Pagina's

woensdag 30 mei 2012

Stewart Little

Met dit mooie weertje komt er weinig van bloggen in huis.
Onze pc is een vaste installatie dus helaas (en misschien maar goed) kan die niet mee het terras op!
Gelukkig kan ik wel al mijn stofjes mee naar het terras verhuizen en zo wordt er ook nog een beetje creatief gewerkt en niet alleen heerlijk geluierd in het zonnetje.
Heerlijk bladerend in het mooie boek van Marijke kom ik daar een prachtig muisje tegen en ben ik aan slag gegaan met de materialen die ik in huis had, vilt en oude stofjes en kantjes.
Dit muisje zit op de salontafel schattig te wezen en mijn twee nichtjes doopten het in een
Stewart Little,
naar het muisje van de film met dezelfde naam, we houden het dus maar op 
Stewart in een bakblikje ;))



Stewart houd netjes de wacht over mijn nieuwe beklede boekje, nog zoiets leuks om heerlijk mee bezig te zijn en je hebt er meteen een mooie decoratie bij!

Nu ben ik wel zo iemand die overal notaboekjes in huis heeft, voor vanalles en nog wat want ik ben een echt lijstjes-mens.
Vroeger maakte ik enkel "to-do lijstjes" maar de laatste tijd komen er steeds meer "do-don't lijstjes bij.
Steeds meer dingen worden geschrapt en dat geeft vaak een zalig gevoel,
een beetje bevrijdend zelfs om steeds minder van mezelf te moeten.
Gek toch wat we onszelf vaak opleggen,
jullie herkennen dat vast ook wel, of niet ;))


Mmmmmmmmm, "to -do" is de afwas die er nog staat omdat we na het eten lekker lang zaten te keuvelen op het terras en..........
"to-don't" is me hier druk over maken want morgen is weer een nieuwe dag en ik nu zin heb om even jullie mooie blogjes bij te lezen,
heerlijk genieten!,
Liefs, Sonja

36 opmerkingen:

  1. Je hebt helemaal gelijk...we moeten onszelf niet altijd zoveel opleggen, want meestal doen we dat onszelf aan! Dus lekker buiten genieten van je prachtige muis, echt een plaatje en bijzonder mooi gemaakt!

    Ik pak nog even de fiets, het zonnetje schijnt nog dus daar ga ik nog even van genieten!

    Een fijne avond Sonja! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk muisje, het past perfect bij het boekje!
    Jij bent heel creatief met stof.
    Geniet van de laatste zonnestralen ...

    Lieve groeten,
    Valerie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow wat goed van je de to do's and to don't-s. Moeten we veel meer doen. En je muisje..... wat een schatje! Denk dat ik het boek van Marijke ook ga kopen, ook alleen al voor de heb en heerlijk in te bladeren. Ik ben gek op leuke hobby boeken.

    Liefs Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een schatje is het geworden en het staat zo leuk bij je boekje en je hebt gelijk morgen weer een dag lekker genieten hoor je maakt prachtige dingen ...fijne week geniet maar lekker lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik ben het helemaal met je eens, we leggen onszelf vaak veel te veel op.. lekker genieten van het NU en morgen is er weer een dag.. al is dat soms best moeilijk!
    zo knap hoe je dat muisje hebt gemaakt, lekker van genieten!

    fijne avond,
    lieve groet Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hi Sonja..♥
    ooohhhh wat een lief muisje..;))
    echt schattig en staat zeker mooi bij je boekje ♥ ..en beide nog wel van Marijke ..ja ze heeft je/ons helemaal ....;))))haha ik wilde het al Marijke-virus noemen eigenlijk wel grappig..♥
    Ik ben ook laatste tijd druk druk en de rest kan me beetje ...ach ik geniet ook gewoon van naald en draad ..;))
    Liefs Gaby..♥

