Pagina's

maandag 7 mei 2012

Tantie

Tantie is het koosnaampje die mijn twee kleine nichtjes voor me gebruiken.
Vandaag is de termijn van drie maanden verstreken en mag ik eindelijk vertellen dat er nog een klein ukje bij gaat komen wat me tantie gaat noemen,
mijn broer en schoonzusje zijn namelijk in verwachting van een derde kindje!


En deze tantie is daar uiteraard dolgelukkig mee omdat we zelf geen kindjes hebben en ik nu toch nog het grote geluk mag hebben om het grote wonder van een  geboorte nog een keertje van dichtbij te mogen meemaken.


Mijn (enige) broer is dan ook nog eens acht jaar jonger dan ik en mijn schoonzusje elf jaar.
Hierdoor voel ik me zo een beetje als een half-oma.
Als ik iets tegen hem zeg wat hem niet aanstaat roept hij ook altijd: ja ma!


Het is heerlijk wakker worden en beseffen dat er achter een half jaartje een klein babytje geboren wordt in onze familie.
Samen met het zonnetje wat vandaag schijnt wordt ik daar heel vrolijk van.



Hopelijk hebben jullie ook allemaal een heel fijne week,
ik wens het je toe,
liefs, Sonja

39 opmerkingen:

  1. Wat fijn voor U familie een dikke proficiat voor jullie allemaal.
    Ook voor u een fijne week toegewenst.
    Lieve groetjes Carine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hartelijk gefeliciteerd met dit leuke nieuws.Wat heerlijk he, weer zo'n kleintje in jullie familie.Een heerlijk positief vooruitzicht.Geniet er maar lekker van mee.
    Lieve groetjes,
    Sarina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een vrolijk nieuws; gefeliciteerd! Blijf toch elke keer weer bijzonder zo'n klein mensje...

    Fijne dag. Liefs, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gefeliciteerd Sonja, wat leuk voor je dat je dat ook zo van dichtbij mee kan maken.En wat leuk dat babietje in dat roosje, hihi. Je raakt er gelijk aan gehecht aan zo'n kindje, ik heb mijn kleindochtertje nog niet zo vaak gezien, vanwege de couveuse, maar toch ben ik er al enorm aan gehecht. Net of het je eigen kind is.

    Lieve groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gefeliciteerd Sonja, wat heerlijk lijkt me dat om tanti te worden. Mijn schoonzus is ook 11 jaar jonger dan mij, toch wel een groot verschil. Misschien dat het ooit nog eens gaat gebeuren. Maar voor jullie geniet er heerlijk van.
    Fijne dag en groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Van harte gefeliciteerd met dit komende wondertje. Geniet nu alvast van de voorpret en straks van het kleintje.
    Liefs Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dan is een dikke felicitatie hier echt op zijn plek vandaag.
    Wat een heerlijk nieuws en hoe smakelijk jij dit ook verteld.
    Super dat je zo enthousiast bent met je nieuwe Tantie schap.
    Mijn petekindje ( is het kindje van mijn nicht) noemt mij ook altijd tantuuuuuuhhhhhhhhhhh.
    Dat komt er zo koddig uit.
    Geen naam er achter alleen dit en dan te bedenken dat ze tig echte tantes heeft.
    genieten dus en over een half jaartje mag je gaan frutten met de baby.
    Haal de pennen maar uit het vet alvast.
    Nog maar 5 nachtjes slapen Sonja, joehoeeeeeeeeeeeeee.
    Knuffels en een super fijne en hopelijk zonnige week.
    ( ik zit hier met een beren dik vest aan, want ik heb het reuze koud hahaha).
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXX Chrissie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gefeliciteerd met dit blije nieuws.
    Lieve groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat geweldig leuk om te horen Sonja...daar zou ik ook heel blij van worden hoor!! Ik weet zeker dat je nichtjes een hele lieve tantie aan je hebben :)!

    Ik wens je een fijne dag! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hi Sonja,
    TANTIE is echt Belgisch en vind het zó lief klinken ....gefeliciteerd hoor dat je dit straks weer mee mag maken,lijkt mij super !!!
    Lieve groet en ook jij een fijne week,Stella

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Sonja

    Gefeliciteerd dat je weer TANTIE word. Wat zal dat weer genieten zijn van zo'n klein wondertje, volgens mij ben jij een hele leuke Tantie. Geniet ervan.

    Lieve groetjes
    Danoesja

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat leuk!! Van harte gefeliciteerd Tantie.
    Mijn zusje werkt in Antwerpen maar woont gewoon in Nederland en zegt ook altijd dat ze Tantie is..zo grappig!

    lieve groet, When-D

    BeantwoordenVerwijderen
  13. HI Tantie SONJA..♥
    Van Harte Gefeliciteerd dat je Tantie word ..Lief weer zo'n kleintje in de Familie en nog wel rond de mooiste tijd van het jaar v Kerst leuk!!!
    Lieve groetjes Gaby..♥

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een leuk nieuws Sonja! Fijn dat je er zo van genieten kunt. Ik begrijp dat heel goed, want ik heb zelf ook geen kinderen, maar ben wel stapelgek op die van mijn zus.

    Groetjes, Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een leuk nieuws Sonja! Van harte zal ik maar zeggen dan, dat je weer Tanti wordt! Heel grappig dat ze je Tanti noemen, mijn oma werd zo genoemd door mijn achterneef en achternichtje en hun ouders! Zoals je weet hebben wij net onze derde (ze is alweer 8 weken!) we genieten erg van haar, het is ons cadeautje! Geniet jij ook maar lekker van je nichtjes en straks weer van het nieuwe wondertje! Een zonnige maandag gewenst. Lieve groet, Linda.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een geweldig nieuws...Gefeliciteerd!!
    Heerlijk zo'n klein mensje erbij.
    Zo'n hummel kan je hart doen zwelgen toch!!
    En tantie-oma is toch hardstikke leuk!!!!
    Nog even geduld hebben...het gaat echt sneller dan je denkt hoor!!

    lieve groetjes Carla.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Van harte gefeliciteerd Sonja.....zo lieve foto's heb je gebruikt voor deze in verwachtingspost .....maar ook het tantie-omie gevoel is heel bijzonder.....je zal wel even op een rosewolkje zitten de komende tijd!!!!!
    Ik wens je nog een fijne dag & lieve groetjes,
    Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Van harte gefeliciteerd TANTIE-OMIE!!!!!!
    Wat een prachtige foto's heb je gebruikt voor deze in verwachtinspost!!!!!
    Geniet nog even lekker na op je rozewolkje & lieve groetjes,
    Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat mooi, Sonja! Van Harte Gefeliciteerd! En wat fijn dat je zo mag meegenieten en zo ongeveer oma en tante en zus tegelijk bent.
    Ik wens jullie een mooie verwachtingsvolle tijd toe!
    Geniet ervan!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Schattig die Anne Geddes foto's proficiat tante!
    En nog heel erg bedankt voor de prachtige kaart die ik vandaag ontving!
    Je bent een schat!
    Liefs Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi Sonja,
    Wat heerlijk zeg, dat er nog een kleintje bij komt in het gezin van je broer. Hopelijk gaat alles heel goed en blijft dat ook zo...
    Ik word ook tantie genoemd, en wel door de zoon en dochter van Ben zijn zus, en dat zijn echt al volwassen mensen hoor. Hun vriend en vriendin noemen me ook zo... soms vraag ik me af of ze mijn naam eigenlijk wel kennen, want het is altijd tantie dit en tantie dat... ik vind het heel erg leuk... zeker omdat ik pas sinds een jaartje of 5 in Ben zijn leven ben en zijn nicht en neef hem altijd als vrijgezel hebben gekend....
    Wat maakt Anne Geddes toch mooie foto´s hè, zo lief...
    Ik wens je een heel fijne nieuwe week Sonja,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Een kleintje erbij in de familie is altijd leuk en weer een spannende tijd vind ik ....tante klinkt wel weer oud he hahahahah maar ja je bent het wel ......prachtig die plaatjes ....wens je een fijne week lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat heerlijk om weer tante te mogen worden , lekker knuffelen en vertroetelen zo'n kleintje...hier zal dat pas kunnen wanneer ik oma wordt whahaha !

    Geniet er maar lekker van !!

    Lieve groetjes Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Van harte gefeliciteerd, wat een leuk nieuws!! Groetjes anja

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Heeeee lieve Tantie,

    Wat een heerlijk bericht Sonja, een
    derde lief mensenkindje dat over een
    tijdje geboren gaat worden.

    Ik vind het schattig klinken Tantie.
    Geniet van een mooie tijd naar de geboorte toe.
    Zo lief de foto's die je erbij geplaats hebt.
    Deze vrouw heeft echt een bijzondere gave, zo
    speciaal hoe ze kindjes weet te fotograferen.

    Lieverd, geniet van een heerlijke week,

    Tot zaterdagggggggg

    Liefs,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Tantie Sonja... wat klinkt dat leuk!
    De kinderen van mijn zus noemen me gewoon bij mijn voornaam en andersom ook.
    Een half jaar wachten nog... dat klinkt zo lang maar ik wil je wel alvast van harte feliciteren.
    Liefs, Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hello dear Sonja,
    what wonderful news...Congratulations dear "Tantie"...i like this nickname. These pictures are so sweet!!
    Hugs, Birgit

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Van harte hoor tantie Sonja :-)
    Fijn dat je mag meegenieten van de kindjes van je broer!!

    liefs, Elly

    enne....nog maar 5 nachtjes hihi....

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ja lief bonbonnetje wat een heerlijke vreugdevolle post!
    Ik had het goed nieuws al even geleden van je gehoord en heb je
    toen al gefeliciteerd..maar ik wil je nu toch nogmaals feliciteren!
    Wat een geweldige lieve en suikerzoete kindjes op de foto's...ik
    word er helemaal blij van..

    Lieverdje nog maar een paar nachtjes slapen en dan is het
    PARTY TIME!!!!!!
    Heb je al een baljurk uitgezocht voor ons BOEKENBAL hahahahahaha..

    Liefs,
    Kaaskopje
    XXXXXXXXXXXX

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat heerlijk, weer een baby in de familie, gefeliciteerd.

    Groetjes Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat een leuke post, ik zit hier voor mijn computerscherm te glimlachen. Zo'n klein boeleke geeft weer nieuwe hoop en vreugde.

    Tantie, van harte gefeliciteerd ...

    liefs
    marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  32. wat een lieve post is dit en ja zo,n klein wondertje wat er komen gaat is toch prachtig.
    en daar kan je zo van genieten.
    heel leuk de foto,s er bij.
    fijne week verder en liefs van an

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Heeee lieve Tantie, JAAAAAAA hoor
    dit meiske kom zaterdag ook.
    Leuk hé dat we elkaar nu eens allemaal
    in het eggie tegen gaan komen.....

    Het wordt een SUPER sprookjesachtige dag,
    dat kan niet anders!!!

    Liefsssssssssssssssssssssssss
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Hey lief zusje, VAN HARTE!!!! Hoe fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Ha Sonja. Ja dit is Riet en we kennen elkaar nou. Wat een leuk blog heb je en ik ga je volgen hoor. Groeten van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  36. IK zie dat ik je al volg, hihihi
    Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Heel erg gefeliciteerd , Sonja !! Wat een leuk nieuws.... Christa.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Van harte gefeliciteerd met dit prachtige nieuws!!! En wat een beeldschone foto's laat je hier zien.

    BeantwoordenVerwijderen