.
    Wat heb jij toch veel prachtige dingen gemaakt en wat een prachtig kamertje heb je daarvoor!
    Kan me voorstellen dat je geniet als je daar aan een mooi werkje bezig bent!
    Dank voor je gezellige rondleiding!
    Fijne week
    Lieve groet Maia

    BeantwoordenVerwijderen