Pagina's

zaterdag 30 juni 2012

Kast uit mijn atelier

 Het fijne werk gaat nog steeds niet zoals ik zelf zou willen, dan besloot ik maar om het grove werk onder handen te nemen.
Deze kast verhuisde een tijd terug naar mijn atelier om stofjes in te bewaren, die collectie wordt steeds maar groter nu er ook plannen zijn om me deze winter te gaan verdiepen in het quilten.
Maar de kleur van de kast vloekte een beetje bij de rest van mijn mooie lichte atelier.


Tja, dan moet je daar iets aan doen, dus werd de kast helemaal uitgeladen (wat een werk)
helemaal geschuurd en afgewassen (pfffffffffff)
voorzien van een grondlaag in de bekende RAL 9010 kleur en daarna helemaal voorzien van patine,
met een resultaat waar ik op zijn zachts gezegd heel tevreden mee ben.
Nu heb ik wel alle stofjes weer in een gesloten kast zitten (of toch bijna allemaal) omdat ik bang ben dat de randjes zouden verkleuren en eerlijk gezegd ook omdat je anders niet meer ziet hoe mooie planken de achterkant van deze kast wel had!
Even verzinnen waar deze nu voor moet dienen maar ik vermoed voor de afgewerkte knutsels en kaarten zodat die ook een mooi plekje krijgen.
Jullie zien het binnenkort op de blogparty

Ik ga nog een beetje verder met het terug inruimen van mijn atelier zodat alles weer een eigen plekje heeft en ik er dit weekend heerlijk in kan gaan knutselen.
Fijn weekend iedereen,
hopelijk mét zon,
liefs, Sonja

21 opmerkingen:

  1. Mooi geworden hoor Sonja! Ik ben jaloers, een eigen atelier of eigen knutselruimte lijkt me fantastisch! Hier in ons kleine huisje gaat dat niet lukken, alle kamers zitten vol! ;-)) Dus voor mij is het gewoon knutselen aan de keukentafel (de onderkasten van de buffetkast zijn wel van mij, daar bewaar ik al het scrapmateriaal) ook goed hoor maar het lijkt me gewoon heerlijk zo'n eigen kamertje! Ik ben zo benieuwd hoe het er straks bij jou uit gaat zien, nog even wachten op de blogparty dus. Fijn weekend, met die zon komt het geloof ik goed! Geniet ervan. Liefs, Linda.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat zal vast prachtig staan in je atelier, een goed idee om de kast wit te verven! Nu lekker al je spulletjes terugzetten en extra genieten van je mooie kast!

    Fijn weekend Sonja!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hi Sonja..♥.
    Zo te zien kan jij ook niet stil zitten hihi..;))
    De kast is prachtig geworden ..vind wit sowieso mooier dan bruin..;)
    Ben benieuwd hoe het op de blogparty zal zijn ..verheug mij er al op ..en je kan de stofjes ook mooi in kisjes of bewerkte dozen doen staat altijd mooi en ruimte genoeg in de kast!!
    Nog veel plezier met inruimen en ..
    Fijn Weekend Liefs Gaby..♥.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heey liefie,

    Wat is je kast mooi geworden zeg!
    Dit is een regelrechte metamorfose...super,
    en vooral al je stofjes en kaartjes er in komen..
    Wat fijn dat je toch lekker het grovere werk kunt doen
    met je vinger...ik hoop dat je binnenkort ook het fijnere
    werk weer goed kunt beoefenen..
    Enne heb jij ook zo'n zin in die party...heerlijk mooie foto's
    van je atelier en spulletjes maken...

    Meisje ik wens je een mooi week-end...
    Liefs,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super, die kast is geristyled en ik ben zeker dat
    je spulletjes er perfect zullen in liggen.
    Ik blijf benieuwd naar je atelier.
    Nog een fijne, zonnige dag, liefs Valerie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat is een hele andere kast geworden..wat een werk is dat hè, ik weet er alles van!
    Dat je de kast gaat gebruiken voor al je mooie spulletjes is een heel goed idee. Door die witte achtergrond zullen je prachtige creaties er uit springen.
    Fijn weekend en lieve groetjes, Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je kast heeft een prachtige metamorfose ondergaan...schitterend is hij geworden. Nu maar weer heerlijk aan het herinrichten.....ben benieuwd naar het resultaat.
    Geniet van je mooie kast en je prachtige lapjes in je atelier.

    Prettig weekend,
    Groetjes Grietje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Sonja,
    Nou, dat is een beste klus geworden. Wat is-ie mooi geworden. Ik wil binnenkort ook een quilt gaan maken, ben nu stofjes aan het verzamelen en een beetje uitzoeken hoe je dat het beste kunt aanpakken. Mijn dochter vroeg me of ik er eentje voor haar wil maken en dat lijkt me zo ontzettend leuk. Weer lekker iets nieuws aanpakken...
    Ik wens je een heel fijn weekend, met prachtig mooi weer,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een metamorfose van de kast, daar heb je heel wat werk op gedaan. Hij is mooi geworden!
    Ben benieuwd hoe je hem nu gaat inrichten.
    En je gaat quilten, wat leuk! Is een tijdrovend werkje.
    Wens je heel fijn weekend, Sonja!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De kast is wel erg mooi geworden.
    Heel anders ziet het er uit.Ik vind inrichten altijd zo leuk, je komt van alles tegen ,waarvan je niet meer wist,dat je het bezat.
    Fijn weekend en geniet toch ook van het mooie weer,
    groetjes,
    Sarina

    BeantwoordenVerwijderen
  11. dat schuren vind ik ook altijd de rotste klus, maar dan mag ie geverfd worden in onze favo kleur wit. En als ie dan klaar is, weer helemaal blij. Is een mooie kast geworden Sonja, helemaal leuk straks met alle mooie creaties

    Lieve groetjes Corien

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hallo Sonja. Je kast is prachtig geworden een hij vraagt echt om al die lapjes. De rarndjes verkleuren niet zo gauw tenzij ze midden in de zon staan en zo nu en dan de hele stapeltjes even draaien, IK quilt ook , op het ogenblik even rustig, en zo.n kast met lapjes is zo mooi. haha, Ik zie het helemaal voor me.
    Lieve groet van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Jeetje sonja,

    Je gaat wel flink tekeer zeg als het een niet kan dan maar het grote werk!!
    Petje af hoor het resultaat is verbluffend!!

    Ik kan niet wachten totdat de kast gevuld is

    Groetjes sharon

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een heerlijke metamorfose lieverd, de kast
    ziet er nu SUPER mooi uit en inderdaad helemaal
    in de stijl van je atelier.

    Als de kast niet echt in het zonlicht staat denk
    ik niet dat de randjes van je lapjes verzameling
    snel zullen verkleuren. Het lijkt me wel heel mooi staan.

    Maar al jou creatie's in de kast is natuurlijk
    ook een TOP idee. Ben benieuwd naar het eindresultaat.

    Geniet van een heel fijn weekend,

    Liefs,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Sonja

    Wat ben jij toch een bezig bij'tje, je kast is super en al je mooie creaties zullen er prachtig in staan.

    Liefs Danoesja

    BeantwoordenVerwijderen
  16. De kast is heel mooi geworden Sonja!!
    Lieve groeten.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. ziet er super uit zo ...nu weer inruimen hahahah even een werkje maar dan ziet het er weer leuk uit ....fijne week lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Woaw je kast is heel mooi zo, wat een verschil.

    Geniet ervan!!

    Liefs
    Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wow leuk gedaan hoor meisje! Je ziet het vingertje is oké en ons madammeke begint al weer volop aan het volgende project.
    groetjes en dikke knuffel uit Oostenrijk.
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Je kast is erg mooi geworden ik hoop dat het inrichten een beetje wil lukken! Veel plezier ermee, knuffel Else

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mooie kleur en het eindresultaat wordt vast prachtig met al je mooie creaties erin!

    Fijne avond. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen