Pagina's

maandag 11 juni 2012

Speldenkussentjes en stapels stapels taart


Ja hoor, er komt nog meer taart en naaigerijtjes aan,
nog véél meer.....

Eerst en vooral wil ik jullie, ook namens mam, bedanken voor alle leuke reacties op de vorige post.
Op de vraag waarom mam zelf geen blog heeft, 
ze heeft niet eens een pc,
ik dring wel fél aan maar dat ziet ze nog niet zitten maar ze vind het wel leuk dat ik ook af en toe pronk met haar veren,
ook leuk toch?
 
 Vorige week startte ik vol ijver een merklapje met naaigerijtjes, een soort frans borduurwerkje.
Toen ik twee figuurtjes af had dacht ik dat ze ook leuk zouden staan in zo een bokaal met een speldenkussentje erbovenop dus ging de schaar er al in!
Misschien begin ik er nog wel een keertje opnieuw aan, wie weet!


Voorlopig hebben deze speldenkussentjes een plekje gevonden op het vakkenbakje met kant en ik ben er heel blij mee!
 
 Samen met mam ontstaat er het ene na het andere taartje,
Hier hebben we ze even bij elkaar gezet op de kast in de hal bij haar,
mooi toch om zo samen te zien staan.


En ze is niet meer te stoppen hoor, de ene mooie taart na de andere zie je daar in huis verschijnen!
 

Van een virus gesproken, ik zag dat er nog meer blogdames besmet zijn dus dat is al een heel grote geruststelling.
 
 Zelf ben ik volop aan mijn hobbykamertje bezig,
in het weekend heb ik het lekker uitgesopt maar....
nu moet alles zijn plekje weer vinden en ik wil nog zoveel doen voor de blogparty van Karen (zie hier rechtsboven op mijn blog)

 


En zo een mooi taartje als dit wil ik ook nog maken voor op de salontafel,
de rondjes zijn al gesneden, 
vanavond komt het mooie werk,
dichtnaaien en afwerken, 
hopelijk kan ik ze jullie ook snel laten zien.
Heel fijne week iedereen,
ik ga nog een beetje verderrommelen,
liefs, Sonja

29 opmerkingen:

  1. Hallo Sonja,wat geweldig mooi al die taartjes!
    Ik wil het ook nog steeds proberen,maar ben de laatste tijd druk met andere dingen,en knutsel maar weinig.
    groetjes gerrie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat ziet dat er allemaal superschattig uit!!
    prachtig zoals je het hebt gedecoreerd..

    groetjes Ida

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat ziet dat er superschattig uit!!
    prachtig zoals alles gedecoreerd is..

    groetjes Ida

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw, dat ziet er weer supergaaf uit zeg ! Liefs, Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ontzettend leuk, die taartjes.Ze zijn echt ,om op te eten.
    Liefs, Sarina

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gelukkig zijn ze niet allemaal om op te eten, of ja ze zijn wel degelijk om op te eten.
    Goed voor de lijn alleszins. Allemaal even prachtig!!!
    liefs Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh ze zijn allemaal zo leuk en je kussentjes zijn schattig om te zien en maken het wel heel moeilijk om niet naald en draad te pakken! De taarten zijn echt enig dat maakt het moeilijk niet mijn boek te pakken en ook te starten, maar nog even en dan ga ik echt weer aan de slag! Fijne dag
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lieve Sonja..♥
    Jullie hebben ook mooie taarten gemaakt..wow..;)
    weet je wat ik nu zo leuk vind dat ieder zijn eigen creatie en fantasie gebruikt..de kleuren,materiaal,... jullie♥ gebruiken leuke naaispulletjes ..bloemetjes ..zo krijgt ieder taartje een andere uitstraling..echt mooi..Fantastisch hoor ..;))
    En ja ik dacht eerst ook ik ben de enige met het virus van Marijke ♥ ha ha ..
    gelukkig zijn er meerdere ook Josephine ♥ van Creations..;)heeft het ook te pakken hihi echt leuk om lezen en te zien allemaal ..;)
    Mijn muisjes was best friemelig werk maar ontzettend leuk om te doen als je ziet wat er uit je handen komt..:)))
    Nog veel plezier met je smultaarten...♥
    Kijk weer uit naar je nieuwe post ha ha ..;))
    Liefs en fijne week Gaby..♥

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat zijn jullie nog steeds goed bezig.
    Erg leuk zo'n hele gebakshoek in je woonkamer.
    Loop je niet de hele dag met een rommelende maag ;)

    Ik heb het op het moment jammer genoeg te druk met andere dingen maar hoop ook snel te beginnen met wat freubels uit Marijke haar boek.

    Groetjes Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Sonja je zijn allemaal fantastisch!!
    Lieve groet.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ziet er heel mooi en leuk uit, ik snap dat je hier een virus van hebt, want je kunt ze in alle stylen en kleuren maken,
    en de complimenten aan je moeder hoor...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik blijf het maar herhalen, maar wat jij
    en je ma doen is gewoon prachtig!
    Ik denk van toch ook eens wat stofjes te
    kopen en eens te proberen, wie weet ...

    Nog een fijne dag,
    liefs, Valerie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wauwie wauwie wauwie,
    Wat een werkjes hebben jullie gemaakt samen.
    het water loopt inmiddels uiit mijn mond, wat een heerlijke zoetige gebakjes daar zo bij elkaar.
    Oh Sonja, je bent lekker bezig hoor en ja, het virus wordt een epidemie.
    Knuffels Chrissie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Die kleine borduurtjes zijn zo leuk.
    En die taarten zijn toch ook heel mooi. Ik kan me voorstellen dat er een virus ontstaat!
    Jullie maken zo veel prachtige dingen, Sonja!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Och, wat zijn ze schattig. zowel de speldenkussentjes als de taarten!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een gave spullen allemaal. Ga mijn man ook maar eens lief aankijken, want zonder dat boek van Marijke kunnen wij knutseldames niet. En dan dat speldenkussentje(s). Allemaal even mooi.
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Sonja

    Wat zijn jullie samen heerlijk aan het freubelen, er komt zoveel mooi's uit die handige handjes. Die pot met je borduurtje erin is schitterend evenals de heerlijke taartjes.
    Ik kom er helaas nog niet aan toe maar mijn handen jeuken als ik dit zie. Ik geniet nog wel even van jou taartjes.

    Liefs Danoesja

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ohhh...die taarten zijn echt mooi! Voordeel is ook nog eens dat er weinig calorietjes in zitten en dat ze héél lang houdbaar zijn ;)!

    Nog een fijne dag! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wonderful pieces! Love them all!! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat zijn jullie weer ijverig geweest met het maken van prachtige spulletjes; het speldenkussentje is mijn favoriet!

    Fijne avond. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat zijn de taartjes om te snoepen Sonja.....jullie zijn niet meer te stoppen.....zo leuk ook om kado te doen.
    Gelukkig komt het boek van Marijke eraan.....wellicht word ik ook besmet!!!!
    Fijne avond & lieve groetjes,
    Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat ziet het er snoeperig uit, gewoon om in te bijten.
    Je borduurtjes zijn erg leuk, die knopen op het speldenkussen vind ik helemaal top.

    Lieve groetjes,
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Lief bonbonnetje,

    Jouw mammie en jij zijn niet meer te stoppen hhahahaha...
    En wat mooi allemaal meis....het ene taartje is nog mooier als de andere..
    en ik kijk mijn ogen uit...
    Ik vindt het heerlijk dat jullie allemaal lekker besmet zijn met het virus..
    en kwaad kan het niet dus het is alleen maar feest!!
    Lieve Sonja ik wist niet dat mijn boek zoveel taartjes teweeg zouden brengen,
    wat een suikerzoete droom is dit.

    En meis je naaigereikussentje met het geborduurde schaartje en buttonkussentje
    zijn ook helemaal geweldig..die kleur is ook zo prachtig.
    En die grote pot met het kussentje erin..zo mooi!

    Bonbonnetje lekker doorgaan hoor met je virus...hahaha...

    Liefs van kaaskoppie

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ohhh lieverd toch, wat een schoonheden
    laat je hier allemaal zien.

    Het naaigereitje met het borduurtje van het
    schaartje, super mooi net als het buttonkussentje.
    En dan al die soorten taartje, echt niet te geloven,
    stuk voor stuk zijn ze heel erg mooi.
    Je kan wel een schuurtje aan jullie huisje bouwen
    en een banketbakkerijtje beginnen, hihihi

    Wat vooral ook zo fijn is het gluksgevoel dat vrij
    komt als je zo samen met je moeder heerlijk al dit
    fraais aan het maken bent, SUPER ius dat.


    Enne.....zeg maar tegen mams dat ze snel een
    PCtje moet aanschaffen want dat geeft heel veel plezier.

    Lieverd, geniet van een heerlijke week,

    Liefsssssssssss
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wowwww Sonja en Mam, ik vind de taarten toch zoooooooo mooi!!! Wat staat dat leuk zeg. Is daar ook een beschrijving van?

    Lieve groetjes,
    Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Je hebt in ieder geval een leuk virus!!
    En dat rommelen....da's ook niet verkeerd!!
    Je hebt weer prachtige dingen gemaakt hoor, en je mams ook al zie ik.
    da's toch leuk...dat zie ik mijn moeder niet doen hoor !!
    Maar...die heeft dan wel weer een laptop hahaha en ze is op cursus.
    Ach..als ze maar bezig blijven toch!!

    fijne dag meis...liefs Carla.

    Ik ben ook lichtelijk besmet hoor...kijk maar op mijn blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat zijn ze mooi, zeg! Ik ben helaas niet handig met naald, draad en naaimachine. Ben soms jaloers op alle mooie creaties die ik hier voorbij zie komen....zucht...

    Groetjes, Pietrik

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Nou dat taartjesvirus is niet erg om onder de leden te hebben whahaha ,ze zien er prachtiggggggg uit en wat maakt je moeder ook superrr mooie creaties en jou borduurtjes zijn weer om te smullen !

    Lieve groetjes Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Sonja Sonja jij besmet de hele blogwereld hahahahah er is zo geen stof meer te krijgen al het kant is op de markt uitverkocht hahahah nee hoor super hoe heerlijk jullie genieten ervan ...en je moeder maakt ze super mooi ...jullie kunnen er een kraam mee vullen zeg ....je borduurwerk is prachtig ....ga vooral door met je hobby want je handjes zijn van goud ....fijne week lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen