Pagina's

vrijdag 27 april 2012

Zonnestraaltjes in huis


Voor het wondermooie schattige kleindochtertje van Marijke borduurde ik een lapje met Sophie Ann haar prachtige naam erop en een waslijntje met babyspulletjes aan of misschien ziet Sophie het later wel als poppenkleertjes waardoor ze altijd aan haar lieve oma denkt.
Marijke maakt er zelf dit beeldige kussentje van met het oude kant wat ze ook al gebruikte voor het mooie wiegje van Sophie Ann,
neem maar eens een kijkje op haar romantisceh blog; KLIK 
er staat ook weer zooooooo een schattige foto op van haar kleine prinsesje.
Het is niet te geloven wat ze kan maken van een geborduurd lapje,
het is gewoonweg omgetoverd in een beeldig kussentje!

En Marijke was zo lief om me hiervoor een heel mooi bedankje te sturen,
ze zei me: ik stuur je een paar zonnestraaltjes toe.
En kijk toch eens: dit prachtige roze pakketje werd door de postduifjes gedropt:

 En dit is de mooie inhoud van het vrolijke pakje.
Een beeldig kussentje wat een plekje heeft gekregen in mijn hobbykamertje, 
het geeft me lentekriebeltjes telkens als ik het bekijk, 
zo een heerlijk zoet geschenk :))

 
Het mooie roze gebakje staat in de woonkamer op de schoorsteen onder het glazen stolpje.
 
En het prachtige naar lavendelruikende kussentje hangt boven de bank aan het rek,
een heerlijke zoete roze toets in huis!
Dankjewel lieve Marijke voor al deze heerlijke verwennerijtjes,
ze zorgen nog elke dag voor een zonnestraaltje in huis xxx

Hopelijk gaat de zon ons nu ook echt verwennen en laat ze zich meermaals zien in dit heerlijke verlengde weekend,
geniet allemaal van de extra vrije dagen,
liefs, Sonja


26 opmerkingen:

  1. Wat een verwennerijen over en weer!! Hoop dat kleindochter Sophie Ann er later nog de achtergrond van te horen krijgt, een mooi verhaal!

    Fijn weekend Sonja! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat geweldig dat jullie elkaar zo blij maken met mooie zelfgemaakte creatie's.......

    Alvast een prettig weekend,
    Groetjes Grietje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een beeldschone creatie van jou verwerkt tot een beeldschoon cadeautje! Zonde om hier bijv. veiligheidsspelden in te steken, maar misschien gebruiken ze die tegenwoordig niet meer! Ook het cadeautje dat jij kreeg getuigde weer van liefdevolle aandacht! Geniet van deze heerlijk vrije dagen, knuffel
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou wat leuk ditte...heel fijn weekend...liefs Ria....xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat een prachtig verhaal n.a.v. de geboorte van de kleindochter van Marijke.
    wat zul je genieten Sonja, het ziet er allemaal weer zo mooi uit!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat ontzettend mooi en lief...jij bent ook heerlijk verwend..ik hoop dat de echte zon ook komt...

    Lieve groetjes,
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wie wat prachtigs maakt....kan wat terug verwachten....want dat was het wel Sonja....zo lief van jou.....zo mooi!!!!!!
    Twee lieve mensen met een warm hart!!!!!
    Dus bij deze veel plezier van Marijke der kadootjes!!!!
    Ik wens je een fijn weekend & lieve groetjes,
    Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat lief van Marijke dat ze je zo verwend heeft. Ik had het kussentje al bewonderd op haar site. Ik vond het zo mooi geborduurd door jou.
    Samen met jou verlang ik naar de zon. Ik hoop zo om eens weer lekker op het balkon te zitten.
    Fijn weekend, Sonja!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat mooi allemaal en zo leuk beschreven. Mooi cadeautje heb je gekregen Voor mij mag de zon komend weekend overuren draaien!
    Lieve groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hay lieve lieve Sonja,

    Meisje wat een ontzettend mooie post heb je gemaakt!
    Wat een lieve woorden over ons kleine meisje met haar zwarte pruikje en tuitmondje.

    Ik was zo blij met jouw borduur kunstwerk ,ik zag ook hoe mooi en met veel liefde je dit speciaal voor kleine Sophie had gemaakt...het raakte mijn hart.
    Het kussen zal voor altijd in ons gezin en familie blijven, een prachtig geschenk van
    Sonja een mens met een prachtig hart!

    Ik ben bijzonder blij dat je zo geniet van mijn opgestuurde zonnestalen...en dat e jou hebben bereikt, en jou blij hebben gemaakt..Sonja hoe mooi kan het niet zijn?

    Schatteke ik wens jou alle liefs en goeds...en de warmte van de zon!
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel mooi vond ik het geborduurde kussentje dat je hebt gemaakt voor de kleindochter van Marijke echt prachtig! Wat lief van haar al die mooie presentjes voor jou, heel bijzonder hoor! Mag ik je vragen waar je het patroon van dat waslijntje vandaan hebt? Ik wil voor ons derde dochtertje ook nog iets borduren. Voor de andere twee heb ik destijds een merklapje gemaakt maar dit is ook een superlief idee. Ik wens je een mooi weekend Sonja, hopelijk met lekker veel zon! Liefs, Linda.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hi Sonja..♥
    Ja ik heb het ook allemaal gezien echt een prinssesje hé .en dat kamertje van haar ooohhh schattig...
    heb het hele filmpje gezien van Marijke ..
    daar geniet je gewoon van hé ..;))
    Heerlijk als je verwend word ..
    nog Fijn weekend Liefs .Gaby.♥♥

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ohhh lieverd, wat een prachtige zonnestraaltjes heb je van Marijke gekregen. Stuk voor stuk lieve spulletjes om te koesteren.

    Je hebt dat geboortelapje ook zo FANTASTISCH mooi gemaakt Sonja, zo fijntjes en mooi van kleur. Marijke heeft er inderdaad een prachtig geboortekussen van gemaakt, wat zal dat lieflijk staan in die bijzonder mooie wieg.

    Heerlijk hé, nu het weer langzaan aan wat beter gaat worden, lieverd, geniet van een heerlijk lang weekend.
    En geniet van alles om je heen.....

    Liefs
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Sonja

    Wat mooi toch om te zien dat mensen zoveel voor elkaar over hebben, daar geniet ik gewoon van. Het kussentje is prachtig en de cadeautjes van Marijke zijn ook al zo mooi.
    Lieve Sonja, geniet ervan.

    Liefs Danoesja

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat zul jij genieten van al dat moois.
    Gemaakt met veel liefde en warmte voor elkaar.
    Heel bijzonder twee mooie mensen samen.
    En dan natuurlijk het kleine wondertje metr het prachtige haar.
    Geniet van een mooi weekend en Koninginnedag.
    Lieve groetjes, Annette

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat ben je weer verwend Sonja, heerlijk om naar te kijken. Het kussentje is zooooo mooi gemaakt, geweldig!

    Groetjes en een fijn weekend,
    Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een superrrrrr mooi geborduurd kussen heb je gemaakt zo fijntjes en die zachte kleur, jij bent ook lekker verwend zeg !

    Geniet ervan

    Fijn weekend , lieve groetjes Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hallo Sonja,
    Wat heb je een mooi borduurtje gemaakt voor de kleindochter van Marijke. En wat lief van haar om jou weer zulke mooie spullen te sturen. Dat zal echt heel mooi staan bij jou...
    Ik wens je een heel fijn weekend, geniet ervan,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtig, wat een creativiteit! Fijn weekend, Alie

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Sonja wat mooi dat jullie je in de (romantische)creatieve dingen zo vinden,jullie maken de wereld een stukje mooier(en zonniger)ik had het kussentje bij Marijke gezien en dacht wat is die Sonja een lieverd.Het is je dus gegunt dat je zo terug verwend wordt,geniet er maar lekker van,liefs Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Fijn om elkaar te verblijden met prachtige, zelfgemaakte kadootjes; een waardevolle vriendschap!

    Fijn weekend. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Oh Sonja, das een prachtige geborduurde lap die je maakte voor Sophietje.
    Wat mooi dat Marijke er een kussen van wist te maken en dat een soort van familie erfstuk kan gaan worden.
    Wie weet kom je nog eens in de boeken voor over 200 jaar, van de afkomst van dit kussen hahaha.
    Zou dat wat zijn dan!!
    Je hebt Marijke hier erg gelukkig mee gemaakt en wordt daar rijkelijk voor beloond.
    IK weet zeker dat je volop geniet van die heerlijke cadeautjes, ze zijn ook erg mooi.
    Veel liefs Chrissie

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ha lieve Sonja,

    Wat heb je dat prachtig geborduurd en Marijke heeft daar een mooi kussentje van gemaakt, dat zal heel mooi staan op de babykamer van kleine Sophietje!

    Lieve groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Oef ik zie nu dat ik door al dat oefenen en wandelen en minder liggen je blog verwaarloosd heb!
    Wat een schattige postduifjes vliegen bij jou over!
    Maar ook jij stuurt steeds lieve postduifjes met de schattigste dingen naar alle kanten van ons land.
    Wie goed doet..goed ontmoet noemen ze dat toch?
    Wat heb je voor het prinsesje van Marijke toch een prachtig borduurwerk gemaakt!
    Ik zag al op haar blog dat ze het ook echt koestert en dat verdiend zoveel liefdevol werk ook!
    De klos in je vorige post is ook prachtig zeg!
    Die staat zeker heel mooi bij je andere spulletjes in je hobby kamertje!
    Hoe gaat het nu met jouw rug?
    Beter mee te leven of moet je ook nog veel rusten tussendoor?
    Knap dat je dan nog zulke tijdrovende werkjes maakt!
    Op deze heerlijke koninginnedag ook een zonnige groet van mij!
    Liefs Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Owww.... wat schattig allemaal! Jullie hebben elkaar heerlijk verwend!
    Oh, en ik denk dat het de 12e niks wordt, dat is precies voor moederdag en dan is het altijd superdruk in de bloemenwinkel waar ik werk, snik, snik!!! Had ik helemaal niet bij stilgestaan. Jammer, het had me zóóó leuk geleken!
    Lieve groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen