Pagina's

woensdag 23 mei 2012

Naaigereiblik


Elke avond zit ik lekker in mijn zeteltje met het prachtige boek van Marijke op mijn schoot,
ja dames, jullie zijn er nog niet van verlost hoor,
hoe meer ik er in zit te bladeren hoe meer leuke dingen ik zie die ik ook wil maken,
ik vrees dat ik hier nog wel even stil mee ben.
Er wordt zelfs al gezegd dat ik lijd aan het "Marijke-virus"
Hier ga ik niet voor naar de dokter hoor want dit is een héél mooi virus!
 

Gisteren maakte ik het prachtige naaigereiblik  uit haar boek waar de beschrijving heel duidelijk bijstaat.
Een oud koffieblik deed dienst en alle andere materialen zijn volop aanwezig in mijn atelier.


Het is zalig om kantjes en lintjes uit te zoeken en heerlijk bezig te zijn zodat je nog niet eens doorhebt dat de tijd verdertikt!




Het mooie is dat je dan na een uurtje weer een prachtige aanwinst hebt waar je in huis een plekje voor kan gaan zoeken,
hier hou ik zo van, lekker weer dingen verschuiven in huis en nieuwe hoekjes maken om van te genieten.
Het vakkenbakje doet uitstekend dienst om mijn nieuw naaigereiblik neer te zetten.

De bedeltjes die ik erop gebruikten komen van bij Marjo vandaan, 
een lieve meid met een webwinkel vol prachtig knutselmateriaal en altijd heel aparte bedeltjes,
beslist een kijkje waard bij




Ook mama heeft het "Marijke-virus" te pakken, ze kreeg van mij het mooie boek cadeau voor moederdag en is ook al niet meer te stoppen,
ook zij maakte een naaigereiblik,
kijk eens hoe mooi:

Er gaan er vast nog meer volgen hoor!
Het koffieblik is nog halfvol, ik ga eens kijken of er iemand zin heeft om op de koffie te komen,zodat het een beetje vooruit gaat en ik weer een leeg blikje heb om mee aan slag te gaan ;)
Fijne woensdag iedereen,
liefs, Sonja


38 opmerkingen:

  1. Adorabile,romantico,unico!!!Baci,Rosetta

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Sonja

    Wat een prachtig blik en het staat erg mooi op je vakkenbakje. Het blik van je moeder is ook prachtig, leuk als je samen zo creatief bent.
    Ik heb het boek ook elke dag wel even vast om heerlijk in weg te dromen en er staat genoeg in wat ik nog eens wil maken, ik had er voor mijn vriendin ook 1 besteld en nu gaat er regelmatig een sms naar elkaar van "het is zooo mooi" Ik had het maandag aan Miranda (bolletje lucky) laten zien en ze heeft het boek 's avonds gelijk besteld bij Marijke, ja wij houden van dezelfde dingen en het is zo leuk dat je dit samen kan delen.
    Lieve Sonja als ik nu in mijn boek kijk denk ik ook aan jou en zie ik je genieten van het boek.

    Liefs Danoesja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ziet dat er leuk uit! Hier ligt dat boek maar stil te liggen en mijn handen jeuken om aan de slag et gaan, maar het zal nog even moeten wachten! Ook het blik van je moeder is beeldschoon, veel plezier bij het knutselen! Knuffel
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  4. heel leuk beide blikken!!

    groetjes Ida

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hi Sonja..♥
    Haha ..je ik heb ook het Marijke virus te pakken..;))
    Ben met de taartjes ♥ bezig terwijl de verrassing nog ff moet blijft liggen..;(
    De tijd vliegt om door al die werkjes..ik geniet ook echt van haar ♥ boek ♥
    ik vroeg mij wel af welke blikken je gebruikt?
    Liefs en fijne knutselweek Gaby..♥

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw dat is schitterend gemaakt zeg ! liefs, Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geweldig....natuurlijk voor allebei de blikken....ik zou niet kunnen kiezen....ik ga ook het boek bestellen....zo prachtig als ik dit zie.
    Fijne dag nog & lieve groetjes,
    Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Sonja,
    Ik heb het boek ook en ik heb er al zoveel in zitten kijken en ga zeker wat maken.
    Maar de blikken zijn erg mooi geworden.
    Greotjes Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo mooi gedaan!
    Ik ga het boek ook bestellen, zo kan ik meegenieten
    en misschien ook eens aan de slag gaan.

    Nog een zonnige dag,
    groetjes,
    Valerie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Goeie middag Sonja. Wat leuk is dat zo'n blik bekleden. Ik vind hem prachtig en die van je mama ook. Wat leuk zo'n kastje waar je kantjes zo overzichtelijk zijn opgeborgen en gelijk zo keurig. Ik ga meteen het boek bestellen. Ik krijg er zo'n zin in.
    Lieve groet van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heerlijk Sonja, dat je zo lekker geinspireerd raakt door Marijke d'r prachtige boek!! Je blikje is prachtig en die van je moeder is ook al zo mooi. Ik zie al waar jij het talent vandaan hebt :-)

    liefs, Elly
    ps; als ik wat dichterbij woonde, kwam ik je heel graag helpen om je koffieblikje leeg te maken, maar helaas ;(

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat leuk dat het virus je zo te pakken heeft, er zijn ergere dingen zullen we maar zeggen :)! Kun je op marktplaats geen oproep doen voor lege blikken of in de plaats waar je woont, dan schiet het tenminste een beetje op met het inzamelen hihi!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ah, je hebt het niet van een vreemde, je moeder weet er ook wat van te maken!
    Die van jou is ook heel mooi en hij heeft een mooi plaatsje gekregen.
    Hou het virus nog maar even bij je!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtig! Veel plezier met je Marijkevirus. Liefs, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Sonja,
    Hoe bedoel je; moeder en dochter lijken vast op elkaar...?
    Jullie hebben echt precies dezelfde interesses hè, jouw moeder en jij. Wat ontzettend leuk is dat om dit alles te delen met je moeder. De bussen zijn echt prachtig mooi geworden hoor. Juweeltjes in jullie huizen... En met zoveel plezier en liefde gemaakt, dat zie je gewoon...
    Ik wens je een heel fijne avond,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Echt heeeel erg mooi Sonja! Ook het blik van je moeder is prachtig!
    liefs Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ha ha ha! Maar heel veel koffiedrinken de komende tijd!
    Prachtig blik, hoor!

    Groetjes, Pietrik

    BeantwoordenVerwijderen
  18. De blikken zijn alletwee erg leuk geworden Sonja. Lijkt me leuk om te maken.

    Fijne avond,

    Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Sonja

    Wat leuk dat jij en je moeder allebei zo,n blik hebben gemaakt. Ik vind ze allebei prachtig!!!

    groetjes Rita

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Sonja wat prachtig gemaakt, ooooo en die van je moeder is ook zo mooi. Lekker freubelen en dan het huis weer op de kop voor een plekje te zoeken ZOOOOOOOOOOOOO HERKENBAAR.
    En dat vakkenbakje is ook mooi met kantjes en klossen, ben er helemaal weg van.
    Liefs Dana

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Dit naaigerei blik is gewoon leuk met of zonder inhoud is het een prachtig blik geworden...heerlijk om zo bezig te zijn!!!!

    Lieve groetjes,
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  22. wat ontzettend leuk geworden!! prachtig gemaakt :) liefs, Claire
    24Homes

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ze zijn prachtig geworden Sonja !!!!Die van je moeder trouwens ook....En ach zo'n virus is toch helemaal niet erg...kijk nu eens wat voor resultaat je hebt....
    Ik ga die boek ook bestellen....Ik heb mijn ei hier gelegd !!!
    Lieve groet...ELLY.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Lief bonbonnetje....

    Ohhh...meis ik heb in een deuk gelegen hahahahaha...
    Het Marijke-virus...meisje toch...ik voel me werkelijk vereerd hoor...

    Ja lieverd en je blikken zijn supermooi...zoals alles dingen die uit jouw
    gouden handjes komen...En weet je meis...alles wat jij maakt is gelijk zo
    warm en mooi...zo helemaal Sonja.

    Meisje ik ben weg van jouw stijl en werk, ik ben zo blij dat ook jouw prachtige
    geurzakjes in mijn boek staan..ik denk dat ik er eerdaags eens aan ga beginnen
    om deze te maken...hahaha..

    Lieverd ben nu al benieuwd naar het volgende wat je gaat maken..

    Liefs,
    je kaaskopje

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat heb je dit weer prachtig gemaakt en je vakkenbak ziet er super uit met al die mooie kantjes!

    Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hoi Sonja,wat leuk dat je moeder en jij samen van Marijke's boek genieten.Ik heb het maandag nog besteld en kan niet wachten tot het thuiskomt.Dan kan ik ook lekker naar jouw creaties daarin kijken,groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Lieve Sonja,

    Ongelooflijk, wat ga je snel, SUPER mooi is je naaigereiblik geworden, en het staat zo lief bij het vakkenkastje en al je prachtige kantjes.

    Heerlijk het "Marijke-Virus" die houden we erin hoor.
    Daar wordt een mens alleen maar HEEL gelukkig van.
    Het naaigerieblik van je moeder is ook al zo PRACHTIG geworden. Heerlijk hé dat jullie samen zoveel gemeen hebben, en ook regelmatig samen creatief bezig zijn.

    Ben benieuwd naar je volgende creatie.
    Het boek is echt FANTASTISCH mooi, en ook bij mij gaat het dagelijks door mijn handen, echt een continu genieten.

    Enneeeeee, zou je best willen helpen met het legen van je koffieblikje, zo jammer alleen dat we zo ver uit elkaar wonen.

    Lieverd, GENIET!!!

    Liefs,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hey Sonja..Ik vind het helemaal niet erg dat je dr een verslaving bij hebt hoor! De blikken zijn beide prachtig geworden.
    Lieve groetjes, Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hey hey, daar ben ik snel nog even, maar ik kon mijn ogen haast niet geloven, wat een [prachtige naai gerei blikken.
    Die van jou en je mams, heel verschillend en zo mooi.
    Wat een knus hoekje heb je ermee gemaakt, oh ik voel het al, we moeten zo dadelijk beide opgenomen worden hoor.
    Dat gaat niet on opgemerkt blijven dat we "ziek" zijn.
    Ik ben nu echt snel weg, kan ik straks nog even door met een "sussie" voor iemand.
    Veel liefs en keep the good work going.
    Veel beterschap met je virus.
    Liefs Chrissie

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ik wil dit virusje ook wel hoor, vind ik niet erg om ook te krijgen. Ik heb begrepen dat je met dit virus in een soort roes beland en dat lijkt me heel erg prettig haha.
    Ik zal Marijke morgen even mailen of ik het boek bij haar kan bestellen.
    Ik wil ook zo'n mooie pot en de rest wat je gemaakt hebt vind ik ook al zo leuk.
    Oja nog een vraaggie... wat voor een lekker geur spul heb jij in de geurzakjes gedaan die ik als give away van je kreeg?
    Ik heb alles nog steeds gezellig bij elkaar in een schaal op tafel staan en telkens als ik er langs loop ruikt het nog steeds zo heerlijk.
    Liefs, Sas

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ooooh dat herken ik ook dat virus ! wel een leuke he want ik voel mij er beter bij ;-) prachtig naaigereidoos heb je gemaakt en je mam ook. Zo leuk he om samen iets te doen en toch een heel ander resultaat hebben, maar beide mooi.

      Lieve groetjes
      Carine

      Verwijderen
  31. Wat mooi is je blik geworden!
    Lekker he? dat knutsellen,en vooral het uitzoeken van de spulletjes die je wilt gebruiken.
    Het boek lijkt mij ook heel mooi en wil ik zeker nog hebben.
    Groetjes Gerrie.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Hoi Sonja,
    Ik heb gisteren het boek van Marijke ontvangen en ik snap je "Marijke-virus" helemaal.
    Wat een prachtig boek en wat is jouw bijdrage aan het boek geweldig!
    Ik kan me voorstellen dat je supertrots bent.

    Ik ben nog niet aan het knutselen toe want ik ben langzaam aan het genieten, lees iedere dag een paar bladzijde's ;)

    Fijne dag, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Die van jouw en je moeder zijn ook zoooooo super mooi geworden ! Wat is het toch leuk om deze blikken te maken he, helemaal niet erg hoor dit virus hihihi !!Het staat prachtig mooi bijelkaar !

    Lieve groetjes Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Het naaiblik is prachtig geworden! Heel sfeervol en dus heerlijk om naar te kijken.

    Groetjes, Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Prachtig Sonja, en leuk dat je moeder het virus ook te pakken heeft, samen fröbelen is plezier voor 2 toch?
    groetjes Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Prachtig je blik en het staat daar ook zo mooi!
    Wat leuk dat je moeder ook freubelt, de appel valt dus niet ver van de boom!
    Gezellig!
    Fijne week
    Lieve groet Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Je hebt er weer iets prachtig van gemaakt!! Binnenkort is het de verjaardag van mijn vriendin en ik zou heel graag zelfs iets voor haar maken, dus kom ik nog wel even kijken op je prachtige blog.

    Waar kan ik dat boek vinden van Marijke?

    Liefs
    marieke

    BeantwoordenVerwijderen