Pagina's

donderdag 3 mei 2012

Boekje bekleed met stof







Eergisteren stond er op het mooie blog van Marijke van Ooijen een superleuk instructiefilmpje
 Heel erg mooi en duidelijk uitgelegd maar vooral héél erg inspirerend.

Gisternamiddag was het ook echt zo een knutselnamiddag en dook ik mijn hobbykamertje in.
Een blanco boekje had ik niet maar wél heel veel notaboekjes want ik schrijf altijd alle ideeën op!
 

Dit blanco witte boekje staat -bijna- vol met allerlei borduurideetjes,
en hiervoor leende de stofjes van "Eline's huis" zich perfekt.
 
De mooie motiefjes zijn al een feestje op zichzelf en daarom koos ik ook voor een kleinere vintageafbeelding zodat de geborduurde roos die op het stof geprint staat nog mooi zichtbaar blijft!

 
 

Vanmorgen dan maar een plekje gezocht voor het boekje,
wat niet zo heel moeilijk was want het ligt natuurlijk mooi bij de prachtige roze tulpen,
een heerlijk zonnig gekleurd hoekje.


Dankjewel voor dit mooie filmpje Marijke en de inspiratie,
het is een superleuk en ontspannend werkje om te doen en wat mij betreft gaat het zéker niet bij dit ene boekje blijven
xxx
Liefs, Sonja

28 opmerkingen:

  1. Wat is je boekje wondermooi Sonja.
    Ik heb het ook gezien dat filmpje bij Marijke erg lief van haar om ons dat te leren.
    Ik ga het zeker ook eens proberen te maken maar moet nog een boekje gaan kopen.
    U lentehoekje is PRACHTIG!!
    Nog een fijne dag.
    Lieve groetjes Carine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik had het filmpje ook bekeken....de jouwe is prachtig geworden.....het lijkt mij erg leuk om er ook een te maken.
    Maar de tijd ontbreekt even...wie weet kot het er nog van.
    Nog een fijne dag & lieve groetjes,
    Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh Sonja , wat is die van jou toch leuk geworden.
    mooie kleuren en wat staat het prachtig bij je roze tulpen.
    Dat smaakt naar meer boekjes he!!
    Ik ben gister ook heel enthousiast begonnen, maar wat té denk ik.
    Ik zelf zat helemaal onder de lijm.
    De lijm op het boekje droogt niet en dat ziet er heel raar uit.
    Ik heb daarom vanmorgen de stof eraf gehaald en begin netjes opnieuw dit weekend.
    Leuk he dat we elkaar zo grappige dingen leren.
    knuffels Chrissie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja ik vind het een erg leuk idee, heb ook zin om dat te maken, maar helaas geen tijd. Jouw boekje is ook mooi geworden hoor! Je kan eindeloos variëren, zo leuk! Heb je mijn sprookje gelezen? Heb het geschreven toen ik in de trein zat.

    Lieve groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Sonja

    Je boekje is wonderschoon, ik moet het filmpje nog bekijken maar heb eerst even andere prioriteiten (broeken maken voor mijn jongste zoon) het lonkt wel als ik het zo zie dus moet ik maar even doorwerken.

    Lieve groetjes
    Danoesja

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lallalallalalallalalalala...hoor je me zingen lieve Sonja?
    Ik zing zelfs nog even door lalllallallalllaa...van deze post kan ik alleen maar
    vrolijk worden en dan ga ik dikwijls zingen...
    Je boekje is BEELDSCHOON....Stuur je nog een kiekje naar me toe..misschien
    win je nog wel een prijsje..De mooiste boekje zet ik over een tijdje op mijn blog.

    Nou lieverdje...ik zing gewoon nog even door hoor...llallalalalllaa...
    Liefs
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat is je boekje leuk Sonja!
    Mijn dochter en ik zijn gistermiddag ook met de zelfde tutorial van de zelfde lieve dame en met het zelfde stofje aan de slag gegaan.
    Het stofje dat jij op de kaft gebruikte heb ik op de voor en achterkant geplakt.
    Ik zal die van ons ook vande week op mijn blog laten zien.
    Liefs, Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig, Sonja, echt een kunststukje,

    Lieve groetjes,
    Sarina

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ha, heb toevallig net het filmpje zitten bekijken, zo leuk en jou boekje is prachtig geworden. Wat een mooi borduurtje heb je gemaakt voor Marijke haar kleindochter, echt schattig!!Groetjes Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Sonja,lief he van Marijke dat ze ons mee laat doen,ik ben ook bezig.Die van jou is erg mooi geworden en inderdaad een toepasselijk stofje bij een borduurideeën-boekje.En Sonja zou Sonja niet zijn als ze er niet een leuk hoekje mee weet aan te kleden,hihi.Gaat het met de hal ook nog naar wens? Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ha Sonja,
    Oei, bij mij kriebelt het ook en de ideeen komen bijna mijn oren uit, maar ik moet nog om lijm!!!!
    En dan ga ik aan de slag, die van jou is heel erg leuk,
    Groetjes hanneke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Sonja, wat ben jij snel aan de freubel gegaan, ik heb nog steeds het filmpje niet bekeken, ben bang dat ik dan meteen wil beginnen, en erg ligt nog zo veel, zucht. . .
    Je boekje is geweldig geworden, ik zie trouwens steeds meer kleur op je blog, leuk hoor.