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Sonja,goh jij hebt iets aparts gebakken(hihi)wat een schattige Stewart Little!Je ziet maar weer:"wie wat bewaart die heeft wat"en je hebt groot gelijk hoor dat je jezelf niet te veel op moet leggen,stel niet uit, geniet vandáág!
    Dit is een GROTE TO DO,lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hey Sonja..Wat een enig muisje heb je weer gemaakt zeg..Het is idd net Steward! Zo samen met je boekje staat het erg gezellig!Ik maak me ook niet overal meer druk over hoor en ik moet zeggen..het voelt heerlijk! Ik wens je nog een hele fijne avond,
    Lieve groetjes, Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh Sonja, wat heerlijk dat je geen pc mee naar buiten kon nemen, anders was Steward nu nog niet af en konden wij hem niet bewonderen.
    Hij is zo snoezig geworden en zit alvast klaar om opgesmult te worden door ons blog lezeresjes.
    Het is een zoet menneke zo,
    Je boekje is al net zo zoet, mooi en romantische.
    Ik heb net even gegoogled, maar nee hoor, geen pillen tegen dit virus.
    Mooi dan.
    Ik heb ook zulke lijstjes gehad, met de nadruk op gehad.
    Weg ermee, het leven kan beter enkel bestaan uit knutselen hahahaha
    Wat ga je nu weer maken?
    Ik ben aan de brei en haak modes geslagen en na de vakantie heb ik Marijke beloofd aan wollepopje te beginnen.
    Misschien leuk om hem samen te gaan maken.
    Gewoon ieders vanuit zijn eigen huis, maar dagelijks/wekelijks een update via de mail?
    Ik zou het heel leuk vinden, dus wie weet.
    Knuffies Chrissie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je muisje is geweldig geworden. En zo nu en dan alles eens laten en heerlijk genieten, moet ikzelf nog wel gaan leren ;-)
    Fijne avond en groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een lieverd is het muisje geworden, ik ben sinds vandaag in het bezit van het mooie boek, en ben nu al verknocht.

    Heerlijk om lekker in de tuin te zitten, mijn laptoppie kan wel mee, maar doe het niet, heb mezelf beloofd om minder achter de pc te zitten en me meer met mijn hobby bezig te houden, vindt het zo lekker om te handwerken.

    Warme groetjes

    Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  12. hé bekend muisje; hij is leuk!!

    groetjes Ida

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een lieve muis !! zo mooi gemaakt !!....liefs van mij....xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een leuke muis Sonja en dat boekje is ook prachtig. Ja we moeten veel te veel van onszelf en het idee van to don't spreekt me wel aan, ik ga daar eens een lijstje van maken. hihi. Ik heb vandaag het boek van Marijke gekregen en oh wat staan er mooie dingen in, eigenlijk is alles prachtig. Ik pak hem steeds even om weer verder of opnieuw te kijken.
    Lieve groet van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat is het muisje mooi, Sonja! Het is echt een lieverdje.
    Wat heerlijk toch als je lekker creatief bezig kunt zijn.
    Lekker dat natafelen op het terras. Dat is het leuke van deze tijd.
    Ik geniet nog steeds heel erg!!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een schitterende fotos en wat een lieve Stuart ! Liefs, Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  17. één lijstje.... ik heb vandaag wel vijf lijstjes gemaakt!!
    1.een boodschappenlijstje.
    2.huis en tuin dingen die ik moest doen.
    3.een lijstje voor mijn man met dingen die ik graag wil dat hij doet.
    4.een lijstje met crea ideeën die nog wil gaan maken.
    5.een lijstje met woonwensen.
    Maar wat is dat heerlijk dat weg strepen van de dingen die gedaan zijn!

    Stuart is echt super leuk geworden en dat herinnerd me er meteen aan dat ik Marijke nog een mail zou sturen voor het boek. Toch nog maar even een 6e lijstje maken denk ik.
    Liefs, Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Sonja
    Nou mij vergaat het net zo, vaste PC weinig bloggen de laatste tijd.
    De tuin moet bijgewerkt, en we zijn nog al eens weggeweest dus moet er veel onkruid gewied.
    Je muisje is schattig, net als Stewart Little in de film.
    Zelf probeer ik gewoon te doen wat er in me opkomt en te genieten van het moment,
    Want van wie moet dat dan?
    Geen do's en dont's, behalve dan doen wat je fijn vindt.
    Groetjes Christien

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heb ook een do not lijstje, geen steekjes geen borduursteekjes en even alleen maar wat lezen en rust houden en wat is dat lastig! Zou zo graag ook aan die muis beginnen! Hij is schattig net als je boekje, groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Muisje is mooi net als het boekje en natuurlijk je prachtige foto's!
    Lieve groet.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een schattig muisje heb je gemaakt! Hij kijkt zo lief de wereld in en ziet er prachtig uit. En je boekje is heel mooi geworden! Ook ik maak altijd lijstjes, daar raakt mijn hoofd zo lekker leeg van. Maar ik raak ik ze net zo makkelijk weer kwijt. Een goed idee dus om ze in een boekje te schrijven!

    Groetjes, Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Geweldig Sonja, kijk Stewart Little,
    toch eens parmantig boven op het taartje zitten.
    Wat heb je dat enig gemaakt, mooie zachte en
    lieve kleurtjes.

    En je nieuwe boekje is ook al weer zo'n dotje.
    het past ook zo mooi bij elkaar allemaal.

    Je hebt helemaal gelijk hoor, weg met die
    briefjes, hihi zelf ben ik niet anders hoor;-)))
    Schrijf ook altijd van alles op en uiteindelijk
    gebeurt het toch wel op de tijd dat het me uitkomt.
    Eigenlijk wordt je kriegel van die briefjes, en
    mens doet zichzelf wat aan hé.

    Maar jij hebt heerlijk zitten knutselen en
    PRACHTIGE dingen gemaakt waar je trots op mag zijn.

    Op naar het volgende projectje,weet je al wat
    dat gaat worden?

    Lieverd GENIET!!!

    Liefs,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Goedemorgen lieve Sonja,

    Meis wat een tof muisje heb je gemaakt...
    En ook nog eens op zo'n schattig muizentaartje..
    het past ook weer precies bij je boekje heerlijk zo dat
    bezig in het zonnetje.

    En lieve Sonja ik heb net als jij aan het genieten van
    het buiten zijn ..en dan komt bloggen op de tweede plaats..

    En met dingen doen volg ik die dag mijn lichaam en mijn hart..
    Soms kan ik bergen verzetten en soms ben ik moe en dan
    lukt het me niet..
    Soms als ik het heel druk heb, dan schrijf ik de dingen op die
    echt gedaan moeten...dat maakt mijn hoofd rustiger en al helemaal
    als ik stap voor stap de dingen afwerk...

    Zo heeft ieder mens zijn manier...
    Niks moet en alles mag, zolang je er maar van geniet..

    Dag lieverd..ik wens je een fijne dag..
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een prachtig geheel....een snoezen muis heb je gemaakt.
    We genieten allemaal van het heerlijke weer.....blogland komt dan niet op de eerste plaats....maar je verrast ons wel weer met deze home made post.
    Fijne dag & lieve groetjes,
    Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een lief muisje en je notitieboekje is ook harstikke leuk geworden. We moeten ons niet te veel verplichtingen op leggen hoor!! We moeten ook genieten.
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een schatje, je muizen gebakje is ontzettend leuk geworden.
    Ik merk dat ik door het mooie weer, juuist slecht kan starten met knutselen. Marijke haar boek blader ik regelmatig door maar van iets maken komt het maar niet.

    Wie weet, als het van het weekend wat slechter weer wordt.
    Groetjes en alvast een fijn weekend, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Sonja, de muis is super leuk, en do not lijstje.......ik heb een goed excuus om een heleboel boekjes a la marijke maken, voor to do en de not.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een lieverdje.
    ze is echt te lief.
    liefs Margarita

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hoi Sonja,
    Wat maak je toch allemaal mooie dingen. Wat een heerlijk muisje is deze kleine Stewart Little...
    En ik herken dat zo goed, die lijstjes met alles wat nog gedaan moet worden. Er liggen er altijd wel een paar op onze tafel... Er moet dan nog zoveel. Maar het lukt me maar niet om dingen weg te strepen die nog niet gedaan zijn. de zgn don´t ´s ... Ik loop me altijd helemaal gek te maken met van alles wat nog ´moet´. Daar ´moet´ ik toch eens mee stoppen hoor... maar ja, dat is weer een moeten...
    Ach, ik modder lekker door want al die dingen zijn toch ook wel weer heel leuk om te doen.
    Ik wens je alvast een heel fijn weekend,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat een superrrrrrr schattig muisje en jee boekje om te kwijlen..........nee het to do lijstje wordt helaas niet korter alleen maar langer hihihi !Maar lekker zo met je hobby bezig zijn , ik heb er geen moeite mee !

    Fijn weekend

    Lieve groetjes Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  31. zo knap!!!!!!!!! wat je allemaal verzint! En zelf maakt.Heerlijk om zo creatief te zijn.volg je blog met veel plezier,en wacht je nieuwe creatie af.
    Ga zo door met allemaal zelf bedachte creaties!jou creaties inspireren mij geweldig.

    groet
    Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  32. O Son, wat geweldig weer allemaal. Weet jij of ik het boek van Marijke misschien ergens kan kopen en wat het kost? Misschien leuk voor mijn verjaardag 9 juni;-)

    Liefs,
    Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Hallo Sonja,


    Oh,wat een schatje is Stuart.Zo goed gelukt.Heel erg mooi,
    Fijn weekend,


    Sarina

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Gewoon lekker genieten en de 'to-do' klusjes komen wel ;)

    Fijn weekend. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Hoi Sonja

    Wat een lief muisje op dat heerlijke taartje, heerlijk om daar buiten mee bezig te zijn alleen wel jammer dat het nu alweer voorbij is, het plenst hier de hele dag al.
    Je boekje is ook prachtig en wat een goed idee om ook een "to don't lijstje" te maken. Blijf maar lekker genieten van de dingen die je doet en dan geniet ik met je mee.

    Liefs Danoesja

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Wat een lief, schattig muisje heb je gemaakt, Sonja! Ook ik ben tijdens goed weer niet veel aan het bloggen....genieten van de zon want voor je het weer regent het weer, net als vandaag.
    Liefs van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen