Pagina's

zaterdag 14 april 2012

Romantisch speldenkussentje


Het buikgriepvirus kwam hier deze week langs waaien waardoor ik niet zo heel veel aanwezig was in Blogland.
Nu gaat het stilaan beter maar de vermoeidheid is enorm,
je merkt toch echt wel dat je lijf moet vechten tegen zoiets.
Gelukkig is het weekend en kunnen we lekker languit uitrusten, 
vooral manlief voelt zich nog slapjes dus ben ik een beetje verzorgende van dienst, maar dit doe ik met veel liefde hoor ;)

 
Zulke dagen doe je niets meer dan het allernoodzakelijkste en ik dan natuurlijk tussenin maar weer steekjes zetten.
Door al de prachtige speldenkussentjes die de laatste tijd op de vele quiltblogs langskwamen raakte ik enorm geiïnspireerd
"Wat zou het leuk zijn om ook zo een verzameling aan speldenkussentjes te hebben?"
 Tja, dan zit er niets anders op dan eraan te beginnen hè!
Wat gaat het worden?
Romantisch natuurlijk en met een kantje want dat zie ik zelf toch het liefst.
Dus besloot ik roosjes te borduren.


 Het kussentje kreeg een plekje in mijn kast op mijn hobbykamertje, hier liggen nog meer kantjes en frutseltjes en dit is dus het begin van weeral een nieuwe verzameling.
Ik vond nog verschillende rozenpatroontjes dus ben ik nog wel even stil :)

Een borduurvirus is zoveel leuker dan een buikvirus dus ik weet waarvoor ik kies ;))
Fijn weekend iedereen,
liefs, Sonja


34 opmerkingen:

  1. Oh jij had ze dus ook al gezien de vele kussentjes! Leuk he zo'n verzameling. Deze van jou is ook weer beeldschoon.
    Beterschap toegewenst en doe lekker rustig aan en zorg maar goed voor je mannetje.

    Fijn weekend,
    liefs Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij is super mooi geworden, schitterd.
    Wat ik ook zo mooi vindt, is je taart op je bovenste foto.
    Groetjes Merian en hopelijk gaat het snel beter.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat je weer aan het opknappen ben hoor Sonja! Tja zo'n buikvirus is maar niks. Mijn dochter had er vorige week ook last van :-( nu maar hopen dat het ons overslaat!!
    Wat een superrr schattig speldenkussentje, ik vind het gewoon jammer dat ik niet kan naaien,en dus nooit spelden nodig heb, anders wilde ik zeker ook zo'n schatje maken!
    Jaaa, ik zie er ook naar uit je te ontmoeten!!! :-)

    liefs, Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ja je kunt inderdaad beter een borduurvirus hebben dan een buikvirus.. bah wat is dat naar zeg!! doe maar lekker rustig aan en geniet van je roosjes!

    heel fijn weekend,
    lieve groet van Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hay meis,

    Tjeetje heb jij ook al een buikvirus gehad...ohhh...hier waren er ook al een paar met een buikvirus...Maar fijn dat je nu aan de beter hand bent meis..

    Tja en je speldenkussentje is een schatje...zo lief met het kantrandje erom heen super romantisch...en dat is helemaal mijn ding...

    Enne Elly en Sonja...ik denk dat ik jullie ook ga ontmoeten...wat zal dat een feestje zijn..ik verheug me er op!

    Dag lieve Sonja..beterschap meis!
    Liefs,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gelukkig hoef je voor het borduurvirus geen paracetamolletje in te nemen...vervelend dat het buikvirus de kans kreeg om toe te slaan. Ik hoop dat je je snel weer de oude voelt, want een dosis energie is ook wel prettig!!

    Doe maar rustig aan!! Fijn weekend en een lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtig speldenkussentje,ja maakt zulke gave dingetjes,dat je niet een winkeltje begint,ik wens je een fijn weekend,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het is een schatje. Zo leuk om te doen kleine projectjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Schattig is ie geworden, vooral het kantje eromheen maakt het helemaal af
    Groetjes Corien

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wát een lief speldenkussentje is het geworden !
    Lieve groet,Stella

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat vervelend een buikvirus, ik blij dat het weer wat beter gaat. Het speldenkussentje is mooi ja een kanten randje maakt het helemaal af!! Fijn weekend en een lieve groet Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hai Sonja!
    Ja...lijstjes maken is wel leuk hè...maar schoonmaakwerk en andere "moet"klusjes is niks an, en het lijkt me inderdaad een heel goed idee om maar even lekker rustig aan te doen dit weekend jullie saampjes!
    Je volet je zo naar met buikgriep, en het herstellen duurt altijd langer dan je verwacht...
    Beterschap, en doe nog maar wat aan je hobbyvirus, want wat leuk!!!
    Lieve groet, Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Beeldschoon en wat een schattig patroontje! Leuk dat je bent aangestoken! Veel plezier met je steekjes en beterschap voor jullie allebei, knuffel
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ondanks je buikgriep, wat inderdaad heel vervelend is, heb je toch een prachtig speldenkussentje gemaakt. Je hebt het borduurvirus helemaal te pakken!
    Ziek lekker uit met z'n beiden en kom weer op kracht!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Sonja, wat een schattig speldekussentje heb je gemaakt, het ziet er heerlijk romantisch uit.
    Blij te horen dat het weer beter met je gaat, zo'n buikgriep is werkelijk alles behalve leuk :)
    Een fijne zondag voor jou !!

    Lieve groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat mooi.....heel fijn weekend...liefs van mij....xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. een prachtig speldekussentje Sonja!!!

    fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Vervelend een buikgriepvirus, maar gelukkig voel je je inmiddels weer wat beter, nog wel even rustig aandoen om er helemaal boven op te komen! Het eerste exemplaar van je nieuwe verzameling ziet er prachtig uit.

    Fijne avond. Liefs, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een schitterend idee ! Liefs, Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Goed om te lezen dat het nu weer wat beter met je gaat.
    Je kussentje is schitterend!
    En het was een mooi tijdverdrijf tijdens het ziek zijn.
    Doe alles maar lekker even rustig aan.
    Liefs, Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hey Sonja,

    Fijn dat je weer wat opknapt...er is niets aan ziek zijn! Wat leuk, die speldenkussentjes! Succes met je nieuwe verzameling ;)

    Groetjes, Pietrik

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Mooi hoor je speldenkussentje en probeer het maar bij dit virus te houden!
    Lieve groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hi Sonja,
    Blij dat je weer opgeknapt bent ;)
    Ik had ook een heftige buikvirus weken terug ..ik was 4kilo afgevallen ..
    Ja je kan beter een borduurvirus hebben dan ....;)
    Je hebt een prachtig taartje staan ooohhh zelf gemaakt?
    En het speldenkussentje is prachtig als ik tijd heb probeer ik er ook een te maken!

    Lieve groetjes .x.Gaby.x.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hallo Sonja,wat heb je weer iets moois gemaakt,is zo'n virus misschien nog ergens goed voor maar je kunt beter "last"hebben van een borduurvirus,beterschap ook voor je man en een knuffel voor de hond,groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hey Sonja

    Fijn dat je weer opgeknapt bent. Je speldenkussen is gewoon prachtig, je bent een echte fee...alles wat je aanraakt wordt zo mooi...

    Ik kom altijd graag even langs hier op jouw blog, je geeft mij ideeën om zelf aan de slag te gaan maar vooral het laat mij dromen...

    Liefs
    marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Prachtig geworden en wat een moed, ziek en toch borduren. Die roosjes zouden ook schattig staan op een babytruitje, eigenlijk kun je er alles leuk mee maken. Groetjes Alie

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ja geef mij ook maar het borduurvirus hoor :p....maar ik schiet totaal niet op , ben een plaid aan het haken en wil die eerst af hebben, schiet al op ! Maar dit kussentje wowwwww ben helemaaaaal verliefd !! Wil er zelf ook een aantal maken voor in m'n snoeppot !
    Dus weer beginnen met een nieuwe verzameling leukkkkkk, trouwens vint je nieuwe banner helemaal geweldig !

    Fijne zondag , liefs Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Oh wat heb je dit weer prachtig gemaakt!
    Ik vind dat plaatje van die paspop in je banner ook zo super leuk!!
    Groetjes Truus

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Heel mooi je speldenkussentje......leuk he dat borduren...en zeker weten veeeeeel leuker virus dan het buikgriepvirus.
    Wat een leuke labels heb je voor je kantjes.....maak je die zelf??

    Prettige dag verder,
    Groetjes Grietje

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hello Sonja,
    I saw the embroidery on my mannequin model 'header of your blog!
    WOW!
    The pincushion is really nice ...
    With friendship...
    Loredana

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat een allerliefste speldenkussentje heb je gemaakt Sonja....Een plaatje hoor....Ik hoop voor jou dat je weer een beetje bent opgeknapt want het lijkt mij best wel heel vervelend om zo'n buikvirus te hebben..
    Ik wens je nog een fijne zondag en een warme groet....ELLY.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat een schattig kussentje is dit geworden Sonja!
    Veel sterkte met het buikgriep virus. Wordt maar snel weer beter. Lieve groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wow, wat een super leuk speldenkussentje. Bijna te mooi om te gebruiken. Zo schattig met een kantje er langs.

    groet Heleni

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat mooi zeg die kussentjes. Ik ben ook wel van het borduren. Vraagje: heb je het hele kussentje gemaakt van borduurlinnen of alleen de bovenkant?

    Groetjes,

    Lizet

    BeantwoordenVerwijderen