Pagina's

zaterdag 28 juli 2012

Borduurgaren

Een hele tijd geleden al zag ik op het mooie blog van Jeanet
dat ze van die leuke kaartjes bestempeld had met borduurgaren errond.
Dit vond ik meteen een heel leuk idee en het kwam dan ook op mijn heel erg lange to-do lijstje te staan en vandaag kwam ik ertoe om hier eindelijk mee te beginnen.

 Eigenlijk is het best een leuk werkje eens je gestart bent.
Papier en de stempeltjes van 'Eline's huis' had ik in huis en eens je daarmee aan slag gaat ben je niet meer te stoppen,
geloof me maar :)
De papiertjes op de spoel zijn zelfs een stempeltje van haar.
Ook al is dit dan niet oud, ze zijn superleuk!
Deze week werd me toevallig een paar keer gevraagd naar de nummers van mijn favoriete kleurtjes en dat zijn hoofdzakelijk deze vier:
vintage grijs 646
vintage ecru 822
vintage bruin 840
vintage rose 152
Het zijn 'mijn' favoriete vintage garens omdat ze een beetje een 'vervuilde' tint hebben , 
net alsof je ouder garen gebruikt en daar hou ik wel van.
Ze zijn natuurlijk vooral mooi als je je borduurstofje eerst een theebadje hebt gegeven.

Nog een kleurtje die ik graag gebruik maar niet op de foto staat is het blauwe 926,
maar ik ben er nu een borduurtje mee aan het maken dus die zien jullie binnekort verschijnen.


Rode tinten komen ook heel vaak terug in mijn werkjes, hiervoor gebruik ik alle tinten van rood.
Het hangt een beetje af van het patroon of wat ik voor handen heb,
het meest gebruikt is de linkse in het rijtje en dat is DMC 816

Deze kaartjes maakte ik met het nieuwe papier uit de wintercollectie van Eline's huis,
de nummers hebben eigenlijk geen belang maar ik vond de spoeltjes heel mooi staan bij het boduurwerkje wat op mijn hobbykamertje staat.
Het is een oud werkje uit een oude uitgave van het mooie franse blad:
"De file en anguile"
Prachtige borduurbladen waren dit en je kan er nog enkele van terugvinden in de mooie webwinkel van mijn vriendin Laura,
tussen héél veel andere mooie borduurspulletjes
Ik ga nog een beetje verder met kaartjes knippen en garen opdraaien want natuurlijk wil ik nu al die plastic kaartjes waar het garen opzit niet meer mooi!
Fijn weekend verder iedereen,
liefs, Sonja

27 opmerkingen:

  1. Jouw kaarten zijn veel mooier dan de plastic exemplaren, geen wonder dat je de smaak te pakken hebt!

    Nog een heel fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie exemplaren heb je gemaakt,prachtig om te zien.
    Mooi zoals je die kleuren bij je borduurwerk gematcht hebt.
    Fijn weekend.

    Lieve groet, ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oef Sonja, kwijl kwijl.
    Wat zijn ze mooi geworden!!
    Ik heb ook van die stomme plastic dingen, maar je maakt me lekker met deze mooierds.
    Ik wou dat ik daar ook tijd voor had, ze zouden zpo leuk ergens bij liggen ofzo.
    Ik ga snel bij myscrapideas.
    Liefs Chrissie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Schattig! Wat een leuk idee en wat ben je lekker bezig geweest! Ja deze kaartjes zijn stukken mooier dan de plastic kaartjes, maar ja ik heb zoveel garentjes! Geniet van het weekend, knuffel
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super zijn je kaartjes geworden. Zo wordt borduren nog leuker ;-)
    Fijne avond en groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieve Sonja..♥
    Ben blij met je post keek er al naar uit ..♥.wat een leuk idee ♥ heb je altijd met het borduurgaren ..;))
    ik kom daar helemaal niet op.. heb het allemaal in een laatje liggen..;))
    Zelf heb ik ook niet zoveel borduurgaren als ik aan een werkje begin koop ik meestal nieuw garen en als het klaar is is het meestal op haha..;)
    Maar zo weet jij wel meteen het nummer en siert ook mooier ..♥
    Ben wel benieuwd naar je nieuwe borduurwerkjes..♥
    Gister had ik pech mijn mobiel waar ik ook foto's mee maak viel in het afwas water wehehe ..moet nu wachten tot maandag staat nu 72uren in droge rijst en duimen dat die het maandag weer doet ..:(
    Wens je/jullie nog een Zonnig klus weekend Liefs Gaby..x♥x♥x

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat ziet dat er leuk uit !
    Lieve groet,Stella

    BeantwoordenVerwijderen
  8. O Sonja wat zijn je borduurklosjes leuk geworden? Super leuk zeg!! Ik ben blij dat je tijdens de vakantie toch nog leuk nieuws plubliceerd!! Ben je een beetje aanhet genieten?
    Zelf heb ik al 3 weken vakantie en ik heb nog 3 weken te gaan!! HEERLIJK!! Ik kijk weer uit naar je volgende blogpost!!

    Veel liefs Sharon

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zucht.... héérlijke post! Ik heb genoten van begin tot eind! Wat een prachtige werkjes heb je ons weer laten zien, en ja hoor, ook bij mij begint het al te kriebelen! Ik wil ook zulke mooie klosjes!!! Waarom zitten er toch maar 24 uur in een dag???
    Lieve Sonja, ik wens je een heel fijn weekend,Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je hebt wel heel erg mooie kaartjes gemaakt!!!
    Heerlijk om naar te kijken, maar ik hou het bij mijn plastic exemplaren ;))
    Ik zie mezelf niet 500 van deze kaartjes maken, haha.
    Lieve groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtige kaartjes heb je gemaakt voor het opwinden van je borduurgarens. Leuk ook die stempeltjes.
    Ik heb zitten genieten, ook van je borduurwerkjes.
    Fijn weekend!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hallo Sonja,
    Zier er erg leuk uit, allemaal

    Fijne zondag, groetjes

    Sarina

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat ziet dit er allemaal leuk uit zeg !!..schattig hoor....fijne zondag...liefs Ria...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuk die kaartjes Sonja maar wat een werk. Bij mij zitten ze ook op die plastic kaartjes maar ik moet eens kijken of ik nog van die kaarten heb van 50 jaar geleden. Ik geloof het wel. Leuk je borduurwerken ik ga toch mijn kast met garen en linnen en patronen is eens opschonen, krijg ik er ook wel weer zin in. Denk ik. Ik wens je een fijne zondag lieve groet van Rietje

    BeantwoordenVerwijderen
  15. wat zijn je kaartjes super Sonja.

    Bedankt ook dat je de kleurnummer hebt vermeld.

    Ik kijk altijd heel graag op je blog het ziet er altijd zo mooi uit

    fijne zondag Sonja en groetjes van Rita

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hallo Sonja,
    Wat ziet dat er mooi uit zeg. Ik ben zelf niet zo van het borduren en zo'n kaartje is natuurlijk niet geschikt voor een hele bol wol, jammergenoeg, want het is wel heel erg mooi.
    Ik wens je een heel fijne zondag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat zijn ze weer schattig geworden. Ik heb niet van die mooie stempels maar ga ook maar eens wat verzinnen in deze trant.
    Fijne zondag
    Liefs Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ja, dit is toch helemaal het éinde voor mooi garen?? Zo ziet alles er perfect en helemaal in de juiste sfeer eruit! Groetjes, Ira
    irascreacorner.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heel erg mooi Sonja!
    Het ziet er allemaal prachtig uit, kan me voorstellen dat jouw huis een echt plaatje is zo :)

    Veel Liefs
    Naomi

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Sonja,wat een leuk idee,krijg zelf ook meteen zin al is het maar om er een aantal bij in mijn glazen potten te stoppen(bij mijn kaartjes met zelfgemaakte knopen),het is helemaal in dezelfde sfeer.Het ziet er bij jou in ieder geval prachtig uit,groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Lieve Sonja,

    Bedankt voor je lieve reactie op mijn blog!
    Ik ga jou ook volgen hoor!!
    Wat een leuk blog heb je!! Daar ga ik vandaag eens lekker voor zitten!!
    Ik heb je in mijn lijst met favoriete blogs gezet!

    Hartelijke groetjes uit Noorwegen!!

    Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Bedankt, Sonja voor je lieve berichtje op mijn blog! Wat heb je toch super leuke kaartjes gemaakt! Ik heb ze ook eens gemaakt en vond het ook kei leuk om te doen.
    Fijne dag en liefs van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een prachtige kaartjes! Vorige week kocht ik de twee boeken van Eline ook. Hoewel ik niet een handwerkster ben, denk ik toch dat ik hier wel mee uit de voeten kan..ik zal snel eens kijken naar de stempels, deze vind ik toch wel erg leuk.

    Groetjes, Pietrik

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Super leuk Sonja, ziet er zo fantastisch uit,
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Dank voor je reaktie op mijn blog.
    Wat heb je toch schitterend veel kaartjes gemaakt en heel mooi met die stempeltjes van Eline!
    De rode zijn ook prachtig, ik snap dat je nu de plastic kaartjes niet meer wil gebruiken.
    Moet ik ook hoog nodig eens verzinnen voor al mijn lintjes dat is nu nog een grote puinhoop.
    Fijne avond
    Lieve groet Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  26. prachtige kaartjes zeg zo word het nog leuker allemaal het is gewoon gezellig met al die kleurtjes ....prachtig die borduurwerkjes doe het je niet na hoor dat geduld heb ik niet ....fijne week lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Lieve Sonja,

    Meisje toch ik zit hier helemaal te kwijlen
    van genot, zie je het al voor je? hihihi

    Wat zijn deze borduur spoelen SCHITTEREND geworden,
    en kan me dan ook goed voorstellen dat als je
    eenmaal bezig bent dat je niet meer kan stoppen.

    Wat ik me me afvraag, kan je dan voor het model
    van die spoeltjes een malletje kopen of knip je die zelf allemaal??? Ja.....met dit soort dingen kan ik soms
    echt onnozel zijn.

    Moet opeens denken aan lang geleden toen wij eens
    een feest hadden in Charleston stijl.
    Heb toen dagen aan een jurkje zitten naaien met
    kraaltjes en glimmertjes, stuk voor stuk alles vast
    naaien tot ik ontdekte dat je die kraaltjes gewoon
    per meter kon kopen. %*#@)&@@$*(%! dit was dus een
    vloekje, hoezo onnozel whahahohohaa.

    Maar bij het zien van jou prachtige creatie's krijg ik enorme zin om te beginnen.

    Lieverd ik wens je een fijne week,

    Veel liefs,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen