Pagina's

donderdag 7 juni 2012

Erfelijke belasting


Een tijdje terug deed ik met mijn gsm-camera een rondje bij mam door het huis.
Sommige foto's zijn niet zo heel duidelijk maar ik wil ze toch even met jullie delen want dan zie je meteen dat ik erfelijke belast ben :))
Erfelijk belast met het knutselvirus want dat gen heb ik overduidelijk van mijn mam geërfd :))
 

Wij houden regelmatig samen een knutselnamiddag en maken dan ook veel dezelfde dingen maar toch is het altijd anders ook al werken we soms met hetzelfde materiaal.
Kijk je even mee?


Onderstaand kamertje is mijn oude kamer en die doet nu dienst als logeerkamer voor de twee meisjes van mijn broer.
Mam heeft hier een heel mooi kamertje van gemaakt!


 

 Leuk hè, dat kleedje, helemaal met de hand gemaakt met voorop mooi borduurwerk.
 

Oude schoendozen omgetoverd tot mooie vintage dozen om kleine spulletjes op te bergen.
 

Een piyamazak speciaal gemaakt voor de meiden;
 
 En mooie zelfgemaakte creaties boven hun bedje.

 Ik dwaal graag bij mam door het huis rond, ze maakt ook altijd overal gezellige hoekjes en is altijd bezig in haar huisje, 
er verandert wel elke week iets!

Voor moederdag gaf ik haar het mooie boek van Marijke caderau en ja hoor,
ze heeft de smaak te pakken :))
 
 Ze maakte ook al zo een mooi naaigereiblik wat ik jullie al eerder liet zien en.........
een klein muisje, 
haha, ze bewoog net toen de camera af ging!

Het is leuk om zo een creatieve mam te hebben, heerlijk om samen dingen te maken en met elkaar ideetjes te delen.
In het weekend gaan we speldenkussens maken en stapeltaarten,
ik neem mijn camera weer mee hoor!

Lieve groetjes,
Sonja

37 opmerkingen:

  1. Superrrrrrr mooi Sonja. Je zou zomaar heimwee naar huis kunnen krijgen. Wat jij met je mam hebt, heb ik met mijn dochter. Heerlijk is dat hé....lieve groetjes Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind je blog mooi, en geniet maar van je mam en maak samen nog maar vele mooi dingen
    Groeten van Simonne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hi Sonja ..♥
    Prachtig gewoon als je moeder ook zo creatief is ieder dan op zijn eigen manier..wel héél leuk om te zien ..;))
    Mijn dochter heeft helaas mijn gen niet maar ze vind het boek van Marijke prachtig en vooral dat muisje en dat poppegezichtje met haar neusje bedekt hihi..;))
    Ja het boek van Marijke heeft veel los gemaakt in de creatieve blogwereld dat was ook haar doel wat zal ze trots zijn ..♥
    Nog fijn cratief weekend met je mam ..:))
    Lieve groetejs Gaby..♥
    P.s Mijn stabeltaarten zijn klaar dit weekend op mijn post te zien..:))

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk om het huis van jou moeder te zien, zo gezellig. Mijn moeder en ik zijn ook echte freubeltypes. We freubelen niet vaak samen, want ik vind het heerlijk om in mijn eentje bezig te zijn. Toch maken we vaak spullen met dezelfde materialen.
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat fijn dat jullie dezelfde hobby hebben, helaas is mijn moeder overleden. Ze ging ook helemaal op in haar hobby van kaartenmaken.
    Wat leuke restyling van je oude kamertje!

    Liefs Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige kamer!
    Je mama is een topper in het decoreren en knutselen.
    Ik ben zeker dat de kinderen super graag komen logeren.

    Liefs,
    Valerie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat ontzettend leuk dat jullie dezelfde smaak hebben.
    Knutselen met je moeder is zo gezellig. Hebben mijn moeder en ik vroeger ook wel gedaan, we gingen ook vaak samen naar workshops. Jammer genoeg zijn mijn moeder haar ogen erg achteruit gegaan en knutselt ze nog maar weinig.
    Gelukkig heb ik nu vriendinnen om mee te freubelen en te beppen.
    En mijn jongste zoon vindt het ook leuk om samen met me te rommelen aan de grote tafel, ook gezellig

    Groetjes Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig Sonja! Je kunt duidelijk zien dat je erfelijk belast bent. Ik vind het kamertje heel leuk, zullen je nichtjes ook vast vinden.
    Wat leuk dat je zo samen kunt werken!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wow, wat heb jij een leuke,creatieve mama.Ja, ik kan nu zien,waar jij je talenten vandaan hebt.Schitterend, zoals ze dat meidenkamertje heeft gemaakt.Het water liep me in de mond, hihi.
    Hartelijke groetjes,
    Sarina

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh Sonja, wat fijn dat je mam nog zo creatief bezig kan zijn en wat maakt ze een gezellige spulletjes.
    Das genieten ja en helemaal als je samen zoveel kunt knutselen.
    Ik ben stinkend jaloers op je hahaha.
    Liefs Chrissie en oh ja veel taart plezier.
    XXXXXXXXXXXX

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oooh wat leuk Sonja,dat lijkt me heel gezellig samen en jullie delen idd zowel het creatieve gen als het stylishe gen want decoreren en stylen kunnen julie als de beste,ik zou zo bij een van jullie kunnen komen wonen,hihi,práchtig vindt ik iedere keer weer wat je laat zien,genieten,liefs ook voor je mams,miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jij heb het niet van een vreemde,wees er maar trots op.

    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. hahhahah dus jij besmet iedereen met dat virus hahahahah prachtig dat je moeder ook zo crea is heerlijk kunnen jullie samen knutselen ze heeft een heerlijke kamertje gemaakt voor haar kleinkinderen welk kind wil niet zo kamer .....geniet maar lekker er van ....fijn weekend vast lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ja jij bent net als ik erfelijk belast, maar gelukkig vinden wij het geen van beiden erg toch? Je Mams maakt beeldschone spulletjes en heeft een fantastische smaak! Heerlijk om samen van jullie hobby te genieten! Fijne dag, knuffel
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat fijn om samen met je moeder de mooiste creaties te maken! je moeder heeft het ook smaakvol ingericht....wat een gezellige logeerkamer. Goede tip van de schoenendozen! Er staan er hier nog heel veel lege, moet daar dus toch maar eens mee gaan doen!
    Nog een fijne dag.

    Groetjes, Pietrik

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat leuk dat jullie daar alletwee van houden! Alletwee aanleg. En het kamertje is prachtig, de schoenendozen erg handig!

    Fijne avond,

    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat heerlijk voor je om een knutselende moeder te hebben en voor je moeder om een knutselende dochter te hebben. Ik had ook zo graag een dochter gehad waar ik van alles mee kon knutselen en handwerken maar ik kreeg alleen maar 4 zonen. Dan gaat de drive langzaam over. Ben nog wel altijd bezig hoor dat gaat niet over.
    Ik wens je een fijn weekend.
    Lieve groet van Rietje

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hartstikke gaaf dat jullie daar zo samen van kunnen genieten. M'n moeder en m'n oudste zuster houden ook erg van mooie spullen thuis en lekker struinen over rommelmarkten en toch hebben we het alledrie weer anders thuis, maar we kunnen er toch samen van genieten. Onze jonste zus is nu een huisje aan het opknappen, als we daar eerst maar in kunnen! Groetjes Alie

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wow zeg, wat leuk dat jullie zo samen dingen kunnen maken en bij elkaar inspiratie op kunnen doen!
    Groetjes,
    Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hay lieverd,

    Heerlijk dat jullie een hobby samen kunnen delen..
    En wat een mooie spulletjes zie ik hier toch op je blog meis.
    En wat leuk dat mijn boek je moeder ook met het virus heeft besmet hahaha..
    Ik ben zo benieuwd wat er nog meer komt...
    Koester het maar wat jullie samen hebben, het is zo bijzonder en speciaal.

    Liefs van kaaskoppie

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat super dat je zulke leuke dingen met je moeder kan doen en dee foto`s die je maakte in haar huis,zijn geweldig,veel plezier samen met jullie knutsel daagjes,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Geweldig leuk dat je moeder en jij dezelfde passie delen!! Dat je dat als erfenis van je moeder hebt, daar lijkt mij helemaal niets mis mee! Zo kun je gezellig heel wat uurtjes samen doorbrengen!

    Alvast een fijn weekend Sonja! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  23. heel leuk zeg!! ..wat heerlijk dat je zo samen met je
    moeder kunt freubelen.

    groetjes Ida

    BeantwoordenVerwijderen
  24. leuk hoor Sonja dat jij en je moeder dezelfde hobby delen.

    Wat een super mooi kamertje!!!

    groetjes Rita

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Sonja, hartstikke fijn dat jullie zo met elkaar iets kunnen delen. Om jaloers op te zijn. En allebij kunnen jullie hele mooie dingen maken. Ook om jaloers op te zijn. En ik vind die muis echt leuk.
    Daaaggggg, Els

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat fijn Sonja dat je dit met je mama kunt delen.
    Ze maakt ook zulk een mooie spulletjes.
    Mijn dochter vind het ook allemaal leuk maar spijtig haar man vind al die spulletjes niet zo leuk hij is bang dat hun huis op het mijne gaat lijken denk ik.Maar we kunnen er wel leuk om praten dat is toch ook al iets.Mijn mama was ook heel creatief maar toen was ik nog te jong dus je ziet het is toch wel erfelijk.Lieve Sonja geniet nog met volle teugen van U lieve mama.
    Lieve groetjes Carine

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hoi Sonja

    Je kan inderdaad wel zien van wie je het freubelen en sfeervol inrichten heb, bij je moeder ziet het er ook al zo gezellig en romantisch uit en ik snap dat het boek van Marijke daar ook helemaal op zijn plaats is. Het kamertje voor die twee meiden ziet er waanzinnig mooi uit.
    Fijn als je zo samen van dezelfde dingen kan genieten en blijf dat vooral doen.

    Liefs Danoesja

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hai lieve Sonja wat ontsetend leuk dat je samen met manlief kan knuteren, zo ben je nooit alleen. En wat een prachtig kammertje daar voelt elk meisje zich thuis.En die dozen schiterend. Lieve groetjes Dana XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat is dat toch fantastisch dat jullie zo
    samen heerlijk creatief kunnen zijn. Je hebt
    het zeker niet van een vreemde lieve Sonja, en
    dit zijn prachtige momenten om te koesteren.

    Het ziet er werkelijk heel gezellig en romantisch
    uit bij je moeder, en wat is dat kinder kamertje enig!
    Zo leuk dat je moeder ook al het Marijke virus
    te pakken heeft, hihi. Mijn moeder is ook helemaal weg van het prachtige boek. Door haar hoge leeftijd en pijnlijke handen kan ze nu niet heel erg veel meer knutselen.
    Maar ook bij ons thuis werd er altijd van alles ondernomen
    op creatief gebied.

    Wens jullie heel veel plezier met het maken van de stapeltaarten en speldenkussentjes.

    Veel liefs,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Je hebt het idd van niemand vreemds..Dat je ma geen blog gaat beginnen...Dit is een hele goede erfelijke belasting.
    Fijne dag en lieve groetjes, Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Hoi Sonja wat leuk om te zien. Ik heb het creatieve ook van mijn moeder, maar wel heel andere dingen Die breit en haakt en quilt, ze zou nooit scrappen ofzo daar heeft ze de fantasie weer niet voor. Wel eens geprobeerd hoor maar het komt er niet uit.
    Lieve groetjes cORIEN

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Hey Sonja, ik kan het me voorstellen hoor dat je moeder en jij zoveel delen en het zal wel heel leuk zijn als je naar haar gaat en van alle nieuwe creaties ontdekt ! Ik heb het ook bijna allemaal van mijn moeder geleerd, het was niet zo mijn ding vóór ik ziek werd, dan had ik het alleen met decoratie en stylen en brocante maar nu zouden we wel het liefst gaan samenwonen haha want we hebben zoveel te doen (projektjes weet je wel) maar zo weinig tijd!! Geniet ervan meisje want die momenten blijven in ons hart !

    Lieve groetjes
    Carine

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Het zit inderdaad in jullie genen! Wat een prachtige spulletjes maakt je moeder. Gezellig om samen te freubelen; veel plezier.

    Fijn weekend. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat een creatieve familie, zo leuk voor jou dat je dit alles kan delen met je mama. Ik wou dat ik dit ook kon, maar jammer genoeg is mijn mama er niet meer. Zij was naaister van beroep en maakte ook al haar kleren zelf. Wat ik mij heel goed herinner dat waren haar prachtige mantelpakjes à la Jackie Kennedy, met hoedje en al erbij.

    Die schoendozen vind ik heel mooi.

    Blijf samen lekker genieten van al dat moois, dit zijn mooie kostbare herinneringen voor later.

    Fijn weekend.

    Liefs
    Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wat leuk om even bij je moeder te mogen meekijken. Jij heb het knutseltalent zeker van haar, wat maakt zij ook prachtige dingen en wat zullen de meisjes graag bij haar komen logeren met zo'n prachtige kamer.
    Ik wens je een heel fijn weekend Sonja.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  36. O Son, wat is het allemaal prachtig. Leuk hoor als je moeder ook zo creatief is. Soms mis ik wel eens een maatje om gezellig mee te knutselen maar ach, er zijn ergere dingen en alleen vermaak ik me ook goed hoor. Je hebt me wel weer op een idee gebracht met schoenendozen pimpen, geweldig!!! Veel knutselplezier met je mam, geniet ervan.

    Lieve groetjes,
    Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Ja hoor Sonja, het is overduidelijk. Je hebt heet meegekregen met de paplepel. Wat fijn om dat allemaal te laten kijken.
    Prachtige dingen!
    Liefs Liliane

    BeantwoordenVerwijderen