    Groetjes Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een magnifiek lief boekje! Ik had het bij Marijke gezien, je bent er rap bij dat je het nu al af hebt!
    Heel mooi Sonja!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Sonja,
    Wat is het boekje mooi geworden zeg. En zo heel persoonlijk ook. Ik zal het filmpje eens goed bekijken, want ik heb ook nog wel een boekje of twee die ik zou willen bekleden. O.a. mijn tuinboekje, waarin in probeer bij te houden wat en wanneer iets gedaan moet worden in de tuin...
    Dat moet een boekje met bloemenstof worden dus...
    Ik wens je een heel fijne dag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hi Sonja,
    Het boekje ziet er schattig uit !
    Lieve groet,Stella

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hi Sonja ...Prachtig het boekje 1!;))♥ ..
    ik moet het filmpje van Marijke ook nog bekijken ..
    maar ben met een verrassing bezig voor mijn post en ja nog veel werk te doen hihi..;)
    Liefs ♥..en groetjes Gaby ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  17. prachtig boekje is het geworden zeg ....daar kan je altijd een plekje voor vinden prachtige foto's ...vast een fijn weekend lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ohhh Sonja, wat ben je toch altijd heerlijk enthousiast, je bent vast de eerste met dit PRACHTIGE boekje.

    Jou boekje is echt een pronkstukje geworden, zo lief de kleurtjes en het staat prachtig bij de roze tulpen.
    Lief ook dat hartje wat je als sluiting hebt gebruikt.

    Zelf moet ik eerst nog even een boekje kopen want degene die ik heb zijn bijna vol geschreven ook op de kaft aan de binnenkant.

    Op naar de volgende boekjes, kan me goed voorstellen dat het niet bij één boekje blijft.....

    Fijne avond lieverd,

    Liefs,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heel mooi Sonja! Ik heb die van mij net klaar! :-)) Ik vond het ook een leuke tutorial van Marijke en ben ook direct aan de slag gegaan! Morgen even een foto maken en dan plaats ik het ook op mijn blog. Deze van jou is erg leuk en de stofjes die je hebt gebruikt zijn erg schattig. Ook een lief nostalgisch plaatje heb je gebruikt zeg en het ziet er ook nog decoratief uit ook. Groetjes, Linda.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hij is superrrrrrrrrr gaaf Sonja, zulke boekjes zijn zooooo leuk om te maken....ik heb er zelf 1 gemaakt met een borduurtje op de voorkant !

    Lieve groetjes Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Bedankt voor de tip, Sonja! Hij is errug mooi geworden! Voor zo'n mooi boekje hebben we allemaal wel een goed plekje, toch?

    Fijn weekend!

    Groetjes, Pietrik

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Leuk om zo geïnspireerd te raken en dit leuk idee uit te voeren, het is erg mooi geworden!

    Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Heel mooi geworden Sonja!!
    Wat een leuk werkje om te doen he?
    Ik heb nu al spijt dat ik gisteren maar 1 boekje heb meegenomen,ik heb zin om er nog meer te maken.haha.
    Groetjes gerrie.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik had je boekje donderdag gezien, en oh wat moooooi! Het filmpje inmiddels ook bekeken. De kale boekjes zijn inmiddels gekocht en straks lekker aan de freubel. Heb ik gelijk een idee voor mijn lieve vriendin die 1 juni a.s. gaat trouwen.

    Fijne zondag,
    liefs Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Och wat is deze van jou ook prachtig geworden Sonja!
    Ik vind je sluiting zo mooi, zo ga ik er ook nog ooit eentje proberen .
    Eerst nog wat andere dingen af werken die klaar moeten!
    Ga even door naar je volgende post
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Schattig wat een leuk boekje is het geworden! Ik vind het ook zo leuk om dingen te versieren en persoonlijker te maken, dist is echt goed geslaagd! Ook je prachtige kastje staat daar weer perfect! Genieten! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Na de reactie van jou op mijn blog van Your Zoap, ben ik op jou blog beland.
    Wil je complimenten geven over de prachtige projecten die je maakt.
    Lieve groet, Karin
    http://www.yourzoap.nl

    BeantwoordenVerwijderen